Conversatie tussen Río en chuchu

88 Profielboodschappen

Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
  1. Broer dit is dus het formulier:
    https://oead.at/fileadmin/Dokumente/...1_Z_15_NAG.pdf

    Bij uitzetting of in afwachting van deportatie ben je dus officieel verantwoordelijk voor de onkosten als mijn Duits en Google Translate werken.
    Nu ben ik zelf en zijn familie ook niet helemaal blut en woont-ie inmiddels al zes jaar in Europa zonder criminal record of uitzetting maar in theorie is dat dus een risico.
    De boete c.q. het risico als er eventueel niet voldaan wordt is tussen de 1.000 euro en 5.000 euro.

    Overigens is er nog tot 1 juli de tijd officieel dus rustig aan. Ik had het zelf dolgraag gedaan maar als laatstejaarsstudent zit dat er niet in.

    Voelde me vrij wanhopig toen ik gisteren hoorde dat zijn familie deze keer eigenlijk vrij onverwacht niet het bedrag bijeen kon krijgen. Zo ging dat voorheen voor visumaanvragen in Hongarije (bachelor business) en Malta (certificaat Engels) namelijk. Maar dit garantstellingsbedrag is wel wat hoger. Zo'n master in Oostenrijk is dan natuurlijk een soort laatste make-or-break-stap. Voor de context, z'n analfabete mama heeft dat volgens mij niet helemaal door trouwens want die vond dat-ie nu maar eens moet trouwen maar dat lijkt me niet de beste stap in deze situatie.
  2. Net omgeboekt naar Spanje man. Wat suf. M'n dame moet een visum hebben maar de Egyptische ambassade reageert nergens op. Geen telefoon e-mails en ze is zelfs op de bonnefooi met alle spullen langs geweest. De ambassade in Duitsland reageert wel, maar 2x op n meer naar Frankfurt vind ik wel heftig
    Baal Wel. Had wel zin in Egypte. Mjah.

    Volgend jaar maar eens herkansen als ze ook dr NL paspoort heeft.
  3. Oki, succes. Laat je plan maar weten, er zijn mensen die verliefd zijn geworden en anderen die het land haten, voorbereid zijn scheelt voor dit land een hoop.
  4. Thanks. Thuis nog wat lobby werk verrichten, maar heb goede hoop.
  5. Nee, is niet nodig. Je Janssen is genoeg. https://www.nederlandwereldwijd.nl/l...er-coronavirus
    Topplan.
  6. Dank je voor de bevestiging. Ik weet ook nog niet precies hoe ik het ga invullen maar vind m'n cv voor dan even niet het belangrijkste, die is al redelijk gevuld. Wil daar vooral genieten (zeker na deze covidshittijd) en aan m'n lichaam werken (vind dat m'n brein overmatig veel aandacht krijgt over het algemeen). Zou wel willen leren dansen in Colombia en dus flink willen sporten want dat komt nu altijd op het derde/vierde plan. Maar zal sowieso nog wel kijken hoe precies het in te vullen uiteraard, hostels vermijden is een goede (logische) tip inderdaad.
    Mijn Spaans is al best goed inderdaad, dat maakt het inderdaad extra leuk merkte ik al op m'n shorttripje in Mexico, da's een sleutel waarmee je veel deuren nog verder opent. Mijn Arabisch is (nog?) niet zo goed maar dat zou ik wel willen verbeteren, daar.
    I.i.g. superbedankt voor het delen van je ervaring, oude broer.
  7. Ey man. Ik vond het heel leuk en waardevol. Had het ook gecombineerd met onbetaalde stages. Deed dat vooral om me snel direct met locals te omgeven. Niet zo'n zin om in een hostel te hangen. En bedrijven vonden toen ik ging solliciteren ook een plus.

    Ik vond het elke euro waard. Heb natuurlijk geen tweelingbroer die als controlegroep diende om te kijken hoe het was uitgepakt als ik niet was gegaan. Maar ik zou het nu niet meer willen missen. Colombia was ook niet heel duur. En ik denk idd dat Egypte dat ook niet is. Had toen On medicijnen onderzoek gedaan als proefpersoon. Was iets 2-3K. Kom je stiekem best een heel eind mee.
    En Spaans kan je al behoorlijk, dat maakt de ervaring denk ik nog waardevoller. Heb je een beetje Arabisch opgedaan ook al in Morocco, of spreken die een andere vorm oid?
  8. Hey chico,
    Ik denk erover na deze master een paar maanden naar Colombia te gaan en een paar maanden naar Noord-Afrika. Meer voor zelfontplooiing (dingen zien, sportschool hangenn strand hangen en wat feestjes enzo, het leven is daar goedkoper en het weer beter) dan dat ik de illusie heb daar digen van maatschappelijke importantie te gaan doen maar het lijkt me een goed idee, ook om bij te komen van de afgelopen tijd en nog een keer flink van de vrijheid te genieten voor ik echt carrière maak.
    Is zoiets de moeite/het geld een beetje waard denk je, als je zo terugkijkt? Het lijkt verder verdacht veel op wat jij deed wel volgens mij, al zou ik denk ik Kenia willen inwisselen voor Egypte ofzo.
  9. Helaas... het zijn gewoon dezelfde stats maar vertaald naar het Engels trouwens en in een grafiekje gezet.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 88
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste