Conversatie tussen Harvey en Yakovlev

33 Profielboodschappen

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
  1. Yes, wij zitten in het kantoor naast het station
  2. Jep, de crisis begon zich net pas op te lossen. De vertragingen zijn al veel minder (hoewel de prijzen hoog zijn gebleven). Nu weet ik nog niet niet helemaal wat de impact van het conflict gaat betekenen voor de internationale zeehandel, maar volgens mij gaat dat nog wel meevallen.
    De Russische spoorwegen was net bezig met een groot onderhoud / optimalisatie project waarbij het vrachtverkeer op het spoor sterk kon groeien, het is dus erg jammer dat we die toekomstige capaciteit gaan missen.

    Voor ons is het eigenlijk de handel met Rusland en Oekraïne wat natuurlijk stil gaat vallen. Al in de weken oplopend tot aan het conflict was het bizar moeilijk om vrachtwagens die kant op te sturen, dat is nu helemaal klaar.
    Maar ik denk dat je gelijk hebt dat het conflict voor ons (als land) wel gaat meevallen. Denk dat de Groningers nog het meeste last gaan hebben.
  3. Was er voor dit conflict al wat vooruitgang te zien? Ik volg het niet van super dichtbij, maar krijg regelmatig het een en ander mee. Klinkt als een absolute clusterfuck. Vooral bizar hoe inefficiënt containerhavens in de US te werk gaan door bureaucratie en gebrek aan innovatie door tegengestelde belangen van vakbonden ed.

    Ik denk dat de impact van dit conflict over het algemeen wel zal meevallen als ik het zo lees, alleen zullen bepaalde industrieën weer hard geraakt worden en aangezien ook de energiesector geraakt lijkt te worden, kan dat wel weer eens voor algehele inflatie gaan zorgen. De Trans-Seberian railway zal vast essentieel zijn voor China, maar verder niet echt een grote impact voor de EU boven op de sancties die er al waren gok ik?
  4. Wij hebben aan al onze klanten vanwege de hogere kosten een behoorlijke transport fee moeten vragen, dus dat was eigenlijk wel te overzien. Het grootste probleem was überhaupt de containers op de schepen te krijgen, onze containers hebben vooral vast in de havens gestaan wachtend op een schip om mee te kunnen. We hebben in Europa en de Verenigde Staten leveringen voor 20% moeten beperken.

    Door de hoge transport prijzen op containerschepen zijn we juist meer gebruik gaan maken van spoor/vliegtuig transport. Dat zal nu inderdaad wel gaan stilvallen.
  5. Via gebruikersinstellingen kom je bij je repuberichten, denk dat dat sneller is dan dat ik de link zelf kan terugvinden.
  6. Yo Harvey, je had me van de week een reputatiebericht gestuurd met een link. Kan je die nog eens sturen, geen idee hoe ik bij mijn rep berichtjes kom.
  7. Qua technologie zou zoiets wel kunnen rond 2023-2024 (en dat was eerst ook voorzichtig de planning), maar de gekte is nu een beetje losgeslagen en als ik een beetje vooruit denk zie ik die wensen niet echt voor 2027-2028 realistisch worden. Hooguit tweedehands. Anderzijds kun je als je >15K kilometers maakt wel wat extra neertellen als je eens uit gaat rekenen wat je aan benzine en onderhoud bespaart.

    Op dit moment kom je wss op de Cupra Born uit voor rond de (uit mijn hoofd) 38K, weet niet of je daar blij van gaat worden. Ik zou je Suzuki idd zo lang mogelijk aanhouden.
  8. 400-500km range, genoeg ruimte voor boodschappen die ik niet op de fiets kan doen, en een auto wendbaar en klein genoeg om overal waar ik wil te kunnen parkeren. En dan rond de 20.000-25.000 euro..

    Eigenlijk een elektrische Suzuki Swift.
  9. Nee, je leest het verkeerd. Ik verhuis iemand anders naar Sittard om met mij te komen wonen. Ik ben al jaren trotse inwoner van Sittard.
  10. Vals plat lijkt me wel een voordeel te zijn toch? Maar eens dat hardlopen kut is.
Profielboodschappen 1 t/m 10 van 33
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste