Pagina 18 van 176 EersteEerste ... 816171819202868118 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 766 t/m 810 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #766
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    is het niet een knik in de kabel?

  2. #767
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.102
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rutgerlam Bekijk bericht
    is het niet een knik in de kabel?
    nee

  3. #768
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Schalke presenteert Rutten

    GELSENKIRCHEN - FC Twente-trainer Fred Rutten (45) meldt zich woensdagochtend in Gelsenkirchen bij Schalke 04 om de onderhandelingen af te ronden over een contract voor twee of drie jaar bij de Duitse volksclub. Dat heeft zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma dinsdagvond bevestigd.
    Fred Rutten

    ,,We hebben rond negen uur een afspraak'', lichtte Ploegsma toe. ,,We moeten nog wel een aantal dingen rondmaken. Maar we zijn in een vergevorderd stadium.''

    Schalke 04 liet dinsdag weten dat de nieuwe hoofdtrainer voor het komende seizoen woensdagochtend om 10.30 uur wordt gepresenteerd. ,,Dat heb ik ook gehoord, ja'', zei Ploegsma. ,,Dat lijkt me redelijk vroeg, maar waarschijnlijk denkt Schalke dat we er wel uitkomen.''

    Schalke ontsloeg eerder deze maand hoofdcoach Mirko Slomka. De oud-spelers Mike Büskens en Youri Mulder maken het seizoen als technische leiders af. De verwachting is dat beiden ook onder Rutten actief blijven bij Schalke.
    Feli Fred, dat is pas echt promotie.

  4. #769

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Inmiddels weten enkele media te melden dat Schalke morgen de nieuwe trainer presenteren gaat.Nos weet zelfs zeker weten te melden dat dat Fred Rutten wordt.

    Echter heb ik nog enkele sprankjes hoop verzameld , die het toch wel vrij waarschijnlijke nieuws zouden tegen kunnen spreken:
    -Ploegsma,de zaakwaarnemer van Rutten zegt dat Schalke verwacht er (wel redelijk vroeg) uit te komen met Rutten. Schalke is er dus nog niet uit met Schalke (hoeft niet altijd wat te zeggen,maar..) Verder geeft hij ook aan dat Rutten morgen op de club is. Of terwijl niet bij Schalke.
    -Duitse media beweren dat het Finke(n?) wordt, trainer Frankfurt.
    -Laat Munsterman de dubbelfunctie van TD/Coach wel zo gaan? Trainers en spelers kunnen passanten zijn,maar een TD hoort dat toch absoluut niet te zijn. De taak van de TD is nog lang niet af.
    -Waarom heeft Rutten bij PSV de functie van coach niet genomen (na de zomer)
    en waarom zou het dan wel bij Schalke doen. Zeker, Schalke is een prachtige club, maar dat vond hij van PSV ook.

    Veel vertrouwen heb ik eerlijk gezegd niet in, dat Fred volgend seizoen met de openingswedstrijd in het uitgebreidde Arke Stadion langs de lijn staat ,tenzij de tegenstander uit Gelsenkirchen afkomstig is.Maar, ... Wie weet knijp ik morgen bij de presentatie van der Neue Schalker-Coach mijn handjes dicht.

  5. #770
    Mandekker Augusto's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 oktober 2006
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    40
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Schalke maakt komst Rutten bekend

    Geschreven op woensdag, 23 april om 10:40 Fred Rutten is met ingang van volgend seizoen de nieuwe trainer van Schalke 04. Dat meldt de Duitse club woensdagochtend. De coach van FC Twente is de opvolger van Mirko Slomka, die eerder deze maand de laan werd uitgestuurd. Mike Büskens en Youri Mulder staan tot aan het einde van dit seizoen voor de groep en zijn vanaf de komende voetbaljaargang de assistenten van de Gelderlander.

    Rutten (45) wimpelde PSV dit seizoen af toen de Eindhovenaren bij hem aanklopten na het vertrek van Ronald Koeman naar Valencia. Hij verlengde zelfs zijn contract met Twente, al liet hij de clausule opnemen dat hij tegen een redelijk bedrag - naar verluidt een half miljoen euro - weg mag in het geval van een aanzienlijke positieverbetering.

    De coach van de Tukkers wordt woensdag gepresenteerd als de nieuwe coach van
    die Köningsblauen. Hij tekent een contract tot medio 2010 en gaat volgens Duitse sensatiemedia jaarlijks een bedrag van 1,3 miljoen euro verdienen. Hij treedt daarmee in de voetsporen van landgenoot Huub Stevens. De toekomstig trainer van PSV had in het verleden ook de selectie van de volksclub onder zijn hoede.


    Het is officieel. Het staat nu ook op de website van Schalke 04. Wat een geweldige stap voor Rutten en ook voor Youri Mulder, toch een clubicoon daar. Van de subtop in Nederland naar een echte volksclub in Duitsland, vergelijkbaar met een club als Feyenoord.



    Wie wordt de opvolger van Rutten. Brandts misschien? Met hem word je derde in de competie :happydance:

  6. #771
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Niet dus

    http://fctwente.nl/nieuws/index.php?item=7190

    Fred Rutten is dus weg bij Twente. Erg jammer, maar onvermijdelijk blijkbaar. En ook terecht dat hij naar zo'n grote club gaat. Heeft laten zien dat het echt een topcoach is, en alles eruit gehaald wat er uit te halen viel bij Twente.

    Nou hoop ik eigenlijk dat Jan de Jonge z'n opvolger wordt, in combinatie met de huidige assistenten en mss nog een techniektrainer. Op die manier hou je het lijntje met Rutten, en de speelwijze deels intact. En voeg je iemand toe uit die andere voetbalschool van Nederland(heb het over de Hiddink en de de Haan-school).

  7. #772
    vergane glorie kleinekeep's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2008
    Locatie
    Nootdorp
    Leeftijd
    42
    Berichten
    423
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    N’Kufo: "Ik wil oud worden bij Twente"
    .
    volgens mij is hij al aardig op leefdtijd hoe lang had hij dan nog door willen gaan

  8. #773
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    2 jaar. Is nu 32 of 33, moet te doen zijn.

  9. #774
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Rutte, Mike Büskens en Youri Mulder zullen een goed trio vormen bij Schalke04. Mike Büskens en Youri Mulder zijn erg gelieft bij de fans van Schalke. Ik verwacht dat FC Twente het moeilijk gaat krijgen om een trainer te vinden die net zou goed bij de club past. Met El Ahmadi die naar Feyenoord gaat en Engelaar die zeer waarschijnlijk ook vertrekt verwacht ik dat FC Twente het toch minder gaat doen dan dit seizoen.

  10. #775
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Rutte, Mike Büskens en Youri Mulder zullen een goed trio vormen bij Schalke04. Mike Büskens en Youri Mulder zijn erg gelieft bij de fans van Schalke. Ik verwacht dat FC Twente het moeilijk gaat krijgen om een trainer te vinden die net zou goed bij de club past. Met El Ahmadi die naar Feyenoord gaat en Engelaar die zeer waarschijnlijk ook vertrekt verwacht ik dat FC Twente het toch minder gaat doen dan dit seizoen.
    Martin Jol zou een ideale trainer zijn. Verleden bij de club en maakt spelers beter. Anders het liefst Jan de Jonge of Erik ten Hag naar voren schuiven. Maar we zullen het vanzelf zien.

  11. #776
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Toen ik een paar weken voor het eerst las over de belangstelling van Schalke voor Rutten voelde ik metteen nattigheid. De mooiste club van Duitsland op slechts circa 45 minuten rijden van zijn woonplaats Overdinkel!! Dan kon niet goed gaan. Het zij hem gegund, aan de andere kant........
    Ik hoop niet dat ze een coach halen die alles weer overhoop gooit wat men hier de afgelopen twee jaren heeft opgebouwd. Wat mij betreft mogen ze voor assistent-coach Ten Hag gaan. Daar hoor ik al jaren positieve verhalen over. Weet iemand of Ten Hag over de juiste papieren beschikt?

  12. #777
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Toen ik een paar weken voor het eerst las over de belangstelling van Schalke voor Rutten voelde ik metteen nattigheid. De mooiste club van Duitsland op slechts circa 45 minuten rijden van zijn woonplaats Overdinkel!! Dan kon niet goed gaan. Het zij hem gegund, aan de andere kant........
    Ik hoop niet dat ze een coach halen die alles weer overhoop gooit wat men hier de afgelopen twee jaren heeft opgebouwd. Wat mij betreft mogen ze voor assistent-coach Ten Hag gaan. Daar hoor ik al jaren positieve verhalen over. Weet iemand of Ten Hag over de juiste papieren beschikt?
    Geen idee, maar ik ga d'r vanuit dat ze voor iemand gaan die min of meer in dezelfde lijn verder wil werken. Anders wordt het toch altijd, maar ik schat Munsterman wel verstandig genoeg in om niet iemand met een compleet andere visie binnen te halen.

  13. #778
    Seguidor's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 april 2007
    Berichten
    639
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    15

    Standaard

    ontwerp 08-09


  14. #779
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    FC Twente heeft volgens AD Sportwereld buitengewone belangstelling voor Lasse Schöne. De middenvelder die sinds twee seizoenen zijn kunsten vertoont in Doetinchem, kan ook naar Roda JC en FC Groningen. Schöne laat zelf weten nog niet over zijn toekomst na te willen denken tot de Graafschap klaar is in de play-offs om promotie of degradatie.

    Schöne stond al eerder onder contract bij een subtopper maar Heerenveen gunde de inmiddels 21-jarige Deen geen speeltijd in de hoofdmacht. De eventuele afkoopsom voor Schöne zal wel te doen zijn omdat hij nog een jaar contract over heeft.
    DOENDOENDOEN!

  15. #780

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seguidor Bekijk bericht
    ontwerp 08-09

    Denk je dat , of weet je dat ?

  16. #781
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Is net een wielren shirt....

  17. #782
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shag & Jones Bekijk bericht
    Denk je dat , of weet je dat ?
    Zal wel niet zo zijn, er zit nauwelijks wit in..

  18. #783

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TwenteTom Bekijk bericht
    Zal wel niet zo zijn, er zit nauwelijks wit in..
    Dat is ook geen vereiste voor een shirt van Twente.

    Dit is een Photoshop van een shirt van Frankfurt of Nürnberg, die ook met Diadora spelen dit seizoen. Gewoon om een impressie te krijgen, in wat voor een shirt Twente dit jaar zou spelen met Diadora als kledingsponsor.

  19. #784
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Stond een hele tijd terug al op het Twente.net forum inderdaad.

  20. #785
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shag & Jones Bekijk bericht
    Dat is ook geen vereiste voor een shirt van Twente.

    Dit is een Photoshop van een shirt van Frankfurt of Nürnberg, die ook met Diadora spelen dit seizoen. Gewoon om een impressie te krijgen, in wat voor een shirt Twente dit jaar zou spelen met Diadora als kledingsponsor.
    Klopt. Maar dan nog, dat past totaal niet bij Twente.

  21. #786
    voetbaljunk green-white a's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 december 2005
    Locatie
    slochteren
    Berichten
    15
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Trainer Ron Jans blijft bij FC Groningen








    GRONINGEN - FC Groningen-trainer Ron Jans is door FC Twente benaderd om daar hoofdtrainer te worden.

    Jans heeft Twente echter laten weten dat hij bij FC Groningen blijft. Hij heeft bij de FC nog een contract tot medio 2010. Jans zou de opvolger moeten worden van Fred Rutten die aan het eind van het seizoen naar het Duitse Schalke 04 gaat.




    Daar ben ik blij mee

  22. #787
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Voetbalsupporters op de vuist in trein

    ANP
    gepubliceerd op 01 mei 2008 15:53, bijgewerkt op 1 mei 2008 17:09
    ENSCHEDE - In Enschede zijn woensdagavond supporters van Heracles en FC Twente met elkaar op de vuist gegaan in een treinstel dat stond te wachten op het station. Twee NS-medewerkers die probeerden in te grijpen, raakten gewond aan hun hoofd en arm.
    Dat heeft de politie donderdag gemeld. De aanleiding voor de vechtpartij was het zingen van clubliederen door de groep Heracles-supporters. Omdat de Twente-supporters daar niet van gediend waren, daagden zij de zingende fans van de andere club uit. Dit ontaardde in een vechtpartij waarbij onder meer met riemen op elkaar werd ingeslagen.
    De politie, die door de conducteurs was gealarmeerd, moest ingrijpen om een eind te maken aan de schermutselingen in het treinstel. Twee mannen van 18 en 19 jaar oud uit Almelo werden aangehouden.



  23. #788
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Triest volk, mekaar gewoon uit laten roeien.

  24. #789
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Waarom Ajax wel of niet als tegenstander? Daarom!

    05 Mei 2008 14:36

    Meer dan 81% van de stemmers denkt dat Ajax onze tegenstander wordt in de play-offs (bij FC Twente Online is dat zelfs 90%). Maar is de club uit Amsterdam wel de meest ideale opponent? We zetten de voor- en nadelen van beide ploegen op een rij. En vul gerust aan...

    Ajax
    (VOOR) Ajax verslaan, it just feels better
    (TEGEN) Dit seizoen 2-2 uit en (enigszins fortuinlijk) 2-1 thuis
    (TEGEN) Ajax zal wel weer opzichtig naar Engelaar en Douglas gaan hengelen
    (VOOR) Ajax moet, Twente mag
    (TEGEN) Welke scheidsrechter zou Twente een penalty durven geven?
    (VOOR) Koster wil toch ook de Champions League in met zijn nieuwe ploeg?

    sc Heerenveen
    (TEGEN) Die 5-0 in de play-offs, die doet nog pijn
    (VOOR) Die 5-0 in de play-offs, die moet gerevancheerd worden
    (VOOR) Als laatste ‘thuis’ spelen is voordelig
    (VOOR) Dit seizoen al twee keer gewonnen (1-2 uit, 1-0 thuis)
    (TEGEN) Heerenveen zal zich onverslaanbaar achten als ze Ajax er alsnog uitkicken
    (TEGEN) Nkufo scoorde al 8 keer tegen Ajax, en ‘slechts’ 6 keer tegen Heerenveen

    In de vorm van afgelopen donderdag zie ik in Heerenveen geen serieuze gegadigde voor de CL. Heerenveen blijkt nog steeds een ploeg die heel wisselvallig speelt. Soms top, soms flop.
    Ajax vind ik ook nog steeds niet top maar het valt me wel op dat ze steeds beter gaan spelen. Wat dat betreft zie ik zelfs een paralel met vorig seizoen.
    Hoe dan ook, het lijkt me normaal om er vanuit te gaan dat de finale om de CL voorrondes wordt gepeeld tussen FC Twente en Ajax. Als FCT supporter hoop ik dat ze zich nog een keer kunnen opladen voor dat duel. De euforie en de ontlading na de wedstrijd van afgelopen zaterdag in Breda voorspeld wat dat betreft weinig goeds. Het leek op een feestje alsof het ultieme doel al was bereikt. Het lijkt me een hele zware opgave voor Fred Rutten om de jongens tegen Ajax weer net zo scherp te krijgen als tegen NAC.

  25. #790
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Rutten kan FC Twente een mooi afscheidscadeau geven


    De finale van de Play-offs voor de Champions League plaats is bekend. Ajax is op voorhand favoriet, maar FC Twente is een geduchte tegenstander. Onder leiding van Rutten zijn de Tukkers tot een mooie voetbalmachine uitgegroeid. De beste trainer van de Eredivisie hoopt met een ultieme verrassing afscheid van zijn club te nemen.

    Op het hoogtepunt afscheid nemen is het best mogelijke scenario wat Rutten kan wensen. Met pijn in zijn hart zal hij FC Twente verlaten, maar zijn ambitie drijft hem naar grotere hoogten. Bij de Duitse topclub Schalke 04 kan Rutten definitief de status van toptrainer verdienen. Maar feitelijk heeft hij de afgelopen twee jaar al bewezen van de buitencategorie te zijn. Over het hele seizoen gezien kan je concluderen dat hij de beste trainer van de Eredivisie was. Natuurlijk heeft Gertjan Verbeek ook uitzonderlijk met SC Heerenveen gepresteerd. Maar doorslaggevend voor de trainer Rutten is de bewondering van zijn spelers. Er is geen andere trainer in Nederland met wie voetballers zo opvallend weglopen. Hooguit geldt hetzelfde voor Van Gaal bij AZ, alleen waren zijn prestaties abominabel

    Uit alle interviews met huidige of ex- FC Twente spelers blijkt de waardering voor de coach Rutten. Of het nu El Ahmadi, Wielaert, N’Kufo, Aisatti of Bakkal zijn, allen beweren beter door hem te zijn geworden. Het vertrouwen dat hij schenkt, zijn enthousiasme en fanatisme, het oog voor details, komt in alle bewoordingen terug. Rutten is het levende bewijs dat een trainer wel degelijk spelers beter kan maken. De afgelopen twee jaar zijn onder meer Braafheid, Wielaert en Elia van weifelaars tot zelfverzekerde voetballers uitgegroeid. Zorgenkind Aissati zou op zijn blote knieën Allah danken als Rutten trainer van PSV zou zijn geworden. Maar de landskampioen is op arrogante wijze met haar oud-medewerker omgesprongen en heeft dat moeten berouwen. Rutten vertrekt nu naar de Duitse top en neemt afscheid van een matige Eredivisie. Hij kan het leed van FC Twente verzachten door ze een ticket voor de Champions League te geven. Het zou een ultieme verrassing betekenen, maar geen onmogelijke opgave.

  26. #791
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    7-5-2008 8:20

    Jonge Australische spits in beeld bij FC Twente

    Aanvaller Bruce Djite wordt in verband gebracht met een transfer naar FC Twente. De 21-jarige aanvaller van Adelaide United heeft dit seizoen indruk gemaakt in de Australische competitie en de Aziatische Champions League en wordt in verband gebracht met enkele Europese clubs.

    Manchester United en Werder Bremen zouden eveneens interesse hebben in de jonge aanvaller, maar volgens Twente-middenvelder en landgenoot Luke Wilkshire zou het voor Djite beter zijn om naar Enschede te komen.

    "Ik heb een gerucht over hem gehoord. Mocht hij de kans krijgen om naar Twente te gaan, dan zou dat geweldig voor hem zijn," zei Wilkshire in de Australische media.

    "Twente is een goede, vriendelijke club. Ze geven jonge spelers een kans en hij zou hier zeker beter kunnen worden."

    "Hij zou hier training krijgen van goede trainers, waardoor hij zich alleen al op trainingsveld zou ontwikkelen."

  27. #792
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.102
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Jol zo goed als rond met HSV...
    Wie is de volgende kandidaat?

  28. #793
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Jol zo goed als rond met HSV...
    Wie is de volgende kandidaat?
    Blind werd ook genoemd en valt dus ook af. Ook blijft de naam van Adrie Koster hardnekkig rondcirculeren. Sommigen menen te weten dat alles al rond is en dat men wacht tot na de play-offs om het een en ander wereldkundig te maken. Ikzelf verwacht dat Erik Ten Hag de nieuwe hoofdcoach wordt. Voordat Fred Rutten terugkwam bij FC Twente hoorde ik al veelvuldig positieve verhalen over zijn functioneren als assistent-coach. Sindsdien heeft hij ook nog eens het kunstje van Rutten kunnen afkijken.
    Ik verwacht en hoop dat het Ten Hag wordt.

  29. #794
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    FC Twente moet ook maar eens met Menzo gaan praten want alle betere opties vallen zo'n beetje af. Anders kan FC Twente inderdaad Erik Ten Hag hoofdtrainer maken want die heeft nu genoeg ervaringen opgedaan en is volgens mij wel geschikt.

  30. #795
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Blind werd ook genoemd en valt dus ook af. Ook blijft de naam van Adrie Koster hardnekkig rondcirculeren. Sommigen menen te weten dat alles al rond is en dat men wacht tot na de play-offs om het een en ander wereldkundig te maken. Ikzelf verwacht dat Erik Ten Hag de nieuwe hoofdcoach wordt. Voordat Fred Rutten terugkwam bij FC Twente hoorde ik al veelvuldig positieve verhalen over zijn functioneren als assistent-coach. Sindsdien heeft hij ook nog eens het kunstje van Rutten kunnen afkijken.
    Ik verwacht en hoop dat het Ten Hag wordt.
    Dat werd ook al gemeld over Martin Jol, de enige op het twente.net forum die altijd goede inside-informatie heeft is Dirty Harry, de anderen zitten er geregeld naast, al klopt er ook wel eens wat. Bij Menzo zie ik de meerwaarde ten opzichte van Ten Hag trouwens niet, het zal best een goede coach zijn, maar dat is Ten Hag dus blijkbaar ook. Qua ervaring scheelt het elkaar zeer weinig, ze staan allebei aan het begin van hun carriëre. Dus wat mij betreft of een type als Jol, wat nu onhaalbaar lijkt, of gewoon verder gaan met wat je hebt. Eventueel nog een assistent toevoegen.

  31. #796
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Het stadion van FC Twente krijgt een nieuwe naam. Met ingang van het komende voetbalseizoen wordt het omgedoopt tot ‘Grolsch Veste’. Joop Munsterman, voorzitter van FC Twente, en Ab Pasman, bestuursvoorzitter van Grolsch, onthulden vrijdagmiddag gezamenlijk de nieuwe naam. Tijdens een feestelijke bijeenkomst, ter gelegenheid van het bereiken van het hoogste punt van het vernieuwde stadion, is dit gevierd met ‘pannenbier’.

    “FC Twente bouwt momenteel aan de uitbreiding van het stadion naar ruim 24.000 zitplaatsen, een toename van 10.700 plaatsen. Met de nieuwe naam bekrachtigen we de goede relatie die we hebben met buurman Grolsch, goed ‘noaberschap’ zoals we in Twente zeggen. Zowel FC Twente als Grolsch zijn internationaal georiënteerd, maar hechten beide aan de regio. Wederom een Twentse naamgever waar we trots op zijn,” aldus Joop Munsterman.

    Standvastig en eigenzinnig
    De naam ‘Grolsch Veste’ is een naam met een positieve betekenis voor zowel FC Twente als voor Grolsch. Voor FC Twente betekent de naam een voor tegenstanders moeilijk te nemen ‘veste’; een plek waar het voor de tegenstander lastig is een goed resultaat te behalen. De herkomst van Grolsch, Groenlo, is vestingstad Grol, een stad met goede sfeer en gezelligheid. De stad floreerde door de standvastigheid en eigenzinnigheid van de Grollenaren. Het zijn deze eigenschappen en ambitie waar zowel Grolsch als FC Twente zich goed in herkennen.

    FC Twente en Grolsch hebben al 43 jaar een bijzondere relatie. In 1965 was Grolsch zelfs de eerste shirtsponsor van de club. Ab Pasman: “Vakmanschap is Meesterschap is naast Grolsch ook van toepassing op FC Twente. We zijn trots op de club, op Oost-Nederland als onze thuishaven en op ons bier. FC Twente en Grolsch zitten in de genen van de Oost-Nederlanders. De nieuwe naamgeving bevestigt onze regionale verankering.”

  32. #797

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Jammer dat commercie steeds weer de overhand houdt in het voetbal. Stiekem hoopte ik nog even op het " Epi Drost Stadion " of iets dergelijks, maar helaas..
    Aan de andere kant zijn alle inkomsten vaak van harte welkom, alleen het voetbal, als volkssport, verliest dankzij de enorme commerciele afhankelijkheid steeds vaker zijn charme.
    Was alles maar zo als vroeger : ..'t Diekman, Kaalheide, Monnikehuize, De Meer en dergelijke namen hadden toch veel meer te vertellen als sommige namen die tegenwoordig mijn ogen en oren pijn doen.

  33. #798
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Naast de reeds bekende interesse in Adrie Koster heeft FC Twente nog een kandidaat op het oog om de selectie onder zijn hoede te nemen, meldt Voetbal International. Jürgen Klopp, werkzaam bij FSV Mainz 05, is in beeld om met ingang van volgend seizoen de erfenis van Fred Rutten op zich te nemen. De belangstelling voor Koster is pikant, omdat Ajax in de finale van de play-offs met FC Twente strijdt om een ticket in de voorronde van de Champions League. De club uit Enschede polste eerst Ron Jans als mogelijke opvolger van Rutten, maar de trainer van FC Groningen ging niet in op de avances van de Tukkers.

    Koster stond eerder dit seizoen in de belangstelling van enkele andere Eredivisieclubs, waaronder PSV. Bij de Eindhovenaren was de Zeeuw in beeld als assistent van toekomstig coach Huub Stevens. Maar Koster besloot, mede op aandringen van toekomstig hoofdcoach Marco van Basten, zijn contract bij Ajax - dat tot medio 2009 loopt - uit te dienen.

    Klopp heeft al sinds 2001 de technische leiding in handen van FSV Mainz 05, dat momenteel uitkomt in de Tweede Bundesliga. De 42-coach, die ook in beeld was bij Hamburger SV, neemt na komend weekeinde een beslissing over zijn toekomst. De club maakt samen met TSG Hoffenheim en SC Freiburg nog kans op promotie.

  34. #799
    Daar ben ik weer! ALenstra's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2007
    Locatie
    Midden vh Land
    Berichten
    308
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Jürgen de Clown?

  35. #800
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Makaay en Wielaert zeker van Peking-selectie

    Bondscoach Foppe de Haan neemt Roy Makaay en Robbie Wielaert zeker naar de Olympische Spelen in Peking. Ook Gerald Sibon maakt vrijwel zeker deel uit van de selectie.

    Het is echter mogelijk dat Wielaert alsnog moet afzien van deelname aan de Olympische Spelen. Indien zijn club FC Twente zich ten koste van Ajax plaatst voor de voorronde van de Champions League dan kan de verdediger niet aantreden voor het Olympisch team. De wedstrijden in Peking vallen samen met de voorrondeduels in de Champions League.

    De kansen van Edson Braafheid op een uitverkiezing als dispensatie-speler lijken niet zo groot. Gerald Sibon, spits van sc Heerenveen, daarentegen maakt wel een goede kans.


    Zou een mooie beloning voor Wielaert zijn na twee uitstekende seizoenen.

  36. #801
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    McClaren to go Dutch in surprise return

    Steve McClaren is on the brink of a surprise return to football in the Netherlands with FC Twente. The former England head coach was in Amsterdam yesterday to see Twente qualify for the Champions League at the expense of Ajax.

    McClaren will decide this week whether to rebuild his career overseas and is giving serious consideration to the offer from Twente. He has been out of work since he was dismissed by the Football Association in November after England’s failure to qualify for Euro 2008 and is keen to return this summer. The usual post-season cull of managers is likely to provide openings in the Coca-Cola Championship, but McClaren has often expressed a desire to work abroad.

    Twente finished fourth in the Dutch league, ten points behind PSV Eindhoven, the champions, but secured the second Champions League place through the play-offs with a 0-0 draw in the Amsterdam ArenA yesterday. They will join in the third qualifying round and the promise of European football is one of the lures for the Yorkshireman.

    There is also the chance to rebuild his reputation without some of the baggage that would inevitably follow him around England because of his failure with the national side. Sir Bobby Robson also left the FA to work in the Netherlands, with PSV, and he is known to have encouraged McClaren to consider working there. The language would be far less of a problem than in other European countries.

    Twente will regard it as a coup if they can attract the man who was once Sir Alex Ferguson’s assistant at Manchester United and who, while at Middlesbrough, won the League Cup in 2004, came runner-up in the Uefa Cup in 2006 and finished seventh in the Premiership, the club’s highest finish.

    Since losing the England job, McClaren, 47, has been travelling around Europe, seeking to build up his contacts and knowledge of players. That experience could prove useful given that he would need to trade within a limited budget at Twente, based in Enschede, a city of around 150,000 people near the eastern border with Germany. Bankrupt five years ago, the club have since been taken over by ambitious new owners. Managerial rivals would include Marco van Basten, who will take charge at Ajax this summer.

    If McClaren does decide to move abroad — and his family is bound to be another consideration — Twente’s custom of playing You’ll Never Walk Alone before kick-off should at least help him to feel more at home after his years in England.
    http://www.timesonline.co.uk/tol/spo...cle3958862.ece

    The Times medlt dus dat Steve McClaren, voormalig bondscoach van Engeland en coach van Middlesbrough, de nieuwe coach van FC Twente gaat worden... Aankomende week tekent hij volgens deze krant een contract in Enschede.

    Dat zou een enorme verassing zijn.

  37. #802
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitsu Bekijk bericht
    http://www.timesonline.co.uk/tol/spo...cle3958862.ece

    The Times medlt dus dat Steve McClaren, voormalig bondscoach van Engeland en coach van Middlesbrough, de nieuwe coach van FC Twente gaat worden... Aankomende week tekent hij volgens deze krant een contract in Enschede.

    Dat zou een enorme verassing zijn.
    De naam is op twente online al verscheidene keren gevallen. En een poosje terug had iemand McLaren's wikipedia al veranderd en Twente toegevoegd. Dus helemaal als een verrassing komt het niet meer, ofja, eigenlijk toch wel, met een coach van dat kaliber.

  38. #803
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ajax heeft zich officieel gemeld voor FC Twente-verdediger Douglas.
    De Amsterdammers hebben bij zaakwaarnemer Rob Cohen geïnformeerd naar de 20-jarige Braziliaan. "Klopt. En bij Ajax hadden ze hem vorig jaar zelfs gratis kunnen krijgen, maar toen wilden ze hem niet", aldus Cohen. (Nu.nl)

    Ajax informeert bij zaakwaarnemer Douglas
    fcupdate 19 mei 2008

    Ajax gaat een poging wagen om Douglas los te weken bij FC Twente. De club uit Amsterdam heeft bij Rob Cohen, de zaakwaarnemer van de Braziliaan, geïnformeerd naar de mogelijkheden om de verdediger over te nemen.

    "Klopt", bevestigt Cohen in De Pers de interesse van Ajax in de pas 20-jarige Zuid-Amerikaan. Cohen vindt het opvallend dat de Amsterdammers nu ineens bereid zijn om de portemonnee te trekken voor de centrale verdediger. "Bij Ajax hadden ze Douglas vorig jaar zelfs gratis kunnen krijgen, maar toen wilden ze hem niet."

    Nadat Ajax vorig jaar Douglas liet lopen, werkte de Braziliaan een stage af bij FC Twente. De Tukkers zagen het wél zitten in de verdediger en legden hem tot medio 2010 vast. In de loop van het seizoen veroverde hij zelfs een basisplaats in Enschede. Welk bedrag Twente wil hebben voor de verdediger, is niet duidelijk.

    Bij Ajax zou Douglas Franco Teixeira, zoals de verdediger voluit heet, de opvolger moeten worden van John Heitinga, die de overstap maakt naar Atletico Madrid.


    Deze braziliaan gaat naar Ajax. Geen houden aan.
    Laatst gewijzigd door pegasus1; 19 mei 2008 om 13:26

  39. #804
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Hangt ervan af hoeveel geld ze er tegenaan willen gooien. Munsterman zal hem wel niet zomaar weggeven.

  40. #805

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    De zoveelste naam komt weer voorbij.Twente laat niks van zich horen en zal, totdat er iets rond is ook niks naar buiten laten schemeren. Ik wacht daarom ook maar rustig af naar het horen van de zoveelste naam :
    -Martin Jol
    -Adri Koster
    -Jan de Jonge
    -Mario Been
    -Jurgen Klopp
    -Frank Rijkaard
    -Ron Jans
    -Erik ten Hag
    -Jan Everse
    -Morten Olsen
    -Steve McLaren
    -Ernie Brands
    -Guus Hiddink
    -Sef Vergoossen

    etc.etc.

  41. #806
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    ‘FC Twente gaat praten met McClaren’
    Geschreven op dinsdag, 20 mei om 16:23

    Steve McClaren is de voornaamste kandidaat om Fred Rutten op te volgen als trainer van FC Twente. De Engelsman zou al in contact zijn geweest met de Enschedeërs, en heeft daarbij laten doorschemeren wel geïnteresseerd in een buitenlands avontuur. Dit meldt het Algemeen Dagblad. McClaren is vooral bekend van zijn periode als bondscoach van het Engelse nationale elftal. Onder zijn leiding liepen The Three Lions kwalificatie voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland mis, waarna hij op non-actief werd gesteld door de Engelse voetbalbond.

    De 47-jarige oefenmeester is sindsdien werkeloos, maar zou op advies van oud-PSV trainer Bobby Robson zijn ingegaan op het voorstel van FC Twente om een gesprek aan te gaan. Het Engelse dagblad The Times meldde dat hij afgelopen zondag ook te gast was in de Amsterdam Arena, waar de Tukkers dankzij een 0-0 gelijkspel een plaats in de voorronde van de Champions League afdwongen.

    Voordat McClaren aan de slag ging als bondscoach was hij vijf jaar lang werkzaam bij Middlesbrough. Met die club veroverde hij onder meer de League Cup, en plaatste hij zich in 2006 voor de finale van de UEFA Cup. Die ging overigens met 4-0 verloren tegen het Spaanse Sevilla.


    Het wordt steeds hardnekkiger. Ik weet niet waar AD dit vandaan haalt maar iets dergelijks stond vandaag ook al in "The Guardian".

  42. #807
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    ‘FC Twente gaat praten met McClaren’
    Geschreven op dinsdag, 20 mei om 16:23

    Steve McClaren is de voornaamste kandidaat om Fred Rutten op te volgen als trainer van FC Twente. De Engelsman zou al in contact zijn geweest met de Enschedeërs, en heeft daarbij laten doorschemeren wel geïnteresseerd in een buitenlands avontuur. Dit meldt het Algemeen Dagblad. McClaren is vooral bekend van zijn periode als bondscoach van het Engelse nationale elftal. Onder zijn leiding liepen The Three Lions kwalificatie voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland mis, waarna hij op non-actief werd gesteld door de Engelse voetbalbond.

    De 47-jarige oefenmeester is sindsdien werkeloos, maar zou op advies van oud-PSV trainer Bobby Robson zijn ingegaan op het voorstel van FC Twente om een gesprek aan te gaan. Het Engelse dagblad The Times meldde dat hij afgelopen zondag ook te gast was in de Amsterdam Arena, waar de Tukkers dankzij een 0-0 gelijkspel een plaats in de voorronde van de Champions League afdwongen.

    Voordat McClaren aan de slag ging als bondscoach was hij vijf jaar lang werkzaam bij Middlesbrough. Met die club veroverde hij onder meer de League Cup, en plaatste hij zich in 2006 voor de finale van de UEFA Cup. Die ging overigens met 4-0 verloren tegen het Spaanse Sevilla.


    Het wordt steeds hardnekkiger. Ik weet niet waar AD dit vandaan haalt maar iets dergelijks stond vandaag ook al in "The Guardian".
    Met alle respect Pegasus voor je nieuwsgaring maar je zet nogal eens een keer je post niet in het juiste topic.


    Dit is er voor geopend , ook om te discussieren.

  43. #808
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Rutten wil Engelaar meenemen naar SchalkeDoor Sander Berends
    Donderdag, 22 mei 2008, 08:54

    Trainer Fred Rutten hoopt dat Orlando Engelaar hem volgt naar Schalke 04. De nieuwe oefenmeester van de Duitse Bundesligist heeft al een gesprek achter de rug met de 28-jarige middenvelder in een poging hem ook naar Gelsenkirchen te halen. Dat meldt De Telegraaf.

    De aanvoerder van FC Twente moet een slordige 5 miljoen euro kosten. Eerder werd Engelaar, die deel uitmaakt van de selectie van het Nederlands elftal voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland, al in verband gebracht met Ajax. Of Twente wil meewerken aan een transfer en of Engelaar daar oren voor heeft, is niet bekend.

    Engelaar heeft nog een verbintenis tot medio 2011 in Enschede. Twee jaar geleden werd hij overgenomen van KRC Genk. Sindsdien ontpopte hij zich als linkermiddenvelder tot een belangrijke schakel in het team van Rutten.

  44. #809
    tukker in hart en nieren tukkertje's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 januari 2006
    Locatie
    enschede
    Berichten
    41
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Jah zat erin. T schijnt dat hij van de winter toen ajax concrete belangstelling had en munsterman hem absoluut niet wou laten gaan dat hij een verbetert contract heeft getekent maar wel met een gelimiteerde transfersom erin. Twente is altijd heel strikt met alles binnens kamers te houden dus die 5 miljoen is echt weer uit de lucht gegrepen. Maar zo ver zal t er niet vanaf zitten.
    En heb al menig twente supp zien klagen over rutten dat hij nu ineens onze beste speler gaat meenemen maar dan liever naar schalke als naar ajax(toch een concurrent al zullen de ajax supp het daar absoluut niet met me eens zijn)

  45. #810
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ik zou het ook niet voor minder doen dan voor een CL (voorronde) club als ik Engelaar was.

Pagina 18 van 176 EersteEerste ... 816171819202868118 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 3 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 3 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •