Conversatie tussen tjust en DonK

7 Profielboodschappen

  1. Of, niet als (sorry, kan het niet laten ).

    Tja, als we genoeg kansen krijgen en goals maken zoals je zelf zegt, dan is er toch al helemaal geen noodzaak om iets te veranderen. En het is niet alleen potentieel, hij doethet toch ook in het veld (bv die pass op de Jong), maar nog wel te weinig. Ik zie met hethuidige middenveld Maher ook nog wel verbeteren want tegen Rusland speelde hij beduidend onder zijn niveau. Liever zie ik hem niet op 10 staan en Clasie controlerend. Maargoed, van mij hoeft er niet perse een boel omgegooid worden, maar van mij hoeft Maher er al helemaal niet uit.
  2. Dan zeggen we toch hetzelfde? Ik geef al meermaals aan dat hij op dit moment niet zijn beste spel laat zien, en dat er zoveel meer inzit. Zo'n pass op De Jong idd, bijna een exacte kopie van Wouters-van Basten in 88, schitterend. Hij kan dingen die niemand anders kan in deze selectie, het is aan Pot (en aan Maher zelf natuurlijk) dat optimaal te benutten.
  3. Duitsland wint wel, daar ben ik bijna zeker van. Echter daar waar ik altijd positief ben over de kansen van Oranje zie ik ze nu niet met 2 goals verschil van Portugal winnen. Kan ook liggen aan het feit dat het 'the day after' is en ik totaal geen leuk gevoel heb over het EK momenteel.

    Alvast een prettige verjaardag gewenst, ik zal wel weer voor de buis zitten.
  4. Heb eigenlijk helemaal geen zin meer in het EK. Al zal ik alle wedstrijden toch wel blijven kijken mezelf kennende.
  5. In potentie is het absoluut een interessante discussie (hebt het er ook vaak met qsh0x over gehad), maar teveel verzanden vrij snel in drogredenen met name gevoed door hun clubvoorkeur. Prestaties van de ene spits worden structureel opgehemeld, prestatie van de ander gebagatelliseerd en vice versa. Hoewel ik geen grote fan ben stond Kuyt er wel altijd en geeft hij op elk eindtoernooi belangrijke assists. Maar blij ben ik wel met Afellay, naar mijn mening zijn dat de spelers die van Persie (of welke spits dan ook) kunnen laten renderen. Al zie ik hem dan wel liever rechts en Robben links.

    Dat van Sneijder <-> Huntelaar is grote kul maar dat gaf ik zelf ook direct aan in het topic. Dan is het echt naar dingetjes zoeken om je eigen voorkeur goed te praten. Ik was het ook volledig met jou eens op dat gebied, lees mijn posts nog maar eens na
  6. Dat is ook absoluut een beperkte visie, uiteraard gaat het niet alleen om de cijfertjes. Ik denk dat de kritiek op van Persie (en andere spelers tijdens dat WK) zeer terecht was. We stelden zelf al vast dat de goals van Sneijder met redelijk wat geluk tot stand kwamen.... moet je nagaan als je een (groot) deel van die goals weg streept, dan blijft er niets over aangezien je spits ze er dat toernooi ook niet inschoot. Een spits staat er nou eenmaal in eerste instantie voor de goals. En uiteraard kan hij slecht spelen en toch scoren alsmede goed spelen en niet scoren. Zie van Nistelrooy op het EK 2008: die speelde m.i. een wereldpartij tegen Frankrijk, een van zijn beste wedstrijden ooit, maar scoorde niet. Je moet je pas zorgen maken als je en slecht speelt en ook nog niet scoort.

    Ik heb vertrouwen in Nederland en in van Persie voor dit toernooi, ook al lag mijn initiële mening anders. Die heb ik deels bijgesteld in de zin dat ik de voordelen voor deze keuze ook zie, maar dan moet het m.i. wel goed gaan nu anders mag iemand anders de kans krijgen.
  7. Viel mij inderdaad ook op, had in mijn hoofd zitten dat die bal van Kuyt kwam maar kwam inderdaad van van Persie. Dan is het overigens de 1e of misschien maximaal de 2e assist want tegen Japan kwam de bal niet via van Persie voor de voeten van Sneijder maar tikte een Japanner hem daar.

    Niet dat het heel boeiend is, ik vond het gewoon een vrij matig WK van zijn kant. Ik hoop van ganser harte dat het EK een stuk beter gaat worden. Als wij zo spelen als dat we tegen Noord-Ierland deden heb ik wel (veel) vertrouwen in van Persie. Laat het zijn toernooi dan maar
Profielboodschappen 1 t/m 7 van 7