Conversatie tussen Miln en Pizzakoerier

30 Profielboodschappen

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
  1. Hahaha cool! Mocht je ooit een lezer willen hebben, houd ik me zeker aanbevolen
  2. Yes, dat zou een optie kunnen zijn. Da's heel specifiek en neigt volgens mij ook meer naar jouw vakgebied

    Je kunt denken aan 6:162 en 6:74 e.v.
  3. Zeker interessant, maar absoluut niet iets waar ik veel kaas van gegeten heb Maar bedoel je dan zoiets als in Nefalit/Karamus (arrest)?
  4. Ik kan een master privaatrecht doen en een master letselschade. Die richting dus. Over die nieuwe ketenbepaling heb ik inderdaad onderwijs gehad. Dat het vierde contract binnen 2 jaar tijd een contract voor onbepaalde tijd wordt. Zelf dat ik te denken aan iets richting aansprakelijkheid bij een onrechtmatige daad. Er zijn verschillende situaties waar deze drempel hoger of lager ligt.
  5. Respect ouwe. Welke richting? Ik heb mijn masterscriptie geschreven over mediation en de verplichtstelling daarvan bij scheiding, als uit de echtscheiders gezamenlijk kinderen zijn voortgekomen. Waar wil je een scriptie over schrijven?

    Nu als arbeidsrechtsjurist zou ik zelf graag een onderzoek willen zien naar aanleiding van de nieuwe WWZ. Welke valkuilen zijn er bijvoorbeeld gebleken in de veranderde ketenbepaling? Van 4 contracten in 3 jaar die elkaar opvolgen binnen drie maanden om een vast contract te krijgen, naar 4 contracten binnen 2 jaar met een tussenpoos van 6 maanden. Veel werkgevers zijn geneigd géén verlengingen meer te geven merk ik in mijn werk. Dat komt er per saldo neer op dat mensen na twee jaar al werkloos worden, in plaats van na drie jaar.

    Dat zou een interessante kunnen zijn.

    De noodzaak vaneen ZZP-cao zou ook een leuke kunnen zijn (per saldo krijgen die immers minder betaald, zijn zij onverzekerd, en vallen zij niet onder het stramien van de Arbeidstjdenwet).
  6. Kerel!

    Na je tips over eventuele stageplekken ben ik nu aan het nadenken over een scriptieonderwerp voor volgend jaar. Ben zelf al aan het brainstormen, maar misschien heb jij nog tips? Zit wel aan de richting privaatrecht te denken, aangezien ik daar ook mijn master in wil gaan doen. Ik hoor graag van je!

    Greetz
  7. Ik meen dat. Ik ben juist jurist geworden om genoeg te verdienen zonder dat ik 40u hoef te werken. Voor mij is een goed,maar niet geweldig salaris meer dan voldoende (zeker). Ik verdien nu al genoeg met 32u om te zeggen dat ik echt goed kan leven. Kan een mooi huis kopen in Rotterdam met mn vriendin, of een andere grote stad en houd genoeg vrije tijd over met mijn vriendin, vrienden en familie. Een goede vakantie zit er ook in. Houd wat dat betreft je nachtelijke kantoordoorwerkuren maar bij je. Mijn mooiste momenten heb ik doorgebracht met vrienden en familie, niet met collega's. Uiteindelijk is het maar waar jijzelf gelukkig van wordt
  8. Vind je dat echt? Twee vrienden van mij willen juist per se advocaat worden.
  9. Zeker 'n toffe baan Advocatuur is voor losers. Absoluut niet de ambitie om -op z'n Rotterdams- m'n eigen de tering in te werken.
  10. Klinkt trouwens als een mooie baan! Ik hoef ook niet per se de advocatuur in. Je kunt zo veel doen met rechten...
Profielboodschappen 11 t/m 20 van 30
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste