Conversatie tussen Chimaera en Gladde Chevin

10 Profielboodschappen

  1. Alright goed om te horen, fijn dat het allemaal meevalt. B12 lijkt me voor mij nu niet nodig, omdat dat ook in zuivel zit en ik dat wel gewoon nog gebruik. Maar mocht ik ook de stap willen zetten, denk ik dat ik toch even ga praten met een diëtist ofzo. Heb van nature al snel honger en ben vrij tenger, dus juist om de redenen die jij noemt ben ik altijd wat voorzichtig geweest met die stap.
  2. Tot nu toe valt de stap me nog mee. Het enige is dat ik wel vaker trek heb en een minder vol gevoel heb. Dit komt door dat veganistisch producten vrij weinig eiwitten bevatten.

    Ik neem inderdaad supplementen aangezien dat werd aangeraden. B12, Omega 3 & 6 en multivitamine.

    Toen ik vegetarisch was ook helemaal niks van gemerkt. Het enige wat je eventueel zou kunnen nemen zijn B12 supplementen. Maar dat is niet heel belangrijk.
  3. Neuh precies, dat heeft niet zoveel zin. Mijn vrienden en familie begrijpen het allemaal wel en zijn het er op zich ook wel mee eens dat het "wat minder kan", maar daar blijft het dan ook bij. Maarja, goed om te horen dat ik hier niet de enige ben die zich daarover verbaast

    Wel respect dat je ook echt voor vegan gaat, dat vind ik wel een zwaardere stap persoonlijk. Neem je supplementen ofzo, of merk je er in de praktijk niet zoveel van? Ik merk namelijk helemaal niets van een vegetarisch dieet.
  4. Relatief veel mensen in mijn sociaal netwerk zijn vegetarisch of vegan. Maar ik krijg inderdaad wel eens opmerkingen, soms hele domme. "Het ligt toch al in de winkel en het dier is toch al dood". Tsjah, als je zulke "logica" gebruikt... Vaak reageer ik niet meer op de opmerkingen want ik heb het gevoel dat die mensen er toch niet voor open staan.
  5. Zou kunnen man, ik heb zoveel moeite om die gedachtegang te volgen dat ik het eigenlijk niet zo goed weet. Merk jij daar helemaal niets van in je omgeving dan?
  6. Dat ze vinden dat je moeilijk loopt te doen vind ik echt opmerkelijk. Ik wil niet de amateur-psycholoog uithangen maar misschien is het ook een soort van afweermechanisme? Omdat jij vegetarisch bent, je ze er onbedoeld en onbewust mee geconfronteerd. Ook eens hoe het er nu aan toe gaat in de vleesindustrie
    sowieso één van de grootste problemen.
  7. En toch zijn veel van mijn hoogopgeleide en redelijk linkse vrienden niet eens vegetarisch. Sterker nog: een aantal vinden dat ik moeilijk loop te doen. Kan daar echt niet inkomen man, vind de normalisering van de vleesindustrie echt één van de grootste problemen van deze tijd.
  8. Mijn wake up call voor vegetarisch was dat ik heb geprobeerd (nadruk op geprobeerd) de documentaire Earthlings uit 2005 te kijken vorig jaar augustus. Na nog geen 5 minuten afgezet want dierenleed is echt iets wat ik gewoon niet kan kijken. Laatste jaren voelde ik me altijd al wat schuldig als ik vlees at maar toen der tijd nooit echt de verantwoordelijkheid genomen.

    Ook even de live versie met beelden van je lied opgezocht maar ik kan het gewoon echt niet kijken. Als mensen hun eigen vlees moesten slachten zouden er zoveel mensen vegetarisch worden of misschien wel vegan.
  9. Ha, geen dank! Het zijn ook echt bizarre aantallen ja. Ik wil zelf ook nog eens de stap maken van vegetarisch naar vegan, maar dat is mij nog niet gelukt.

    Maar zo'n wake up call is herkenbaar. Voor mij was dat toen ik een paar jaar geleden Meat Is Murder hoorde van The Smiths, zeker de liveversies waar Morrissey allerlei beelden van slagerijen laat zien. Kijk dat nog steeds af en toe, sowieso een goed nummer maar ook om de discipline erin te houden.
  10. Ik wil je nog eens bedanken (nu in tekst) voor het posten van de tweet over het jaarlijkse aantal dieren dat word geslacht in Nederland. Toch erg geschrokken van het aantal en sinds de post ben ik nu vegan serieus aan het proberen. Eerste dagen waren wel een beetje aanpassen (je vergeet dat veel dingen niet vegan zijn) maar nu gaat het prima.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 10