Conversatie tussen King_Eric en Caelis

8 Profielboodschappen

  1. Ik weet niet of die migranten hier zo makkelijk legaal binnen geraken. Ik denk dat het framework daar nog wel relatief goed zit. Het grote probleem is de handhaving. Controle van de grenzen, een functioneel terugkeerbeleid wanneer asiel- of verblijfsvergunning is geweigerd, etc.

    Topic In Flanders Fields staat hier:
    http://forum.voetbalzone.nl/showthread.php?t=22807
  2. Genetisch gemodificeerde organismen weet ik te weinig over om er net zo fel over te zijn als dat jij bent. Maar dat lijkt me ook weer typisch een 'probleem' waar 'groen juist voor zou moeten zijn.

    Zelfde probleem heb ik eigenlijk ook met migratie. Ik ben heel erg geintersseerd in andere culturen, in het maken van reizen en ik ben erg voorsamenwerkingsverbanden binnen de EU, migratiemogelijkheden binnen de EU. Maar ik snap totaal niet dat de 'niet Westerse' migranten zo makkelijk worden binnen gelaten zonder daarbij specifieke groepen te selecteren.

    Andere vraag. Ik zag ergens het prachtige topic 'In Flanders Field' op voetbalzone. Heeft mij na JAREN doen besluiten op toch een keer die kant op te gaan vanuit Noord-Nederland. Weet jij toevallig waar dit topic staat?
  3. Zelfde probleem voor mij. Puur ideologisch zou ik graag voor Groen kiezen bij ons. Ik heb echter 0,0 vertrouwen in hun oplossingen, hun soms anti-wetenschappelijke houding (kernenergie, genetisch gemodificeerde organismen, etc.) en evenmin vertrouwen in hun kopstukken binnen de partij. Ik weet dus voor de eerste keer in mijn leven geen enkel idee wat ik ga doen bij de komende verkiezingen.
  4. Crisissen inspireren sowieso denk ik.

    Maar dit soort boodschappen nog meer. Vind trouwens die hele groene discussie wel heel boeiend. Ik leef zelf erg milieubewust, maar als ik zie wat voor stompzinnige maatregelen er elke keer worden ingevoerd (te weinig kernenergie, enorme subsidies voor Tesla's, te weinig investeren in de trein, enzovoort) voel ik me bij weinig partijen enigszins thuis.
  5. Tweede dat ik vandaag lees of hoor dat me kippenvel bezorgt. Na die speech van dat Schotse parlementslid in Straatsburg. 28 maart inspireert blijkbaar. Of zouden het crisissen zijn die inspireren?
  6. Hehe, absoluut

    Ik schrijf hier nog zelden dergelijke lange lappen tekst, maar voor dit soort interessante discussies doe ik het heel graag.
    Jammer genoeg komen die de laatste jaren minder en minder voor hier op VZ
  7. Daar gaat mijn positieve beeld, van halve Engel naar evil stompzinnig werkweigerende intrigant.
    Evil, werkweigerend en intrigant, akkoord. Maar Christopher Hitchens stompzinnig noemen gaat wel heel ver...


    Nee, ik ben ook fel geschrokken van die kritiek. Je staat er eigenlijk nooit bij stil na alle positieve beeldvorming dat er rond dat mens is gecreëerd indertijd. Niet in het minst bij mij op de lagere (katholieke) school. Die verwijzing naar Mark Twain's quote in het begin van die docu is dan ook wel heel erg treffend.

    Hitchens chargeert natuurlijk graag zwaar door en kan vrij hard zijn, maar er zijn meerdere historici, auteurs en dergelijke die die kritiek (weliswaar wat genuanceerder en voorzichtiger misschien) hebben naar voren gebracht.
  8. Heh, open desnoods maar een topic. Als/Wanneer ik wat tijd heb wil ik er gerust nog uitgebreid op ingaan. Enkel zal ik nu al mijn teksten bewaren voor het geval het topic weer snel een einde ziet wegens gebrek aan interesse
Profielboodschappen 1 t/m 8 van 8