Achtenhalf jaar geleden overleed David di Tommaso, maar bij FC Utrecht is men hem in de jaren erna nooit vergeten. In november vorig jaar werd voor de aftrap van Vitesse-FC Utrecht nog een minuut stilte gehouden om de voormalig nummer 4 te herdenken. Daarbij werd ook de ‘eeuwige nummer 4’ van Vitesse, de overleden Theo Bos, herdacht. Zaterdag staat men in Utrecht opnieuw stil bij DiTo.
/
Tot zijn overlijden was de Fransman bijzonder populair bij de aanhang van FC Utrecht. Zijn plotselinge sterven, veroorzaakt door een acute hartstilstand, schokte de club bijzonder. Zaterdag zullen zijn weduwe Audrey en zijn zoon Noah aanwezig zijn in De Galgenwaard, wanneer Vitesse op bezoek komt. Noah mag de aftrap verrichten en na de wedstrijd zullen zijn moeder en hij de trofee voor Speler van het Jaar uitreiken.
De trofee is speciaal vernoemd naar Di Tommaso, die in 2005 al op 26-jarige leeftijd het leven liet. Diens weduwe komt ieder jaar naar Nederland en inmiddels voelt FC Utrecht voor haar als een tweede familie, zegt ze. “Ik voel me altijd ontzettend welkom en dat is fijn.” Haar zoon Noah was er vorig jaar niet bij, nadat hij op een leeftijd was gekomen dat hij zich realiseerde waar het nu allemaal om ging.
“Veel mensen spraken over zijn vader, terwijl hij hem niet goed genoeg kende om erover mee te praten. Hij realiseerde zich dat het leven er anders uit had gezien als David nog had geleefd”, aldus Audrey. Op de clubwebsite van FC Utrecht zegt ze dat hij het nu wel weer leuk vindt om erbij te kunnen zijn. “Dat merk ik aan alles. Hij heeft zin om de aftrap te verrichten.”
Mooi gebaar van FC Utrecht, zo hoor je ook om te gaan met nabestaanden