Conversatie tussen RaulVilla en Gladde Chevin

20 Profielboodschappen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
  1. Ah vermoedde al dat kolonialisme er iets mee te maken had, maar wist niet waarom specifiek die eilanden. Gaaf man, altijd mooi als mensen kennis hebben van een specifieke regio die buiten het zichtsveld van de menigte ligt.
  2. Ook begonnen met reizen haha. Maar juist de geschiedenis en de rol van kolonialisme op de staat van de eilanden nu, wekte interesse. En sowieso altijd geïnteresseerd in cultuur, en daar is sprake van zo'n enorme mix van culturen, erg leuk.
  3. Haha hoezo Caribisch gebied dan? Die hoor ik juist weer helemaal nooit. Ken die regio zelf ook een stuk minder goed, weet wel aardig wat er nu speelt maar qua geschiedenis weet ik weinig.
  4. Als ik het zo lees zie ik wel genoeg redenen hoor. Super interessant om te horen van iemand die verder geen affiniteit had met die landen. Ik heb hetzelfde (in mindere maten wel vermoed ik) met het Caribisch gebied. Maar eens wat betreft onrecht. Helaas kennen de mensen daar leed maar al te goed.
  5. Ik stel mijzelf die vraag ook regelmatig en heb er eigenlijk geen antwoord op. Vind de twintigste eeuwse geschiedenis in ieder geval razend interessant, en heb - hoe cliché het ook klinkt - een sterke natuurlijke aversie tegen onrecht. Veel van de landen waarin ik mij interesseer hebben in de twintigste eeuw flink geleden, en de andere landen zijn veelal de agressor geweest die dat veroorzaakte.

    Verder heeft letterlijk elke Centraal-Europese stad wel een interessante geschiedenis, die vaak niet zichtbaar is op het eerste gezicht. Daar ben ik op een gegeven moment een beetje ingezogen I guess.
  6. Interessant man. Ik wist van Polen en Oost-Europa, maar niet per se Balkan. Vanwaar eigenlijk de interesse in die regio's? Vooral vanwege je politieke interesse of?
  7. Kom zelf vaak in de regio, al ben ik in Budva nooit geweest. Deze zomer waarschijnlijk ook weer naar Kosovo, Servië en Bosnië. Verder heb ik veel vrienden die hetzelfde doen, en volg ik vrijwel dagelijks ontwikkelingen op zowel de Balkan als in Rusland. Dat geeft al met al wel een goed totaalbeeld.
  8. Staat zeker op de shortlist, maar nu nog niet. Prachtige speler.
  9. Prima keuze natuurlijk
  10. Same. Ik ga ook niet (meer) lekker op Jesse. Nog wel getwijfeld gisteren, maar mede door haar sterke optreden gisteren toch voor D66 en Kaag gegaan.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 20
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste