van de frontpage, maar staat ook al in diverse (on-)betrouwbare kranten:

Van Basten ziet 'interessant' HSV als optie
Geschreven door Robert Smid op zondag, 20 januari om 10:20

Hamburger SV is, vanwege het naderende vertrek van Huub Stevens naar PSV, op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. De geruchtenmachine draait weer op volle toeren, maar volgens het Duitse Bild lijkt Marco van Basten een grote kandidaat voor de openstaande vacature. Huub Stevens zou afgelopen zaterdag met technisch directeur Dietmar Beiersdorfer in Nederland hebben gesproken met een aantal kandidaten. Volgens de Duitse krant behoort ook Van Basten tot dat rijtje, die na het aankomende Europese Kampioenschap zal stoppen als bondscoach van het Nederlands Elftal.

De keuzeheer liet tegenover de krant weten dat hij een dienstverband bij de Noord-Duitse formatie als 'interessant' beschouwd. "Hamburger SV is een club met erg veel potentie en perspectief. Er werken zeer goede mensen en er staat een goede organisatie. Ik kan echter niet praten over zaken die in de toekomst liggen."

De 43-jarige Van Basten wordt sinds zijn aankondiging te stoppen bij de KNVB gezien als de grootste kandidaat om hoofdcoach van Ajax te worden. Naast de Amsterdamse formatie schijnt de bondscoach al meerdere aanbiedingen te hebben gehad, waar hij zich vooralsnog niet over uit wilt laten.


Ik hoop echt dat Marco de nieuwe coach van HSV wordt, hij past perfect bij ons qua mentaliteit en ideeen. Wij hebben een jonge ploeg en ik denk dat hij het in ieder geval naar zijn zin zou hebben.
Ben zeker dat HSV al lang weet wie het wordt, en hopelijk is dat Marco van Basten. Dan heb ik nog een reden om nog vaker naar Hamburg te reizen voor de wedstrijden.