De seizoensstart voor Excelsior kon een stuk slechter, maar volgens trainer Ton Lokhoff zijn de Kralingers nog steeds degradatiekandidaat nummer één. De Rotterdammers staan momenteel twaalfde in de Eredivisie met een voorsprong van acht punten op rode lantaarndrager ADO Den Haag.

"Je kunt zeggen: het gaat goed, we hebben een redelijke buffer op ADO Den Haag", aldus de trainer tegenover BN/De Stem. "Maar ik loop lang genoeg mee om te beseffen dat pas na 34 wedstrijden afgerekend wordt. Het is logisch dat Excelsior degradatiekandidaat nummer één was en misschien nog wel is. Daarom ben ik ook zo enorm gefocust op elke wedstrijd. Omdat voor ons elk punt goud waard is." aldus de oefenmeester.

Aankomende zaterdag staat er voor Lokhoff een pikante wedstrijd op het programma. Dan gaan de Kralingers op bezoek bij zijn oude werkgever NAC Breda. De oefenmeester ziet er niet tegenop om terug te keren naar de club waar hij vorig seizoen de laan uit gestuurd werd: "Het ontslag is alweer een jaar geleden, dat boek is op een gegeven moment dicht. Ik leg nu al vijf maanden mijn ziel en zaligheid in Excelsior." besluit Lokhoff.