Conversatie tussen lanerazzurri en Río

17 Profielboodschappen

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
  1. Ik kom er nog wel op terug hoor. ,)
  2. Een standaard probleem, om mezelf duidelijk te maken.

    De natuurlijke instinct van de mens is om zichzelf sterker te maken om te overleven. Alles wat je voor jezelf doet zal ook je kinderen helpen. Je kinderen moeten jouw leven zinvol te maken door, als kind van ..., te laten zien dat hij nog steeds beter is dan alle anderen, in de gedachte dat kind de ouder moet opvolgen. Wat alleen overgeforceerd zal gebeuren omdat een kind nooit een kloon zal zijn van één van de ouders, en dus een uniek individu zal zijn. Als jij zelf slaagt in het overleven heeft alles wat je doet op dat moment zin want je haalt je doel. Maar uiteindelijk ga je dood en is alles toch uiteindelijk niks waard geweest. Dus in principe vind ik alles wat je doet in je leven zinvol omdat je handelt naar je instinct, die instinct dat de wereld draaiende houdt. Maar omdat je uiteindelijk dood gaat heeft het leven geen zin.

    Maar omdat we niet meer leven om als individu te overleven, door alles met open armen te verwelkomen wat ons vermaakt en alles wat we moeten doen om te overleven (waardoor we het zelf verleren), heeft alles wat wat we doen in ons leven geen zin meer. Doordat de mensheid zich nu wilt vermaken en alles zo makkelijk mogelijk wilt hebben (wat ons zwakker maakt) hebben we de verkeerde doelen voor ons ogen, wat alles wat we doen in ons leven nutteloos maakt.
  3. Misschien is het een goed idee als je dit soort gedachten eens in een Word-bestandje ofzo zet, en regelmatig terugleest, en fijnslijpt, en heroverweegt, want er valt nu eigenlijk niet echt een touw aan vast te knopen om eerlijk te zijn.

    Ons leven zou wel zin hebben als het zou leiden tot een sterkere toekomstige generatie? Maar het is duidelijk dat leven uiteindelijk eindig is. Waarom heeft leven voor een toekomstige generatie wel zin als het leven op zich voor onszelf geen zin heeft?
  4. Ze willen denk ik ook niet dat zulke gesprekken in de box komen. Net als dat ik gister reageerde toen Bob me een absurdist noemde.
    Ik ben eigenlijk niet geheel eens met mijn uitspraak. De bedoeling van de mensheid is om te overleven en te ontwikkelen om te kunnen overleven. Maar nu we bezig zijn met onszelf zwakker te maken (medicijnen, onszelf dommer maken en zwakkeren helpen te overleven) heeft onze huidige manier van leven geen zin. Het leven heeft dus geen zin, maar de dingen die we doen zijn wel om ons te ontwikkelen. Wat we doen in ons leven heeft dus wel zin, alleen voor een verkeerd uiteindelijke doel, nutteloze mensen en dieren helpen.
  5. Praat voor geen meter zo, die chatbox.

    Dat het leven uiteindelijk geen zin heeft vind ik wel verdedigbaar (daarom haalde ik Sartre al een keer aan ), maar hoe kun je dan nog wel beweren dat al het andere wel zin heeft volgens jou?
  6. Ja, die chat verdient ook wel eens wat niveau.
  7. Mooi dat we de chat 'vervuilen' met en redelijk interessant gesprek en de rest ermee vervelen. haha
Profielboodschappen 11 t/m 17 van 17
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12