Conversatie tussen SamperFCB en RaulVilla

3 Profielboodschappen

  1. Ah oke, bedankt voor de informatie. Ik had geen idee dat de transfer van Muniesa was afgeketst, dacht dat het rond was. Maar goed Mikel is niet zo heel goed vind ik maar wel ervaren, en het duo lijkt ingespeeld.

    Mooi beleid, ik hou echt van clubs die vertrouwen op hun jeugdopleiding. Al is het vanwege financiële redenen. Zo'n Depor bestond dit seizoen volgens mij alleen uit huurlingen man. Of Granada vorig seizoen(geen idee dit seizoen heb ze amper gevolgd). Een paar spelers niks mis mee, maar gebruik toch gewoon je jeugd. Ik ben echt benieuwd naar Sociedad volgend seizoen, leuk fris team. Hoop sowieso dat ze in de CL komen, ga er wel vanuit.
  2. Sociedad heeft het financieel op orde op die manier dat ze spelers enkel laten gaan voor het bedrag dat min of meer in hun clausule staat. Zijn qua visie een hele andere kant opgegaan toen ze in 2005 bijna failliet waren.. club stond toen op de rand van de afgrond. Toen is besloten om veel geld in de jeugdopleiding (Zubieta) te steken en het resultaat is nu wel zichtbaar. Degradeerden na die koerswijziging naar de Segunda, maar hielden vast aan hun visie. Resultaat is nu wel duidelijk. Terug op het hoogste niveau, CL kwalificatie spelen en dat met 16/22 spelers in de selectie die uit de eigen jeugdopleiding zijn gekomen. Mooi beleid.

    Over Montanier. Bij Sociedad hebben ze nooit het volle vertrouwen in hem gehad. Zijn contract liep deze zomer af en na afloop van de wedstrijd tegen Depor hebben ze hem een nieuw contract voorgelegd voor maar één seizoen. Daarom heeft hij zelf besloten te vertrekken naar een club die wel vertrouwen in hem had (Rennes) waar die een driejarig contract kreeg. Benieuwd naar Arrasate. Man van de club en past perfect in de nieuwe visie van Sociedad. Coach van Juvenil A geweest en afgelopen seizoen assistent geweest van Montanier. Afwachten hoe die het nu als hoofdcoach gaat doen.

    Verwacht weinig transfers voor Sociedad. Hoge bedragen aan nieuwe spelers geven ze al jaren niet meer uit en vertrouwen bijna puur op hun jeugdopleiding. De kern nu bij elkaar houden, wat me geen probleem lijkt als ze daadwerkelijk CL groepsfase halen. Hier en daar nog wat breedteversterkingen en klaar voor volgend seizoen. Muniesa wordt 't waarschijnlijk niet, heeft hun contractvoorstel afgewezen wegens een te laag salaris.. maffe beslissing.
  3. Wilde niet off topic gaan maar verkeert Sociedad in goede financiele staat joh? Vind ik wel bijzonder in deze tijd in La Liga. Ik was echt blij dat ze de voorronde CL haalden, zonde voor Valencia want het zijn beide prachtige clubs maar Valencia kan het CL geld echt gebruiken. Vond Sociedad vroeger altijd een mooie club hopelijk kunnen ze nu in ieder geval een tijdje een subtopper blijven in Spanje.

    Wat denk je over komend seizoen? Vond het wel jammer en apart dat Montanier bij Rennes tekende, zeker omdat CL voetbal toen nog een optie was. We weten niet wat Arrasate kan, en vond de zet van Montanier wat betreft Xabi Prieto een hele goede. Maar goed, een jonge trainer is niet verkeerd. Hopelijk houden ze de aanval bij elkaar, Griezmann, Agirretxe en Vela is een CL waardige aanval, zeker met Chori nog als back up. Al was er sprake van een een mogelijk vertrek van Griezmann. Met Illarramendi en Pardo hebben ze jonge middenvelders die een heel hoog niveau kunnen halen, en Prieto ervaren. Ik vind Illarramendi nu echt uitblinken in de punt naar achteren(doet best denken aan Busquets), maar speelt bij Sociedad altijd met nog een man naast zich dus hopelijk word dat Pardo. Iñigo behouden, Muniesa gehaald en ze hebben nog Mikel. En de backs zijn prima dus een goede verdediging. Zou mooi zijn als ze nog op een positie een versterking kunnen halen natuurlijk. Maar ik ben dus totaal niet op de hoogte van hun financiën.
Profielboodschappen 1 t/m 3 van 3