Ons Schoothoop

Pagina 1 van 163 1231151101 ... LaatsteLaatste
  1. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Dit nieuwe topic is de opvolger van de topic "Herby zijn Tautau".
    Laatstgenoemd topic blijft wel bestaan - zij het als archief en wordt vanaf nu niet meer gebruikt.
    De opzet van dit topic "Ons Schoothoop" is identiek aan zijn voorganger.
    Algemeen voetbalnieuws en de bekende randverschijnselen dus vanaf nu hier.
  2. Hextrasher
    Hextrasher
    Goed initiatief en uitstekend gekozen naam!
  3. Piet Klocke
    Piet Klocke
    Merci Hex, en welkom, veel plezier verder op dit oude nieuwe topic!
  4. Ppep
    Ppep
    Leuke naam zeg.
  5. Hextrasher
    Hextrasher
    Leuke Post ing Ppep!
  6. Ppep
    Ppep
  7. QZan
    QZan
  8. Hextrasher
    Hextrasher
    Weet iemand of ons Theo al met vakantie is?
  9. QZan
    QZan
    Nope, geen idee. Misschien wel erg druk met zn werk.
  10. Hextrasher
    Hextrasher
    Dat zou goed kunnen....
  11. Ppep
    Ppep
    Geen idee, Hex.
  12. Karel101
    Karel101
    Goed topic, goed gekozen naam. Perfect.
    Ik zal Theo proberen te bereiken via Watsapp
  13. Hextrasher
    Hextrasher
    Ik vind de naam zelfs geniaal Karel.
  14. Karel101
    Karel101
    Inderdaad, uiterst passend Hex!

Hoe is het verder gegaan met de illegale land invasie op de terreinen van onze buurman?
    Bovenverwachting goed!
    Na de ontruiming door de Red Ants is er een aarzelend begin gemaakt met de bouw van nieuwe hutten op de schoon gemaakte grond.
    Toen ook deze hutten direct werden opgeruimd en de aanwezigen door de politie zijn opgepakt wegens het niet opvolgen van een gerechtelijk bevel, is de rust volledig terug gekeerd.
    De ontruiming verliep zonder relletjes, zonder enige gevechten, het afschieten van een aantal rubber kogels in de lucht, op de dag van de ontruiming bleek voldoende.
    De organisator en "verkoper" van de grond, naar verluid een advocaat, is ook aangeklaagd. Hij heeft zonder enig mandaat honderden stukjes grond illegaal verkocht. De naïeve gedupeerden zijn klaarblijkelijk nog op zoek naar hem.
    Zondag is er voor ons een afrondende buurtvergadering. Waarin wordt uiteengezet hoe de ontruiming precies is verlopen. Door de woordvoerder van de Red Ants en de bevelvoerende politie officier

Blijft over de rekening van het geheel.
    De organisator (Hotel the Oriënt) heeft een berekening gemaakt. Voor ieder van de belanghebbende omwonenden bedragen de kosten van de interventie R 2000,- per perceel + R 300 voor iedere hectare land die men bezit. Voor ons arme plotbezitters kost het grapje dus R 2300,-. (Euro 135,-)

Als je daarbij meerekent dat bij niet ingrijpen er direct in onze omgeving een township had verrijst, waarbij in de praktijk meestal blijkt dat een misdaadgolf de omwonenden ten deel gaat vallen, + daarbij ook nog eens een enorme waardevermindering van ons plot en huis, is dat echter een schijntje.
  15. Ppep
    Ppep
    Dat is mooi nieuws, Karel! En voor dat bedrag kun je nog eens een privé-militie inhuren. Hetgeen bij mij meteen de vraag doet rijzen: werken ze ook in Nederland, want ik heb een mooie klus voor ze?
  16. Karel101
    Karel101
    Ik weet niet of de Red Ants ook in het buitenland opereren, Ppep.
    Maar ik drink zondag een biertje met hen. Ik zal je het alarmnummer doorgeven!
  17. Karel101
    Karel101
    Had je toevallig een klusje richting Zeist in gedachten?
  18. Ppep
    Ppep
    Karel, ik heb een hele waslijst aan klussen. Den Haag en Zeist staan hoog genoteerd!
  19. Hextrasher
    Hextrasher
    Den Haag?
  20. Ppep
    Ppep
    Grote delen van Den Haag, om te beginnen het Binnenhof en dan rustig doormarcheren naar de Schilderswijk...
  21. Karel101
    Karel101
    Tja, Pepp, in die omgeving kunnen de Red Ants inderdaad uiterst nuttig werk verrichten. Daar waar de overheid faalt.
    En wat te denken van het gesol met de Graafschap?
    Dan mogen ze weer blijven in de eredivisie en dan weer niet. Perfect voor een zeer goede voorbereiding op het nieuwe seizoen. (NOT)

We blijven gelukkig verschoond van Turken die in euforie een spaarzame overwinning vieren van hun nationale team.
    Door met hun schroot bestelbusjes en golfjes van de daken te schreeuwen dat de 'Toerken' zo geweldig zijn...
    Al rijden er gek genoeg ook hele vette BMW's mee rond. Waar doen ze het van? Want geloof me, de weinige Turken met een goede baan distanciéren zich van dit soort gepeupel.

Een dubbele schande dat dit armzalige voetballandje er wel bij is in Frankrijk en Oranje niet.
  22. Ppep
    Ppep
    Ik vind het prima dat Twente behouden blijft en De Graafschap degradeert. Op het veld zijn ze gewoon vernederd door GAE. Maar ik heb geen goed woord over wat betreft de gang van zaken. Wat een blamerend amateurisme daar bij de KNVB. Echt ongelofelijk.
  23. Hextrasher
    Hextrasher
    Helemaal met je eens Ppep!
  24. Karel101
    Karel101
    Niks aan toe te voegen, heren.
  25. Karel101
    Karel101
    But...but... we love you! We adore your funny ways, your music, your still peculairs.
    Except for the disgusting milky tea, but that's alright....
    I will miss you..... (not)
  26. Ppep
    Ppep
    Tja, hij heeft zich weliswaar prima ontwikkeld afgelopen seizoen, maar 15 miljoen? Doe er maar een strik omheen, zou ik zeggen.

http://www.nu.nl/voetbal/4282954/psv...wolfsburg.html
  27. Ppep
    Ppep
    In een dichterlijke bui vandaag, Karel?
  28. Karel101
    Karel101
    Ja Ppep.
    Ik drink er maar eentje op..haha.

Dit is wel interessant overigens...
    http://www.volkskrant.nl/buitenland/...exit~a4326831/
  29. Ppep
    Ppep
    Drinken is altijd de beste oplossing, Karel

Mooi artikel. Ik heb hier vanochtend al een college moeten geven over de gevolgen van de Brexit. Men was verbaasd dat ik alleen maar voordelen zag voor de huidige EU-lidstaten en slechts één nadeel wist te benoemen (die nog vaag was ook). En toen wist ik nog niet eens van het bestaan van dit artikel!
  30. Karel101
    Karel101
    Ik zie ook grote voordelen in de nieuwe situatie, Ppep.
    Die Europa een les leert en nieuw elan gaat brengen in het ingeslapen Brussel.
    En ook in Londen is er werk aan de winkel!
    Niets mis mee, toch?
  31. Ppep
    Ppep
    Krek!
  32. Hextrasher
    Hextrasher
    Jaco!!!! Totooooooooo
  33. Hextrasher
    Hextrasher
    Dus geen Jaco meer.
  34. Ppep
    Ppep
    Heb net even gekeken, deadline was om 15 uur. Jaco moet hierover ook een mailtje hebben ontvangen...
  35. Hextrasher
    Hextrasher
    Toen waren er dus nog maar 4....
  36. Hextrasher
    Hextrasher
    Ik heb ook Kroatië als finalist...
  37. Ppep
    Ppep
    Me too (dus)

En France
  38. Hextrasher
    Hextrasher
    Dat dan weer niet...
  39. Ppep
    Ppep
    Duitsland?
  40. Ppep
    Ppep
    Heb even gekeken, ons Piet ziet IJsland de finale verliezen van de Italianen. Gewaagde voorspelling ook.
  41. Ppep
    Ppep
    En QZ ziet Kroatië winnen in de finale tegen Spanje.

We hebben hoge verwachtingen van de Kroaten blijkbaar...
  42. Karel101
    Karel101
    Het voetbal tijdens dit EK is vaak saai. Slaap verwekkend en de opwinding bij Vlamingen is begrijpelijk (de kinderhand, zeg maar) doch ver over de top....
    Maar er is 1 uitzondering. De weinigen doelpunten die worden gescoord zijn vrijwel zonder uitzondering van hoge kwaliteit! (Sui-Pol 1-1)
  43. Ppep
    Ppep
    Vanaf nu wordt het allemaal beter, Karel. Mooi doelpunt trouwens van Suisse, geen EU-lid overigens.
  44. Karel101
    Karel101
    Morgen, wordt alles beter, Ppep.....
    En krijgen we er zelfs een nieuw lid bij? Jawel, Schotland! Nooit gedacht!
    Die ruil ik rustig in voor Engeland hoor!
    En dan geef ik "het Brink en ons Dorp" er nog als bonus bij!

Maar Zwitserland gaat er aan in de penalty reeks tegen ons lid Polen. Dat voorspel ik nu al!
  45. Ppep
    Ppep
    Zou niet zo goed zijn voor mijn pool, Karel! Forza Suisse!!!
  46. Ppep
    Ppep
    Zwitsers missen de tweede pingel. Kudt
  47. Ppep
    Ppep
    2-1 Polen
  48. Ppep
    Ppep
    Polen door... Mooie overwinning voor de EU deze keer.
  49. Hextrasher
    Hextrasher
    Koploper....
  50. Ppep
    Ppep
    Dit wordt een duikeling in het klassement....
Weergegeven resultaten: 1 t/m 50 van 8110
Pagina 1 van 163 1231151101 ... LaatsteLaatste