Conversatie tussen Sampdoria en chuchu

5 Profielboodschappen

  1. Wilde eigenlijk nog dat ik nog wel ergens de behoefte had om tips te geven wat je zou kunnen doen of om tegen je te zeggen dat dat niet zo belangrijk is en je gewoon moet relaxen, maar volgens mij heeft dat geen enkele zin, heb je alles al tig keer gehoord. En kalmeren op commando kan niemand
  2. Ja dat is waar, sarcasme en ironie raken nog wel eens zoek op het internet tussen verzender en ontvanger.

    Wel opvallend, misschien ook wel logisch, eigenlijk dat je daar over het relatief anonieme internet weinig last van lijkt te hebben. Je kan de klachten overigens wel erg goed omschrijven. Lijkt me dat het ook wel helpt dat je zo bewust bent wat er aan scheelt, of juist niet?

    Ja juist díe dingen blijven doen lijken mij ook wel goed voor je. Maar bedankt voor de uitleg in ieder geval en sterkte ermee
  3. Ben zelden chagrijnig hoor. De toon waarop je iets pots is niet altijd goed af te lezen. Ik ben vaak wat ironisch, hou ik wel van.

    Ben van nature vrij verlegen, heb sinds jongs af aan Diabetes Type I en dat is altijd iets geweest waar ik moeite mee heb gehad om dat te delen in mijn omgeving. Wilde het het liefst verbergen, geheim houden om maar 'normaal' gevonden te worden. Ben niet graag 'anders'. Is op dit forum wellicht vaak de omgekeerde weg besef ik nu Misschien heeft één en ander wel met elkaar te maken.

    Ik vind het lastig om anderen mijn kwetsbaarheden te laten zien, vind het ook moeilijk om over mijn problemen te praten met mensen, op afstand wellicht niet. Ben vaak op zoek naar bevestiging, zelden tevreden over wat ik doe of gedaan heb. Soms zijn het hele kleine dingetjes waar ik heel lang mee kan zitten. Dat je iemand tegenkomt die je kent en dat je niet gegroet hebt ofzo, daar kan ik nachten van wakker liggen. Klinkt heel stom, maar het is erg vervelend. Heb ook veel problemen met drukke ruimtes (stadions, stadscentra). Bang dat er iets gebeurt (flauw vallen of ernstiger) bang om in de spotlights te staan en continu bezig met mezelf. Voel ik me wel goed? enz. Een wedstrijdbezoek kost mij ook meer energie dan een gemiddelde bezoeker door dit extreem hoge zelfbewustzijn, maar daarom niet minder belangrijk dat ik die dingen wel blijf doen.
  4. Ah, wat een nare vicieuze cirkel zeg. Had vandaag al een beetje het idee dat je niet zo vrolijk was inderdaad. Maar wel klasse dat je er eigenlijk zo positief instaat. Met die instelling moet het lukken.

    Waar heb je dan eigenlijk precies angst voor?
  5. Angst ja. Is lang verhaal, maar op een gegeven moment ga je dingen vermijden omdat je weet dat ze je veel angst opleveren en dit maakt het er niet makkelijker op. Je creëert dus een soort angst voor angst en daarmee plaats je jezelf in een onmogelijke situatie. Op dit moment loopt één en andere gewoon niet zo lekker en dat is in 6 weken niet over. Maar heb het al eerder overwonnen, heb er vertrouwen in dat het me nu weer lukt.
Profielboodschappen 1 t/m 5 van 5