Conversatie tussen Sheva7 en edodevries

9 Profielboodschappen

  1. Haha ja, nu maar hopen dat dat niet het zoveelste fabeltje is waar ik mezelf in laat geloven
  2. En dat is het mooie van beginner zijn! Stilstand komt meestal pas na 1,5/2 jaar zeggen ze en tegen die tijd zit je qua bodyfat allang op je ideaal.
  3. Ik ben momenteel zo druk ermee bezig (zowel fysiek als in m'n hoofd) en ik ben nog zó beginnend dat de kans klein is dat ik tegen stilstand oploop.
    Ben nu pas een maand écht goed bezig voor m'n gevoel. En er is nog zoveel winst te behalen alvorens het echt moeilijk wordt om stappen te zetten dat ik me daar nog niet druk om maak.
  4. Dan ben je in ieder geval voldoende gemotiveerd ja. Is het niet zo dat wanneer je duidelijke doelen stelt voor jezelf je, wanneer je tot stilstand komt, gaat verdiepen in manieren om uit die stilstand te komen?

    Ik zit zelf op 18% denk ik.
  5. Mwah, ik zit er op het moment dermate in dat ik me schuldig begin te voelen als ik ga 'vreten' of zuipen. Dan heb ik er een dag spijt van, dus het kost me ook minder moeite om dingen te laten staan. Wat betreft het sporten, zolang ik resultaten blijf zien motiveert me dat om door te knallen. Ik ben wel bang hoe ik reageer als het blijkt dat ik een tijdje geen resultaten boek..

    Hoeveel is je percentage nu dan?
  6. Heb eigenlijk ook dat laconieke lange tijd gehad. Altijd een snelle stofwisseling gehad dus ik dacht dat ik 'met een beetje fitness' het buikje wel kwijt zou raken. Niet dus. Ik heb als doel mijn vetpercentage onder de 12% te krijgen voor de winter terwijl ik mijn borst en schouders met name gespierder wil. Ik denk dat ik, wanneer het vetpercentage goed zit, dan ook een week of 12 ga focussen op beide spiergroepen (zonder de overige links te laten liggen). Ik denk dat ik die doelen wel nog helderder voor mezelf moet krijgen zodat je weet waar je naartoe werkt.

    Ben je niet bang dat je, als je stopt met sporten, weer terugvalt in het oude ritme (ongezond eten etc)?
  7. Ik heb mezelf geen einddoel gesteld. Ik had mezelf eerst altijd wijsgemaakt dat als ik 6 weken vol gas zou sporten ik dat buikje wel weer kwijt zou zijn en weer skinny als altijd zou zijn. Nu merk ik dat dit werkte toen ik 13 was, maar niet meer nu ik 23 ben. Doel was dus eerst 3 kg afvallen omdat ik het idee had dat ik dan dus weer strak zou zijn. Gevolg was dat ik waardeloos trainde en structureel honger had. Daarna werd m’n doel wat gespierder worden en nu heb ik dat gecombineerd met het naar beneden brengen van mijn vetpercentage.

    Ik ben van plan te ‘stoppen’ wanneer ik tevreden ben maar ik merk nu in de afgelopen maanden al dat wanneer je een doel bereikt hebt je dit net zo snel weer verlegt. Voorlopig wil ik dit nog een paar maanden volhouden en kijken waar het me brengt.

    Jij?
  8. Dat zeker, alleen mensen die meteen met een coach of vrienden die veel sporten trainen zullen die fouten beperken gok ik. Ik ben zelf vanaf de zomer bezig maar pas serieus vanaf december, al heb ik op het begin nog veel te weinig met voeding gedaan. Laatste tijd pas echt begonnen met op de voeding letten en nu begint mijn 'buikje' ook te verdwijnen. Zal nog wel een paar maanden duren voor ik tevreden ben echter.

    Ga jij eigenlijk alleen voor 'gezond' of ben je van plan om erna door te pakken zoals El Simao heeft gedaan?
  9. Ja, ik denk dat iedereen eerst een hoop fout doet. Daar van leert en vervolgens steeds gaat verbeteren.
    Hoe lang ben je nu bezig?
Profielboodschappen 1 t/m 9 van 9