Conversatie tussen Giallorosso89 en Pizzakoerier

10 Profielboodschappen

  1. Het hoeft ook niet direct zo drastisch. Ik ga niet geheel veganistisch, dus kazen eet ik wel. Soms maak ik dus een bord met tomaten en mozzarella + wat olie en azijn en basilicum. Dat kan voor mij al genoeg zijn en ik eet belachelijk veel olijven. Best goede vervangers, of noten.... Dorade in acqua pazza? Hmm.. Dat klinkt echt helemaal niet verkeerd!
  2. Dat is wel waar, vegetarische maaltijden zijn relatief goedkoop. Maar moet zeggen dat ik na een halve week groentesoep of risotto verde oid ik wel echt snak naar een goed stuk vlees of vis.

    Vis is momenteel in mijn repertoire echt nog een beetje onderbedeeld, moet daar echt meer mee doen. Dorade is dan wel een vis waar ik wel wat mee doe, een tijdje terug in acqua pazza gemaakt, heerlijk. Maar ik heb bijv. nog nooit platvis klaargemaakt, geen schol, tarbot, tong, heilbot, niets. Schandalig eigenlijk, zeker gezien het feit dat ik aan de kust woon.

    Rode poon zie je idd erg weinig, weet niet waarom, dacht niet dat de soort bedreigd was ofzo.
  3. Ik snap wat je zegt, en zo dacht ik er eerst ook over. Een stuk vlees of vis hoort bij een gerecht, maar dat zie ik nu anders.. Komen er gasten bijv. ofzo dan maak ik het wel standaard klaar. Terug in Nederland probeer ik minimaal 1x in de 2 weken een vis klaar te maken die ik nog niet eerder klaargemaakt heb. Haal ik dan van de markt en ga daar lekker mee kloten Scheelt ook als je doordeweeks minder vlees/vis eet dat ik in het weekend ''wat gekker mag doen'' financieel. Koken = cool.

    Ik wil bijv. nog een x oerhollandse rode poon (schijnt als krab te smaken) maken. Typisch zo'n vis die je niet zoveel meer ziet.

    Dorade maak ik trouwens echt graag klaar. Super weinig werk aan, en zo ontzettend lekker bij een simpel rijstgerecht op een warme zomeravond met een glas wijn erbij... Hoewel.. Er gaat bijna niets boven Sardines <3.
  4. Zeker man, zoals ik ertegenaan kijk: iedereen houdt van lekker eten, waarom steek je er dan geen moeite in om het zelf te kunnen maken? Daarnaast vind ik het gewoon een heerlijk gevoel om met rauwe ingredienten en een recept aan de slag te gaan en te zien wat eruit komt. Geeft zo veel voldoening als het goed lukt.

    Ik eet of en toe wel eens vegetarisch, maar dat is niet bepaald een bewuste keuze ofzo. Bij een goede maaltijd hoort mijns inziens toch wel een goed stuk vlees/vis, is niet voor niets altijd het centrale onderdeel bij restaurants. Wel jammer dat vis zo duur is, zou wel vaker vis ipv vlees willen eten.
  5. Hahaha, je houdt van koken? Goedzo! Het verschilt zeker, omdat de saus stukken pikanter is dan bij Puttanesca. In die zin ook een beetje saaier, omdat je alleen pittig eet (erg lekker met een salade erbij). Maar ik houd ik erg van pikant eten

    Ik probeer zeker vijf dagen per week vegetarisch te eten, hoe wel het me deze week niet gelukt is. Ik houd van vlees en vis, maar ben best wel bewust met die dingen bezig eigenlijk. Ik hoef niet iedere dag een stuk vlees te hebben Vandaag wel een goddelijke zalm <3
  6. Is zeker Frans, als ik voor Italiaans ga, dan misschien iets als een delizia al cioccolato ofzo, maar moet ook weer niet te ingewikkeld worden.

    Vegetarisch? Hoezo dat? Je berooft jezelf van de geneugten van het leven zo Arrabiata moet ik nog eens proberen, is het een groot verschil tov zeg, putanesca?

    Zou het niet weten wat betreft NERA eigenlijk, moet het hem maar eens vragen. Alleen niet op een avond waarop Inter verloren heeft
  7. Zeker genieten. Millefoglie is trouwens frans lees ik nu. Dus ik vind het vanaf nu 10% minder lekker Gisteren een pasta arrabbiata gemaakt. Nooit eerder gedaan. Best de moeite waard nu het wat kouder aan het worden is, en ik een beetje vegetarisch probeer te eten Modena lijkt me echt een schitterende stad. Als ik het me goed heug heeft *NERA* ook een band met Modena. Hoe dat exact zat weet ik niet meer
  8. Italiaanse liefde, verhuisd en getrouwd, inmiddels zo'n 30 jaar geleden, wonen in Modena. Ik heb het eigenlijk nooit durven vragen, misschien dat ik het ooit nog eens een keertje vraag. Zou het zelf ook niet kunnen, niet om die reden iig. Daar ben ik veel te veel een angsthaas voor, veel te groot risico.

    Italiaanse keuken is fantastisch, favoriete keuken samen met de Franse. Zelden een misser tussen de gerechten, ook niet zo lastig als de Franse om goed te krijgen. Enige nadeel is dat veel gerechten vrij intensief zijn qua voorbereiding, dus dat beperkt hoe snel ik mijn repertoire kan uitbreiden
  9. Sowieso qua keuken een goede keus Maar, familie geëmigreerd? Een Italiaanse liefde leren kennen, of verliefd op Italië geworden? Lijkt mij altijd een verschrikkelijk lastige keuze om alles in Nederland achter te laten voor een ander land. Ik denk niet dat ik het zou kunnen.
  10. Sei l'italiano amico?
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 10