Conversatie tussen Yakovlev en King_Eric

19 Profielboodschappen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
  1. Haha, klinkt ook mooi ja. Mallorca wil ik zeker ook eens met de fiets doen. Ooit eens een keer op resort-vakantie geweest en ik herinner me wel dat het een prachtig eiland is.

    Trouwens, als je voor de toekomst nog eens een plek zoekt waar je zon, zee, cultuur en fietsen kan combineren, voor Toscane kiezen. By far de mooiste streek in Europa wat mij betreft, zowel qua cultuur als qua fietsmogelijkheden. Je hebt er heuvels, bergen, de Strade Bianche, alles eigenlijk.
  2. Moeilijk te zeggen of het echt aan carbon vs aluminium ligt aangezien er heel wat andere zaken zijn veranderd (zadel, positie en met name ook mijn bandbreedte), maar ik merk zeker heel wat extra comfort en ook een meer responsieve fiets. Het is moeilijk uit te leggen, maar het voelt allemaal wel iets vinniger en minder log. Maar hij is ook 1.5-2kg lichter, dus het kan ook louter een gewicht dingetje zijn.

    Maar ik ben heel blij met de aankoop voorlopig. Het is ook gewoon leuk om met een veel mooiere fiets te rijden, hoe triviaal dat ook lijkt
    Het enige wat me wat stoort is een kraakje wanneer ik op de trappers sta. Daar moet ik nog eens naar (laten) kijken.

    De Bulls was een Desert Falcon 2 trouwens.
  3. Hey Eric, Hoe bevalt je nieuwe fiets tot nu toe. Heeft carbon meerwaarde boven je alu Bulls Harrier?
  4. Ik heb er momenteel één van Rockrider (Decathlon) trouwens, geen echte Camelbak. Die schelen wel wat qua prijs. Ik denk dat ie qua inhoud rond de 7-9L zit of zo. En net breed genoeg om mijn tablet in te steken, wat ook handig is als je ergens anders logeert of zo.
  5. Top thanks,

    Dan ga ik ook maar eens in zo'n camelbak investeren. Ik kwam op een gegeven moment echt in de knel gisteren, kon toen wel een tankstation vinden.
  6. Toen waren dat georganiseerde cyclo's en daar heb je om de 50-80km bevoorrading met eten, water en sportdrank. Je betaalt ook wel 20-40 euro inschrijvingsgeld natuurlijk.

    Tegenwoordig doe ik dat soort georganiseerde dingen niet meer en pak ik een camelbak rugzak mee waarin een paar liter water kan. Of gewoon een supermarkt binnenspringen. Al is dat moeilijk wanneer je alleen rijdt, aangezien je je koersfiets niet buiten kan laten staan. Dan probeer ik ofwel een tankstation (kleine winkel, je kan je fiets in het oog houden) of een automaat te zoeken.
  7. Ondertussen zitten we op 2W verschil. Dat valt ruim binnen de marge.
  8. Ik hoop de Direto, die is hoger. Maar zal toch moeten kijken of er nog iets aan de kalibratie gedaan kan worden.
  9. Hm, ok. 7W gemiddeld verschil valt al bij al nog mee. 20 is al veel.

    Nu is de vraag, welk van de twee is het accuraatst
  10. De powermeter scoort gemiddeld 7 watt lager dan mijn Direct Drive trainer. Vooral op snelheid (270 watt) was ie op stukken zelfs gemiddeld 20 watt lager.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 19
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste