Conversatie tussen DutchLiam en J-Roc

32 Profielboodschappen

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
  1. Anders gaan we gewoon moonshinen!
  2. Geen idee eerlijk gezegd. Zelfs mijn baas weet niet wat er allemaal te vinden is rondom Mauritius. Sowieso zijn de wateren daar nauwelijks beschreven. We hopen dan ook een hoop nieuwe soorten te vinden die we kunnen beschrijven in de wetenschappelijke literatuur. Maar vrijwel elk rif heeft z'n (naakt)slakken, dus ongetwijfeld daar ook.

    M'n baas, ook Hindoestaans, drinkt ook graag whisky maar meestal vooral de gebruikelijke blends en dan ook nog met ijs. Dan blijft er van de smaak weinig over. Mauritius heeft ook een kleine hoeveelheid Franse Europeanen, wellicht importeren die nog het 1 en ander, misschien ook wel Belgische bieren.
  3. Ja die lion fish is een kwalijke zaak. Geen idee hoe ze smaken, misschien ooit eens proberen.

    Weet jij of er in Mauritius veel nudibranches en waterslakken zijn? Dat zijn samen met zeepaardjes mijn favoriete beestjes onderwater. Ik had er een goed oog voor in noord-Sulawesi & Bunaken.

    En wat betreft drank: alle Hindoestanen die ik ken zijn drankliefhebbers. Of ze ook bekend zijn met goede whisky weet ik niet. Maar als ze die daar hebben zal het wel erg prijzig zijn. Goed Belgisch bier ga ik het meeste missen denk ik!
  4. Nou, ik heb flinke problemen met mijn oren dus het is maar de raag hoe diep ik nog mag duiken, daar kom ik vanzelf wel achter. Borrel uiteraard erna, ik neem sowieso een paar goede whiskies mee die kant op, ik weet niet precies hoe het aanbod daar is.

    De Lionfish, tja, die zijn momenteel behoorlijk invasief rondom de Caribbean. Die tasten daar de lokale fauna dermate aan dat er niks anders op zit dan ze uit te roeien. Afschieten, prima. Opeten, nog beter. Waarschijnlijk is alles terug te leiden naar het uitroeien van de haai, momenteel is de wereldwijde populatiegrootte van alle haaien in vergelijking met 100 jaar geleden al 99% afgenomen. Zonder haaien kunnen we het schudden.
  5. Wat vind jij trouwens van het afschieten van Lionfish?
  6. Ik hou je zeker op de hoogte, lijkt me tof om wat te leren over de riffen daar!

    Ik ben alleen geen fan van diepe duiken en daal niet verder af dan 30m. Hoogtes doen mij niets, dieptes... brrrrrr!

    Die borrel natuurlijk na de dive.
  7. Dikke prima natuurlijk....met wat geluk kan ik de boot meenemen naar plekken waar normaal geen toeristen mogen komen. Waarschijnlijk zit ik er wel een flinke tijd dus dat komt helemaal goed tegen die tijd. Hou me op de hoogte!
  8. Ontzettend gaaf, ik ben namelijk een groot liefhebber van de onderwaterwereld. Iets waar ik mij heel erg druk om maak is de afbraak van koraalriffen in de hele wereld. Waarom niet een gezamenlijke duik naast een borrel?

    Ik hoop dat je er in de winter van 2016 bent. Er is een kans kat ik daar dus ook heen ga. Moeten alleen mijn laatste cijfers even meezitten.
  9. Maanden, jaren...geen idee. Allereerst help ik een lokale ondernemer bij het opzetten van een vissen en koralenboerderij. Ik help de overheid bij het restaureren van de koraalriffen en de zal studenten van de universiteit daar ondersteunen bij aquacultuur. Wordt leuk!

    Zeker melden als je daar ook heen gaat, biertje doen, whisky doen, whatever. Zo groot is het eiland niet. Al wonen er nog wel verdomd veel mensen.
  10. Gaaf zeg! Voor hoe lang en wanneer ga je?

    Zeker onderzoek naar koraalriffen doen?
Profielboodschappen 21 t/m 30 van 32
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste