Conversatie tussen edodevries en King_Eric

158 Profielboodschappen

Pagina 4 van 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
  1. Ja, namens de universiteit. Of ja, officieel is mijn werkgever het FWO (fonds voor wetenschappelijk onderzoek).
    Bedoeling is om hier 6 weken in het labo te werken en wat ervaring/technieken uitwisselen, en ondertussen een project opstarten tussen beide labo's. Voorlopig bevalt alles prima. Behalve het eten dus

    Niet dat het eten hier slecht is of zo, verre van. Maar ik mis wel heel wat zaken die hier heel erg moeilijk te krijgen zijn. Zeker in een stad als Chongqing. In Peking en Shanghai valt dat al beter mee heb ik vernomen. Simpele zaken als boter, kaas, gewoon brood, cereals, en dergelijke vind je hier simpelweg niet. Online kan je wel wat smeerkaas of van die Amerikaanse schelletjes processed smeltkaas vinden, maar dat is ook niet alles...
    Ook geen restaurants met Europese keuken of zo. Wel KFC en McDonalds, maar daarvoor kom ik ook niet naar China...
    Ik ben er normaal niet de persoon naar om in een ander land op zoek te gaan naar eten van thuis, maar als je zo zes weken weg bent begin je toch te snakken naar een belegd broodje, een stukje Franse kaas, wat Italiaanse parmaham of een wildstoofpotje

    Ik denk dat dit sowieso het land is met de grootste cultuurschok die je kan bedenken. Om te beginnen al omdat de graad van kennis van het Engels (of gelijk welke Westerse taal) hier het laagst moet zijn. Werkelijk niemand spreekt een woord Engels, op een aantal studenten op de universiteit zelf na. Maar zelfs daar valt het meer tegen dan ik had verwacht. Misschien omdat de Britten of Fransen nooit tot hier zijn geraakt om te koloniseren

    In het begin was het dus wel even wennen, maar het is uiteindelijk wel een heel mooi land en de mensen zijn wel vriendelijk en behulpzaam (in zoverre de communicatie dat dus toelaat). Ik kom zeker nog terug, maar ik ga tegen dan wel proberen een woordje Chinees te kunnen praten. Dat zal alles wel vergemakkelijken.
  2. Dat is wel echt andere koek.. namens de uni daarheen gegaan? Bevalt het?
  3. China voor zes weken. 21 november keer ik terug
  4. Dat geloof ik ja! Waar hang je momenteel uit eigenlijk? Ben weinig op het forum dus heb het geloof ik gemist.
  5. Geen idee, ik kijk zelden via streams. Maar vandaag wordt United niet uitgezonden op mijn betaalkanaal.
    Ik vond hem gewoon toen ik naar livestreams google'de
  6. Nice! Zenden die vaker United uit? De reclame ziet er al scherp uit haha!
  7. Dank u, loopt wat dat betreft dan wel wat achter. Jammer ook dat het nergens te downloaden/streamen valt.
  8. Ik heb er zelf ook maar anderhalve aflevering van gezien, dus ik ga ze ook ergens moeten vinden. Volgens mij kan je ze legaal enkel via de Belgische digitale tv herbekijken. Online gratis herbekijken staat nog altijd in zijn kinderschoenen bij Vlaamse zenders. Ik zie dat ze nu voor het eerst wel volledige afleveringen van sommige programma's online plaatsen, maar wel enkel die van afgelopen week.

    Ik zal eens rondkijken om te zien wat ik vind.
  9. Olivier, weet jij toevallig hoe ik Onder Vlaamse Velden kan terugkijken? Heb het niet echt gekeken en downloaden lukt me tot op heden niet. Terugkijken via één.be snap ik totaal niet tot dusver.
  10. Het is te vaak gebeurd om het niet te verwachten. Voelt wel heerlijk als ze dan eens doordenderen, al zaten die Denen er ook helemaal doorheen op het einde.
Profielboodschappen 31 t/m 40 van 158
Pagina 4 van 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste