Conversatie tussen SpazioInter en King_Eric

10 Profielboodschappen

  1. Hé ik vroeg niet om de hele geschiedenis van die stad he! Maar toch bedankt, nu weet ik weer wat meer. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het in Rusland mooi weer is, is waarschijnlijk wel, maar ik kan het me niet voorstellen. Meestal als ik aan Rusland denk, denk ik aan vodka, vrouwen met extreme krachten, gekke mensen en heel koude temperaturen.

    Net een paar afbeeldingen gegoogled(?) van Sint-Petersburg. Ziet er wel gezellig uit, paar foto's doen me denken aan Venetie ( waar ik deze zomer ben geweest, mooie stad!)
  2. Gewoon Sint-Petersburg eens intikken in Google Images

    Die stad is in de 17de eeuw uit het niks op een moeras gebouwd en staat letterlijk vol paleizen. Was 200 jaar lang de hoofdstad van de tsaren. Ook buiten de stad zijn er een stuk of 10 Versailles-achtige paleizen te bezoeken. Ook vrij Europees qua stijl, omdat Peter De Grote een stad naar Europees model wou. Hij had op dat moment zelf al een jaar of 10 in Europa (vooral in Amsterdam) geleefd om schepen te leren bouwen. Sint-Petersburg heeft dan ook wel wat weg van Amsterdam met al die grachten en kanalen.

    Daarnaast zit je ook nog met die Russische Revolutie die in Sint-Petersburg heeft plaatsgevonden en waar je ook nog enorm veel over kan bezoeken.

    Ik ben ook wel enorm geïnteresseerd in de Russische geschiedenis. Speelt zeker mee.

    En zo koud is het daar trouwens niet hoor als je niet in de winter gaat. Wij waren er in april en we hebben twee weken lang vrij mooi weer gehad.
  3. Ja als we 'mooi' letterlijk gaan nemen dan is Rome niet het 'mooist'. Maar iedereen weet wat we onder 'mooi' verstaan. Rome is een legendarische stad. Schitterend. Igacu, met die watervallen, juist. Heb daar een paar jaar geleden een presentatie over moeten geven. Vond het wel interessant. Sint-Petersburg zo mooi dan? Heb eigenlijk niks met van die koude Russische ( eigenlijk Oost-Europeaanse steden, op een paar uitzonderingen na, misschien ) steden. Wenen lijkt me wel een leuke stad om te bezichtigen. Ben eens in Oostenrijk geweest maar gewoon om er te overnachten om door te rijden naar Italie

    VS = een droom. Wil daar zo graag eens naartoe.
  4. Ja, Rome is echt de mooiste stad ter wereld gewoon. Al is 'mooi' misschien niet de volledige omschrijving. Er zit ook wel wat lelijkheid en chaos daar, maar dat hoort er gewoon bij en maakt die stad des te interessanter. Heerlijke sfeer ook. Enkel Wenen en Sint-Petersburg vind ik op hetzelfde niveau staan. Wenen heeft dan bijvoorbeeld die chaos niet. Alles is daar zo goed als perfect, proper en mooi. Maar qua sfeer is het wel een stuk minder dan Rome uiteraard. En St-Petersburg is gewoon iets heel speciaals. Was daar al 15 jaar van aan het dromen. Dit jaar gelukkig eindelijk eens kunnen bezoeken, samen met Moskou.

    Als je naar Brazilië gaat moet je sowieso Foz do Iguacu aandoen. Veruit het meest indrukwekkendste natuurwonder dat ik ooit heb gezien. De mooiste watervallen ter wereld volgens zij die de vergelijking kunnen maken. Rio de Janeiro is ook wel leuk. Toffe sfeer, maar ook wel gevaarlijk. Zelf niks meegemaakt, maar je merkt het wel overal. Zelfs de locals hebben het er constant over.

    NYC heb ik ook aangedaan afgelopen zomer. Een dag of vier (veel te weinig). Aan de Oostkust was het een road trip van Boston, over NYC, Philadelphia naar Washington DC. En aan de westkust zat ik een week in San Francisco, wat ook wel een standaard te bezoeken stad is in de VS. Los Angeles heb ik bewust gemeden omdat ik al wist dat het me niet ging bekoren. Een vuile, uitgestrekte en moderne stad lijkt me dat. Chicago wil ik zeker ook wel eens bezoeken, schijnt ook indrukwekkend te zijn. Maar het paste dit keer niet echt in het schema.
  5. Ik houd eigenlijk van beide. Geschiedenis van een stad/land vind ik interessant, vandaar dat ik ook zo genoten heb van Rome deze zomer. Fenomenaal is het daar. Veruit de mooiste stad die ik gezien heb tot nog toe. Daarnaast houd ik ook wel van natuur en andere culturen. Brazilie lijkt me wel een interessant land om te bezichtigen. Of elders in Zuid-Amerika.

    We zullen zien wat de tijd me brengt. VS ga ik zeker eens doen. Moet gewoon. Vind wel 'chic' dat jij niet alleen de standaard steden heb bezocht in de VS. Meeste mensen gaan voor NYC, Chicago, LA...
  6. Net 30 geworden.

    Hangt er een beetje vanaf waar je naar op zoek bent natuurlijk. Ik ben enorm geïnteresseerd in geschiedenis, en dan is Europa het continent bij uitstek uiteraard.
    Anderzijds, als je van natuur houdt, of van vreemde culturen of zo, kan je veel beter naar pakweg Zuid-Amerika, Afrika of Azië op reis gaan uiteraard.

    De VS is leuk en op een bepaalde manier ook wel indrukwekkend, maar ik zal er zeker niet om de paar jaar naartoe gaan (tenzij ik moet gaan voor mijn werk uiteraard, zoals nu in de zomer het geval was). Daarvoor is er te weinig geschiedenis voor mij. Ik heb deze zomer ook bewust gekozen voor Boston, Philadelphia en Washington omdat je daarmee de drie steden hebt die misschien nog het meeste bieden op dat vlak.
  7. Zeker. Ben nog piepjong, ga zeker nog meer landen bezichtigen, zowel binnen als buiten Europa. Trouwens... Hoe oud ben jij eigenlijk? Europa het meest te zien volgens jou? hmm. Zou het niet weten eig. De VS bv lijkt me echt geweldig om te bezichtigen. Maar misschien verandert mijn mening wel als ik er ooit naar toe ga.
  8. Ja ik stond er ook versteld van. Ik heb er niet van geslapen.
  9. Daar sta ik wel van versteld eigenlijk. Al helemaal omdat ik niet mee doe met OSM.

  10. Je hebt me uitgeschakeld in de beker in OSM. Gefeliciteerd.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 10