Conversatie tussen King_Eric en Harvey

106 Profielboodschappen

Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
  1. Unibet heeft volgens mij ergens een licentie, waar het belastingtechnisch voordeliger is, in België betalen ze nu opeens wel kansspelbelasting, waardoor ik verwachtte dat de odds minder waren. Weet je toevallig het percentage belasting in België oor de aanbieders?
  2. Ja, die odds zijn overal dezelfde voor zover ik kan zien.

    Ik denk dat die regulering meer te maken heeft met financiële transparantie, preventie van gokverslaving, bescherming van spelers en ook toezicht van de overheid op wie deelneemt op die goksites. Minderjarigen, mensen die een bankroet hebben aangegeven en onder schuldbemiddeling staan, geesteszieken, etc. zijn in principe allemaal uitgesloten van deelname op die goksites.
  3. Aah oké, duidelijk.
  4. Ik doe niet zomaar aan indekken. Enkel als de odds dermate veranderen dat ik in zo'n win-win situatie kom en de kans echt wel reëel is dat ik hem anders verlies. En met name bij het wielrennen tijdens zo'n grote ronde verandert er vaak heel wat. Als je die dynamiek wat kan inschatten kan je daar mooi op inspelen. Dat detail van het indekken hou ik nu niet precies bij in mijn excel files, maar het zou me verbazen als het me over die drie jaar gezien geld heeft gekost. Om een voorbeeldje te geven:

    Bouhanni stond voor de Giro x12 om de puntentrui te winnen. Ik wist (of vermoedde) dat hij in de eerste week van de Giro een pak punten ging pakken en dat de absolute topfavoriet in de sprints de Giro hoogstwaarschijnlijk niet ging uitrijden. Dus met die moest ik van het begin al geen rekening mee houden. Dan is het dus wachten tot Bouhanni's odds dermate laag staan en dan kan je mooi op de andere overgebleven concurrent wedden. Die concurrent staat nu op x4 bijvoorbeeld. Dan kom ik op een bepaald punt waarop wie er ook wint, ik sowieso een mooie winst maak.

    Natuurlijk blijft ook dat allemaal gokken (voor hetzelfde geld valt Bouhanni zelf ook uit in één van die eerste ritten door een valpartij of zo), maar wel een weloverwogen gok.

    Bij voetbal dek ik me trouwens nooit in. Dat heeft volgens mij inderdaad weinig zijn. Tenzij je echt zo'n typisch zekere comeback in een wedstrijd ziet aankomen of zo en daarop inspeelt. Maar dat gebeurt zelden. Soms doe ik het wel met combi's. Als ik bijvoorbeeld al 5 van de 6 combi's juist heb, dan dek ik me soms in voor mijn inzet, gewoon voor de zekerheid.

    Wat dat live betten betreft, je moet de koers echt wel volgen en ook goed kunnen inschatten om van die kleine vertraging gebruik te kunnen maken. Zoals je zegt is dat bij 90% van de betters waarschijnlijk niet het geval. Dus Unibet zal er in totaal waarschijnlijk nog altijd winst op maken inderdaad.
  5. Okok. Ja de variantie zal in het wielrennen een stuk kleiner zijn dan in het voetbal. Waarom doe je aan indekken trouwens? Dat kost in principe enkel geld (of de odds moeten winstgevend zijn op dat moment, maar zovaak zal dat niet voorkomen gok ik).

    Aah wist niet dat Unibet zo slordig was met Live Wedden. Zul je ook een lage cap hebben qua wat je kunt inzetten zeker? Daarnaast zijn er genoeg idioten die wat geld weggokken waardoor Unibet niet de noodzaak heeft het te verbeteren. Dat jij 350 euro wint liggen ze niet echt wakker van als ze die grote groep spelers hebben die maandelijks geld inlevert.
  6. Hangt ervan af. Bij voetbal zet ik meestal zo'n 10-20 euro per weekend of zo in. Meestal op tegenstanders of concurrenten van United. Soms ook een combi waar ik een paar euro op zet. Daar loop ik zowat break even (beetje verlies in een minder seizoen voor United, beetje winst in een goed seizoen). Dit seizoen had ik wel een hele mooie winst aangezien ik oa in september 50 euro ingezet had op geen top 4 voor United (x6 toen).

    Bij wielrennen zet ik enkel in tijdens de grote rondes, en dan vooral veel live. Met het wielrennen maak ik altijd wel winst. Deels omdat Unibet tijdens het livebetten soms een beetje traag reageert op gebeurtenissen in de koers en anderzijds ook omdat ze soms na een bepaalde rit aanpassingen maken aan odds terwijl er in principe niet echt veel is veranderd aan de uiteindelijke winstkansen van die algemene klassementen. Bij een tijdrit bijvoorbeeld verwacht je gewoon dat renner x en bepaalde tijd verliest ten opzichte van renner y, maar toch veranderen die odds soms sterk genoeg om daarop in te spelen. Voor die tijdrit kan je dan bijvoorbeeld inzetten op een renner die hogere odds heeft en tijd gaat goedmaken. De concurrent zal dan na die tijdrit soms redelijk hogere odds hebben waar je dan geld op kan zetten. Uiteindelijk kom je dan in een win-win situatie. Is toch al een paar keer voorgekomen.

    Met andere sporten hou ik me niet bezig omdat ik daar altijd mee verlies.

    Ik hou alles zo'n beetje bij in een excel file. Zeker ook langetermijnbets zoals nu bij de Giro. Dan kan ik dat elke dag blijven monitoren en erop inspelen als er mooie odds komen waarmee ik me wat kan indekken of een win-win situatie te creëren. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar toch vaker wel dan niet.

    Momenteel zit ik in totaal na een jaar of drie aan zo'n 350 euro winst. Veel brengt het dus niet op, maar ik vind het vooral leuk om me ermee bezig te houden.
  7. Aah op die fiets. Hoeveel bets doe je ongeveer per maand/jaar? Hou je je lange termijn results ook bij?
  8. De winstkolom is die return - de totale inzet van alle bets voor die categorie.

    Bij dat jongerenklassement heb ik bijvoorbeeld 8 euro ingezet op Majka, 8 op Kelderman en 4 op Aru. In totaal 20 euro dus. Moet ik telkens aftrekken van de return om de echte winst voor de bets op dat jongerenklassement te bekomen.
  9. Return = uitbetaling indien die het haalt
Profielboodschappen 81 t/m 90 van 106
Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste