Conversatie tussen JoëlGunner en Mephisto

4 Profielboodschappen

  1. Hmja, de muziek biedt opzich natuurlijk niet erg veel zekerheid.
    En zeker, je leert het meest als je wordt uigedaagd om te oefenen en met "betere" muzikanten samenspeelt zodat je wat moet doen om bij te benen. Maar het blijft vooral wel lastig om de geschikte mensen te vinden om muziek mee te maken. Zowel qua niveau (dat t redelijk gelijkwaardig is), als dat t muzikaal klikt (tijdens het muziek maken + ieders muzikale voorkeuren), dat je de neuzen dezelfde kant op hebt staan/dezelfde ambities en discipline. En natuurlijk ook nog dat je het redelijk goed met elkaar kunt vinden... altijd mooi meegenomen
  2. Ik ben blij dat ik het weer een beetje opgepakt heb. Of ja, het is niet echt weggeweest. Maar door een bandje met optreden in het vooruitzicht moet ik wel veel spelen. En daar leer je veel van. Mijn opleiding vind ik heel interessant, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik er per se iets mee wil doen. Full time laboratorium... Muziek is leuk, maar wil ik ook niet van afhankelijk zijn. Eigenlijk wil ik nergens echt van afhankelijk zijn; maar hé, zo werkt het leven niet echt.

    Vind het wel heel leuk om mee bezig te zijn. Ik weet niet of ik talent heb of wat talent inhoud. Er zijn zo veel mensen die echt veel beter zijn dan ik. Ook in dat bandje waar ik nu in zit. Ik ben vrij veelzijdig, niet alleen in muziek, maar ik heb veel dingen die ik leuk vind. Terwijl anderen misschien meer met muziek bezig zijn en zich meer focussen op een instrument. En ook langer spelen. Soms is het vervelend om als muzikant misschien de minste van de band te zijn (als dat zo is; ik moest nummers instuderen tijdens mijn examenperiode), maar het zorgt er wel voor dat ik hard werk. Ik heb een jaar of vier terug als drummer in een bandje gezeten waar ik veruit de beste was. Best een leuke tijd gehad, maar ik ben er op gebied van persoonlijke muzikale kwaliteiten echt niets op vooruit gegaan. Nu in die twee weken al veel meer. Dat is ook wat waard. Beetje druk is nodig om het beste uit jezelf te halen.


    Wat een verhaal weer.
  3. Heey, haha thanks. Ben wel heel veel/het liefst met muziek bezig. Momenteel bezig met afstuderen voor de opleiding muziektherapie dus ook daarin wel veel muziek. Hoewel ik gewoon het muziek maken/repeteren/optreden toch het leukst vind om te doen. Daarnaast zit de muzikale aanleg ook wel in beide families, dus dat zal ook meehelpen.

    En bij jou? Vooral als hobby of ook voor andere doeleinden?
  4. Hey!

    Ik vroeg me af hè. Je speelt drums, keyboard, gitaar. Ben je nu fulltime met muziek bezig? Want je bent echt goed, in alles, zeg maar. Of gewoon heel talentvol? Echt heel leuk wat je allemaal doet, en het klinkt echt goed.
Profielboodschappen 1 t/m 4 van 4