En er blijkt gewoon uit die documenten dat ze ook de regie volledig uit handen hadden gegeven... Iets wat ook met klem tegengesproken werd.
Tja. Treurig is het wel.
En er blijkt gewoon uit die documenten dat ze ook de regie volledig uit handen hadden gegeven... Iets wat ook met klem tegengesproken werd.
Tja. Treurig is het wel.
Het is inderdaad, als deze documenten kloppen, nog een stuk erger dan verwacht. We waarschuwden toen al voor deze constructie waarbij je winst gemaximeerd is (terwijl juist de transferinkomsten ervoor zorgden dat de rode lijn niet al eerder bereikt werd), terwijl tegenvallers wel nog altijd volledig op je bordje terecht zouden komen. Als er daar bovenop nu ook nog eens gelapt moet worden, én delen van deze constructie niet eens toegestaan zijn (zoals bijvoorbeeld de zeggenschap) dan begint het probleem wel echt heel, heel erg groot te worden. Of nu ja, dat is het al.
Haha, toen ik het Doyen nieuws las, moest ik ook direct aan pegasus in dit topic denken, die oa Don en Momus op hun plek dacht te zetten. En nu hangt Twente oftewel een gedwongen of een ongedwongen faillissement boven het hoofd dankzij meneer Munsterman. Of door de regelgeving of doordat ze gewoon een belachelijke selectie hebben waarmee je gewoon uit de competitie kunt vliegen.
Heb medelijden met Radiciofani, die dit allemaal wel had voorzien qua problemen.
Valse voorschoteling van zaken.
En dan ook nog publiekelijk, lijkt me tevens strafbaar.
Tja, dat verijst een diepgaand onderzoek mijns inzien.
We zijn vet verloochend.
Heeft ie daarna ook gewoon meermaals aangegeven. Opende alleen gewoon zijn ogen in tegenstelling tot anderen...
Ow. Kan me vooral een hele kritische Radiciofani herinneren. Maar ook in het begin erin getrapt dus.
Wat een zeldzame bende. Je zou maar supporter van Twente zijn.
Keiser (24 november 2015)
Iedereen weet hoe bedrijven als Doyen toch werken? Die zijn er echt niet om het jou als club prettig te maken. Ze gaan je spelersbeleid bepalen, zoals ook nu weer is gebleken. Niet voor niets dat alleen zieke clubs zich met zulke bedrijven in laten. Clubs die boven hun daadwerkelijke stand willen leven.
Overigens had ik weer niet verwacht dat Twente 80 miljoen in de min staat, mocht het kloppen wat VI gister zei. Dat is gewoon 2x de schuld die Feyenoord 5 jaar terug had. En dat als FC Twente zijnde...
Video uit januari 2014. Pijnlijk...
1 jaar en hoeveel dagen later?
Van de drup in de regen met twee rotte zalmen aan het roer.
Niet te filmen hoe deze mensen miljoenen voetbal harten hebben besmet met valse voorwenselen.
KNVB sluit intrekken licentie FC Twente niet uit na uitlekken contract
Gepubliceerd: 24 november 2015 20:41
Laatste update: 24 november 2015 20:43
De KNVB sluit niet uit dat de licentie van FC Twente wordt ingetrokken na het uitlekken van het contract met investeringsmaatschappij Doyen Sports.
De eerder op dinsdag uitgelekte overeenkomst tussen de club uit Enschede en de investeringsmaatschappij komt niet overeen met de bij de voetbalbond ingeleverde contracten, zegt persvoorlichter Hans van Kestel tegen Quote.
"Onze juridische afdeling heeft de hele middag hiernaar gekeken. De documenten die Twente bij ons destijds heeft aangeleverd zijn vergeleken met die welke nu online staan. De conclusie is dat Twente andere documenten bij ons heeft aangeleverd."
Het gaat volgens de KNVB vooral om de 'additionele voorwaarden' in de uitgelekte overeenkomst, die footballeaks.livejournal.com publiceerde. "Deze waren bij ons niet bekend, het heeft er schijn van dat deze later zijn toegevoegd."
"Morgen gaan we nader met elkaar de zaken bespreken", aldus Van Kestel, die stelt dat het intrekken van de licentie van FC Twente tot de mogelijkheden behoort. "Dat sluit ik niet uit."
De licentiecommissie van de voetbalbond neemt woensdag contract op met FC Twente. In dat gesprek zal de KNVB de eredivisieclub om op opheldering vragen, waarna bekeken wordt of de gang van zaken tegen de regels is en of er een straf voor de financieel geplaagde club volgt.
Munsterman
In het contract valt onder meer te lezen welk aandeel Doyen Sports in verschillende spelers en oud-spelers van FC Twente heeft, zoals Luc Castaignos, Youness Mokhtar en Dusan Tadic.
Onder aan het contract uit januari 2014 staat de handtekening van Joop Munsterman. De voormalige voorzitter van de Tukkers wilde dinsdag niet reageren op de uitgelekte overeenkomst met Doyen.
FC Twente zit al lange tijd in categorie 1 van de KNVB, de clubs die in financieel opzicht in moeilijkheden verkeren. In de eredivisie staat de club slechts vijftiende.
Zoals een prachtig clublied zegt: Geen woorden, maar.....
Overigens bizar dat de KNVB dit heeft laten gebeuren. Hebben zij geen inzage gevraagd in zo'n contract toen bekend werd dat Doyen met Twente samen wilde werken?
Peerk (25 november 2015)
Ha, als dat echt zo is zou ik als KNVB ze direct de licentie ontnemen.
Geloof er overigens niks van dat het gaat gebeuren, daarvoor is Twente en te belangrijke club in de Eredivisie geweest. Zoals Feyenoord ook never nooit failliet had kunnen gaan ondanks 40 miljoen schuld. Of PSV een paar jaar terug voordat de gemeente ze zakgeld gaf.
Nee. Daar doel ik niet op. Ik doel op het stuk dat bij de KNVB is ingeleverd. Zoals te lezen valt in je stuk.
Misschien moet je het een keer doorlezen, dan weet je waar ik het over heb en hoef je niet meer benieuwd te zijn naar de versie die Twente bij de KNVB heeft ingeleverd.
TwenteTom (25 november 2015)
Chief je begint op Keiser te lijken, en dat is geen compliment.
Dat geeft het wel. Je hebt het echt niet gelezen he.
De additionele voorwaarden in dit contract: http://static3.ad.nl/static/asset/20...ERPA_12787.pdf zijn weggelaten bij het laten inzien bij de KNVB. En juist daar staan verboden dingen in.
Dat staat echt letterlijk in het stuk tekst dat je plaatst.
Gegokt en verloren.
Eerder dit jaar...
Wel sneu voor de echte Twente fans,
Die Aldo heeft hier ook van geweten. Dat die man er nog zit, is gaan zitten. Joop of Aldo, wat is het verschil?
vd Belt mag wel weer terugkomen naar Leeuwarden...deze puinhoop kan hij zelfs niet opruimen
Er zijn op het moment 35 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 35 gasten)
Favorieten/bladwijzers