Conversatie tussen King_Eric en Harvey

106 Profielboodschappen

Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
  1. Nou ja klein tov de Pharma-reuzen, zeker voorafgaand aan de ontwikkeling. Ze zijn vrij jong (Moderna is van 2010 bijv, Curevac van 2000), dus vanuit dat perspectief zijn ze wel klein moeten beginnen lijkt me. Kan me voorstellen dat het in België anders werkt idd, al denk ik dat je echt iets hebt dat baanbrekend is, dat er altijd wel een weg naar investeringen is.

    Hopelijk wordt niet alle nieuwe techniek weer door Big Pharma opgekocht, maar groeien ze via investeerders. Zeker nu medicijnen en tech meer met elkaar vervlochten raken heb ik daar wel redelijk wat vertrouwen in. Zeker ook omdat de nieuwe markt een stuk groter wordt dan de huidige, dat gaat vaak toch gepaard met wat wisselingen van de grote spelers.
  2. Het is niet helemaal onmogelijk, bijvoorbeeld in de VS. Maar wel heel moeilijk. En in België sowieso onmogelijk. Wij hebben hier gewoon geen deftig investeringsklimaat waarbij kleine startups grote investeringsrondes kunnen maken. Hier (en in Europa in het algemeen) wordt heel snel overgegaan tot verkoop aan één van de groten.

    Die kleine spelers kunnen zelden zo'n grootschalige clinical trials betalen bijvoorbeeld. Of in het geval van agro de environmental safety of food safety tests uitvoeren. Zo'n volledige dossieraanvraag voor een GM-crop of pesticide bijvoorbeeld kost honderden miljoenen euro's. En dan heb je nog helemaal geen zekerheid dat je naar de markt kan.

    Het hangt er ook vanaf wat je een 'kleine speler' noemt natuurlijk. Moderna kon het nu voor elkaar krijgen, maar dankzij een paar miljard aan voorafbetalingen van de VS overheid. En Moderna was zelfs geen echt kleine speler. Toch niet van het startup niveau. Die hadden ook al een omzet van een paar tientallen miljoenen of zo. En BionTech is verkocht aan Pfizer.
  3. Dat soort zaken zijn altijd echt top om te eten, al klinkt verse broodjes ook niet verkeerd.
  4. Vroeger kon je er ter plaatse eten ook. Dan hadden ze een toog met een 10-tal plekken rondom een ingerichte keuken centraal in de winkel. Jammer genoeg is die een paar jaar geleden verdwenen voor aparte comptoirs met belegde broodjes en voor charcuterie.
  5. Haha, fair enough.
  6. Combinatie van stem, accent, voorkomen, het dominant aanwezig willen zijn. Ik kan het niet goed beschrijven.
  7. Is in principe hetzelfde accent als dat van Waes, niet?

    Plat Antwaaaarps. (ok, dat van Agnew is nog een stuk platter)
  8. Het is stiekem ook een beetje dat accent van hem dat ik lastig kan verdragen. Lijkt me ergens wel een sympathieke kerel, maar ik voel zoveel interne weerstand als ik hem zie
  9. Ja, kan me er wel iets bij voorstellen. Hij is ook niet mijn favoriete comedian. Maar hier heeft hij een andere rol. Het is geen humor-podcast of zo. Het gaat echt over maatschappelijke thema's, over het werk van de gasten, etc.

    Ik ben een vaste wekelijkse kijker van zijn podcast. Bijna altijd interessante gasten (voor een Vlaming toch) en Agnew is wel een goeie host vind ik.
  10. Die is wel eens gepost in ieder geval op dit forum, wss door jou. Ik kan die Alex ook niet echt uitstaan, vind hem zo geforceerd niet grappig, al is hij blijkbaar wel heel erg populair. Heb ik dus ook overgeslagen.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 106
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste