Conversatie tussen Juventino en Harvey

17 Profielboodschappen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
  1. Volgens wiki:
    Machine learning is an application of artificial intelligence (AI) that provides systems the ability to automatically learn and improve from experience without being explicitly programmed. Machine learning focuses on the development of computer programs that can access data and use it to learn for themselves.

    Komt er dus een beetje op neer dat je de computer data voert, zonder per se regels op te leggen, maar meer de juiste uitkomst. Aan de hand van de data probeert de computer de beste oplossing te kiezen. Ik zou gewoon aanraden om een paar videos te kijken van dat kanaal, dan heb je een beetje een beeld van waar de techniek momenteel staat.

    Vond deze gaaf bijvoorbeeld

    [
    [
  2. Moest ff Googlen want was niet bekend met de term. Dus: machines die op basis van data slimmer worden? Ben voor dan uiteraard, slimme technologie is de toekomst, sterker nog ook het heden. We kunnen niet zonder. Soms lees je weleens de discussie dat AI in theorie te slim en gevaarlijk kan worden, maar denk dat het vooralsnog spookverhalen zijn. Stuur me een beetje bij als ik verkeerd zit met mn gedachtengang, want machine learning zijn dan fysieke apparaten en AI zijn algoritmes als ik het goed begrijp?
  3. Ja, onder de grond is zeker fascinerend. Het is nu bijvoorbeeld zo dat 60% van de publieke ruimte gewoon voor auto's is ingericht, dat gewoon zorgt voor veel geluidsoverlast en vervuiling, maar ook afname van veiligheid en genot voor voetgangers. Vooral in Europa hebben we zoveel dichtbevolkte staden waar zoveel meer gelopen en gefietst zou kunnen worden als de publieke ruimte beter ingericht zou zijn. Verkeer ondergronds brengen zou dan enorm zijn.

    Wat ook erg gaaf is, is het feit dat je zoals je al aangaf 3D gaat en daardoor ook 'oneindig' veel ruimte hebt om wegen te stapelen en daarmee capaciteitsproblemen kunt verhelpen.

    Om vliegverkeer te ontlasten heb je denk ik echter een netwerk nodig van lange tunnels in heel Europa, voordat zoiets praktisch klaar kan zijn, ben je waarschijnlijk te laat om nog een grote impact te hebben in de oplossing van dat probleem. Denk ook dat de luchtvaart maar een kleine rol gaat spelen in de oplossing van het milieuprobleem.
  4. Wat mij vooral aan dat project boeit is dat wij hier boven de grond niks van de bouw merken. Geen omleidingen of weersomstandigheden zoals sneeuw, enzovoorts. Plus ik moest gelijk denken aan de vermindering van vliegverkeer wat uiteindelijk beter is voor het milieu. Ik vraag me ook direct af hoeveel tijdsverschil er zit tussen de bouw van een spoor van Parijs - Amsterdam of een tunnel van Elon. Planmatig lijkt het mij onder de grond ook een stuk makkelijker.

    Maar verder, wat je zegt (en ik zei het ook al in mijn post) betwijfel of het hem lukt en of we zoiets op korte termijn gaan zien. Sowieso eerst de VS.

    En uiteraard eens dat hij een van de grote denkers van deze generatie kan worden. Moet me ook eens verdiepen in andere soortgelijke personen. De passie die je hoort als hij over ruimtevaart spreekt vind ik geweldig, eigenlijk is het ook gewoon een dromer.
  5. Ja eens dat het enorm gaaf is en veel potentie heeft als de uitvoering goed is. Vrees alleen dat het nog even duurt voordat het op grote schaal geïmplementeerd kan worden. Op kleine schaal is het vooral gaaf, maar niet life changing zeg maar.

    Volgens mij legt de machine nu zo'n 30 meter per dag af (dus zo'n 11km per jaar). Veel sneller dan alles nu gaat, maar weer veel te traag als je bijvoorbeeld Amsterdam met Parijs wil gaan verbinden. Nu weet ik niet hoeveel rek er nog zit in de snelheid (vast nog aardig wat) en hoe makkelijk het is om zo'n machine te bouwen (als je met 10 van die dingen op verschillende punten kunt graven kun je natuurlijk al 10x zo snel werken).

    Ik hoop dat ik het mis heb hoor, kan niet wachten totdat het er is, maar ik vrees -zeker in Europa- dat het nog heel lang duurt. Vind het zelf ook veel interessanter als het stad naar stad is (liefst icm de hyperloop wat ze ook van plan zijn via die tunnels), in de stad is het een leuke toevoeging maar niet life changing en qua maximale passagiers per uur ook niet in de buurt van de metro bijvoorbeeld.

    Vind het verder inderdaad een fascinerende man, die oprechte bedoelingen heeft en weinig geeft om geld verdienen. Hij stopt zijn geld voor het grootste gedeelde gewoon in zijn bedrijven en projecten. Zoals ik laatst al zei, ik denk dat hij de meest rijke en invloedrijke persoon van onze tijd gaat worden. En denk eerlijk gezegd ook bij en hele grote marge. Maar al zijn projecten zijn nu nog in erg vroeg stadium, waardoor de revolutie nog niet echt breed gevoeld wordt. Denk dat dat binnen 5-10 jaar wel omgeslagen is.
  6. Ik heb dezelfde video gezien waar hij idd aangeeft dat het een hobby is/was. Wel écht een hele toffe hobby, waar enorm veel logica in zit en die in mijn ogen (op termijn) veel problemen voor de mens kunnen oplossen. Moet ook zeggen dat zulke projecten mij meer raken dan een gemiddeld Tesla voertuig.

    Al met al is hij gewoon revolutionair. Wat een man.
  7. Zit er al een tijdje aan te denken om een dure zonnebril te halen, alleen is deze voorbestemd om mee te gaan naar festivals enz, 10x liever dat deze op de grond valt dan een dure bril.
  8. Plastic zag er op de foto wel al wat goedkoop uit, maar ach voor 13 euro kun je er geen buil aan vallen. Mocht je er genoeg van krijgen (en bijziend zijn, niet noodzakelijk maar voelt qua uitgave wel fijner ) kun je nog altijd die van A&T kopen.
  9. Nee, waren niet genoeg aanmeldingen.
  10. Ja 95% zeker van wel.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 17
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste