Wat is het voor weer bij jou?

Pagina 21 van 21 EersteEerste ... 11192021
  1. 11angelo
    11angelo
    Ik weet niet of het een pleister op de wonde is Piet, maar ik reed vanmorgen rond 7.30 uur tussen Leidschendam en Leiden en het regende zo hard dat we uiteindelijk slechts 40 km/h reden.
    En de vluchtstrook werd ook echt "vlucht"strook.
  2. Ppep
    Ppep
    Ik heb het een beetje gevolgd, Piet. Prachtige tropische regenbuien in Berlijn! Geef het nog een paar jaartjes, en huricane seasons zullen ook deel uitmaken van het Berlijnse klimaat. Zorgelijk is het wel een beetje.
  3. Karel101
    Karel101
    Tja heren, Peter, ik ben echt bezorgd vanwege de snelheid waarmee het één en ander gepaard gaat.
    Ik begrijp uit heel veel waarnemingen dat de Noordpool in sneltreinvaart aan het smelten is. Uiterst zorgelijk.
    Al kan ik niet zeggen dat er in Zuid Afrika al merkbaar iets is veranderd wat betreft het klimaat in de afgelopen 12 jaar.
  4. Ppep
    Ppep
    Karel, ik heb Trump zelf horen zeggen dat het allemaal flauwekul is die verhalen over de opwarming van de aarde. Er is niets aan de hand. Allemaal fakenews van de mainstream media...
  5. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Niet alleen de Noordpool, Karel, helaas. Onlangs (12 dagen geleden) is er een gigantisch stuk ijsplaat afgebroken van Antarctica. Wetenschappers hadden dat al tijden voorspeld, en 5.800 km² is me nogal wat. En nu was het zover: http://www.weer.nl/nieuws/detail/201...ica-breekt-af/

Ik woon nu al een aardige tijd hier in Berlijn, maar zoals het deze zomer gaat met die enorme regenval en met name de intensiteit, dat heb ik nog nooit meegemaakt. De infrastructuur voor de waterafvoer is hier absoluut niet op berekend. Ik houd m'n hart vast voor de komende tijd.

Maar volgens onze überspast Trump is de klimaatverandering allemaal onzin, de debiele geesteszieke vent.
    Aan de andere kant maakt het allemaal ook niet meer uit. Het is onomkeerbaar. Alle wetenschappers en technici zijn het daar over eens.
    Dat hebben wij mensen toch wel geweldig voor elkaar gekregen. Hopelijk krijgen we loon naar werken.

Alleen wel erg jammer dat alle dieren van onze planeet hier niet om hebben gevraagd. Voor hun vind ik die ellende namelijk wel verschrikkelijk.
    Voor zover je als dier niet wordt gejaagd en uitgeroeid (tijgers, leeuwen, olifanten, neushoorns, enz.), voor zover je leefomgeving niet wordt vernield of compleet verdwijnt (oerwouden), voor zover je als vissen of walvisachtigen al niet stikt in het kunststof in de oceanen of door krankzinnig ziek, schijnheilig en imbeciel kudtvolk zoals Japanners wordt vermoord, voor zover je als vogel niet meer overal zomaar even op een boomtak kan uitrusten tijdens je trek (kleefstokken bij die infantiele en sneue Italianen e.d. omdat ze die 10 gram als delicatesse willen vreten of duur en exclusief willen verkopen in restaurants) en zo heb ik nog wel 100 voorbeelden, zullen wij mensen het klimaat zodanig verkrachten dat alles en iedereen eraan kapot gaat. En we zijn op de beste weg.
  6. Ppep
    Ppep
    Hier een treffend filmpje over het smelten van het poolijs boven Groenland in de laatste decennia. Met name de laatste 10 jaar gaat het hard.

https://www.bedrock.nl/2017/04/23/zo...pen-gesmolten/
  7. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Het is echt schokkend, Ppep. Grappig (of juist niet grappig, ik weet het niet) beweren sommige mensen dat het logisch is. Omdat Groenland nu eenmaal Groenland heet. En dat dus Groenland eigenlijk - oorspronkelijk - groen zou moeten zijn ...
  8. Ppep
    Ppep
    Waar komt de naam Groenland vandaan?

Erik de Rode leefde ongeveer van 950 tot 1003 en dankte zijn achternaam aan zijn rode haar. Als Erik tien is, moet zijn vader Thorvald Asvaldsson, zijn land Noorwegen vanwege een aantal moorden noodgedwongen verlaten. De familie Asvaldsson belandt in IJsland. Erik trouwt daar na enige jaren met een rijke vrouw. De geboren Noor bewijst enige tijd hierna echter een zoon van zijn vader te zijn. In 982 wordt hij voor drie jaar verbannen van IJsland omdat hij zijn buurman zou hebben omgebracht. Volgens de sage zou deze buurman eerder enkele van Eriks slaven hebben gedood. Aangezien Erik de Rode IJsland moet verlaten besluit hij op zoek te gaan naar een eiland ten westen van dat land, waarover dan een verhaal de ronde doet.
    Erik bereikt het land na enige tijd en zwerft ongeveer drie jaar langs de kust. Als het veilig is om terug te keren naar IJsland, vertelt hij daar de sterkste verhalen over het land. Het zou er prachtig groen zijn, een prima plek om te leven. Erik hoopt de IJslanders op deze manier te interesseren voor het nieuwe land. Zijn plan slaagt. Met een groot aantal kolonisten keert hij in 985 terug naar Groenland. Hij sticht er drie koloniën aan de westkust en krijgt zelf de titel ‘hoogste hoofdman’.
  9. Karel101
    Karel101
    Dan waren de IJslanders kennelijk toch niet teleurgesteld in Groenland, Peter..haha.
    Al zijn die wat klimaat betreft natuurlijk wel iets gewend. Ach ja, Trump...
    De vraag is of we in de komende eeuwen droge voeten kunnen behouden. Als de zeespiegel zomaar een paar meter gaat stijgen komen jullie maar naar hier, of jullie nazaten.
    Wij leven op 1450 meter hoogte. Onze plaats zie ik nog niet zo snel onder water lopen. Maar wat betreft het klimaat? ...
    Ik heb ooit een keer 40 gr C gemeten. Geloof me, dat is geen pretje.
  10. Piet Klocke
    Piet Klocke
    En hier is het nog steeds een beetje nat. Het houdt maar niet op. In Sachsen/Thüringen is het echt niet meer aangenaam en hier in Berlijn houden we ons hart weer vast voor de komende nacht. https://web.de/magazine/panorama/wet...-blog-32446504
  11. Piet Klocke
    Piet Klocke
    En zo leef je met kaplaarzen en een roeiboot, zo moet je het weer doen met 32 °C
    Het is toch allemaal niet meer normaal dit.
  12. Ppep
    Ppep
    Piet, wij hebben een avond en nacht met Berlijnse allure achter de rug. Helaas konden de dakgoten de afvoer van het regenwater niet aan en liepen ze over (ten minste, dat vermoed ik). Gevolg, onze logeerkamer kwam blank te staan. Via de muren en de lamp (!) stroomde het naar binnen. Wat een teringzooi!
  13. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Dat is natuurlijk zwaar klote, Ppep, ik kan mij er alles bij voorstellen. Wat een ellende. Ik las al wel gisteravond dat de wedstrijd Denemarken - Duitsland in Rotterdam wird afgelast vanwege regen. Maar blijkbaar was Amsterdam ook aan de beurt. Je bedoelt trouwens de kamer van Ari, A, en mij?
  14. Ppep
    Ppep
    Precies die kamer, Piet! Maar het is weer droog hoor
  15. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Gisteren was het weer even raak in Berlijn.
    Wel hilarisch dat de bestuurder z'n ruitenwissers aan laat staan trouwens: http://www.nu.nl/149210/video/mannen...g-berlijn.html
  16. Ppep
    Ppep
    Dat is voor een goed zicht, Piet. Cruciaal in dit soort omstandigheden...

Mij bekruipt wel steeds meer het gevoel dat Berlijn nog niet helemaal klaar is met de transitie naar een subtropisch klimaat met de bijbehorende moessons. Maar wellicht ga ik te veel op de tv-beelden af en gebeurt er veel achter de schermen...
  17. Piet Klocke
    Piet Klocke
    We doen in ieder geval ons best, Ppep.
  18. Ppep
    Ppep
    Meer kun je niet doen, Piet. Nou ja, behalve hozen natuurlijk...
Weergegeven resultaten: 1001 t/m 1018 van 1018
Pagina 21 van 21 EersteEerste ... 11192021