Formule 1

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
  1. Whiskers
    Whiskers
    Post hier alles (binnen het betamelijke) wat je kwijt wil over de Formule 1 (teams, coureurs, GP's, bandenleveranciers etc)
  2. Hextrasher
    Hextrasher
    Mooie rubriek. Even geen voetbal. Prima.
    Gelijk een stelling deponeren:

    De terugkeer van Michelin als bandenleverancier vind ik positief
  3. Whiskers
    Whiskers
    Ik ook, mocht het gebeuren, en mocht het naast Pireli zijn en een vrije bandenkeuze opleveren. Goodyear mag er van mij ook nog wel bij ;-P
  4. Kush
    Kush
    Positief indeed.

    En Bridgestone. En Yoko. En Kumho. En...
  5. RQ1982
    RQ1982
    Michelin mag van mij terugkomen.
    Wel zonder herhaling van Amerika 2005 lol
  6. Kush
    Kush
    Toen ik bij NuJij naar Tire Gate verwees kreeg ik minnetjes. Ik denk dat er op dat moment wat vertegenwoordigers van Michelin op het draadje zaten...
  7. RQ1982
    RQ1982
    Ach sowieso dat gemin daar... Whis post een artikel over trotse opa Frans en moet je zien... Het is bijna lachwekkend
  8. Kush
    Kush
    Ik zag het.
  9. RQ1982
    RQ1982
    Gaat er nog iemand naar Italia a Zandvoort? Op nujij zei iemand laatst dat hij/zij ook zou gaan, maar ik weet niet meer wie...
    Ik heb er zin in, het betekent wel al om 6uur smorgens vertrekken maar goed. Dat heb ik er wel voor over
  10. Kush
    Kush
    Ik was het in ieder geval niet.
  11. Kush
    Kush
  12. Whiskers
    Whiskers
    Ik was het ook niet RQ, maar veel plezier alvast en een verslagje hier zou leuk zijn!
  13. Whiskers
    Whiskers
    Ik word daar niet blij van Kush. Jij wel?
  14. Kush
    Kush
    @RQ

    Volgens mij ging Michael naar Zandvoort.
  15. RQ1982
    RQ1982
    @Whiskers verslagje zal er zeker komen

    @Kush ok thanks.

    Wie is eigenlijk Max33 wat zich hier heeft aangemeld?
  16. RQ1982
    RQ1982
    Ow die Max33 is alweer weg zie ik...
  17. Whiskers
    Whiskers
    RQ: Max33 was Michael. Maar dat hij zich heeft aan- en afgemeld heb ik gemist...
  18. Whiskers
    Whiskers
    En ik verheug me op het verslagje RQ!
  19. RQ1982
    RQ1982
    Ik ben wel nog met hem bevriend, maar hier is hij (nog) geen lid.
  20. Whiskers
    Whiskers
    Hij weet de naam van de groep en ik heb hem uitgenodigd, dus hij weet ons vast te vinden als hij lid wil worden.
  21. Whiskers
    Whiskers
    Jean Todt over klantenauto's

    Jean Todt, voorzitter van de autosportbond FIA, laat er geen misverstand over bestaan. Als het aan hem ligt doen klantenauto's niet hun intrede in de Formule 1. Enkele topteams zijn de haalbaarheid voor het idee van franchise-teams aan het onderzoeken voor het geval dat het aantal auto's op de grid een bedenkelijk niveau, maar dat is wat Todt betreft verspilde moeite.

    "Ik heb een hekel aan klantenauto's", begint de Fransman. "Deel van de fascinatie voor de Formule 1 is dat elk team zelf de broek ophoudt en een solide fundering heeft. Dat gezegd hebbende, we kunnen wel kijken hoe we de toegang tot bepaalde ontwikkelingen en technologieën kunnen vergroten, daar heb ik niks op tegen. Maar ik ben wel tegen een tweedeling."

    "Ik heb het alleen niet in de hand. Daarom hebben we ook onze nek uitgestoken voor Manor, we zien niet graag iemand omvallen. Voor mij was het ook teleurstellend dat Caterham het uiteindelijk niet gered heeft. Misschien hebben ze de Formule 1 onderschat. Men denkt dat je met geld een heel eind komt in deze sport, maar dat is pas het begin."

    "De competitie is stevig, het is een harde wereld en om competitief te worden is heel wat nodig. En zodra je eenmaal competitief bent is het enorm moeilijk om competitief te blijven. Daarom is de kritiek op Mercedes ook niet eerlijk, ze hebben keihard gewerkt om te komen waar ze nu staan. Ik hoop dat Lotus, Force India, Renault en Manor allemaal actief blijven in de Formule 1, maar ik heb daar weinig invloed op."

    http://www.f1today.net/nl/nieuws/202...n-klantenautos

    Vooral die laatste zin vind ik frappant. Naar mijn mening kan hij best invloed uitoefenen.
  22. Whiskers
    Whiskers
    De FIA wil een maximale prijs vaststellen voor de krachtbronnen in de F1 en staat open voor andere verandering (aldus Todt):

    De internationale autosportbond FIA is van plan om een maximale prijs voor de motoren in de Formule 1 in te stellen. De kosten voor de krachtbronnen zijn met de introductie van de V6 turbo de pan uit gerezen, klantenteams betalen soms meer dan het dubbele van wat ze voor de V8 neertelden. Daar moet maar eens paal en perk aan gesteld worden.

    FIA-voorzitter Jean Todt: "Ik geloof niet dat we een kanker moeten bestrijden in de Formule 1, de sport kampt hooguit met wat hoofdpijn. Nu is het zaak om de juiste medicijnen voor te schrijven om de pijn te verzachten en weg te nemen. Ik ben het er niet mee eens dat de Formule 1 ernstig ziek is. Hoe dan ook, we zijn goed op weg om de hoofdpijn te genezen. Daar zijn niet eens heel grote veranderingen voor nodig."

    "De aandrijflijn is bijvoorbeeld een geweldige ontwikkeling, maar wel veel te duur. Hier neem ik mijn verantwoordelijkheid, het was waarschijnlijk fout om geen maximale prijs voor klantenteams in het leven te roepen. Het is iets dat we gaan adresseren. Beter laat dan nooit, maar we gaan iets doen aan de kosten van de motoren voor klantenteams."

    "Zo heb ik er ook geen moeite om de toegestane hoeveelheid brandstof te verhogen. Ik begon in 1993 als teambaas en toen hadden we al het probleem dat we voorzichtig moesten zijn met de remmen, met de banden en met brandstofverbruik. Het is dus niks nieuws. Maar we nemen alles in overweging. Als vijf kilo meer brandstof de Formule 1 ten goede zou komen, dan heb ik daar geen bezwaar tegen."

    http://www.f1today.net/nl/nieuws/202...r-klantenteams
  23. Kush
    Kush
    @Whiskers

    "Vooral die laatste zin vind ik frappant. Naar mijn mening kan hij best invloed uitoefenen."

    Hij kan alleen zijn mening geven. De FIA gaat niet over het geld, da's Bernie.

    Bernie kan teams die om dreigen te vallen financieel ondersteunen omdat hij op de zak met geld zit. Dat heeft hij ook regelmatig gedaan door bijvoorbeeld de transportkosten niet in rekening te brengen. Daarnaast kunnen de teams met Bernie afspreken het prijzengeld anders te verdelen. De FIA heeft over dat aspect totaal niets te zeggen, dat hebben ze helemaal uit handen gegeven. De FIA gaat wel over de puntenverdeling maar niet over de vraag hoeveel dollars die punten waard zijn.
  24. Whiskers
    Whiskers
    Ja, ik weet ook wel dat Bernie over het geld gaat.
    Maar dat wil nog niet zeggen dat de (voorzitter van de) FIA geen invloed kan uitoefenen.
  25. Kush
    Kush
    Als je "je mening geven" als invloed uitoefenen definieert wel. Maar over het algemeen haalt Bernie zijn schouders op over de FIA sinds Todt aan het roer staat en beperkt Todt zich tot vriendelijk knikken en glimlachen.
  26. Kush
    Kush
    Mosley was als FIA-voorzitter veel actiever, veel meer aanwezig dan Todt. Ik ben totaal niet onder de indruk van die bolle kleine dreumes. Mosley had slimmer met zijn sexleven moeten omgaan...
  27. Whiskers
    Whiskers
    Dat klopt. Jean Todt is zo goed als onzichtbaar.
  28. Kush
    Kush
    JUNE 24, 2015
    Ferrari makes move to sign Bottas?

    Ferrari has launched a bid to secure the services of Valtteri Bottas, according to Germany's Bild newspaper.

    Amid heightening speculation about Kimi Raikkonen's future at the Italian team, the report said Ferrari has made "an offer" not only to Finn Bottas, but also his current team Williams. That is because the British team has a firm contractual 'option' on Bottas' services for 2016, and is determined to keep the highly-rated 25-year-old.

    "It would be a pity if he leaves the team," said Williams' experienced technical boss Pat Symonds. "I know he feels very comfortable here, and he is an important part of the team."

    Bild claims that Ferrari is offering to pay Williams 4 million euros to release the young Finn, "but deputy boss Claire Williams is demanding much more". The report believes Williams' counter-offer could be as much as EUR 15 million, which has been initially rejected by Ferrari's Maurizio Arrivabene.

    But Bild said that if Bottas ultimately does go to Ferrari, the main contender to fill his place at Williams would be the team's driver of 2010, Nico Hulkenberg. The report said Hulkenberg is not in the running at Ferrari because the Italian team would not want to pair Sebastian Vettel with a second German driver.
    (Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns31248.html)

    JUNE 25, 2015
    Williams, Bottas quiet amid Ferrari rumours

    Williams and Valtteri Bottas are quiet in the face of mounting speculation about the Finn's future.

    Germany's Bild newspaper reported this week that Ferrari is offering Williams EUR 4 million to buy Bottas out of his 2016 contract with the British team.
    Contacted by Brazil's Globo, Grove based Williams said it "never" comments on the contractual situation of its drivers, and therefore will not comment on the Bild story.

    And Bottas himself told the Finnish newspaper Turun Sanomat as he tested in Austria on Wednesday: "There are always a lot of rumours in F1. "Nothing has changed for me. I am concentrating on this season, which is the best thing for me and the team.
    "We will know later on what will happen," the 25-year-old added.

    The speculation has ramped up amid the difficulties faced by Kimi Raikkonen, the current occupant of the second Ferrari seat. Even Esteban Gutierrez, the Italian team's test driver, admitted he would like to fill the struggling Finn's place. "That would be great. That's all I can say!" the Mexican said whilst testing the Ferrari on Wednesday.

    Mika Hakkinen, involved in Bottas' management, emphasised the difficult situation currently facing Raikkonen. "Once things begin to not work out for you," he said, "then the situation can often keep getting worse. "I have personally experienced similar situations in my formula one career where for some reason nothing seemed to work," Hakkinen said in his latest interview with Hermes.

    But according to Pino Allievi, a veteran and authoritative writer for Italy's La Gazzetta dello Sport, Raikkonen still has a slim chance of staying in 2016. But "The team is insisting on results now," he said. "It has been waiting for almost two years, Ferrari has offered loyalty, help and everything Kimi needs, but I think the situation is still the same as it was last year when he was with Fernando Alonso. "What is certain is that with results such as in Austria, it is impossible that Kimi stays next year with Ferrari. But at the moment, the team is just waiting. "The only priority at the moment is the car, and catching up with Mercedes as soon as possible. "If Kimi gets back to the level we know he is capable of, then he will stay alongside (Sebastian) Vettel. But as we all know, Ferrari requires results from both of its drivers," Allievi added.
    (Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns31253.html)


    Wordt vervolgd... Maar de Hulk terug naar Williams zou imho prachtig zijn.
  29. Kush
    Kush
    En weer is Bildt de bron trouwens...
  30. Kush
    Kush
    Bild... excuus!
  31. Whiskers
    Whiskers
    Ik heb de Nederlandse varianten van de stukken voorbij zien komen. Onder andere http://www.f1today.net/nl/nieuws/202...nsfergeruchten

    Ik heb er niet direct een mening over. Ken beide coureurs niet goed genoeg (Bottas en Hulkenberg). Voor Kimi zou het iig sneu zijn. Al komt natuurlijk ook aan elke F1-carriere ooit een eind..
  32. Kush
    Kush
    Zou het? Het hoeft niet het einde voor Kimi te zijn, ik denk dat er genoeg teams zijn die hem in huis willen halen. Hij heeft een karakter, als hij de ruimte krijgt om zichzelf te zijn en zijn salaris op tijd betaald wordt (zie Lotus vorig jaar) heb je met hem goud in handen denk ik. Volgens mij is de vraag vooral hoe hij zelf zijn toekomst ziet.
  33. Whiskers
    Whiskers
    Vooralsnog vergaat het hem niet zo goed bij Ferrari. Geen idee waar dat aan ligt. Maar zelfs de Italiaanse pers begint te morren http://www.f1today.net/nl/nieuws/202...kimi-raikkonen

    En Ferrari zou een team moeten zijn wat hem ligt, al is er wel een andere teamleiding sindsdien volgens mij.
  34. RQ1982
    RQ1982
  35. RQ1982
    RQ1982
    Euh.... Ben het met Jordan eens maar mijn reacties hierboven zijn wat overdreven... Hoe kan dat hahaha!
  36. Kush
    Kush
    Ferrari zou hem inderdaad moeten liggen, ben ik met je eens.

    Grandprix.com meldt vandaag:
    The other big topic regarding Ferrari at present is the uncertain shape of the team's 2016 lineup, with Williams driver Valtteri Bottas now strongly linked to the seat currently occupied by struggling Kimi Raikkonen. "(Sergio) Marchionne is clear," Arrivabene said, "as I myself have always been clear: the future of Raikkonen is in his hands."
    (Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns31257.html)
  37. Hextrasher
    Hextrasher
    @all: Ter info:
    In tegenstelling tot nu.nl kan je op dit forum je reactie wijzigen of zelfs verwijderen. Voor het laatste klik je op "wijzigen", daarna op "meer opties" en daarna op "verwijderen".
    Foto's en films kan je direct in je reactie plaatsen (dus zonder link).
    Klik hiervoor op de meest rechtse (film) en één na rechtse icoontje boven het tekstvak.
  38. Whiskers
    Whiskers
    Ja RQ, ik ook in de basis: Ome Bernie moet maar eens met pensioen. Heel veel mensen willen ome Bernie weg trouwens. Het is alleen de vraag wat je er voor terug krijgt..

    En die mogelijke nwe investeerders bekijk ik ook wat argwanend: ik hoef geen race in Quatar en meerdere in de USA ook niet persé. Ik heb liever dat de historische Europese circuits behouden blijven voor de F1.
  39. Whiskers
    Whiskers
    Ja, Kush, die geruchten over Bottas worden steeds sterker. Ben benieuwd of ze waar blijken te zijn.
  40. Whiskers
    Whiskers
    LOTUS OOK IN 2016 MET MALDONADO EN GROSJEAN

    Pastor Maldonado en Romain Grosjean zijn allebei in het bezit van een doorlopend contract bij Lotus. Dat onthulde vice-teambaas Federico Gastaldi aan F1i.com. Voor test- en reserverijder Jolyon Palmer is voorlopig weinig perspectief op promotie naar een racestoeltje.

    Gastaldi: "Op dit moment is de situatie zo dat we na dit jaar doorgaan met dezelfde line-up. Pastor en Romain liggen beiden tot het einde van volgend seizoen vast bij Lotus. We hopen dat ook Jolyon bij ons blijft als derde coureur. We hebben grootse plannen met hem."

    "Jolyon is onderdeel van ons team omdat hij dat zelf met zijn prestaties in de opstapklasses afgedwongen heeft. Hij zit niet per toeval bij Lotus. Hij gaat momenteel door het leerproces om meer vertrouwen met de auto op te bouwen. Jolyon is een goede coureur, hij is de toekomst."

    http://www.f1today.net/nl/nieuws/202...do-en-grosjean
  41. Whiskers
    Whiskers
    @Kush Nog meer Bottas-nieuws:

    BOTTAS ACHT WERELDTITEL MET WILLIAMS HAALBAAR
    Gepubliceerd op 26 jun 2015 14:56
    image
    Valtteri Bottas hoeft niet zo nodig naar Mercedes of Ferrari te verkassen. De Fin leeft in de overtuiging dat hij met zijn huidige werkgever Williams ook een gooi naar de titel kan doen. Op deze manier probeert hij het gespeculeer rondom zijn toekomst een halt toe te roepen.

    Bottas vertelde aan Sport Bild: "Voor mij behoort Williams tot de drie beste teams in de Formule 1. Als je in de komende jaren wereldkampioen wil worden, dan moet je voor een van deze teams rijden. Mijn vizier is gericht op de titel. Als dat met Williams zou kunnen, dan zou dat me heel gelukkig stemmen. Natuurlijk, op een gegeven moment is het zaak verder te kijken en moet je ook voor jezelf kiezen."

    Hij geldt als een belangrijke kandidaat om landgenoot Kimi Raikkonen bij Ferrari op te volgen. Dan zou Bottas als teamgenoot van viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel gaan fungeren. Daar is hij niet bang voor. "Ik voel me sterk genoeg om de strijd aan te gaan, al leer ik van elke teamgenoot die ik heb."

    http://www.f1today.net/nl/nieuws/202...liams-haalbaar
  42. Kush
    Kush
    Yep, grandprix.com meldde dit vanochtend al...

    Wel apart dat hij spreekt over de drie beste teams, zonder dat tot dit seizoen te beperken. Hij noemt McLaren niet. Bottas heeft er blijkbaar geen vertrouwen in dat ze daar hun zaakjes de komende tijd op orde krijgen. Dat zie ik toch anders. Wat natuurlijk niet wegneemt dat McLaren dit jaar wel degelijk een hopeloos seizoen heeft.
    Maar het is absoluut een team dat je door de jaren heen tot de besten kunt rekenen.
  43. RQ1982
    RQ1982
    Thanks Hextrasher, heb een paar overbodige reacties inmiddels verwijderd
  44. RQ1982
    RQ1982
    Ik denk dat Bottas extra zegt dat hij ook met Williams kampioen kan worden. Gewoon om de geruchten de kop in te drukken, althans voorlopig.
    Zodra er bekend is wat er met Kimi gaat gebeuren, gaat het balletje rollen.
    Hoe groot zouden jullie anders de kans achten dat Bottas in een Williams kampioen wordt? Ik niet erg groot, aangezien ze met een blok van Mercedes rijden...
  45. Kush
    Kush
    Op dit moment niet zo héél groot. Neemt niet weg dat ze het stukken beter doen dan de afgelopen jaren, van de middenmoters zijn ze verreweg het sterkste. En vergeet niet dat Williams het kunstje eerder heeft geflikt.
  46. RQ1982
    RQ1982
    http://www.f1today.net/nl/nieuws/202...ijl-verstappen

    Crashtor over het gevecht met Max
  47. RQ1982
    RQ1982
  48. Whiskers
    Whiskers
    Leuk (dubbel)interview. Met wat (voor mij) verrassende antwoorden van ome Bernie..

    En grappig dat jij Knaldonado Crashtor noemt ;-P
  49. Whiskers
    Whiskers
    @RQ Eens met je mbt Bottas en Williams.
  50. RQ1982
    RQ1982
    paar filmpjes van vanmiddag. Er staan er nog meer in mijn kanaal.

    Installatieronde Jos:


    Run 2 Max vanaf het pitsdak


    RBR vs Minardi



    En nu ga ik naar bed
Weergegeven resultaten: 1 t/m 50 van 104
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste