Conversatie tussen Panfluit en Almogaver

43 Profielboodschappen

Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
  1. Hehe, even zoeken op google naar 'man living alone siberia' en je krijgt natuurlijk weer voldoende 'hits'.
  2. Nee, nog niet. Wel van een man die al tientallen jaren in z'n uppie in Siberië leefde of iets dergelijks.
  3. Je had hier zeker al van gehoord, of niet?
  4. Het was wel de eerste keer. Vandaar dat het me op viel dat de dames aanzienlijk knapper waren dan in bijvoorbeeld Madrid.

    Het was vooral de algehele ervaring die telde, maar ik moet zeggen dat de Gotische buurt me toch het best beviel, vooral de Santa María del Mar. Voor die andere kathedraal (Catedral de Barcelona volgens mij) stonden ook nog castellers toen wij er toevallig voorbij liepen. Dat was ook wel erg mooi om te zien.

    Ja, er was iedere dag wel minstens één demonstratie of manifestatie van het één of ander. Vlakbij de Arc de Triomph was een manifestatie voor de Catalaanse taal aan de gang, waarbij een paar van die nepgangsters heel slecht 'parla català' stonden te rappen. Mijn vader zei al, als je een taal wilt promoten, is dat wel ongeveer de slechtste manier om het te doen.

    Op weg naar Parc Guëll (goed om te weten dat ik de enige in Barcelona was die het goed uitsprak) kwamen we nog een folderaar tegen voor het onafhankelijkheidsreferendum tegen, van Esquerra nogwat. Ik probeerde Catalaans met hem te praten, maar hij gaf antwoord in het Engels. Ik heb maar niet geprobeerd om er een lang gesprek van te maken omdat ik van dat soort dingen altijd ongemakkelijk word.

    Maar ik heb wel wat Catalaans kunnen spreken, vooral in cafés en winkels. Simpele dingen als bestellen of 'waar ligt dat boek' enzo. Het was wel grappig trouwens wat je zei over Aziaten en Catalaans. Bij een café met een Aziatische serveerster probeerde ik voor mijn vader een 'café latte' te bestellen en ik noemde dat ook zo, omdat een Spaanse vriendin van mij dat ook altijd zo noemde. Toen de serveerster me niet begreep zei ik 'un café amb llet per favor' en toen begreep ze het opeens wel. Omgekeerde wereld, haha.

    Catalaans lezen gaat trouwens nog prima. Ik heb ook een willekeurig Catalaans boekje gekocht om hier te oefenen en na 80 bladzijden begrijp ik alles nog prima.

    Dat was het opstel over mijn reis naar Barcelona, meester.
  5. Viel het je op? Het was toch niet de eerste keer voor jou dat je in Barcelona was? Hehe, in ieder geval wel mooi dat je ervan genoten hebt
    Blij toe dat de stad je verder ook bevallen is en m'n complimenten voor het lopen! Heb je een hoogtepunt om op te noemen of was het meer een algehele ervaring?

    Mjoah, het zou natuurlijk wel kunnen. Ben je trouwens ook op een mini-demonstratie gestuit? Het blijft Barcelona

    Je spreekt het inderdaad uit met een j, ik denk dat de mensen die jij sprak gewoon lui zijn óf al inspelen op toeristen en diens kennis. Hoe is het je trouwens gelukt om Catalaans te spreken? Heb je moeten doordrammen of ging het wel lekker?
    Om je vraag trouwens te beantwoorden: jij bent zo slim.
    Voelt lekkerder he?
  6. Ja, het was echt mooi. We zijn overal naartoe gewandeld en hebben alleen de metro gebruikt om van en naar het vliegveld te gaan. Het eten en drinken was er ook goed te doen. Bovendien viel me op dat er heel veel mooie vrouwen rondlopen.

    Mijn kaart laat de straatjes rond de Plaça Catalunya niet goed zien, dus dat verklaart een hoop. Misschien zijn we er wel doorheen gelopen zonder het te weten.

    Klein vraagje trouwens: je spreekt de dubbel-l in Park Guëll toch uit als een 'j'? Iedereen, inclusief de lokale bevolking zei "Guël". Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom? Of andersom?
  7. Oh shit man, sorry! Haha!
    Mooi dat je in ieder geval beide talen hebt kunnen oefenen. Hoe vonden jullie het?
    Dat van Carrer Tallers komt wel goed. Ik zal het maar niet inwrijven door te zeggen dat het op drie minuten van Plaça Catalunya is (lopend). Dat zou me een klootzak maken.

    Trusten trouwens, ik lees je bericht morgen wel! Ik ga een soort van op tijd naar bed.
  8. Ik ben al geweest! Afgelopen weekend van donderdag tot zondag. Het kutte was dat ik de Carrer des Tallers niet op de kaart kon vinden; ik had ook geen internet. Maar goed, genoeg te doen gehad en zowel Spaans als Catalaans kunnen oefenen.
  9. Je zegt trouwens maar wanneer je gaat en wat voor tips je nog kunt gebruiken he!
  10. Niet dat ik weet, nee.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 43
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste