Pagina 120 van 176 EersteEerste ... 2070110118119120121122130170 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.356 t/m 5.400 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #5356
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Schandalig lage straf. Maar goed, dat had je wel aan zien komen. De KNVB wil natuurlijk wel de club Twente voor de competitie behouden.

    Dit is wel echt lachwekkend. Er zijn diverse clubs voor minder gesneuveld. En die geldstraf Categorie Ziyech kopen terwijl je onder controle staat en lachend de boete betalen.

    De KNVB staat dit jaar wel gruwelijk voor lul zeg, met Oranje, met Twente, met de openbaar aanklager, met van Oostveen verlengen. Wat een amateuristische bende.
    Namen?

  2. #5357
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.105
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Ik geloof niet dat dit een felicitatie waard is. Het gaat allemaal zeker sportief niet helpen. De kans op degradatie blijft onverminderd groot en de onzekerheid inzake de licentie is allesbehalve weggenomen op de middellange termijn. Enkel op de korte termijn is op dat punt weer lucht verkregen.
    Je hebt jezelf naar een kampioenschap, nieuw stadion en Ziyech gefraudeerd, zonder al te gekke consequenties. Lijkt me niet verkeerd. Ik wil best paar jaar Europa inleveren voor een schaal hoor. De successen overschaduwen dit smetje natuurlijk. Over 20 jaar staat dat kampioenschap nog steeds in de boeken, evenals de CL campagne en speel je nog steeds in een mooi stadion. Dus ja, well played e.n gefeliciteerd. Snap best dat je wellicht wat gêne voelt, maar de KNVB is degene die écht voor lul staat.

  3. The Following 13 Users Say Thank You to Maradona10 For This Useful Post:

    ach ach (15 december 2015),Astore (16 december 2015),Bernardo (15 december 2015),DutchLiam (15 december 2015),EVert (15 december 2015),Hidz (15 december 2015),Hoogkamp (16 december 2015),Jack (15 december 2015),Johan C (16 december 2015),marcel013 (15 december 2015),Peerk (15 december 2015),viktor (15 december 2015)

  4. #5358
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    3 jaar geen Europees voetbal betekend wel dat eventuele geld schieters de boot afhouden nu.

  5. #5359
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Namen?
    Je volgt toch zelf ook het Nederlandse voetbal? Diverse JL clubs zijn voor minder vergrijpen of schuld gesneuveld. Haarlem, RBC, AGOVV. En dat zijn alleen de recente gevallen. Schijnbaar mag je frauderen en jezelf financieel gigantisch in de nesten werken.

    Vergis je niet, op zich prima dat Twente erin blijft, grote club op Nederlands niveau, maar het is natuurlijk wel vrij idioot.

  6. #5360
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Je hebt jezelf naar een kampioenschap, nieuw stadion en Ziyech gefraudeerd, zonder al te gekke consequenties. Lijkt me niet verkeerd. Ik wil best paar jaar Europa inleveren voor een schaal hoor. De successen overschaduwen dit smetje natuurlijk. Over 20 jaar staat dat kampioenschap nog steeds in de boeken, evenals de CL campagne en speel je nog steeds in een mooi stadion. Dus ja, well played e.n gefeliciteerd. Snap best dat je wellicht wat gêne voelt, maar de KNVB is degene die écht voor lul staat.
    Dit verwoord wel zo'n beetje wat de meeste voetbalfans hierover denken gok ik.

  7. #5361
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Je volgt toch zelf ook het Nederlandse voetbal? Diverse JL clubs zijn voor minder vergrijpen of schuld gesneuveld. Haarlem, RBC, AGOVV. En dat zijn alleen de recente gevallen. Schijnbaar mag je frauderen en jezelf financieel gigantisch in de nesten werken.

    Vergis je niet, op zich prima dat Twente erin blijft, grote club op Nederlands niveau, maar het is natuurlijk wel vrij idioot.
    FC Twente is dichter bij het verliezen van de licentie dan al die clubs ooit zijn geweest. Die clubs verloren pas hun licentie nadat een faillissement een einde maakte aan hun bestaansrecht. Ik snap wel waar je heen wilt maar je zit echt appels met peren te vergelijken. De licentie van al die clubs is nooit in gevaar geweest totdat het van rechtswege door het faillissement gewoon verviel.

  8. #5362
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Je hebt jezelf naar een kampioenschap, nieuw stadion en Ziyech gefraudeerd, zonder al te gekke consequenties. Lijkt me niet verkeerd. Ik wil best paar jaar Europa inleveren voor een schaal hoor. De successen overschaduwen dit smetje natuurlijk. Over 20 jaar staat dat kampioenschap nog steeds in de boeken, evenals de CL campagne en speel je nog steeds in een mooi stadion. Dus ja, well played e.n gefeliciteerd. Snap best dat je wellicht wat gêne voelt, maar de KNVB is degene die écht voor lul staat.
    Die van Ziyech wil ik je nageven, maar dat kampioenschap lijkt toch nog steeds allesbehalve gekocht. De problemen begonnen pas een jaar later. Voor veel fans is dat kampioenschap inmiddels ook een hel geworden maar ik geloof nog steeds dat de problemen toen nog marginaalklein waren. Pas in 2011 ging het compleet mis toen o.a. Munsterman statutair directeur werd naar zijn voorzitterschap.

  9. #5363

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    @deBankzitter: Er hebben supporters voor minder een stadionverbod gekregen. #joopenaldo

  10. The Following User Says Thank You to Bernardo For This Useful Post:

    Radicofani (15 december 2015)

  11. #5364
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    FC Twente is dichter bij het verliezen van de licentie dan al die clubs ooit zijn geweest. Die clubs verloren pas hun licentie nadat een faillissement een einde maakte aan hun bestaansrecht. Ik snap wel waar je heen wilt maar je zit echt appels met peren te vergelijken. De licentie van al die clubs is nooit in gevaar geweest totdat het van rechtswege door het faillissement gewoon verviel.
    Ok, jij zal het juridisch beter weten, dat wil ik best van je aannemen, maar het ging bij die clubs geloof ik over enkele tonnen schuld. Twente heeft tientallen miljoenen schuld (maar wel meer bezit, I know) en komt er wel mee weg, wat gewoon voor de normale volger vrij bizar is als je ook weet dat ze op een wijze aan dat geld zijn gekomen wat niet volgens de regels toegestaan is. Het signaal dat iedereen nu heeft gekregen is toch wel dat je eigenlijk wel alles kan flikken wat je wil, de consequenties zijn niet groot.

  12. #5365
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    @deBankzitter: Er hebben supporters voor minder een stadionverbod gekregen. #joopenaldo
    Ja, had hem ook al voorbij zien komen. Vond het hét vermelden niet waard. Ondanks dat dát de echte boeven zijn. Die twee komen toch al niet meer in de Veste. Hopelijk zijn die twee hun geld ook kwijt.

  13. #5366
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Ik snap de commotie niet helemaal, dit is nog lang niet voorbij. De licentie is weliswaar niet meteen ingetrokken, maar de zaak is tevens doorgespeeld naar de tuchtcommissie (puntenstraf reëel) en de fifa (transferverbod reëel). Wat mij betreft is Twente nog altijd in accuut gevaar voor degradatie en/of faillissement. De vergelijkingen met AGOVV, Veendam etc. gaan nergens over; schuldeisers hebben dat faillissement aangevraagd, niet de knvb.

  14. The Following 2 Users Say Thank You to DonK For This Useful Post:

    Hoogkamp (16 december 2015),Radicofani (15 december 2015)

  15. #5367
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Je hebt jezelf naar een kampioenschap, nieuw stadion en Ziyech gefraudeerd, zonder al te gekke consequenties. Lijkt me niet verkeerd. Ik wil best paar jaar Europa inleveren voor een schaal hoor. De successen overschaduwen dit smetje natuurlijk. Over 20 jaar staat dat kampioenschap nog steeds in de boeken, evenals de CL campagne en speel je nog steeds in een mooi stadion. Dus ja, well played e.n gefeliciteerd. Snap best dat je wellicht wat gêne voelt, maar de KNVB is degene die écht voor lul staat.
    Hoe durf je?
    Dit bericht is natuurlijk zo vals als maar kan.
    Na het verdiend behaalde eerste kampioenschap van Nederland door FC Twente en men bij het bestuur van FC Twente ook bijna het zo goed als zeker ogende tweede kampioenschap binnen leek te hebben toen is men daar ietwat op hol geslagen door de CL gelden al in te vullen en uit te geven.
    Echter toen het tweede kampioenschap er niet kwam moest men vanaf dat moment eigenlijk het ene gat met het andere gat vullen met voor uitgeschoven geld.
    Vanaf toen is het bergafwaarts gegaan en pas sinds enkele jaren is men door met Doyen in zee te gaan het boekje te buiten gegaan.

  16. #5368
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Na het verdiend behaalde eerste kampioenschap van Nederland door FC Twente en men bij het bestuur van FC Twente ook bijna het zo goed als zeker ogende tweede kampioenschap binnen leek te hebben toen is men daar ietwat op hol geslagen door de CL gelden al in te vullen en uit te geven.
    Het is allemaal de schuld van Siem de Jong. En Landzaat.

  17. The Following User Says Thank You to Chief For This Useful Post:

    Radicofani (15 december 2015)

  18. #5369
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Ik heb het niet heel goed gevolgd maar het voorwaardelijk intrekken van de licentie en de boete van € 45.000 was toch ook de maximale boete die Twente vandaag überhaupt kon krijgen?

  19. #5370
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Ok, jij zal het juridisch beter weten, dat wil ik best van je aannemen, maar het ging bij die clubs geloof ik over enkele tonnen schuld. Twente heeft tientallen miljoenen schuld (maar wel meer bezit, I know) en komt er wel mee weg, wat gewoon voor de normale volger vrij bizar is als je ook weet dat ze op een wijze aan dat geld zijn gekomen wat niet volgens de regels toegestaan is. Het signaal dat iedereen nu heeft gekregen is toch wel dat je eigenlijk wel alles kan flikken wat je wil, de consequenties zijn niet groot.
    Nee, dat is nog steeds niet het geval. Indien de gemeenteraad vrijdag niet instemt is het gedaan met betaald voetbal in Enschede. Als FC Twente de broek niet kan ophouden, met of zonder hulp, dan is het klaar en verliest ook FC Twente na een faillissement gewoon de licentie. Maar daarnaast is men dat ding al voorwaardelijk kwijt als men niet voldoet aan de inspanning om verplicht gestelde veranderingen door te voeren. En voor zover ik weet is dat nieuw in Nederland. Dat overkwam nog geen enkele club die je net noemde.

    Overigens doet de hoogte van de schuld er ook niet (helemaal) toe. Je kan bij wijze van speken al een faillissement aanvragen bij €0.01 onbetaalde schuld. Tevens leg je weer een link met schulden en de KNVB. De KNVB maakt geen schulden, dat doen de clubs. Wat dat betreft bevooroordeeld de de KNVB FC Twente volgens mij ook niet. Als de tuchtcommissie weer tot puntaftrek overgaat is dat de laatste straf in de rij van het afnemen van de licentie. Zoals ik al zei, FC Twente is om meerdere redenen dichter bij het verliezen van de licentie dan al die clubs die je noemde ooit zijn geweest.

  20. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:


  21. #5371

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Zo'n transferverbod van de FIFA. Gaat zeker alleen on spelers kopen? Transfervrij mag dan wel?

  22. #5372
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Volgens kesler was de regio toch al te klein voor 2 clubs

  23. #5373
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Het is allemaal de schuld van Siem de Jong. En Landzaat.
    En Ruiz. Die miste volgens mij in de 4de minuut al een opgelegde kans.

  24. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:


  25. #5374
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Zo'n transferverbod van de FIFA. Gaat zeker alleen on spelers kopen? Transfervrij mag dan wel?
    Weet ik niet zeker, maar klinkt wel plausibel.

  26. #5375
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.105
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Ik wil wel graag steentje bijdragen en Lex Immers schenken. Zo maar. Gratis. Geen lastige afspraken op papier verder.

  27. #5376
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Het is allemaal de schuld van Siem de Jong. En Landzaat.
    Kind, kijk even of je deurklink het nog doet.
    Natuurlijk zijn hier meerderen schuldig aan.
    Jammer, echt jammer dat FC Twente destijds niet opnieuw kampioen werd, dan had de toekomst er heel anders uit gezien dan nu.
    Toen is niet nu en helaas zijn dit de gevolgen.

  28. #5377
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Ik wil wel graag steentje bijdragen en Lex Immers schenken. Zo maar. Gratis. Geen lastige afspraken op papier verder.
    Geven wij Ricardo van Rhijn.

    En in ruil voor Ziyech betaalt Overmars zelfs de vandaag opgelegde boete wel. In termijnen dan hé.

  29. #5378
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Geven wij Ricardo van Rhijn.

    En in ruil voor Ziyech betaalt Overmars zelfs de vandaag opgelegde boete wel. In termijnen dan hé.
    Niet nodig. Supportersvereniging De Vriendkring betaald de boete. In één keer. Het zal de hoon van jullie wel weer doen losbarsten maar ik vind het ene prachtig gebaar.

  30. The Following 2 Users Say Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Jack (15 december 2015),Keiser (15 december 2015)

  31. #5379

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Geven wij Ricardo van Rhijn.

    En in ruil voor Ziyech betaalt Overmars zelfs de vandaag opgelegde boete wel. In termijnen dan hé.
    Te laat, boete word al betaald door Supportersvereniging van Twente.... M

  32. #5380

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Niet nodig. Supportersvereniging De Vriendkring betaald de boete. In één keer. Het zal de hoon van jullie wel weer doen losbarsten maar ik vind het ene prachtig gebaar.
    Snap wel dat hun dat doen en is ook een prachtig gebaar. Maar maakt het boete bedrag natuurlijk nog belachelijker.

  33. #5381
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Ik snap de commotie niet helemaal, dit is nog lang niet voorbij. De licentie is weliswaar niet meteen ingetrokken, maar de zaak is tevens doorgespeeld naar de tuchtcommissie (puntenstraf reëel) en de fifa (transferverbod reëel). Wat mij betreft is Twente nog altijd in accuut gevaar voor degradatie en/of faillissement. De vergelijkingen met AGOVV, Veendam etc. gaan nergens over; schuldeisers hebben dat faillissement aangevraagd, niet de knvb.
    Dat schreef ik al meerdere keren. Misschien luisteren ze wel naar jou.

  34. #5382

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    En om op die straf van Europees voetbal te komen, had dan gedaan: Twente uitsluiten voor Europees voetbal voor 3 jaren wanneer hun zich kwalificeren.

  35. #5383
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Niet nodig. Supportersvereniging De Vriendkring betaald de boete. In één keer. Het zal de hoon van jullie wel weer doen losbarsten maar ik vind het ene prachtig gebaar.
    Neu, daar is niks mis mee. Lekker belangrijk wie het betalen gaat. Op zich een mooie vorm van clubliefde. Het maakt de boete alleen nog nuttelozer dan deze al is. Zelfs de Graafschap kan zo'n bedrag nog wel betalen.

  36. #5384
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    En om op die straf van Europees voetbal te komen, had dan gedaan: Twente uitsluiten voor Europees voetbal voor 3 jaren wanneer hun zich kwalificeren.
    Wreed.

  37. #5385
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    De werkelijk reden achter het niet Europees willen spelen vorig jaar zat hem al in dat feit, die Europese licentie. FC Twente was bang die licentie te verliezen omdat al bekend was bij de UEFA dat de cijfertjes op basis waarvan men die Europese licentie kreeg niet juist waren. FC Twente wilde het risico niet lopen die licentie ingetrokken te zien worden. Daarom koos men er voor niet Europees te spelen.

  38. The Following 2 Users Say Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Keiser (15 december 2015)

  39. #5386
    Hidz's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.763
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Zo'n transferverbod van de FIFA. Gaat zeker alleen on spelers kopen? Transfervrij mag dan wel?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Weet ik niet zeker, maar klinkt wel plausibel.
    Is dat een zelfde straf als Barcelona heeft gekregen? Dan mag je kopen wat je wilt, alleen niets registreren.

  40. #5387
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    3 jaar geen Europees voetbal betekend wel dat eventuele geld schieters de boot afhouden nu.
    Ja, geloofwaardig... Alsof jullie zonder deze straf binnen 3 jaar Europees gehaald hadden!

    We kunnen dus stellen dat Twente deze ronde heeft overleefd en dat er nog 3 rondes komen.. Aankomende vrijdag en dan de tuchtcommissie nog en de FIFA..

    Mocht de gemeenten niet akkoord gaan is Twente dus sowieso de licentie kwijt omdat ze het dan niet lukt om binnen 3 termijnen uit cat 1 te komen toch?

  41. #5388
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Ja, geloofwaardig... Alsof jullie zonder deze straf binnen 3 jaar Europees gehaald hadden!

    Je weet het nooit

    We kunnen dus stellen dat Twente deze ronde heeft overleefd en dat er nog 3 rondes komen.. Aankomende vrijdag en dan de tuchtcommissie nog en de FIFA..

    Ja, het afwachten gaat gewoon door

    Mocht de gemeenten niet akkoord gaan is Twente dus sowieso de licentie kwijt omdat ze het dan niet lukt om binnen 3 termijnen uit cat 1 te komen toch?
    Dat zal de toekomst uitwijzen
    ok

  42. #5389
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    De werkelijk reden achter het niet Europees willen spelen vorig jaar zat hem al in dat feit, die Europese licentie. FC Twente was bang die licentie te verliezen omdat al bekend was bij de UEFA dat de cijfertjes op basis waarvan men die Europese licentie kreeg niet juist waren. FC Twente wilde het risico niet lopen die licentie ingetrokken te zien worden. Daarom koos men er voor niet Europees te spelen.
    Dus omdat jullie bang waren voor straf heeft NL een eerste divisie club Europees moeten sturen wat NL nu in de problemen brengt voor een EL ticket?

  43. #5390

    Aangemeld
    14 maart 2014
    Berichten
    1.566
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Dus de uefa wist dat de cijfers van Twente niet klopten en de KNVB wist dit niet? Bijzonder....

  44. #5391
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Ik ben blij dat de licentie in ieder geval niet is ingetrokken. Het Nederlandse voetbal heeft de afgelopen jaren al genoeg clubs kapot zien gaan, als er dan ook nog een grote club als Twente bijkomt, lijkt me dat niet echt een goed vervolg.

    Echter is deze straf natuurlijk veel te mild. De licentieintrekking is voorwaardelijk in ruil voor volledige medewerking, natuurlijk zal Twente die verlenen. De boete is natuurlijk lachwekkend laag, en het intrekken van de Europese licentie is irrelevant, aangezien Twente de komende 3 jaar waarschijnlijk toch geen Europees voetbal zal halen.

    Nu is het afwachten wat de tuchtcommissie en de FIFA doen. Puntaftrek + transferverbod zou het uiteindelijk tot een vrij terecht geheel kunnen brengen.

    Die tweet van AGOVV slaat trouwens helemaal nergens op. De KNVB heeft ze namelijk niet failliet verklaard, dat heeft de rechtbank gedaan na hun eigen wanbeleid. Dat de KNVB vervolgens de licentie intrekt is niet meer dan logisch aangezien de club ophoudt met bestaan.

  45. #5392
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    Dus de uefa wist dat de cijfers van Twente niet klopten en de KNVB wist dit niet? Bijzonder....
    Nee, Twente wist dat de UEFA erachter zou komen en heeft zich daarom niet in laten schrijven vorig jaar. Achteraf slim, heeft toch weer uitstel opgeleverd.

  46. #5393
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Dus omdat jullie bang waren voor straf heeft NL een eerste divisie club Europees moeten sturen wat NL nu in de problemen brengt voor een EL ticket?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    Dus de uefa wist dat de cijfers van Twente niet klopten en de KNVB wist dit niet? Bijzonder....
    In grote lijnen, >>ja...<<

  47. #5394

    Aangemeld
    14 maart 2014
    Berichten
    1.566
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Nee, Twente wist dat de UEFA erachter zou komen en heeft zich daarom niet in laten schrijven vorig jaar. Achteraf slim, heeft toch weer uitstel opgeleverd.
    Als ze bij de op na ergste corrupte sportbond er wel achter kunnen komen, dan zijn ze bij de KNVB nog dommer dan ik al dacht. Anders hadden ze Twente aan het begin van het seizoen al moeten straffen en niet nu pas als er iets gelekt wordt naar de media. Verder is het natuurlijk een milde straf tot nu toe.

  48. #5395
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    Als ze bij de op na ergste corrupte sportbond er wel achter kunnen komen, dan zijn ze bij de KNVB nog dommer dan ik al dacht. Anders hadden ze Twente aan het begin van het seizoen al moeten straffen en niet nu pas als er iets gelekt wordt naar de media. Verder is het natuurlijk een milde straf tot nu toe.
    Jij bent erg selectief in het lezen. De cijfers klopten niet om aan de voorwaarden van een Europese licentie te voldoen. De cijfers klopten niet als in onjuist of onvolledig. Om die reden trok FC Twente zich terug uit de aanvraag voor een Europese licentie. Niet alles uit Enschede is list en bedrog. Zeker de huidige directie verdient een pluim voor het volledig transparant zijn naar buiten toe. Niets voor niets zit Van de Belt ziek thuis, overspannen. de man heeft heel wat voor zijn kiezen gehad.

  49. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Keiser (15 december 2015)

  50. #5396
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.097
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Schandalig lage straf. Maar goed, dat had je wel aan zien komen. De KNVB wil natuurlijk wel de club Twente voor de competitie behouden.

    Dit is wel echt lachwekkend. Er zijn diverse clubs voor minder gesneuveld. En die geldstraf Categorie Ziyech kopen terwijl je onder controle staat en lachend de boete betalen.

    De KNVB staat dit jaar wel gruwelijk voor lul zeg, met Oranje, met Twente, met de openbaar aanklager, met van Oostveen verlengen. Wat een amateuristische bende.
    God, heb je hem weer.
    De KNVB laat clubs niet sneuvelen, net als dat het clubs niet redt.

  51. The Following User Says Thank You to Momus For This Useful Post:

    Peerk (15 december 2015)

  52. #5397

    Aangemeld
    14 maart 2014
    Berichten
    1.566
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Je kan het selectief noemen, maar blijkbaar gelden er in Nederland dus andere regels dan Europees. Lijkt me sterk dat de regels van de KNVB milder zijn dan de uefa. Maar het zal, blij dat niet mijn club betreft.

  53. #5398
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    Je kan het selectief noemen, maar blijkbaar gelden er in Nederland dus andere regels dan Europees. Lijkt me sterk dat de regels van de KNVB milder zijn dan de uefa. Maar het zal, blij dat niet mijn club betreft.
    Nee hoor, er gelden geen andere regels. Je interpreteert ze alleen anders. FC Twente dacht niet te kunnen voldoen aan de (financiële) voorwaarden van een Europese licentie. En om die reden trok FC Twente zich terug, uit angst voor gezichtsverlies als die licentie geweigerd of (later) ingetrokken zou worden. Daar heeft de KNVB niets mee te maken. Die gaan over hun eigen licentie en ook die staat inmiddels onder druk. Het is niet zo moeilijk hoor.

  54. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Keiser (15 december 2015)

  55. #5399

    Aangemeld
    14 maart 2014
    Berichten
    1.566
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Radicofani, dan zijn we er toch? Of de regels voor een licentie zijn in Nederland (KNVB) minder streng of de controle hierop is minder goed.

    Dat de licentie inmiddels onder druk staat, komt door de stukken die naar buiten zijn gekomen. Dat v/d Belt overspannen thuis zit en dat hij heel transparant is, maakt natuurlijk niet uit: hij doet zijn best om de zooi van anderen op te ruimen, is prima en heel goed, maar mag niet lijden tot strafvermindering. Zou wat zijn als dat bijvoorbeeld met Volkswagen met hun fraude daarmee weg zou komen. Zo geldt het ook voor een voetbalclub: de straf is tot nu toe mild in dit geval.

  56. #5400
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.105
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Die van Ziyech wil ik je nageven, maar dat kampioenschap lijkt toch nog steeds allesbehalve gekocht. De problemen begonnen pas een jaar later. Voor veel fans is dat kampioenschap inmiddels ook een hel geworden maar ik geloof nog steeds dat de problemen toen nog marginaalklein waren. Pas in 2011 ging het compleet mis toen o.a. Munsterman statutair directeur werd naar zijn voorzitterschap.
    Niet lullig bedoelt, maar er blijkt achteraf wel vaker iets meer aan de hand te zijn geweest dan op het blote oog waarneembaar was. Wellicht is dat kampioenschap idd behaald op basis van visie en goed beleid, maar het kan ook gewoon het gevolg zijn van het inzetten van het risicovolle beleid waar je nu eventjes de minieme gevolgen van voelt. Ik bedoel, je hebt de schijn ondertussen wel enigszins tegen.

Pagina 120 van 176 EersteEerste ... 2070110118119120121122130170 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 12 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 12 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •