Conversatie tussen Jack en chuchu

21 Profielboodschappen

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
  1. Haha ja dat zal best man, hoop geregel en het gaat natuurlijk allemaal ook net niet helemaal zoals je gehoopt had kan ik mij zo voorstellen. Maja volgend jaar heb je een stuk meer ervaring dus dan zal het allemaal wel wat relaxter gaan. En je weet al wat er komt.
    Jeetje, dat is wel een flink bedrag idd. Ja trots mag je wezen jongen
  2. Gaf inderdaad een kick. Maar vergis je niet, komt gigantisch veel bij kijken. Heb dat echt onderschat en er zijn veel meer uren in gaan zitten dan ik gedacht had. In de laatste week dagen van 16/17 uur gemaakt, allemaal voor dat feest waar ik alleen maar geld aan kon verliezen. Een stichting mag namelijk niets verdienen, terwijl er wel een kostenpost was van een kleine ton. Dat is nogal wat geld, zeg maar. Maar we hebben het wonder boven wonder gered en daar ben ik eigenlijk nog het meest trots op. Volgend jaar iets minder kosten maken zou echter wel fijn zijn.
  3. Nouja, het schoolleven trekt me gewoon niet meer, ik kan die talloze nutteloze opdrachten op weg naar mijn doel niet uitstaan en had ook enorm veel moeite met de vrijheden van de universiteit. Dan maar gewoon beginnen, kapitaal opbouwen en uitbouwen hopelijk. Als ondernemer, mijn doel, heb je sowieso niet heel erg veel aan papieren. Het komt toch vooral op boerenverstand en doorzettingsvermogen aan, kwaliteiten die ik dan weer wél heb.
  4. Cool! Vind het altijd wel wat hebben wanneer anderen daarvoor kiezen, vind dat idyllische ergens wat romantischer dan gewoonweg doen wat de maatschappij van je verwacht. Quote 500 staat overigens vol met jullie type
  5. Dat laatste kan ik dus niet goed, ik ben iemand die in alles een bepaalde mate van kwaliteit zoekt. Weet ik ook van mezelf, heeft voor- en nadelen.
  6. Tsjah.. Capitalism is a bitch!
    Filmindustrie vind ik nog wel een van de minst zorgwekkende industrieën waar de kwaliteit van de producten leidt onder winstoogmerk.
    Enja persoonlijk vind ik hersenloos een film kijken bij tijd en wijlen ook heerlijk en begrijp ik maar al te goed dat de massa op zo'n manier films gebruikt om te ontspannen ipv zich te verrijken.
  7. Jezus, gaan ze echt bezuinigen op de jeugdopleiding? Dat is zó dom. Daar moet je het Nederlandse club gewoon van hebben. In mijn idealogie vloeit het budget wat voor spelers is gereserveerd voor misschien wel 90% naar jeugdspelers, of eigen opgeleide gasten in het eerste. Matthijsen hadden jullie bv ook niet moeten kopen imo.
    Overigens heeft het aantrekken van jonge buitenlandse spelertjes totaal niet mijn voorkeur. Ik vrees altijd voor die jongens die bv uit een sloppenwijk uit Malmö geplukt worden en vervolgens falen. Wat gebeurt er met die jongens? Vandaar vind ik een minimum leeftijd van 16 binnen en 18 buiten de EU bv wel een prima regel. En als zo'n gozertje een contract à la Meleg heeft is dat ontzettend jammer voor hem, maar zo'n systeem mag je niet in leven houden.

    Laat ik beginnen met een terecht nuance: ik ben geen expert qua Ajax jeugd en al helemaal niet over de jeugd van Feyenoord maar het is mij ook opgevallen dat de Ajax spelers vaak technischer onderlegd maar minder fysiek dan de Feyenoord spelers. Imo ligt dat niet alleen aan het halen van buitenlandse talenten maar ook aan de selectie procedure en de manier van voetballen in de jeugd. Denk dat zo'n Slabbekoorn bv in de Ajax jeugd een heel andere voetballer was geworden; minder sterk, minder goed in de grote ruimte maar juist beter in de kleine. Een Nouri zo denk ik ook veel minder opvallen in de Feyenoord jeugd dan in de Ajax jeugd omdat ze anders spelen/trainen. Zo'n Achabar bv had denk ik bij Ajax veel meer kansen gehad, waarschijnlijk eerder als rechtsbuiten dan spits maar dan nog. Al met al denk ik dat vooral de selectie tijdens de opleiding cruciaal is. Sparta vist uit dezelfde vijver maar leidt meer technische pleintjesvoetballers op dan Feyenoord. Terwijl Feyenoord meer grote sterke kerels opleidt.
  8. Compleet vergeten te antwoorden, excuus. Feyenoord doet het op een meer te prijzen manier; Maup Martens plukt uit de gehele regio Rijnmond goede talenten weg. Een enkeling is niveau Tonny. Ajax doet het anders, die halen gewoon 20 buitenlanders waar er uiteindelijk wat van overblijven. Natuurlijk is de manier van opleiden belangrijk en een goede basis voor succes, maar ook het niveau van je talenten is natuurlijk een indicatie. Ik vind dat er bij Feyenoord vaak een bepaald technisch basisniveau ontbreekt, terwijl ze verder tactisch en fysiek wel redelijk in orde zijn. Ik zou graag zien dat Feyenoord meer investeert in de buitenlandse scouting via het jeugdapparaat, maar ze doen het tegenovergestelde: bezuinigen. Terwijl ze wel zo'n Immers voor een half miljoen per jaar vastleggen. Tja.
  9. Thanks! dacht veel eiwit, weinig carbs

    Als je trouwens nog een keer zin hebt om uit te leggen hoe het kan dat de opleiding van Feye niet minder is, maar de talenten wel tov Ajax, dan ben ik één en al oor.
  10. Hoe kan dat dan? Ajax scout/selecteert beter?
Profielboodschappen 11 t/m 20 van 21
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste