Conversatie tussen Río en LFCMokum

69 Profielboodschappen

Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
  1. Septante, huitante/octante en nonante zijn Belgisch-Frans en Zwitser-Frans, 't is op zich wel logischer dan het Franco-Franse telsysteem.
  2. Familieclub ja. Veel papa's en kinderen en een harde kern met een maximale leeftijd van zestien jaar. Niets mis mee, maar ook niet echt mijn ding. Stad is verder niets mis mee. Al is het wel hinderlijk dat ze cijfers willen gaan veranderen.. We sliepen in 'chambre nonante', ja, dat getal heb ik in geen enkele Franse les ooit geleerd...
  3. Lille heeft ook wel een beetje de reputatie van een vlakke, moderne club ja. Klopt wel dus blijkbaar. Maar mooi dat de rest wel tof was.

    Leuke dagen waren het zeker ja. "You don't survive without going a little crazy" is wel toegepast. Brabantse gezelligheid en hoempapamuziek, heerlijk man.
  4. Bonjour, excuus voor een verlate reactie.

    Op zich was Lille wel oké. Stad is leuk, Fransen zijn tof, het eten is lekker. De club is geen aanrader. Stadion noch publiek spreken echt tot de verbeelding, maar een geslaagd weekend was 't zeker. Ik neem aan dat jij ook geen slechte dagen hebt gehad?
  5. Naar de zin gehad in Lille? Winst voor de thuisploeg zag ik, toch leuker.
  6. Ik wens u een zeer prettig weekend in Eindhoven. Kan niet zeggen dat het me heel slecht uitkomt om uitgerekend dit weekend niet in Nederland te zijn.
  7. Ik in Eindhoven! Maar dat geheel terzijde. Bon plaisir. Mocht je daar nog zoals ik ooit de Frans-Vlaamse versie tegenkomen van de overheerlijke Ollandse oliebol: laten staan. Maar ook dat geheel terzijde.
  8. Dit weekend nochtans een gouden kans: ik zit in Lille!
  9. Haha ja, over dat appje begint iedereen tegen me als we het hebben over het leren van een vreemde taal, maar zelf heb ik dat nooit gebruikt. Mais t'as donc pas l'impression que tu progresses vraiment avec ton français ?
  10. Over het taalgidsje toch, mijn telefoon is nu gezegend met de app DuoLingo. Mijn hemel, dat werkt verslavend. Of het werkt is een tweede..
Profielboodschappen 11 t/m 20 van 69
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste