Conversatie tussen Matto en King_Eric

7 Profielboodschappen

  1. PB lijkt niet te werken. Zou jij mijn account willen verwijderen? Dank.
  2. Ja goed, die bugs is natuurlijk nog iets anders. Je ziet nu ook dat die in een paar weken gefixt zijn. De grootste brok van het werk is die stad creëren, je gameplay, bewegingen, vechten etc grondig veranderen, de verhaallijnen creëren, missies uitwerken enzovoort. Hadden ze gewoon de release nog een maandje uitgesteld hadden ze gewoon een topgame afgeleverd.

    Die vrees met AC was er zeker. En was zelfs gewoon realiteit. AC: Revelations was al minder dan die ervoor en werd enkel nog rechtgehouden omdat het het laatste deel van die Ezio-trilogie was en AC:III was eigenlijk gewoon een miskleun vergeleken met de rest. AC: Black Flag was al iets compleet vernieuwends, met die naval gameplay en werd door de meesten erg gesmaakt (wat minder door mij, maar dat kwam gewoon door de setting die ik niet interessant vond). Maar nu heb je weer een verbetering. Ze zijn wat mij betreft dus weer net beter aan het worden de laatste versies.
  3. Ben het er gedeeltelijk mee eens. De studio's krijgen namelijk een deadline en dan moet het af zijn. Ja leuk dat ze aan Unity zo'n 3/4 jaar hebben gewerkt, maar zodra je na de release de ene na de andere patch eruit moet poepen schiet het ook niet op. Het ligt dus maar net aan de studio, het zijn geen triple A ontwikkelaars die 'm altijd maken he. Dan kan ik me voorstellen dat men zegt; niet doen, om de paar jaar alleen van Studio X is genoeg.

    CoD is een mooie voorbeeld van een serie die gewoon kapot gaat hieraan; elk jaar een nieuw deel met een andere studio die eraan werkt. En het blijft maar slechter worden. Kan dan best begrijpen als men zich zorgen gaat maken dat AC hetzelfde zal overkomen. Dat is in de huidige industrie en met Ubisoft die het moeilijk heeft zo gek nog niet.
  4. Het hoeft niet ten koste te gaan van de kwaliteit. Vaak wel, maar niet noodzakelijk. En dat van die studio's lijkt me wel van belang. In deze ging het El_Buitre om het feit dat vier jaar aan één game werken (MGS) automatisch een betere game oplevert dan één jaar. En dat lijkt logisch. Maar als je met meerdere studio's parallel aan games zit te werken is dat gewoon niet meer zo. Dan steek je daar net zoveel werkuren in als die game die maar om de vier jaar uitkomt. Gewoon simpele wiskunde dus.

    Als je inderdaad elk jaar vanuit dezelfde studio een game uitbrengt weet je gewoon d'office dat er weinig/niks aan veranderd zal zijn. Toch geen schokkende zaken. Men gebruikt dan gewoon dezelfde engine en legt er een nieuw laagje over. Dat gebeurt bij veel van die games ook. Fifa, FM, COD. Daar wordt pas om de zoveel versies de hele engine opnieuw gecreëerd.

    Maar Als je meerdere studio's hebt die aan zo'n game werken heb je wel gewoon de potentie om er een nieuwe game van te maken met heel wat verbeteringen en veranderingen. Dat is nu met Unity toch zeker gelukt. Anderzijds, bij de 2-3 vorige AC games was dat inderdaad niet het geval. Heel weinig innovatie en verandering. Maar dat heeft dus niet te maken met het feit dat ze er elk jaar één uitbrengen. Gewoon met het feit dat ze zich er te makkelijk vanaf hebben gebracht.

    Het valt me trouwens op dat het vooral mensen zijn die de games nooit spelen die met dat soort kritiek afkomen. Kom dan gewoon met inhoudelijke kritiek over de games, of over hoe de kwaliteit naar beneden gaat met elke nieuwe versie. En haal dan misschien als reden aan dat ze die games gewoon te snel maken.

    De AC games lijken me eigenlijk net wel perfect om dat te doen. Zoveel historische perioden en steden te maken en te bezoeken. Heerlijk
  5. Mwuah, ergens wel begrijpelijk vind ik. Ik was bijvoorbeeld groot fan van CoD, maar elk jaar een nieuwe deel werkt gewoon niet. Het gaat gewoon ten koste van de kwaliteit; overkill. En dan maakt het eigenlijk ook niet uit hoeveel studio's eraan werken of aan welk deel. Je hoeft ze niet te spelen natuurlijk, maar dat vind ik wat te makkelijk.

    Kan best begrijpen dat men kritiek heeft op Ubisoft omdat ze met AC Cod en Fifa achterna willen, denk eerlijk gezegd dat zo'n serie als AC daar ook niet geschikt voor is. Voor de fans die er geen genoeg van kunnen krijgen is het prima natuurlijk.

    Maargoed, ik ben dan ook hypocriet. Als ND morgen bekendmaakt dat er elk jaar een nieuwe Uncharted zal verschijnen zal ik gewoon een gat in de lucht springen.


  6. Ik heb net hetzelfde gevoel bij dat gelul over COD, terwijl ik daar absoluut geen fan van ben. Gewoon een idiote kritiek die je kan hebben.
  7. Een van de eerste hits als je googled op fanboy
Profielboodschappen 1 t/m 7 van 7