Conversatie tussen chuchu en Río

88 Profielboodschappen

Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
  1. http://forum.voetbalzone.nl/showthre...=1#post3885633

    Je 99% vermoeden lijkt te kloppen
  2. Over dat dit geen normaal griep seizoen is kunnen we elkaar de hand geven. Had t gemogen tenminste.
    Dat een lange termijn visie dan niet vol te houden is wat minder
  3. Voor de goede orde, iStat over de maand maart over de hele provincie Bergamo zegt +400% in dat artikel (en in een paar andere provincies een verdubbeling), wat redelijk in concordantie is met de andere dag/week-cijfers die ik je gaf.

    Ik snap jouw punt ook wel, alleen is dat in dezen denk ik niet vol te houden omdat dit geen normale griepepidemie is. Maar goed, ik ga niet verder meer in op al je nieuwe prikjes, "Let's agree to disagree" zoals al eerder en vaker gezegd want we zijn erg goed in staat dit eindeloos door te laten gaan.
  4. Gezien je eerdere sneer naar het RIVM mbt de gesproken taal waar het begonnen is, had ik al een beetje het vermoeden dat je graag met de Italiaanstalige artikelen dweepte om wat te showen. Geeft niets iedereen is ijdel Zolang je maar per maand en per dag blijft onderscheiden. Daarnaast verveel je je volgens mij mateloos en ben je zoals je eerder al zei wat prikkelbaar. En je bent ook wat bang en emotioneel nu het dichterbij komt. Klinkt wat hard wellicht, maar die emoties leiden jou en velen anderen op dit moment. Naar mijn bescheiden mening althans.

    Ben benieuwd of istat er bij gaat vertellen wat de hoogste oversterfte in de topprovincies was in de zwaarste weken van andere epidemieën. Maar ik vrees dat we allebei het antwoord wel weten.

    Val extreem in herhaling, last time (no fake news) Als de maatregelen niet zo schadelijk waren kan je ze idd prima nemen ter preventie. Just in case. Echter maak je door de maatregelen ook een hoop mensen dood, kans is aanwezig dat dat veel meer levensjaren zijn dan je redt. Beetje als het kind met de marshmallow. Alleen dan met een straf ipv beloning.
  5. Mattie, alles bij elkaar optellend heb ik er 99% vertrouwen in dat het redelijk klopt. Zeker omdat er geen enkele bron is die het tegenspreekt. Dus iStat zal de gegevens op je Engelstalige linkje vast schokkend gaan updaten, ik neem aan dat je zelf ook snapt dat het nu meer prioriteit bij ze heeft dan anders om met correcte, actuele gegevens te komen.
    Beslissingen nemen draaien altijd om omstandigheden en in dit soort omstandigheden heb je geen tijd om achter die 1% aan te gaan. Ik kan me voorstellen dat het in de bankwereld wel werkt maar in de politiek toch niet altijd. Soms moet je attent reageren op de actualiteit.
    Het frustreert mij zoals eerder gezegd enorm dat in deze crisis voortdurend beslissingen later komen dan nodig en om totale noodvergrendeling in plaats van de huidige (late) bijna-noodvergrendeling is het me dan echt niet te doen. Nu zijn we daar in Nederland ook niet eens het ergst mee, maar het is vrij stompzinnig als je een lading gigashit uit Noord-Italië ziet komen en afwacht tot hier vergelijkbare dingen gebeuren of er superperfecte stats komen terwijl je weet dat je geen tijd hebt om te wachten. Ondertussen komen de sterfgevallen in mijn omgeving steeds dichterbij overigens.
  6. Had het er al eerder met King Eric over, ik gebruik liever geen data dan onbetrouwbare data, al is het het enige wat ik heb. Een kapotte thermometer lees ik ook niet af. Hoe graag ik de temperatuur ook wil weten. Maargoed, iedereen is daar anders in. Als je met data werkt waarop beslissingen genomen worden en je bent wel eens op je bek gegaan dan word je daar vanzelf wat voorzichtiger in


    Dit artikel verwijst trouwens naar Istat, die nog niet eens de cijfers van 2019 hebben opgenomen in hun database. Maargoed, hopelijk komen zij op een gegeven (enigszins vlot) met een publicatie

    Edit; het is overgenomen door veel media meen ik. Weet niet of die t van elkaar hebben of echt van Istat. Hopelijk komen ze echt snel met cijfers + benchmark over de brug.
  7. Beste, dank voor je antwoord.

    Die linkjes werken nog wel maar volgens mij gaan ze verloren in VZF. Erg irritant.
    Er is momenteel geen tijd voor een deftige dataquality fact check, we moeten het doen met de info die er is. Lokale pers, uitvaartbureaus en de overzichten van overlijdens wijzen wel allemaal in dezelfde richting.
    Ook in Brabant, Sint-Oedenrode lees ik nu dat het aantal overlijdens ongeveer vertienvoudigd is krachtens het lokale sufferdje.
    Het blijven lokale cijfers omdat slechts op een paar plekken waarschijnlijk het virus echt om zich heenslaat. Op de meeste plekken is op tijd een noodvergrendeling ingezet, in alle landen (in Brazilië, de VS, Mexico en het VK zijn ze immers ook omgegaan). Toch ogen ze mij betrouwbaar omdat ze coherent zijn, van toch serieuze bronnen komen en de oppervlakte (zeker in Bergamo) groot genoeg is om niet-verwaarloosbare aantallen te krijgen.

    Istat komt er nu ook mee zie ik trouwens: Coronavirus, a Bergamo + 400% di morti a marzo, dice l’Istat
    Kun je googlen als de link niet werkt: https://www.corriere.it/cronache/20_...0c4838fa.shtml

    Waarbij de eerste week zoals gezegd de cijfers nog een stuk lager waren. Gaat om de hele provincie trouwens.
  8. Had het op mijn eigen profiel gepost, zie het nu pas
    Hmmz, nu


    WTF? Al die artikelen zijn weggehaald man. Op die ene inews na, maar die linkt nu naar iets anders. Eigenlijk ook weg dus. Is dat gangbaar in Italië? Staan er sowieso qua persvrijheid heel matig op, maar een beetje medium laat haar artikelen staan toch? Zo kan je nooit een artikel decent factchecken.

    Anyway; qua methodologie ben je iig op de goede weg. Voorafgaand aan de interpretatie zou ik ook nog een deftige dataquality check doen. En bij mij slagen ze niet voor die test. Zou daarom wachten op wat officiëlere cijfers. Vind het dan ook wat glad ijs om stellig te roepen over oversterfte van factor 5 tot 10. Maargoed. Iedereen is anders

    Edit; nu achter mijn PC zit zie ik dat die URL ook niet helemaal lekker werkt. Hij houdt de puntjes erin.
  9. Het heeft totaal geen haast of prioriteit, geniet van je weekeinde.
  10. Goed bekeken.
    Gaat op z'n vroegst maandag worden denk ik man. Flinke infodump. Even goed voor gaan zitten. Maar ben wel benieuwd.
Profielboodschappen 11 t/m 20 van 88
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste