Conversatie tussen Río en DanielAlves

20 Profielboodschappen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
  1. Sorry voor m'n hele late reactie bro, ik had me al veel eerder voorgenomen om je te berichten maar het kwam er steeds niet van. Kom zoals je vast wel weet ook uit het dieptepunt van m'n leven, dus ben weer stapsgewijs aan het opkrabbelen.

    Sowieso bro, waar ben je heen gegaan dan? Is mij ontgaan. Nog wel in damsco of?

    Ik had je al gezegd.. dat Meervaartcomplex was echt walgelijk. Vies, het stonk er, zelfs die liften waren (vroeger iig, volgens mij zijn ze nu wel opgeknapt) te vies voor woorden.

    Sowieso ben je een G en streetwise genoeg om te kunnen 'overleven' daar. Sowieso is het al veel minder heftig als vroeger. Alleen rondom Osdorperban heb je nog kleine groepjes boefies, maar verder is Osdorp best wel veilig en vernieuwd ten opzichte van 15 jaar terug.

    Bro, ikzelf woon dan wel in Noord, maar ik leef - zeker de laatste tijd dan - vooral in West. Ik slaap alleen thuis. Buurt in Noord is eigenlijk prima. Rustig, nieuw, veel gezinnen. Dus eigenlijk niks op aan te merken. Alleen heb ik alles in West (familie, werk in Westpoort), dus dat volledig 'thuis voelen' zal nog ff tijd kosten.

    Maar sowieso ga ik je binnenkort eens PB'en. Lijkt me oprecht gezellig. En kifesh, in welke fase zit je nu? Egyptenaar die naar Morad luistert? Mexicaan die van Franse wijven houdt? Of ben je eindelijk gewoon gesetteld?

    Trouwens.. belangrijkste vraag: hoe was Ramadan? En hoe gaat het proces mbt je bekering? Zal vast met vallen en opstaan gaan, maar hopelijk ben je standvastig gebleven.

    Wens je alle love toe bro
  2. Ik woon nu heel ver weg van West en Noord, bro, dus gaan elkaar voorlopig niet tegenkomen vermits je me niet PB't.
    Was inderdaad geen slimme keuze om in dat Meervaart-complex te wonen, keuken delen met zoveel mensen is niet fijn en was dat al helemaal niet tijdens covid. Zal bij terugkomst in West als 't goed is een studiootje huren, aan de buurt lag het verder niet wat mij betreft, ben stoer genoeg voor de gekkies en wijs/oud genoeg om weg van de bullshit te blijven gelukkig en los van dat is eigenlijk alles top daar.
    Hoop verder dat alles goed met je gaat, Ramadan moebarak voor de laatste loodjes als ik dat nog niet gezegd had.
  3. Ja G. Was er 's avonds om pizza te eten en PSV te kijken, niet gerookt.
    Op de kermis lag de gemiddelde leeftijd op een jaar of 15 dus dat was niks maar die attractie was wel de moeite. Mooi uitzicht. Alleen is-ie al weg denk ik.
    Kapsalon bij Enfes, Chhiwat Bladi voor ontbijt als ik lui ben, heb alles wel geprobeerd intussen. Dank je voor de tips nogmaals G voel me nu wel thuis.
  4. Haha ben je beetje op expeditie geweest door Osdorp, jongen? Nog wat leuks gespot op de Kermis? Waar bestel je doorgaans je eten? Of ben je niet echt van de fastfood.

    Haha hoelaat was je Tropics? Middag of avond? En wat heb je gekieft?
  5. Oh en Tropics was een goeie tip
  6. Die Airborne op de Kermis van Osdorp is enger dan heel Walibi man
  7. Klinkt goed, dank je Morgen misschien even kijken
  8. Waar kan ik eigenlijk voetbal kijken bij mij in de buurt man? Mag shishabar zijn
  9. Ja dat is wel zo, in het begin met avondklok en alle andere mentale toestanden was het vooral zwaar voor mij moet ik zeggen en lukte het niet eens altijd maar dan raak ik gewend, nachtelijk ritme en de gekke stress van het vlak voor fajr slaapdronken nog volproppen ga ik weer missen, en nu wordt het weer omschakelen.

    Blauwe Moskee zit vrij snel vol ja maar na Ramadan zal dat helaas/gelukkig (wat moet je zeggen in deze tijd) wel weer minder zijn, voor het Fitr-gebed daar moet ik er nog wel zeker vroeg bij zijn. Als bekeerling zonder islamitische familie is het wel echt fijn om dit soort gebeden gezamenlijk te doen en niet alleen op mijn studentenkamer. Ik zal wel eens kijken bij Al Houda insja'Allah, klinkt wel goed maar is inderdaad vrij ver, voor mij nog meer dan voor jou. Blauwe Moskee is fijn omdat er redelijk veel in het Nederlands is (en anders Arabisch maar i.i.g. geen Turks, wat moet ik daarmee ), gebedsvoordracht is correct, nieuw gebouw met goede ventilatie, aardige/jonge mensen en ook andere bekeerlingen. En niet zo ver.
    Ben trouwens inderdaad bij mijn moeder geweest maar die zie ik sowieso regelmatig af en toe. Alleen niet te lang en op afstand maar ze is bijna gevaccineerd. Ze is topfit al-hamdoelilah dus het is niet dat ik haar moet helpen ofzo. Voor m'n vader geldt hetzelfde (ze zijn gescheiden). Het is belangrijk inderdaad dat die band goed bliift maar de meeste bekeerlingen gaan volgens mij toch ergens anders wonen omdat je als kind toch bezig bent je eigen pad te zoeken en dat gaat nu eenmaal lastiger als je ouders je eigenlijk liever op een ander pad zien, die proberen toch tegen te sturen, zelfs al tolereren ze het allemaal wel. Het zou daarbij wel anders als (een van) je ouders je nodig hebben natuurlijk maar je snapt wel dat onze families nogal anders werken denk ik.
  10. Allah barek fik, broeder. Het was me het maandje wel, ik ga het missen. Nu ga je weer ontwenningsverschijnselen krijgen, een soort leegte of zo, heel apart. Ga je morgen Eid Gebed verrichten in de ochtend? Zo ja, waar? Klopt trouwens, op de een of andere manier voelen mensen die nog in het beginstadium zitten zich vaak aangetrokken tot De Blauwe Moskee.

    Ik heb heel de Ramadan(voor zover het kon) gebeden in Moskee Al Houda in Noord. Locatie is misschien minder, maar alles is daar heel gemoedelijk. Je wordt met open armen ontvangen, bestuur bestaat uit relatief jonge mensen en het is gewoon prima qua ruimte. Hier in West moet je meestal buiten bidden als je naar een Taraweeh gebed gaat want binnen is het altijd druk.

    Hoop dat je goede dingen uit deze maand hebt gehaald. Je hebt iig ff weekje bij je moeder doorgebracht en hebt daar quality time gespend, dat is al een hele mooie daad.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 20
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste