Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joplang Bekijk bericht
Ruwweg, maar dat was ook misschien wel juist één van de problemen, Huistra weigerde zich aan te passen aan veranderende omstandigheden.

Ik snap sowieso de logica van het aannemen van een onbewezen jeugdcoach als hoofdtrainer. Je zou toch denken dat iemand zich eerst op een lager niveau(eerste divisie e.d.) zou moeten bewijzen voordat hij aan de slag mag als trainer van een subtopper. Nu heb je iemand die nog niet heeft laten zien in staat te zijn een beetje fatsoenlijk te functioneren als hoofdtrainer. AS Roma heeft bijvoorbeeld exact dezelfde fout gemaakt dit seizoen.
Wat waren de veranderde omstandigheden dan?

Ach er zijn trainers die het goed doen zonder het op professioneel niveau te hebben bewezen. En tot de winterstop deed hij het ook goed. Dat is gewoon 1,5 jaar goed tegenover een half jaar dramatisch. Ik weet niet goed hoe de selectie over hem dacht, maar ik had hem gewoon gehouden. Jans heeft bij Heerenveen ook laten zien dat het zo omgedraaid kan worden.

@ Chief: Groningen is niets minder dan ploegen zoals Heerenveen of NEC qua spelersmateriaal.