UEFA Champions League 2016-2017

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
  1. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Daar we als Nederland sowieso niet aan het EK in Frankrijk mee kunnen doen, volgen we in dit topic maar de ontwikkelingen in de nieuwe Champions League ronde ... ook wel leuk toch?
  2. Piet Klocke
    Piet Klocke
    De meeste competitiekaarten zijn geschut en daarmee de eerste definitieve deelnemers aan de volgende CL-ronde.
    Wie zijn er al geplaatst:

FC Barcelona, Real Madrid, Atlético Madrid
    Leicester City, Arsenal, Tottenham Hotspur
    Bayern München, Borussia Dortmund, Bayer 04 Leverkusen
    Juventus, Napoli
    Benfica Lissabon, Sporting Lissabon
    Paris Saint Germain, Olympique Lyon
    Dynamo Kiev
    PSV Eindhoven
    Club Brugge
    FC Basel
    Beşiktaş JK
    CSKA Moskou
    Sevilla FC

Play-offronde:
    Villarreal, Manchester City, Borussia Mönchengladbach, AS Roma, FC Porto

Derde kwalificatieronde:
    Olympiakos, Viktoria Plzen, Astra Giurgiu, AS Monaco, Sjachtar Donetsk, Ajax Amsterdam, RSC Anderlecht, BSC Young Boys, Fenerbahçe SK, Panathinaikos, Sparta Praag, Steaua Boekarest, FK Rostow

Lekkere ploegen hoor, ook in die derde kwalificatieronde
  3. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Heb de deelnemers (geplaatst en derde kwalificatieronde) even aangepast vanwege de eindstand in Rusland.
    CSKA Moskou is geplaatst alsmede Sevilla FC (winnaar EL) en FK Rostow speelt de derde kwalificatieronde.
  4. Ppep
    Ppep
    Dank je, Piet. Ik voorzie weinig problemen voor Ajax om zich te plaatsen. Ik zie iig De Graafschap er niet tussen staan...

Sorry
  5. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Graag gedaan, Ppep. Ik zie het helaas iets minder positief dan jij. Als ik die clubs in de derde kwali zie staan EN dan nog die play-off ..... brrrr.
    Daar moet wel een heel groot wonder geschieden ben ik bang.
  6. Hextrasher
    Hextrasher
    Tegen al die clubs in de PO-ronde is Ajax natuurlijk kansloos.
    Maar Ajax was geplaatst toch?
  7. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Ja Hex, whatever dat mag betekenen. Feit is dat ze wel twee wedstrijden in die derde kwali spelen en bij goed gevolg dus in de PO instromen.
    En nogmaals, als ik die clubs in de derde kwali alleen al zie ..... pffffff
  8. Hextrasher
    Hextrasher
    Astra lijkt me wel wat...
  9. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Nou Hex ..... zoals je weet volg ik de Liga 1 nogal geïnteresseerd en we moeten dus echt AFC Astra Giurgiu niet onderschatten. Ook nu tijdens die vage poule-fase staan ze inmiddels in poule 1 (Liga play-off dus) op 1 en maar liefst 5 punten los van nummer twee Steaua Boekarest (10:48 om 10:43). Niet onderschatten hoor.
  10. Ppep
    Ppep
    Tja, tegen die PO-clubs wordt het lastig. Maar uit het rijtje Olympiakos, Viktoria Plzen, Astra Giurgiu, AS Monaco, Sjachtar Donetsk, RSC Anderlecht, BSC Young Boys, Fenerbahçe SK, Panathinaikos, Sparta Praag, Steaua Boekarest en FK Rostov voorzie ik alleen problemen tegen AS Monaco en Sjachtar Donetsk eigenlijk. De rest is middelmaat in mijn ogen.
  11. Hextrasher
    Hextrasher
    Goed nieuws uit mijn omgeving.
    Door de winst van PSG gisteren in de bekerfinale tegen OM heeft St. Etiènne zich alsnog geplaatst voor Europees voetbal.
  12. Ppep
    Ppep
    Gefeliciteerd, Hex!
  13. Hextrasher
    Hextrasher
    Ben er erg blij mee Ppep...
  14. Piet Klocke
    Piet Klocke
    De één z'n dood .... proficiat Hex. ASSE dus toch nog. Tof!
  15. Piet Klocke
    Piet Klocke
    'Ajax mist Milik in eerste duel voorronde Champions League'

Ajax kan later deze maand tijdens de eerste wedstrijd in de derde voorronde van de Champions League niet beschikken over Arek Milik. De 22-jarige spits is dan pas net terug van vakantie.

Milik werd een week geleden met Polen uitgeschakeld door Portugal in de kwartfinales van het EK en krijgt drie weken vrijaf van de Amsterdammers.

"Er is afgesproken dat hij na de laatste wedstrijd drie weken vakantie zou krijgen. Dat heeft hij echt nodig en daar willen we ons aan houden. Hij is op vrijdag uitgeschakeld en vanaf dat moment kun je drie weken tellen", aldus trainer Peter Bosz op de website van Ajax.

Daardoor is Milik niet op tijd wedstrijdfit voor de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen. "Hij sluit de vrijdag voor we woensdag of donderdag moeten spelen weer aan. Dat is te kort om van waarde te zijn."

Of de return ook te vroeg komt voor Milik is nog onduidelijk. Daarnaast wordt de spits de voorbije weken in verband gebracht met een transfer. Met name enkele Italiaanse clubs zouden interesse hebben.

Ajax weet op 15 juli wie het treft in de derde voorronde van de Champions League. De speeldata voor die wedstrijden zijn 26/27 juli en 2/3 augustus. Mochten de Amsterdammers het tweeluik overleven, dan volgt er nog een play-off.
    bron(c): nu.nl + ajax.nl
  16. QZan
    QZan
    Bisz had vandaag de boel lekker op de rit!!!!!
  17. Hextrasher
    Hextrasher
    Onze trainer heet Peter Bosz.
    Niet Bisz, of Bosch, of Bos, of Boss.
    Zimpel.
  18. Ppep
    Ppep
    Wanneer speelt Ajax eigenlijk zijn eerste voorrondewedstrijd in de CL? Ik weet eigenlijk ook niet eens tegen wie ze moeten spelen...
  19. QZan
    QZan
    Als het beestje maar een naam heeft..
  20. Hextrasher
    Hextrasher
    Over 2 weken.
    En vrijdag is de loting
  21. Ppep
    Ppep
    Vrijdag pas de loting? Da's wel kort dag...
  22. Hextrasher
    Hextrasher
    Kort dag voor wat?
  23. Ppep
    Ppep
    Het analyseren van de tegenstander. En om een beetje vaste patronen te trainen...
  24. Hextrasher
    Hextrasher
    Met dat laatste is Ajax al een tijdje bezig.
    Lukt alleen niet zo goed.
  25. QZan
    QZan
    Trots op ons AFC. Welke natuurlijk enigzins geholpen werden doordat de Ajax internationals allemaal een hectisch EK achter de rug hadden.
  26. Ppep
    Ppep
    Als de EK-vermoeidheid eenmaal uit de Ajax-benen is, zal het vast wel goed komen met die vaste patronen. Bovendien, wat kan Ajax nou treffen over 2 weken? Volgens mij hooguit clubs uit B- en C-competities (Roemenië, Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije en meer van die landen die op het EK actief waren). Daarna wordt het pas echt spannend
  27. Karel101
    Karel101
    Dat gaat goed komen. Die eerste wedstrijd dan.
  28. Hextrasher
    Hextrasher
    Ajax tegen PAOK.
    Kunnen ze zich gelijk vanaf de eerste wedstrijd concentreren op de Eredivisie...
  29. Ppep
    Ppep
    PAOK moet toch kunnen? Of op zijn minst gelijkwaardig?

Hoe is de situatie in Frankrijk?
  30. Hextrasher
    Hextrasher
    Bij ons weinig te merken.
  31. QZan
    QZan
    Ajax heeft zaterdag toch tegen AA Gent gespeeld, meldt De Telegraaf. Het duel van de Amsterdammers zou aanvankelijk in Nieuwleusen gespeeld worden, maar dat treffen werd afgelast vanwege angst voor ongeregeldheden. Achter gesloten deuren heeft Ajax alsnog gespeeld en met 0-2 verloren van Gent.
    Wie de doelpunten hebben gescoord is niet bekend. Door de nederlaag wacht Ajax na drie wedstrijden altijd nog op de eerste overwinning onder Peter Bosz. De eerste twee oefenduels werden ook al niet gewonnen. Tegen FC Liefering werd het 3-4, tegen AFC 2-2.

De tegenstander van Ajax in de derde voorronde van de Champions League, PAOK Saloniki, heeft zaterdag wel zijn oefenwedstrijd gewonnen. De Grieken versloegen FC Twente met 2-0. Voor PAOK scoorden Evgen Shakhov en Jairo nadat Hakim Ziyech na een uur werd gewisseld bij FC Twente. Over tien dagen treffen Ajax en PAOK elkaar in de strijd om een plekje in de play-offs van de Champions League.

We komen eraan PAOK!!!!!
  32. Karel101
    Karel101
    Ik kan me niet herinneren dat een oefenserie zo dramatisch slecht voor Ajax verloopt.
    Zal P Bosz de eerste Ajax trainer worden die nog voor de competitie begint al wordt ontslagen...?
  33. Hextrasher
    Hextrasher
    Ik kan me nog een voorbereiding herinneren, waarbij Ajax beide wedstrijden van het Amsterdam Tounament vet verloor.
    Iedereen sprak er schande over.
    Het seizoen erop werden ze kampioen.

Maar PAOK komt wel erg vroeg...
  34. 11angelo
    11angelo
    Op zich is het rijtje uitslagen van Ajax een blamage.
    Maar die worden in deze periode nogal vaak beinvloed door de trainingsintensiteit.
    Ajax is gewend om op wedstrijddagen in de voorbereiding overdag flink te trainen.
    Een andere club doet dat wellicht minder fel op zo'n dag en is in de wedstrijd dan fitter.
    Ik vind dit dus weinig zeggend.
    Bosz weet heel goed dat de wedstrijden tegen PAOK van het grootste belang voor Ajax zijn.
    Daar zal hij een prestatie moeten neerzetten. Als dat lukt is alles wat daarvoor is gebeurd vergeten.
  35. Ppep
    Ppep
    Uitslagen van oefenpotjes in de voorbereiding zeggen helemaal niets.
  36. Ppep
    Ppep
    Met Celtic is het alsnog goed gekomen tegen onze vrinden uit Gibraltar: 3-0.
  37. Hextrasher
    Hextrasher
    Gelukkig maar. Celtic hoort natuurlijk in de CL, al is het alleen maar vanwege de fans.

Ajax gelijk tegen OM.
    Wat een jong grut zeg.
    Bij Ajax dan.
    Rommelige dag met twee oefenwedstrijden.
    Erg benieuwd of het volgende week tegen PAOK eeen beetje staat.
    Iets met een hoofd en hard...
  38. Ppep
    Ppep
    Tja, in het verleden hebben de teams van Bosz vaak een half seizoen nodig gehad om te spelen zoals hij dat in zijn hoofd heeft. En daarna begon het vaak te lopen als een tierelier (om vervolgens ook weer weg te zakken). Ik ben dus ook erg benieuwd.

Daarnaast weet ik echt helemaal niets van PAOK...
  39. Hextrasher
    Hextrasher
    Vitesse was een vreemdelingenlegioen met 500 nationaliteiten. Dat is Ajax niet.
    En wat Bosz op de rit had bij Vitesse werd door Rob Maas vakkundig om zeep geholpen.
    De trainer doet er dus wel degelijk toe.

Bosz heeft bij Ajax best een brede selectie. Probleem is, dat hij daar nog niet over heeft kunnen beschikken.
    Milik is in deze best belangrijk. Maar die heeft nog vakantie...
  40. 11angelo
    11angelo
    Ik lees zojuist dat Wijnaldum voor 30 miljoen overstapt van Newcastle United naar FC Liverpool.
    Ik kijk daar blanco nar want ik heb geen idee of Wijnaldum zo veel ward is.
    Bij Newcastle deed hij het niet slecht maar 30 miljoen.....
    Ik kan mij voorstellen dat PSV ook nog wat overhoudt aan deze transfer (???)
    Gotze gaat definitief terug naar Dortmund.
    Betekent dat ik komend seizoen zeker weer een keer naar het Westfalenstadion wil.
    Maar mijn seizoensopening ligt iets zuidelijker.
    Zaterdag 6 augustus starten Ron en ik het seizoen in Aachen, waar Alemannia het opneemt met een andere voormalige topclub uit de Bundesliga, Wattenscheid 09.
    's Avonds zitten we op Sclessin bij Standard Luik - Sint Truiden.
  41. Ppep
    Ppep
    Theo, zijn dat nog oefenwedstrijden of is het al om het eggie?

PS. De bedragen waar ze in Engeland mee smijten zijn stuitend. Gaat helemaal nergens meer over.
  42. 11angelo
    11angelo
    Dat zijn al competitiewedstrijden Ppep. Links en rechts beginnen de eerste competities al volgend weekend.
  43. 11angelo
    11angelo
    Over bedragen gesproken: Chesea gaat 60 miljoen betalen voor Lukaku. Ineens vind ik die 30 voor Wijnaldum niet veel meer.....
  44. 11angelo
    11angelo
    Vanavond worden reeds de returns gespeeld van de eerste voorronde Europa League. Dit bestaat voornamelijk uit een onnoemelijke rij clubs met bijna onuitspreekbare naam. Voornamelijk ook uit landen die er nauwelijks toe doen.
    Een opvallende deelnemer is Racing Genk, dat uitkomt tegen Podgorica uit Herzogewina.
    De heenwedstrijd wonnen de Belgen met 2-0.
    Maar vanavond loopt het (nog) niet naar wens.
    Voor de Belgen uberhaupt doorhadden dat de wedstrijd was begonnen stond het 1-0, terwijl de tweede treffer er ondertussen ook in heeft gelegen.
    De Belgen gaan nog een hete tweede helft tegemoet.
  45. Ppep
    Ppep
    60 mljoen voor Lukaku? Ik zeg maar niets meer...
  46. Hextrasher
    Hextrasher
    TV-gelden Eredivisie 2015-2016....

1 Ajax (1) 12.95 9,324,000
    2 PSV (2) 11.65 8,388,000
    3 Feyenoord (4) 10.35 7,452,000
    4 FC Twente (3) 9.05 6,516,000
    5 AZ (5) 8 5,760,000
    6 SC Heerenveen (6) 6.95 5,004,000
    7 FC Groningen (7) 5.9 4,248,000
    8 Vitesse (9) 4.85 3,492,000
    9 Utrecht (8) 4.05 2,916,000
    10 Heracles Almelo (11) 3.7 2,664,000
    11 ADO Den Haag (12) 3.45 2,484,000
    12 Roda JC Kerkrade (-) 3.2 2,304,000
    13 NEC (-) 3 2,160,000
    14 PEC Zwolle (13) 2.8 2,016,000
    15 Willem II (14) 2.6 1,872,000
    16 SC Cambuur (15) 2.55 1,836,000
    17 Excelsior (17) 2.5 1,800,000
    18 De Graafschap (-) 2.45 1,764,000

Vergelijk je, pak-um-beet, ADO met AFC Bournemouth, dan praat je over €2.500.000,- tegenover €135.000.000,-

Hoezo kansloos?
  47. Hextrasher
    Hextrasher
    Vergelijk AFC Bournemouth met de hele Eredivisie....

€135.000.000,- tegenover €75.000.000,-
  48. Ppep
    Ppep
    Schrijnend.
  49. 11angelo
    11angelo
    Foutje Alex Ferguson. Zijn transferbeleid wordt alsnog met dik 120 miljoen verder in de min gezet.
  50. QZan
    QZan
    40
    Lekker voetbal toch gezien van Ajax, dat is het belangrijkste
    . Lekker frivool en elegant, zo zie ik het graag. En Dolberg toch een positieve verrassing, lekker voetballertje ♥!
Weergegeven resultaten: 1 t/m 50 van 286
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste