Conversatie tussen Río en LFCMokum

69 Profielboodschappen

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
  1. Zeg, Xabic, ik heb het Xabic-achtige plan opgevat om dinsdag gewoon zomaar naar Luik te treinen en daar België-Algerije te gaan kijken. Nu lijk jij er, ondanks je belachelijke jezelf-naar-beneden-praterij, nogal goed in om van dit soort uitstapjes heel leuke avonden te maken en wist ik dat bijvoorbeeld in Madrid eigenlijk een stuk minder voor elkaar te krijgen (wat ook te maken zal hebben met taal, want gesprekken voeren ging daar echt niet helaas, maar toch).

    In alle ernst, hoe pak je zoiets aan? Gewoon aan een standaard lokale bar gaan zitten, biertje bestellen (beetje alcohol zal stiekem wel helpen ) en tegen iemand, of tegen een groepje, aan gaan praten? Of doe je iets anders?

    Je zult er zelf wel van nature handiger in zijn dan ik en er nooit echt over nadenken, maar misschien kun je er toch nog iets zinnigs over zeggen.
  2. Omdat ik dat nooit heb aangehouden. Ben met schrijven in het Frans, voorzover ooit begonnen, gestopt na 4 VWO.

    Voor mijn werk is het wel de bedoeling dat ik telefoongesprekken met Franstalige kopers zo goed en zo kwaad als het gaat in het Frans afhandel. Als er Franse mailtjes zijn moet ik die ook zien te begrijpen, maar ivm minder taalbegaafde collega's mag ik niet in het Frans antwoorden. Dus ja, de ontwikkeling loopt een beetje ongelijk, maar hij loopt en dat vind ik toch fijn.
  3. Waarom war das einmal? Iedere poging tot Frans is mooi om te zien en niets is meer waar dan het cliché 'van fouten leer je'.
  4. Mijn Frans is dit jaar enorm vooruitgegaan, maar dan gaat het wel enkel over spreek- en leesvaardigheid. Schrijven in het Frans, sja.. 'Das war einmal', zal 'k maar zeggen.
  5. Uiteraard. Moest Giroud er dadelijk twee intrappen weet je ook wel wat je kan verwachten, neem ik aan
  6. Dat stuk heb ik ook nergens bewaard(terwijl ik alles bewaar). Was aan alle kanten niet sterk en niets toevoegend.
  7. Die reacties kon je natuurlijk verwachten na zo'n provocerende tekst. Voor een provocerende reactie wordt normaal een weekban gegeven en dan wordt er zo'n stuk toegelaten... Je hebt nog geluk gehad jongen.
  8. Dat heb ik gemerkt. Eigenlijk te gek dat dat door de redactieschifting kwam, gezien de reacties.
  9. Klopt, maar pas nadat de moderators er meerdere malen om gevraagd hadden bij de redactie. Dat stuk heeft heel wat opschudding teweeggebracht kan ik je vertellen.
Profielboodschappen 61 t/m 69 van 69
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567