Excelsior drie wedstrijden zonder Voskamp

Johan Voskamp heeft door de tuchtcommissie van de KNVB een schorsing van vier duels gekregen, waarvan één voorwaardelijk. De aanvaller moest afgelopen vrijdag in het thuisduel met SC Cambuur-Leeuwarden met rood naar de kant wegens een elleboogstoot jegens Cambuur-verdediger Koen Brack. De 24-jarige spits begon in het duel tussen de huidige nummer twee en vier van de Jupiler League op de bank en mocht na 61 minuten invallen voor Hanne Hagary. Echt lang duurde zijn invalbeurt niet. Excelsior-trainer Ton Lokhoff had geen goed woord over voor de actie van zijn pupil. “Ik heb hem gezegd dat het heel stom is wat hij deed. Ik wilde met Voskamp juist iets forceren”, aldus de oefenmeester. Het duel eindigde uiteindelijk in 0-0.

Lokhoff had al eerder aangegeven niet tevreden te zijn over de voorhoedespeler, die al zijn gehele profloopbaan uitkomt voor Excelsior. Door de rode kaart tegen Cambuur lijkt de ontevredenheid bij de 49-jairge hoofdcoach alleen maar te zijn toegenomen. Voskamp zelf ontkende na zijn rode kaart overigens dat er sprake was van opzet.
Hij deed het volgens mij niet voor exspres leek me maarja hij doet het dus terecht.
Wel jammer dat Lokhoff niet tevreden is wat ik ook wel kan begrijpen want hij kan veel beter en hij is ook wel goed.