Pagina 48 van 176 EersteEerste ... 3846474849505898148 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.116 t/m 2.160 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #2116
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Als 50% erin trapt heb je toch al een behoorlijke conversie. Al kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat jouw mening niet geheel objectief is ik zie dat je in termen als 'trapt hierin' spreekt.
    Is het gedrag van deze gek door Twente nu omgezet naar minder erg omdat Twente zo aantoont dat ze ook tegen dit soort gedrag zijn? Dat het niet past in de clubcultuur?

    Als je denkt dat Twente gisteren niet heeft gesproken over de straf die ze intern gaan opleggen zonder daarbij te kijken naar de jurisprudentie, dan trap je er gewoon in. Wat is het nut van een dezelfde of mindere straf op te leggen.

  2. #2117
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostWords Bekijk bericht
    Wat dan? Ik heb er namelijk niet een al te goed beeld van en kan me niet voorstellen dat het een erg vervelende bezigheid zal zijn.
    Nou ja de essentie van een straf is toch vooral dat de persoon niet weer in de fout gaat lijkt mij. Dus laat hem op straat met een prikkertje een week papier oprapen naast zijn baan als voetballer. Ik noem maar wat hè, daar is genoeg op te verzinnen. Als je één dag in een ziekenhuis tussen het handtekeningen uitdelen handdoeken moet doorgeven zet dat niet veel zode aan de dijk nee. Helemaal mee eens.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Is het gedrag van deze gek door Twente nu omgezet naar minder erg omdat Twente zo aantoont dat ze ook tegen dit soort gedrag zijn? Dat het niet past in de clubcultuur? Als je denkt dat Twente gisteren niet heeft gesproken over de straf die ze intern gaan opleggen zonder daarbij te kijken naar de jurisprudentie, dan trap je er gewoon in. Wat is het nut van een dezelfde of mindere straf op te leggen.
    Ik zie sowieso niet hoe je het gedrag van Douglas kunt omzetten naar 'minder erg' d.m.v het intern straffen. Het nut van de straf van Twente is dat zij zich publiekelijk afkeren van het gedrag dat Douglas vertoonden. Vervolgens is het een interne aangelegenheid wat inhaakt op wat ik hierboven al noemde. Waarom jij achter elke Twentseboom een vijand wil zien weet ik niet.

  3. #2118
    tjust's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 november 2005
    Locatie
    ROTTERDAM
    Leeftijd
    35
    Berichten
    4.652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ik zie sowieso niet hoe je het gedrag van Douglas kunt omzetten naar 'minder erg' d.m.v het intern straffen. Het nut van de straf van Twente is dat zij zich publiekelijk afkeren van het gedrag dat Douglas vertoonden. Vervolgens is het een interne aangelegenheid wat inhaakt op wat ik hierboven al noemde. Waarom jij achter elke Twentseboom een vijand wil zien weet ik niet.
    Zal allemaal wel. Als dat echt zo is speelt hij niet in Europpees verband of schorsen ze hem voor extra wedstrijden in de competitie. Dit is gewoon hypocriet zijn. Dit voelt voor Douglas nou echt niet als een extra straf.

  4. #2119
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjust Bekijk bericht
    Zal allemaal wel. Als dat echt zo is speelt hij niet in Europpees verband of schorsen ze hem voor extra wedstrijden in de competitie. Dit is gewoon hypocriet zijn. Dit voelt voor Douglas nou echt niet als een extra straf.
    Toch fijn dat jij alle commotie en aandacht rond de acties van Douglas weet te vereenvoudigen tot het gevoel van Douglas. Ik lees hier dan ook weinig interessants buiten frustratie over de strafmaat wat ik eigenlijk ook niet zo interessant vind. Of ze hem in Europa schorsen zit eigenlijk in mijn antwoord verweven: natuurlijk moet dat. Dus dat zou wel een aderlating zijn als ze dat niet doen.

  5. #2120
    Ga vier keer naar links Kasper's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam, Netherlands, Netherlands
    Leeftijd
    34
    Berichten
    7.843
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Schorsing Douglas is terecht, er had misschien een duel bij gekund maar daarover zal ik niet gaan mierenneuken.
    Wel vind ik het opmerkelijk dat er wel een onderzoek ingesteld wordt naar Vertonghen, Toivonen en niet naar de andere drie van Twente. Vertonghen en Toivonen laten zich beide gaan in een moment van actie. Janssen, Brama en Preud'homme gaan hun boekje minuten lang te buiten.
    Niet dat ik nu de hele selectie van Twente een schorsing aan wil praten, maar ik vind het op zijn minst opmerkelijk.

  6. #2121
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Of ze hem in Europa schorsen zit eigenlijk in mijn antwoord verweven: natuurlijk moet dat. Dus dat zou wel een aderlating zijn als ze dat niet doen.
    Van de site van FC Twente:

    "Douglas krijgt een straf van vijf competitie- en bekerwedstrijden opgelegd en een maximale boete"

    Competitie en bekerduels gaat het om, niet om Europese wedstrijden. Hij wordt dus niet voor duels geschorst waar de KNVB geen macht over heeft. Waarom niet, als je echt zo graag afstand wil nemen van zijn daden?

    Het lijkt er dus op dat de technische leiding van Twente ook wel door had dat er een forse straf zou komen en daarop anticipeerde door de straf zelf te geven en zo "punten te scoren" in de media.

  7. #2122
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Ja dat is dan weer een zwaktebod

    Dat allemaal los van het feit of je als club überhaupt je eigen werknemers op een dergelijke manier moet schorsen. Maar doe het goed of doe het helemaal niet. En niet zo half...

  8. #2123
    Ga vier keer naar links Kasper's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam, Netherlands, Netherlands
    Leeftijd
    34
    Berichten
    7.843
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ja dat is dan weer een zwaktebod

    Dat allemaal los van het feit of je als club überhaupt je eigen werknemers op een dergelijke manier moet schorsen. Maar doe het goed, of doe het helemaal niet. En niet zo half...
    Nee geen zwaktebod. Vond het bij Suarez ook al zo raar dat het daarover ging. Het is een incident in een nationale wedstrijd, dan is er geen reden om hem te schorsen voor internationale wedstrijden.

  9. #2124
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.958
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Maakt het uit, alles valt en staat met een uitstekende communicatie. Dat is bij Twente goed verzorgd, tel de gun-factor erbij op, en de mensen zijn het zo weer vergeten.
    Bij Suarez was de wereld te klein, en trokken de moraalridders ten strijden...situatie Douglas is door de hierboven geschetste situatie compleet anders.

  10. #2125
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ja dat is dan weer een zwaktebod

    Dat allemaal los van het feit of je als club überhaupt je eigen werknemers op een dergelijke manier moet schorsen. Maar doe het goed of doe het helemaal niet. En niet zo half...
    Mee eens uiteraard, maar ik heb even op een ander voetbalforum gekeken en daar was men lyrisch over deze actie van Twente. En dan niet alleen Twente-fans. Het wil er bij veel mensen dus wel in, ondanks dat het half werk is....

  11. #2126
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Meer dan schandalig zoals FC Twente is bestolen, nog nooit zoiets meegemaakt in meer dan 50 jaar eredivisie voetbal zoals FC Twente gisteren is genaaid en bestolen tegen AZ.
    Het zou mij niet verbazen als Douglas wordt vrij gesproken.
    Onvoorstelbaar hoe Bossen erin trapt in de AZ te plettershow.
    Als je hier echt van bent overtuigd, dan kan het niet anders dat jij je clubbril vertikt om af te zetten. Kijk nou even naar de feiten, Douglas krijgt terecht rood, hij raakt de man dan wel niet, de intentie was er hoe dan ook. De uitbarst die er dan volgt, is natuurlijk al helemaal een grap, wat een clown. Dan de staking van de wedstrijd, begrijpelijk na 20 minuten spreekkoren te hebben gehoord. Misschien niet nodig, maar het kan zeer zeker wel. De rode kaart van AZ is volgens mij iedereen het wel mee eens, ridiculer dan dat kan volgens mij echt niet. Die 1-1 was anders waarschijnlijk nooit gevallen, omdat met een man minder Twente nou niet echt gevaarlijk werd, kansjes ok, kansen ver te zoeken. Daarna wordt je inderdaad een penalty onthouden, die eerste was er een, maar de tweede niet.

    Om dan te concluderen dat je club nog nooit zo erg genaaid is, laat zien hoe slechte verliezer jij bent. Gelukkig pas je in dat opzicht totaal bij je club, wat voor melodramatische kunsten daar werden vertoond, wat een grap.

  12. #2127
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.601
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Maakt het uit, alles valt en staat met een uitstekende communicatie. Dat is bij Twente goed verzorgd, tel de gun-factor erbij op, en de mensen zijn het zo weer vergeten.
    Bij Suarez was de wereld te klein, en trokken de moraalridders ten strijden...situatie Douglas is door de hierboven geschetste situatie compleet anders.
    Is er bij de zaak Suarez überhaupt geroepen om een schorsing in Europa?

  13. #2128
    Ik denk 2-0 Thomas83's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    26.205
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Wat een belachelijk milde straf voor Douglas. Naar iemand slaan alleen al is doorgaans al iets van 5 wedstrijden. Tel daarbij op wat hij daarna nog deed en er mag toch echt nog wel een wedstrijdje of 3 bij. Suarez kreeg gewoon een langere schorsing voor zijn rare bijtactie. Echt waanzin.

  14. #2129

    Aangemeld
    24 december 2010
    Berichten
    7.253
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    0

    Standaard

    Niets meer dan lof voor Twente om Douglas voor vijf duels te schorsen alvorens de KNVB er een extra duel aan vast plakte. Zij doen er overduidelijk afstand van en geven één van hun belangrijkste spelers een straf die hij verdient. Dat het ten koste van de titelstrijd zou kunnen doen, interesseert ze niet. Ze willen zichzelf in de spiegel willen blijven aankijken. Top! Daar zou men in A'dam wat van kunnen leren.

  15. #2130
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Playa Bekijk bericht
    Niets meer dan lof voor Twente om Douglas voor vijf duels te schorsen alvorens de KNVB er een extra duel aan vast plakte. Zij doen er overduidelijk afstand van en geven één van hun belangrijkste spelers een straf die hij verdient. Dat het ten koste van de titelstrijd zou kunnen doen, interesseert ze niet. Ze willen zichzelf in de spiegel willen blijven aankijken. Top! Daar zou men in A'dam wat van kunnen leren.
    Wat heb jij een ontzettend selectief geheugen of zieke geest. Ook Ajax was ten tijde van de schorsing van Luis in een titelstrijd verwikkeld (remember?)

    Suarez was toen niet alleen de belangrijkste en beste speler van Ajax, maar was dat van de hele competitie. Met de rest op gepaste afstand. Toch een schorsing, op voorhand: http://www.vi.nl/Nieuws-item/190389/...horsing-op.htm

  16. #2131
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Playa Bekijk bericht
    Niets meer dan lof voor Twente om Douglas voor vijf duels te schorsen alvorens de KNVB er een extra duel aan vast plakte. Zij doen er overduidelijk afstand van en geven één van hun belangrijkste spelers een straf die hij verdient. Dat het ten koste van de titelstrijd zou kunnen doen, interesseert ze niet. Ze willen zichzelf in de spiegel willen blijven aankijken. Top! Daar zou men in A'dam wat van kunnen leren.
    Je maakt een grapje toch? Dat je daar in trapt zegt vrij veel. Na wat Douglas op het veld deed kon iedereen wel aan zien komen dat hij 5 wedstrijden kreeg, ook Twente. Die 5 wedstrijden konden ze om die reden makkelijk geven aangezien die er toch zouden komen. Als ze echt zo netjes willen zijn gooien ze deze 5 wedstrijden boven op de 6 die ze van de KNVB hebben gekregen. Of ze straffen hem Europees, geen van die dingen gaan ze doen, jammer dat jij, en waarschijnlijk vele anderen, er zo makkelijk intrappen.

  17. #2132
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.601
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas83 Bekijk bericht
    Wat een belachelijk milde straf voor Douglas. Naar iemand slaan alleen al is doorgaans al iets van 5 wedstrijden. Tel daarbij op wat hij daarna nog deed en er mag toch echt nog wel een wedstrijdje of 3 bij. Suarez kreeg gewoon een langere schorsing voor zijn rare bijtactie. Echt waanzin.
    Wat je beweert is niet waar. Slaande bewegingen gaan doorgaans voor 3 maximaal 4 wedstrijden. Zie de zaken Boutahar, Meulens, Babovic.

  18. #2133
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Wat je beweert is niet waar. Slaande bewegingen gaan doorgaans voor 3 maximaal 4 wedstrijden. Zie de zaken Boutahar, Meulens, Babovic.
    Ok, dan de kopstoot naar de scheids, aanvallen van de scheids dus, daar staat meestal een heel zware straf op. Soms is licht aan raken al genoeg voor een rode kaart, dan zouden dat er 3 wedstrijden bovenop moeten zijn, en daarnaast komt dus nog de laatste beuk die hij geeft aan Wernbloom, ik had 8 wedstrijden terecht gevonden.

  19. #2134
    Ik denk 2-0 Thomas83's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    26.205
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    De zaak Babovic aanhalen is erg raar. Dat is gewoon een rondzwierende arm. Heel anders dan een slaande beweging natuurlijk. Er was ook een bal in de buurt. De zaken van Meulens en Boutahar kan ik me zo gauw niet meer voor de geest halen.

  20. #2135
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
    Nee geen zwaktebod. Vond het bij Suarez ook al zo raar dat het daarover ging. Het is een incident in een nationale wedstrijd, dan is er geen reden om hem te schorsen voor internationale wedstrijden.
    Je haalt nu twee dingen door elkaar. Op het moment dat de KNVB een club de straf oplegt en die accepteert is dat wat anders dan wanneer je als club bepaalt dat hij vanuit de club geschorst moet worden. Dat tweede is hetgeen waar Twente mee pronkt, dan vind ik het wat zwak als je dan onderscheid gaat maken tussen wedstrijden op europees of nationaal niveau. Ik had het sterker gevonden als vijf wedstrijden, gewoon vijf wedstrijden was.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElSimao Bekijk bericht
    Mee eens uiteraard, maar ik heb even op een ander voetbalforum gekeken en daar was men lyrisch over deze actie van Twente. En dan niet alleen Twente-fans. Het wil er bij veel mensen dus wel in, ondanks dat het half werk is....
    Dat geeft alleen wat voor een gemiste kans het is voor Twente. Maar zoals ik al zei is het een discussie op zich of je überhaupt vanuit de club een dergelijk standpunt moet hebben. Het kan namelijk goed zijn dat je jezelf onnodig hard in de vingers snijdt.

  21. #2136

    Aangemeld
    24 december 2010
    Berichten
    7.253
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wardzijden Bekijk bericht
    Je maakt een grapje toch? Dat je daar in trapt zegt vrij veel. Na wat Douglas op het veld deed kon iedereen wel aan zien komen dat hij 5 wedstrijden kreeg, ook Twente. Die 5 wedstrijden konden ze om die reden makkelijk geven aangezien die er toch zouden komen. Als ze echt zo netjes willen zijn gooien ze deze 5 wedstrijden boven op de 6 die ze van de KNVB hebben gekregen. Of ze straffen hem Europees, geen van die dingen gaan ze doen, jammer dat jij, en waarschijnlijk vele anderen, er zo makkelijk intrappen.
    Wat een onzin. 5 duels is een prima straf. Dat de KNVB er één match aan vast plakt is verder prima, maar Twente neemt er iig afstand van. Ajax daarentegen schorste Suárez voor 2 wedstrijden. Na wat Suárez op het veld deed kon iedereen wel aan zien komen dat hij 7 wedstrijden kreeg, ook Ajax..

  22. #2137
    Chief
    Guest

    Standaard

    Terechte ruime schorsing voor Douglas. 6 potjes lijkt me ook wel prima, alhoewel het krom is dat psychopatisch gedrag schijnbaar minder zwaar wordt bestraft dan iemand bijten. Waarom? Slaat nergens op.

    Verder opvallend dat er oa geen onderzoek naar Preud'homme loopt. Gertjan Verbeek is voor minder al bestraft.

    En natuurlijk een beetje hypocriet van Twente om 5 duels te geven, maar Europa Cup dan niet mee te tellen. Niet dat ik het erg vind, want liever dat Twente in Europa ver komt, net als onze andere clubs, maar selectief is het wel. Ik ben niet vergeten hoe iedereen over Ajax heen viel toen zij zijden dat Suarez wel tegen AC Milan mocht meespelen. Schijnbaar zijn die forumleden hier nu wel op de hand van de bestraffende club...pff.

  23. #2138
    Ga vier keer naar links Kasper's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam, Netherlands, Netherlands
    Leeftijd
    34
    Berichten
    7.843
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Je haalt nu twee dingen door elkaar. Op het moment dat de KNVB een club de straf oplegt en die accepteert is dat wat anders dan wanneer je als club bepaalt dat hij vanuit de club geschorst moet worden. Dat tweede is hetgeen waar Twente mee pronkt, dan vind ik het wat zwak als je dan onderscheid gaat maken tussen wedstrijden op europees of nationaal niveau. Ik had het sterker gevonden als vijf wedstrijden, gewoon vijf wedstrijden was.
    Vind ik niet. Op het moment dat iemand een fout maakt in een competitie hoeft dat imo geen gevolgen te hebben voor een anderen. Je kan dat alleen doen als het een overtreding buiten het veld om is. Zoals Theo Janssen vorig jaar of bijvoorbeeld doping gebruik.

  24. #2139
    Ik denk 2-0 Thomas83's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    26.205
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Ik vind iemand bijten nou ook echt psychopatisch gedrag. Het is een stuk vreemder en minder begrijpelijk dan iemand die in zijn woede iemand duwt of slaat. Dat komt immers zo vaak voor, bijten niet.
    Maar een bijtactie zoals deze is vooral bizar, en een stuk minder kwalijk dan eerst naar iemand slaan, vervolgens de scheidsrechter belagen na je terechte rode kaart, weigeren het veld te verlaten en door een teamgenoot van het veld gehaald moeten worden en intussen ook nog even een tegenstander omduwen. En dan hebben we het over een speler die eerder al 3 of 4 keer rood heeft gehad in Nederland.

  25. #2140
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas83 Bekijk bericht
    Ik vind iemand bijten nou ook echt psychopatisch gedrag. Het is een stuk vreemder en minder begrijpelijk dan iemand die in zijn woede iemand duwt of slaat. Dat komt immers zo vaak voor, bijten niet.
    Maar een bijtactie zoals deze is vooral bizar, en een stuk minder kwalijk dan eerst naar iemand slaan, vervolgens de scheidsrechter belagen na je terechte rode kaart, weigeren het veld te verlaten en door een teamgenoot van het veld gehaald moeten worden en intussen ook nog even een tegenstander omduwen.
    Alleen beet Suarez in een fractie omdat hij niet meer nadacht. Maar Douglas heeft al vaker zichzelf laten gaan, al was het nog nooit zo extreem als gister. Maar hij stopte ook niet na 20 seconden, maar ging gewoon een minuut of 2 door. Ik hoorde dat Sander Boschker hem nog de kleedkamer in moest werken. Volgens mij is er dan iets serieus mis in je hoofd.

  26. #2141
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.601
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Ik ben niet vergeten hoe iedereen over Ajax heen viel toen zij zijden dat Suarez wel tegen AC Milan mocht meespelen. Schijnbaar zijn die forumleden hier nu wel op de hand van de bestraffende club...pff.
    Op wie doel je hier dan?

  27. #2142
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Op wie doel je hier dan?
    Ik zal geen namen noemen. Ze weten dit zelf wel.

  28. #2143
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Playa Bekijk bericht
    Wat een onzin. 5 duels is een prima straf. Dat de KNVB er één match aan vast plakt is verder prima, maar Twente neemt er iig afstand van. Ajax daarentegen schorste Suárez voor 2 wedstrijden. Na wat Suárez op het veld deed kon iedereen wel aan zien komen dat hij 7 wedstrijden kreeg, ook Ajax..
    Je vind de tanden zetten in iemand zwaarder dan iemand een klap verkopen, daarna de scheids aan te vallen middels een kopstoot en daarna nog een keer iemand een beuk te geven. En dan vergeten we nog dat hij zowat het veld moest worden afgetrokken door andere mensen. Toen Ajax de twee wedstrijden gaf sprong ik daar ook op. Net als dat ik dat nu doe nu Twente Douglas een aantal wedstrijden geeft die bij voorhand al te voorzien waren. En waarom neemt Twente er afstand van door hem 5 duels te schorsen en Ajax dat dan niet bij 2 duels. Ik zeg het niet graag, maar mensen hebben af en toe echt onterechte haat jegens Ajax. Na het Suarez incident wist Twente ook wel dat ze er niet zo simpel van af kwamen en dat ze wel een hogere schorsing konden op leggen.

  29. #2144
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Haha. Dat voorstel lag vanochtend al in de mailbox van Twente.
    Net als toen Ajax Suarez strafte?

    Maar goed, mijn mening blijft het zelfde iemand zo straffen als je weet dat er een lange straf aankomt vind ik niks! Slaat nergens op.

  30. #2145
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.601
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Ik voelde me aangesproken maar blijkbaar doel je dus niet op mij. Is het trouwens niet zo dat Suarez meer wedstrijden kreeg omdat er voor bijten geen jurisprudentie is? Dan is de strafmaat bepalen al een stuk lastiger.

  31. #2146

    Aangemeld
    24 december 2010
    Berichten
    7.253
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wardzijden Bekijk bericht
    En waarom neemt Twente er afstand van door hem 5 duels te schorsen en Ajax dat dan niet bij 2 duels.
    Is dit een serieuze vraag? Wat denk je van het feit dat Twente zijn speler een terechte straf oplegt?

  32. #2147
    FP Moderators
    Aangemeld
    17 juli 2007
    Leeftijd
    36
    Berichten
    2.427
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Die wedstrijden schorsing is natuurlijk meer dan terecht, Douglas is een sieraad voor onze competitie maar zal toch echt zijn woede moeten leren beheersen. Zodra hij op achterstand komt / staat is hij regelmatig het spoort bijster.

    Vind het een mooi gebaar dat Twente hem zelf een schorsing van vijf wedstrijden op legt, maar aan de andere kant ook zo overbodig. Dat hij een minimale straf van 5 wedstrijden zou krijgen daar was iedereen het eigenlijk wel al over eens, ach gaat om het gebaar zullen we maar zeggen.

  33. #2148
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wardzijden Bekijk bericht
    Je vind de tanden zetten in iemand zwaarder dan iemand een klap verkopen, daarna de scheids aan te vallen middels een kopstoot en daarna nog een keer iemand een beuk te geven. En dan vergeten we nog dat hij zowat het veld moest worden afgetrokken door andere mensen. Toen Ajax de twee wedstrijden gaf sprong ik daar ook op. Net als dat ik dat nu doe nu Twente Douglas een aantal wedstrijden geeft die bij voorhand al te voorzien waren. En waarom neemt Twente er afstand van door hem 5 duels te schorsen en Ajax dat dan niet bij 2 duels. Ik zeg het niet graag, maar mensen hebben af en toe echt onterechte haat jegens Ajax. Na het Suarez incident wist Twente ook wel dat ze er niet zo simpel van af kwamen en dat ze wel een hogere schorsing konden op leggen.
    Een klap, een beuk en een kopstoot. Je weet het mooi te verkopen, maar als Douglas het echt zou willen dan zouden er nu 3 man in het ziekenhuis liggen denk ik.

    6 wedstrijden lijkt me overigens terecht. De 7 wedstrijden van Suarez vind ik daar goed bij aansluiten.

  34. #2149
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Playa Bekijk bericht
    Is dit een serieuze vraag? Wat denk je van het feit dat Twente zijn speler een terechte straf oplegt?
    In beide gevallen weet je dat er een grove straf aankomt, iedereen had gisteren kunnen weten dat Douglas meer dan 5 wedstrijden zou krijgen.

    Het getal is groter, maar het effect het zelfde. Waarom is dit dan beter dan dat van Ajax?
    Wil je echt afstand doen dan geef je een straf bovenop de straf van de KNVB. 1 of 2. Dan maak je een punt, nu niet. Zeker niet omdat je hem niet straf tijden europacupwedstrijden.

  35. #2150
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Playa Bekijk bericht
    Is dit een serieuze vraag? Wat denk je van het feit dat Twente zijn speler een terechte straf oplegt?
    Leuk dat je alleen dit stuk uit mijn verhaal quote, beetje jammer dat je de hele redenatie er niet bij zet. Twente kon eerder in het seizoen, bij het Suarez geval, al zien dat de KNVB zich niet laat leiden door een schorsing die wordt opgelegd door de club. Daarom kon Twente hoe dan ook deze 5 wedstrijden neer leggen want als het er minder dan 5 werden dan slaat het hele schorsingsysteem van de KNVB nergens meer op. Als je kijkt naar alles wat Douglas deed, zou ik 8 of 9 wedstrijden veel gerechter vinden. De klap die hij uit deelt, dat zijn 3 wedstrijden, daarna dat hij de scheids aanvalt, wederom 3 wedstrijden ( zou er zelf 4/5 voor geven ) en dan nog de beuk aan Wernbloom nog eens 2/3. Dan kan je die 5 wedstrijden wel heel makkelijk geven. Waar iedereen wordt beschuldigt van kijken door een anti-Twente bril, kijk jij wel heel duidelijk door een Twente-bril.

    ---------- Post toegevoegd om 19:02 ---------- vorige post was om 18:55 ----------

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Een klap, een beuk en een kopstoot. Je weet het mooi te verkopen, maar als Douglas het echt zou willen dan zouden er nu 3 man in het ziekenhuis liggen denk ik.

    6 wedstrijden lijkt me overigens terecht. De 7 wedstrijden van Suarez vind ik daar goed bij aansluiten.
    Een klap, een beuk en een kopstoot, hoe weet ik dat mooi te verkopen? Ben ik de enige die dat zag, lijkt me sterk. Leuk dat Douglas zich dan nog heeft ingehouden, neemt niks weg van het feit dat er een klap, een beuk en een kopstoot werd uitgedeeld door hem.

  36. #2151

    Aangemeld
    24 december 2010
    Berichten
    7.253
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    0

    Standaard

    Ik ben het anders wel met Bennie eens. Vind 5/6 duels schorsing prima en had ook niet hoger verwacht. En hoe kun je nou serieus zeggen dat die zogenaamde beuk aan het adres van Wernbloom een straf van 2/3 matchen verdiende? Dat was een duwtje man. Pepe kreeg er dit weekend een gele kaart voor bij Deportivo - Madrid..

  37. #2152
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Playa Bekijk bericht
    Ik ben het anders wel met Bennie eens. Vind 5/6 duels schorsing prima en had ook niet hoger verwacht. En hoe kun je nou serieus zeggen dat die zogenaamde beuk aan het adres van Wernbloom een straf van 2/3 matchen verdiende? Dat was een duwtje man. Pepe kreeg er dit weekend een gele kaart voor bij Deportivo - Madrid..
    Je moet het namelijk wel in de context bekijken, en dan verandert de hele situatie. Maar zelfs als dat er maar 1 zou zijn, kom ik nog steeds op 8 wedstrijden uit. En zelfs dan alsnog, ook jij begrijpt dat Douglas hoe dan ook 5 wedstrijden schorsing zou krijgen, wat de schorsing die Twente oplegde nogal nutteloos maakt.

  38. #2153
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
    Vind ik niet. Op het moment dat iemand een fout maakt in een competitie hoeft dat imo geen gevolgen te hebben voor een anderen. Je kan dat alleen doen als het een overtreding buiten het veld om is. Zoals Theo Janssen vorig jaar of bijvoorbeeld doping gebruik.
    Ik vind jouw uitgangspunt vreemd. Het gaat namelijk toch niet om de plek waar het gebeurd, het gaat om de afkeuring van de daad. Volgens mij is die niet gebonden aan de plek waar het gebeurd.

  39. #2154
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Net als toen Ajax Suarez strafte?

    Maar goed, mijn mening blijft het zelfde iemand zo straffen als je weet dat er een lange straf aankomt vind ik niks! Slaat nergens op.
    Ajax gaf Suarez een schorsing ver voor er een eis van de KNVB lag. Simpelweg omdat Suarez geen rode kaart kreeg en er dus pas op maandag een onderzoek kon worden geopend. Op die dag kwam ook het bericht naar buiten over de interne schorsing, terwijl er bij Twente slechts enkele uren (max 3?) zat tussen het bericht over de interne schorsing, de eis en de acceptatie van de eis. Dat Momus de heren in Twente verdenkt van een mooi opgezet geheel snap ik dus wel.

    Wat wel vergelijkbaar is is dat beide schorsingen niets toevoegen als ze niet gelden voor wedstrijden buiten Nederland en je het dan net zo goed aan de aanklager kan overlaten. Wat dat betreft dus enkel een prima zet om goodwill te kweken.

  40. #2155
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.958
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Is er bij de zaak Suarez überhaupt geroepen om een schorsing in Europa?
    Zo, slechts een pagina of 10.

    ---------- Post toegevoegd om 22:53 ---------- vorige post was om 22:46 ----------

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Net als toen Ajax Suarez strafte?
    Lul niet, Suarez werd geschorst naar een vooronderzoek, toen had Ajax hem al geschorst. Dus als je graag wil scoren doe het dan op basis van feiten, nu doe je je naam als irritant betwetertje weer eer aan.

  41. #2156
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Zo, slechts een pagina of 10.

    ---------- Post toegevoegd om 22:53 ---------- vorige post was om 22:46 ----------

    Lul niet, Suarez werd geschorst naar een vooronderzoek, toen had Ajax hem al geschorst. Dus als je graag wil scoren doe het dan op basis van feiten, nu doe je je naam als irritant betwetertje weer eer aan.
    Lees de rest van mijn reactie(s) is, verder ben ik het totaal met je eens. Ik gok alleen dat ook Twente vanochtend de schorsing nog niet binnen had. (en Ajax ook wel wist dat er een dikke schorsing aan zat te komen)

    De enige die nu makkelijk probeerd te scoren ben jij! Selectief reageren kunnen we allemaal!

    ---------- Post toegevoegd om 23:02 ---------- vorige post was om 22:59 ----------

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadron Bekijk bericht
    Ajax gaf Suarez een schorsing ver voor er een eis van de KNVB lag. Simpelweg omdat Suarez geen rode kaart kreeg en er dus pas op maandag een onderzoek kon worden geopend. Op die dag kwam ook het bericht naar buiten over de interne schorsing, terwijl er bij Twente slechts enkele uren (max 3?) zat tussen het bericht over de interne schorsing, de eis en de acceptatie van de eis. Dat Momus de heren in Twente verdenkt van een mooi opgezet geheel snap ik dus wel.

    Wat wel vergelijkbaar is is dat beide schorsingen niets toevoegen als ze niet gelden voor wedstrijden buiten Nederland en je het dan net zo goed aan de aanklager kan overlaten. Wat dat betreft dus enkel een prima zet om goodwill te kweken.
    Zowel Ajax als Twente wisten dat er een schorsing aanzat te komen. Lees mijn andere reactie en je weet dat ik deze actie van Twente ook niet echt geloofwaardig vind. Net zoals ik de actie van Ajax niet vond.

  42. #2157
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.958
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Wie sloeg de plank mis met Suarez? Juist, jij....dus niet de zaken omdraaien. En je verwijt over selectief reageren is helemaal een mop, pot verwijt de ketel.

  43. #2158
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Wie sloeg de plank mis met Suarez? Juist, jij....dus niet de zaken omdraaien. En je verwijt over selectief reageren is helemaal een mop, pot verwijt de ketel.
    Maar dan doen jullie het dus allebei? Pot en ketel..

  44. #2159
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Wie sloeg de plank mis met Suarez? Juist, jij....dus niet de zaken omdraaien. En je verwijt over selectief reageren is helemaal een mop, pot verwijt de ketel.
    Ajax wist net als Twente dat er een schorsing aan zat te komen, Johan. Dat de schorsing nog niet op de mat lag weet ik ook wel. Maar dat lag ie bij Twente ook nog niet.

    Verder zeg ik, en dat kan je terug lezen als even naar boven scroll, dat ik dit net zo belachelijk vind dan toendertijd bij Ajax. Ik verander niet van mening wat dat betreft.

  45. #2160
    tjust's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 november 2005
    Locatie
    ROTTERDAM
    Leeftijd
    35
    Berichten
    4.652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Zowel Ajax als Twente zijn hypocriet. Bij Ajax kon je dat al van tevoren al weten als je de club bekijkt en Twente heeft het al eens eerder bewezen. Heel erg duidelijk maken dat Janssen voor 3 maanden wordt geschorst terwijl daar ruim een maand winterstop bij zit...

    Wat ik me nu overigens wel afvraag bij Ajax is waarom ze Suarez wel een schijnstraf gaven doen hij zich misdroeg op het veld en Vertonghen nu niet. Zowel bijten als een vuistslag geven hoort toch niet op het veld?

Pagina 48 van 176 EersteEerste ... 3846474849505898148 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 9 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 9 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •