Weergegeven resultaten: 1 t/m 45 van 375

Discussie: Bundesliga: Nieuwstopic

Hybrid View

  1. #1
    Hamburg meine Perle sterretje's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 februari 2007
    Locatie
    München
    Berichten
    652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Fußball-Bundesliga
    "Irgendwann will ich wieder dort spielen"

    Benny Lauth, ehemaliger Nationalspieler und Teilzeitkraft bei Hannover 96, hat den TSV 1860 München nicht vergessen - und 1860 ihn auch nicht.
    Von Sebastian Krass



    Er will selbstbewusst klingen. Das gelingt ihm ganz gut, besser als früher. Doch es schwingt auch ein wenig Trotz mit, wenn er über sich und seine Art redet, das will Benjamin Lauth vermutlich nicht. Aber es ist wohl kaum zu vermeiden. Trotz entsteht nämlich im Zustand der Selbstbehauptung, im Widerstand gegen die menschliche Umwelt, weiß das Lexikon. Und Benjamin Lauth befindet sich in einem stetigen Selbstbehauptungskampf gegen die menschliche Umwelt. Es ist immer der gleiche Vorwurf: Dem Lauth fehle für eine große Fußballerkarriere der letzte, der unbedingte Ehrgeiz, der so genannte "Biss".

    Lauth verbittet sich das: "Ich bin nun mal anders, ich will nicht immer groß was reden. Das heißt nicht, dass ich keinen Biss oder keinen Bock hätte. Ich bin so groß geworden, wie ich immer war, das kann so falsch nicht gewesen sein." Das ist sie, diese neue Mischung aus Selbstbewusstsein und Trotz, mit der Lauth um seine Position kämpft. "Ich habe meine Angewohnheiten, die nicht immer leicht zu nehmen sind, auch für den Trainer. Aber wer mich so akzeptiert, dem habe ich es gedankt." Wie auch immer: Die Versuche, allein mit Lauths Charakter zu erklären, dass aus seiner Karriere bisher weniger geworden ist, als viele erwartet haben, greifen zu kurz.

    Lächeln für die Mädchen

    Man hat Lauth in letzter Zeit ein bisschen aus den Augen verloren. 2004, nach dem Abstieg der Löwen, war er zum Hamburger SV gewechselt, als fünfmaliger Nationalspieler für 4,5 Millionen Euro Ablöse. Er war ein Kandidat für die WM 2006, sein Lächeln beglückte unzählige Mädchen und einige Werbestrategen. Als er seine zwei Mittelfußbrüche kuriert hatte, lief es zwischenzeitlich ganz gut. Doch Trainer Thomas Doll verlor das Vertrauen in Lauth, im Januar 2007 wurde er nach Stuttgart ausgeliehen. Aber der VfB, der Meister, war nicht von Lauth überzeugt, und der HSV wollte ihn nicht zurück. Er wechselte zu Hannover 96, für nur noch 1,5 Millionen Euro Ablöse.

    Seine Bilanz bisher: Bei insgesamt 13 Einsätzen wurde Lauth zehnmal eingewechselt, dreimal ausgewechselt. Nun hofft er, am Sonntag gegen den FC Bayern zum Zuge zu kommen. "Mein erstes halbes Jahr war nicht so, wie ich mir das vorgestellt habe, auch nicht, wie der Verein sich das vorgestellt hat", gibt Lauth zu. Erst bei der Frage nach den Gründen beginnt er sich zu winden. Sie berührt nämlich seine Identität als Fußballer.

    "Ich bin Stürmer, habe immer als Stürmer gespielt", sagt Lauth. Aber selbst in der Spezies Angreifer ist er eine besondere Art. Sein Spiel ist darauf angelegt, in wenigen Szenen zu glänzen, mit seiner enormen Beschleunigung und der ausgezeichneten Technik das entscheidende Tor zu schießen. Dafür braucht er seine Auszeiten auf dem Feld - und er nimmt sie sich. Das ist eine der für Trainer manchmal schwer zu akzeptierenden Eigenheiten, von denen Lauth selbst spricht. Denn im deutschen Fußball wird von allen Spielern verlangt, sich ständig in den Dienst der Mannschaft zu stellen. Lauth aber lebt von seiner Explosivität, nicht von seiner Ausdauer.

    Vorteil für den Rackerer

    Bei Hannover hat er ein zusätzliches Problem: das taktische Grundschema. Trainer Dieter Hecking lässt nur mit einem Stürmer spielen, mit dem Rackerer Mike Hanke. Viele haben die Akte des 26-Jährigen inzwischen auf die staubige Ablage mit den gescheiterten Talenten gelegt. Es gibt wohl nur einen Verein, in dem er immer noch jederzeit mit offenen Armen empfangen würde: den TSV 1860 München.

    Lauth macht keinen Hehl daraus, wie viel ihm der Verein, für den er zehn Jahre gespielt hat, noch bedeutet. Er telefoniert regelmäßig mit Torben Hoffmann und Michael Hofmann, "und auch mit Trainer Marco Kurz habe ich einen guten Draht, noch aus seiner aktiven Zeit". Lauth sagt auch, dass er "irgendwann mal wieder dort spielen" möchte. Irgendwann - ein Wort, das Spielraum lässt.

    Einstweilen sind beide Seiten eifrig bemüht, das Thema "Rückkehr des verlorenen Sohnes" klein zu halten. Kurz sagt: "Für uns spielt Benjamin Lauth zum jetzigen Zeitpunkt keine Rolle. Wenn überhaupt, dann muss der Anstoß vom Spieler kommen." Lauths gut dotierter Vertrag läuft noch zweieinhalb Jahre. Er sagt, mit dem Gedanken, in die zweite Liga zu gehen, habe er sich noch nicht befasst. Auch das Beispiel Daniel Bierofka, der vom VfB Stuttgart zu 1860 zurückkehrte und zur Säule der Mannschaft wurde, will Lauth nicht auf sich übertragen - noch nicht.

    Er hofft natürlich, dass 1860 den Aufstieg schafft. Das könnte einiges einfacher machen.

    (SZ vom 14.02.2008)


    Benjamin Lauth, oud-speler van HSV en 1860 München was op weg om de beste aanvaller van zijn generatie te worden toen hij zwaar geblesseerd raakte en later naar Hamburg moest gaan. Hij moest van 1860 München vertrekken omdat de club het geld voor hem (ruim 6 miljoen €) nodig had. Na een half jaar bij Stuttgart en nu bij Hannover denkt hij erover na om toch weer naar 1860 terug te gaan, de club waar hij is opgegroeid en waar de fans hem nog steeds hoog waarderen. Ik hoop in ieder geval dat hij dat doet, misschien wordt hij daar ook weer de oude Benny. Hij is namelijk nog steeds een super voetballer.

  2. #2
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Verdediger van Bayer Leverkusen, en oud-international Carsten Ramelow, stopt op 33-jarige leeftijd per direct met voetballen.

    De harde verdediger, die sinds 1995 uitkwam voor de club uit het Ruhrgebied, kwam niet meer aan spelen toe onder trainer Skibbe.



    Hij speelde in totaal 333 Bundesliga-wedstrijden :clap:

    In de "Mannschaft" haalde Ramelow net het aantal van 50 interlands niet: 46 in totaal.

  3. #3
    Hamburg meine Perle sterretje's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 februari 2007
    Locatie
    München
    Berichten
    652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reading Bekijk bericht
    Verdediger van Bayer Leverkusen, en oud-international Carsten Ramelow, stopt op 33-jarige leeftijd per direct met voetballen.

    De harde verdediger, die sinds 1995 uitkwam voor de club uit het Ruhrgebied, kwam niet meer aan spelen toe onder trainer Skibbe.



    Hij speelde in totaal 333 Bundesliga-wedstrijden :clap:

    In de "Mannschaft" haalde Ramelow net het aantal van 50 interlands niet: 46 in totaal.
    Vraagje: Hoezo noemen Nederlanders het Duitse Voetbalelftal "die Mannschaft"? Dat viel me al eerder op, en is niet als aanval tegen jou bedoelt, Reading.
    Ik ken alleen niemand die het zegt, wij noemen de jongens gewoon "Nationalelf" of "Nati". Nooit "die Mannschaft", dat klinkt net pseudo- Duits.

    En ja, wilde Ramelow niet al na het WK 2002 stoppen? Ik wist niet eens dat hij nog speelde....

  4. #4
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    maar een bondscoach word toch ook wel eens een "Trainer von die National- Mannschaft" genoemd (excusez-moi als die naamval verkeerd is )

    of niet?

    Ja, geen idee waarom "we" dat hier in Nederland doen.. (h)

  5. #5
    Hamburg meine Perle sterretje's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 februari 2007
    Locatie
    München
    Berichten
    652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reading Bekijk bericht
    maar een bondscoach word toch ook wel eens een "Trainer von die National- Mannschaft" genoemd (excusez-moi als die naamval verkeerd is )

    of niet?

    Ja, geen idee waarom "we" dat hier in Nederland doen.. (h)
    Ja zeker is de bondscoach de "Trainer der Nationalmannschaft". Maar dan zeg je ook "Nationalmannschaft" en niet "Mannschaft".
    Of "Nationalelf", dat kan ook.

  6. #6
    fuck off get free Muse's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 mei 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.505
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Slechte seizoensstart kost Hertha-coach Favre de kop


    Hertha BSC heeft zich maandagmiddag ontdaan van trainer Lucien Favre. De Zwitserse coach zag zijn ploeg uitzonderlijk slecht starten aan het nieuwe seizoen, en heeft dat moeten bekopen met zijn ontslag. Het contract van de oefenmeester liep nog door tot de zomer van 2011. Hij was sinds 2007 actief bij de club uit Berlijn.

    Hertha, tegenstander van SC Heerenveen in de Europa League, begon het voetbaljaar nog goed met een 1-0 overwinning op Hannover 96, maar daarna kwam de klad er flink in. In de competitie werd zes keer op rij verloren, terwijl er in Europa tegen het Letse Ventspils moeizaam met 1-1 gelijk werd gespeeld.

    Vorige week meldde Duitse media dat Favre een ultimatum zou zijn gesteld door het bestuur, dat inhield dat hij nog vier wedstrijden de tijd zou krijgen om de zaken weer op orde te stellen. Na de smadelijke 5-1 nederlaag bij TSG Hoffenheim van afgelopen zondag heeft de club het vertrouwen in de oefenmeester echter vroegtijdig opgezegd.

    Voorlopig zullen de taken van Favre worden overgenomen door jeugdcoach Karsten Heine. Hij moet Die Alte Dame zien klaar te stomen voor het Europa League-duel met Sporting Portugal van aankomende donderdag.

    --------------------------------------------

    Was te verwachten eigenlijk, deed het vorig jaar wel aardig, alleen dit seizoen echt een blamage, Hertha onwaardig.

  7. #7
    fuck off get free Muse's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 mei 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.505
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Duitsland wordt onderscheiden voor beste jeugdopleiding

    De Europese voetbalbond UEFA zal de Duitse voetbalbond (DFB) op 7 december in Nyon onderscheiden met de Maurice-Burlaz-Trofee. De Europese organisatie reikt de onderscheiding voor de beste jeugdopleiding om de twee jaar uit. Spanje sleepte de trofee de laatste drie keer in de wacht.

    Het Duitse voetbal zit in de lift. Na de pijnlijke uitschakeling in de groepsfase van het EK in België en Nederland van negen jaar geleden, besloot de DFB meer belang te hechten aan de jeugdopleiding. Dat begint nu haar vruchten af te werpen. In de afgelopen anderhalf jaar won Duitsland onder 17, onder 19 en onder 21 de Europese titel. De laatste triomf was afgelopen zomer in Zweden.

    Van de succesvolle jeugdopleiding profiteert ook bondscoach Joachim Löw. Met Manuel Neuer, Mesut Özil, Andreas Beck, Jérôme Boateng en Marko Marin kloppen meerdere spelers van de succesvolle lichting onder 21 aan de poort van de A-ploeg in het vooruitzicht van het WK volgend jaar in Zuid-Afrika. Duitsland plaatste zich als groepswinnaar voor het mondiale eindtoernooi.

  8. #8
    fuck off get free Muse's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 mei 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.505
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Verwerpelijke ballenjongen frustreert Lehmann

    VfB Stuttgart-goalie Jens Lehmann werd in het duel met Hannover 96 (1-0 verlies) gefrustreerd door een balllenjongen die de ervaren doelman dolde toen hij haast had om het spel te hervatten.

    De ploeg van Lehmann kelderde door de vierde nederlaag op rij in de Bundesliga naar de veertiende plaats. Na de wedstrijd nam de keeper geen blad voor de mond. 'In wat voor cultuur leven we? Ik vraag me af of mensen zitten te wachten op deze vertoningen. Door blessures te simuleren en stunts als deze uit te halen kon Hannover tien minuten tijdrekken. Ik vind het verwerpelijk dat ballenjongens geleerd wordt om vals te spelen.'

    http://www.youtube.com/watch?v=NUw9uThftjw

    Kon er wel om lachen, ondanks het niet hoort en geef Lehmann hierin wel gelijk :kots

  9. #9
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterretje Bekijk bericht
    Vraagje: Hoezo noemen Nederlanders het Duitse Voetbalelftal "die Mannschaft"? Dat viel me al eerder op, en is niet als aanval tegen jou bedoelt, Reading.
    Ik ken alleen niemand die het zegt, wij noemen de jongens gewoon "Nationalelf" of "Nati". Nooit "die Mannschaft", dat klinkt net pseudo- Duits.

    En ja, wilde Ramelow niet al na het WK 2002 stoppen? Ik wist niet eens dat hij nog speelde....
    Ik weet iig niet beter, dat Die Mannschaft = Het Duitse elftal. Het is er een beetje ingestampt denk ik, daarnaast, het eerste klinkt toch veel beter dan het tweede.

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. 2. Bundesliga
    By Reading in forum Duits voetbal
    Reacties: 538
    Laatste bericht: 1 september 2024, 07:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •