Conversatie tussen chuchu en King_Eric

176 Profielboodschappen

Pagina 8 van 18 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
  1. Moeilijk te voorspellen natuurlijk, maar ik denk het wel. Heel wat sociale verworvendheden die we uiteindelijk pas in latere revoluties in de 19de eeuw en zelfs 20ste eeuw in veel landen zagen opkomen zijn oorspronkelijk door Napoleon al ingevoerd in de landen die hij had overwonnen. Gelijkheid voor elke burger voor de wet bijvoorbeeld. Een maatschappij waar mensen beoordeeld werden op hun talenten en verdiensten. Godsdienstvrijheid. Herverdeling van het land en bezit, weg van de adel en naar de mensen die verdienstelijk zijn geweest voor het land (vaak politici en soldaten).

    Gelukkig werd de klok na Napoleon's nederlaag niet helemaal teruggedraaid. Zijn wetsysteem is in heel veel landen blijven plakken. Nu nog is het rechtsysteem van zo'n 70 landen gebaseerd op dat van Napoleon (de Code Napoleon). Ook het Belgische en Nederlandse wetboek hebben de Code Napoleon als basis.
  2. Aight thanks. Nouja dan doe ik het zekere voor het onzekere en ga ik eerder met de trein, moet ik wel een paar uur wachten, majah of je nou 20 of 22 uur onderweg bent, dat boeit ook niet zoveel bij nader inzien.

    Thanks.
  3. Oh, maar zie net dat je eerst naar Madrid vliegt. Dan ga je dus gewoon in de EU-terminal zitten, waar het meestal wel vlotter gaat. In Madrid ga je dan door de paspoortcontrole pas normaal gezien.
  4. Ja, kan je zelf inchecken. Maar ook daar kunnen wachttijden op bepaalde momenten wel vrij lang zijn. Hangt er een beetje vanaf. Met wat geluk ben je in een half uur al bij je gate, maar als je overal veel wachttijden hebt kan het mogelijks nog nipt worden. Zeker voor vluchten buiten de EU, omdat de paspoortcontrole dan wel een stuk langer kan duren. Heb even op de site van de luchthaven gechecked en daar raden ze aan een uur of 3 voor vertrek op de luchthaven te zijn voor vluchten buiten de EU.

    Dus als alles vlot en normaal verloopt denk ik dat het geen probleem zal zijn, maar als je wat pech hebt...
    Blijft wel een risico natuurlijk, en een nieuw ticket naar Colombia is een stuk duurder dan wanneer je pakweg een vlucht naar Madrid moet opnieuw boeken.

    Heb je geen andere manier om op de luchthaven te geraken? Hoe ver is het? Anders een taxi?
  5. Ja naar Colombia, wel met een overstap in Madrid en Bogota - weet niet of dat uitmaakt.
    Loopafstanden zijn niet zo heel groot in Schiphol over het algemeen.

    Baggage kan je heel makkelijk zelf inchecken tegenwoordig, geloof ik.
  6. Hangt er een beetje vanaf, maar als je effectief om 6u14 op de luchthaven bent zal het wel meer dan tijd genoeg zijn.
    Ik ken Schiphol wel niet zo goed en weet niet hoe de wandeltijden binnenin de luchthaven naar de gates zijn. Maar normaal gezien geen probleem.

    Moet je baggage inchecken? Is het een non-EU vlucht?
  7. Maar natuurlijk. Dat doe ik ook vaak als ik goed advies nodig heb.

    In het volgende geval kwam ik er niet helemaal uit met mijzelf en heb ik toch wat externe conformatie nodig. Ik moet om 0800 uur vliegen s'ochtends, maar ik kan op z'n vroegst om 06.14 op Schiphol zijn met de normale regeling. Dat is wel vroeg genoeg toch?
  8. Mag ik geen conversaties met mezelf hebben dan?
  9. Je postte weer eens op je pagina.
Profielboodschappen 71 t/m 80 van 176
Pagina 8 van 18 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste