Conversatie tussen Peerk en Harvey

32 Profielboodschappen

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
  1. Dan zitten we gewoon een beetje naast elkaar af te discussiëren, haha. Ik sta er zelf meer in zoals jij: lekkere non-discussie. Je weet veel te weinig om er goed over te discussiëren, en het is ook nog eens irrelevant wat één persoon doet. Enige waar ik uiteindelijk over viel is dat je over compenseren begon.
  2. Helder, thanks.
  3. Je beroept je op een van de zes grondslagen bij het verzamelen van persoonsgegevens. Stel dat het bedrijf een rechtvaardig belang heeft (lastig voor te stellen voor een sollicitatie) of het is te veel moeite of te omslachtig om aan het verzoek te doen en kan daarom geweigerd worden.

    Vandaar, in deze casus gewoon mailen, technisch gezien: het kan dat ze niet hoeven voldoen aan het verzoek.
  4. Ik wil niet beweren dat hij zoveel toevoegt met zijn reactie, maar ik stoor me toch meer aan jouw reactie. Bij zijn reactie is mijn eerste reactie: 'Waar doel je nou weer op?/Wat wil je in vredesnaam zeggen?' Terwijl ik bij jouw reactie meer de indruk krijg: 'Jij wilt ook niet weten wat hij bedoelt of waar hij naartoe wil, jij wil laten zien dat het belachelijk of niet relevant is.'

    Vind overigens niet dat jij op zijn comment 'ingaat.' Je reageert erop en daarmee is wel alles gezegd. Het heeft bij mij een hoog 'kinderen in Afrika, die hebben pas honger'-gehalte, waarbij jij nu degene bent die zegt: "we hebben het toch allebei over honger?" Hij heeft blijkbaar een idee dat er geld wordt verspild, jij reageert erop dat er wel meer geld verspild wordt in de wereld.
  5. Ik was al een beetje bang dat er meer bij zou komen, is hypotheekrente afschaffen slim, worden er drogredenen gebruikt om angstbeelden te voeden. Dus ik kap de discussie toch af. Thanks dat je zo netjes bleef, ondanks mijn minder vriendelijke reacties. Ik kijk er iets anders tegenaan dan jij, maar die discussie wordt vast nog wel een andere keer opgestart.
  6. Ik typte er gewoon twee woorden bij om nog een beetje een eigen toevoeging te geven i.p.v. een tweet zonder context plaatsen. Geen probleem als je nuance wilt aanbrengen, maar het kwam op mij eerder over van even de wijsneus uithangen door te trekken aan mijn (niet erg overdachte) woordkeuze i.p.v. in te gaan op het nieuwsbericht zelf en daarbij nuance aan te willen brengen.

    Ik kan best begrijpen dat de persoon je niet direct iets zegt, maar dan heb ik zoiets van geef even die twijfels aan, dan ben ik best bereid toe te lichten hoe ik bij de tweet ben uitgekomen en waarom ik 'm plaats. Robert Preston is politiek verslaggever bij ITV, ik kende hem zelf ook niet, maar zag wel dat hij 1,1 mil. volgers heeft en o.a. wordt gevolgd door de woordvoerder van de EU commissie (Daniel Ferrie) en Brexit-onderhandelaar Michel Barnier (die ik beide volg op Twitter). Hij is vast goed ingelicht over de politiek in het VK. Daarnaast kwam ik zijn tweet op het spoor door een retweet van Wouter van Loon, statisticus en dataverslaggever bij het NRC die ik volg voor duiding bij de wekelijkse coronacijfers. Dat is natuurlijk geen autoriteit op het gebied van de virologie, maar ik neem hem wel serieus in de zin dat hij niet zomaar alles de wereld in slingert.

    Die mini research naar wie Preston is en de bron waar ik het vandaan haalde, besloten mij het in het topic te gooien. Ik zou daar ook niet zo snel een tweet gooien om maar een tweet te gooien. Overigens bedoelde ik het meer als nieuwsberichtje om wat discussie los te krijgen dan als statement hoe het in elkaar steekt.
  7. Ja, precies, dat zijn echt bedragen die niet over micro gaan. Ik zat in mijn hoofd nog iets verder terug in de discussie waarin ik eerder meldde dat macro (beurskoers) het goed doet, maar micro (individuen) niet. We zijn dus gewoon wat langs elkaar af aan het praten, terwijl we volgens mij dezelfde kijk er op hebben.
  8. Druk gehad op het werk, en ook wat minder zin in het forum met dit lekkere weer. Maar die post komt nog hoor, ik heb veel in mijn hoofd zitten wat ik wil uitschrijven, dus de drang is er ook vanuit mij. Maar nog niet aan toegekomen er echt al voor te gaan zitten, Komende dagen of wat ik ook precies zei, was wat optimistisch.
  9. Ze zijn nog niet zo ver als Silicon Vallen wat betreft de AI technologie, maar China heeft plannen liggen en neemt de coronacrisis als mogelijkheid een extra inhaalslag te maken op de VS. Om toch alvast een tipje van de sluier te lichten.
  10. Ik verdiep me pas sinds, ik denk, begin coronacrisis meer in China, maar wat me is opgevallen is dat het best lastig is om aan goed Chinees nieuws te komen. Ik heb de indruk dat Westerse media vooral gefocust is op fouten, dus daar is veel over te vinden, maar over de successen best weinig. Je bent dus vrij aardig aangewezen op experts, gelukkig zijn die er best in overvloed, maar het is echt een beetje verzamelen van ervaringen. De Chinese overheid zelf is daarnaast ook erg gesloten. Wat heb je bijv. gehoord over hun Mars Rover? Behalve dat Yakolev het even aangaf in het topic dat 'ie lanceerde. Zou ook wel schelen als die wat opener waren.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 32
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste