Conversatie tussen Harvey en Chevin

209 Profielboodschappen

Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
  1. Hoef niet in pak te komen, maar wel gewoon nette kleding en schoenen ja. Wil dus ook wel een aantal goede overhemden, aangezien dat natuurlijk dagelijkse kost wordt.
  2. Haha same, verschrikkelijk. Heb het een jaar of 10 terug opgegeven.
  3. Kreeg ze vandaag überhaupt niet in, maar normaal gesproken ben ik zo'n drie kwartier bezig ofzo.
  4. Press office! Vooral Europese politiek dichterbij de Nederlander brengen om het zo te zeggen.
  5. Nu niet meer!
  6. Ik denk dat wij allebei sowieso wat minder emotioneel handelen dan de meeste mensen. Mijn vrienden die vandaag aanwezig waren, zijn dezelfde vrienden die twee maanden lang het meest panisch zijn geweest over social distancing. Ik denk dat dat vrij tekenend is.

Maar ik vrees dat je gelijk hebt in je laatste alinea. Heb eerlijk gezegd ook niet de illusie dat er positieve veranderingen zullen optreden naar aanleiding van deze hele situatie. Ik zie de kloof eerder juist dieper en dieper worden, zeker in de VS.
  7. Begrijpelijk, het is ook een super complexe situatie. Probleem is alleen dat de kritiek dan van types als Bob en Wilders komt, duidelijk met andere intenties. Maar goed, zulke processen worden vaak heel erg gestuurd door emotie, terwijl ik het juist een gemiste kans vind dat er niet strategischer gehandeld wordt (hoe begrijpelijk de emotionele reactie ook is). Juist diegene die er niet zo ongenuanceerd instaan wekken sympathie aan beide kanten op en creëren daarmee een brug naar beide partijen.

Hoop gewoon dat de volgende stap een meer verbindende kan zijn, want ik lees gewoon alweer enorm veel extreme gedachtegangen en onbegrip overal. Er is natuurlijk ook veel ignorantie en juist de ignorante personen gebruiken dit (protesten zonder afstand, looting) brandstichting) als munitie en als reden om ze per definitie als dader te zien.
  8. Ik begrijp wat je bedoelt. Bij dit protest speelt echter wel het sterke sentiment dat donkere mensen zich ongehoord voelen en dat blanken zich onvoldoende inleven vanuit hun ivoren toren. Als ik nu openlijk kritiek ga leveren op de vorm van het protest, zal dat mij ook ongetwijfeld verweten worden. Vandaar dat ik mij niet echt geroepen voel om anderen te corrigeren. Dat is misschien wel wat krom, maar het is een gevoelig onderwerp en ik denk dat het daarom wel goed is om te anticiperen op hoe de boodschap ontvangen zal worden.
  9. Ja begrijpelijk, al denk ik dat de kritiek beter van jou dan van Wilders afkomstig kan zijn. Daarnaast denk ik dat bij protesten correctie onderling erg belangrijk is en juist veel sympathie oproept en het punt alleen maar versterkt (zoals genoeg filmpjes rondgaan waarbij protestanten andere (ogenschijnlijke?) protestanten corrigeren). Daarnaast denk ik dat veel protestanten met goede intenties erg ontvankelijk zijn voor kritiek vanuit eigen kant (en diegene die dat niet zijn, hebben denk ik geen positieve invloed op het uiteindelijke doel).

Ik vind het wel interessant dat je er anders instaat, maar vanuit mijn perspectief lijkt het juist dat het je jezelf daarmee beperkt omdat je in een morele spagaat zit, terwijl het voor mij voelt dat jij juist de aangewezen persoon bent om het aan de kaak te stellen. Het was dan ook meer aanmoedigend bedoeld, dan als kritiek. Daarom dat ik het ook uitlegde, omdat het al snel verkeerd over kan komen vanwege dat ik inging op vorm (=/inhoud) haha
  10. Ik ben het volledig met je eens, heb er ook niet zoveel aan toe te voegen omdat je het heel goed verwoord. Voor mij spelen zulke overwegingen ook geen rol in mijn meningsvorming; zoals je ziet ben ik vrij uitgesproken over het protest. Het is vooral dat ik geen kritiek zou willen leveren op dit soort protesten.
Profielboodschappen 21 t/m 30 van 209
Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste