Pagina 149 van 176 EersteEerste ... 4999139147148149150151159 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.661 t/m 6.705 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #6661
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Onmogelijk zal het niet zijn maar je geeft zelf al aan dat ze dan wel binnen 1 jaar moeten promoveren. Verder is de vergelijking met NAC en Sparta ook niet geheel de juiste. We hebben het hier wel over fors hogere bedragen. De personeelslasten lijken mij wel te kloppen. Twente heeft ook 2 jaar hoger personeelslasten gehad dan PSV. Immers, ze waren PSV al gepasseerd. Dat bijna iedereen zijn of haar ontslag krijgt, dan lijkt me logisch. Het kan maar dat het ook gaat lukken, die kans acht ik niet zo groot. Let wel; het is allemaal wel gebaseerd hoe het er mogelijk uitziet bij Twente.

    Overigens is ook de liquiditeit waarschijnlijk niet in orde. Het is ook goed mogelijk dat ze in juli de salarissen bijvoorbeeld al niet kunnen betalen.
    Er is, uit het "roddel"circuit vernomen, inderdaad een dreigend liquiditeitsprobleem. Ik hoor in de wandelgangen een bedrag van 4 miljoen.

  2. #6662
    Chief
    Guest

    Standaard

    Neem aan dat het Twentse bedrijfsleven de club niet uit het profvoetbal laten zakken, mochten ze vandaag degraderen.

  3. #6663
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tie-wrap Bekijk bericht
    Dat laatste kan inderdaad een probleem worden. Maar niet als je Ziyech al in juni of juli verkoopt. Dat verhaal van die liquiditeit is dan ook niet afhankelijk van degradatie. Want de reguliere inkomsten komen bij een voetbalclub pas vanaf de eerste wedstrijd.

    Ik geloof best dat de salarissen bij Twente totaal buiten proportie zijn, maar dat maakt het ook mogelijk om dit fors te verminderen. Puur aan spelerssalarissen kun je al miljoenen bezuinigen door spelers te laten vertrekken. Mits er een andere club voor ze is natuurlijk, maar daar heeft Twente het voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Sparta of NAC. De spelers van Twente zijn wel van een iets hoger niveau en zullen best nog gewild zijn elders. Dacht je dat Sparta Touzani en Knol nog kon slijten na degradatie. Die twee half-invalide falers kostten samen ook meer dan vier ton per jaar op een spelersbudget van krap 2.5 miljoen.

    Ik snap trouwens ook totaal niet dat ze die Ted van Leeuwen pas nog een contract hebben gegeven. Hoe kan dat nou als je de tering naar de nering moet zetten, dat je dan een technisch directeur aanstelt. Die man doet dat echt niet voor gratis. Dan ben je als club nog steeds bezig met boven je stand te leven. En dat is wat ik bedoel in mijn vorige post. De beleidsbepalers daar moeten eerst accepteren dat Twente niks meer is dan een rechter-rijtje club of anders eerste-divisie club en daar ook naar handelen. Tot nu toe hebben ze dat niet gedaan.
    Je verhaal klopt wel in grote lijnen maar een belangrijk punt wat je mist is dat Twente er nooit rekening mee heeft gehouden verplicht te moeten degraderen. Als Twente op voetbalgronden gedegradeerd zou zijn zouden ze al die argumenten ook niet aanvoeren. Ondanks dat het billenknijpen was net voor de winterstop is een scenario van degradatie nooit een reële optie geweest, laat staan verplichte degradatie.

  4. #6664
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Je verhaal klopt wel in grote lijnen maar een belangrijk punt wat je mist is dat Twente er nooit rekening mee heeft gehouden verplicht te moeten degraderen. Als Twente op voetbalgronden gedegradeerd zou zijn zouden ze al die argumenten ook niet aanvoeren. Ondanks dat het billenknijpen was net voor de winterstop is een scenario van degradatie nooit een reële optie geweest, laat staan verplichte degradatie.
    En dat is dus alweer precies wat ik bedoel. Twente blijft maar gokken. Eerst op Europees succes. Nu dus weer op een voortbestaan in de Eredivisie. Ook de nieuwe bestuurders van Twente leven blijkbaar in een droomwereld dat Twente een (sub)topper is in de Eredivisie. Ze hadden vanaf de winterstop keihard moeten werken aan een noodscenario, maar wat doen ze in plaats daarvan: een dure technisch directeur aanstellen. Hoe is ut!

  5. #6665
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Je verhaal klopt wel in grote lijnen maar een belangrijk punt wat je mist is dat Twente er nooit rekening mee heeft gehouden verplicht te moeten degraderen. Als Twente op voetbalgronden gedegradeerd zou zijn zouden ze al die argumenten ook niet aanvoeren. Ondanks dat het billenknijpen was net voor de winterstop is een scenario van degradatie nooit een reële optie geweest, laat staan verplichte degradatie.
    En dat is dus alweer precies wat ik bedoel. Twente blijft maar gokken. Eerst op Europees succes. Nu dus weer op een voortbestaan in de Eredivisie. Ook de nieuwe bestuurders van Twente leven blijkbaar in een droomwereld dat Twente een (sub)topper is in de Eredivisie. Ze hadden vanaf de winterstop keihard moeten werken aan een noodscenario, maar wat doen ze in plaats daarvan: een dure technisch directeur aanstellen. Hoe is ut!

    Misschien krijgen ze nu gelijk hoor, maar als het besluit blijft zoals het is heeft Twente nu al weken of eigenlijk maanden kostbare tijd verspild om een noodzakelijke bezuinigingsoperatie door te voeren.

  6. #6666
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tie-wrap Bekijk bericht
    En dat is dus alweer precies wat ik bedoel. Twente blijft maar gokken. Eerst op Europees succes. Nu dus weer op een voortbestaan in de Eredivisie. Ook de nieuwe bestuurders van Twente leven blijkbaar in een droomwereld dat Twente een (sub)topper is in de Eredivisie. Ze hadden vanaf de winterstop keihard moeten werken aan een noodscenario, maar wat doen ze in plaats daarvan: een dure technisch directeur aanstellen. Hoe is ut!

    Misschien krijgen ze nu gelijk hoor, maar als het besluit blijft zoals het is heeft Twente nu al weken of eigenlijk maanden kostbare tijd verspild om een noodzakelijke bezuinigingsoperatie door te voeren.
    Je denkt serieus dat ze bij Twente op de krent hebben gezeten en een afwachtende houding hebben aangenomen? Je denkt serieus dat er geen grote bezuinigingen zijn doorgevoerd de laatste jaren in het algemeen en de laatste 6 maanden in het bijzonder.

    Een paar zaken; de scouting bestaat inmiddels helemaal niet meer, alle jonge en lage jeugdelftallen zijn geschrapt. De jeugdopleiding is letterlijk uitgekleed. Flink aantal jeugdtrainers staat op straat. Alle "dure" contractspelers zijn al geschrapt of gaan geschrapt worden. Ziyech is zo'n voorbeeld, die hadden we al verkocht willen hebben, in de winter. Contracten die wel verlengd worden zijn naar de nieuwe situatie aangepast. Salarissen liggen op een veel lager niveau dan de laatste jaren. De TD is aangesteld onder de nieuwe realiteit bij Twente en is tevens diegene die als vervanger gezien moet worden van o.a. het schrappen van de scouting en grote delen van de jeugdopleiding. Hoe dan ook zal Twente de komende jaren spelers moeten opleiden in een totaal andere situatie. Daar gaat hij o.a. over.

    Ik krijg de indruk dat je maar wat roept zonder je echt ingelezen te hebben in de realiteit van de laatste maanden.

  7. The Following 2 Users Say Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Keiser (10 juni 2016),Momus (10 juni 2016)

  8. #6667
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.099
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Ik heb exact hetzelfde idee bij die tie-wrap. Die heeft echt geen idee waar hij over lult.

  9. The Following 2 Users Say Thank You to Momus For This Useful Post:

    Keiser (10 juni 2016),Radicofani (10 juni 2016)

  10. #6668
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Voor mij zou volkomen logisch bezien; de rechter FC Twente in de eredivisie laten spelen. Ten minste wanneer het een rechter betreft die maatschappelijk belang voorop stelt.

  11. #6669
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Voor mij zou volkomen logisch bezien; de rechter FC Twente in de eredivisie laten spelen. Ten minste wanneer het een rechter betreft die maatschappelijk belang voorop stelt.
    Waarmee je dus aangeeft dat de grootschalige fraude van Twente maar lichtjes bestraft moet worden?

  12. #6670
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Waarmee je dus aangeeft dat de grootschalige fraude van Twente maar lichtjes bestraft moet worden?
    De club is al meer dan voldoende bestraft voor het verleden. 3 jaar geen Europees voetbal is een mega zware straf.
    Misschien dat je voor het nieuwe seizoen alsnog een geld boete kan uitdelen voor het laatste half jaar gemaakte administratieve fouten.

  13. #6671
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    De club is al meer dan voldoende bestraft voor het verleden. 3 jaar geen Europees voetbal is een mega zware straf.
    Misschien dat je voor het nieuwe seizoen alsnog een geld boete kan uitdelen voor het laatste half jaar gemaakte administratieve fouten.
    Europees voetbal is een luxe, dat is geen extreme straf voor een club die jaren de voetbalwereld heeft bedrogen.

    Nouja, nog een uur te gaan. Vermoed dat de degradatie onvermijdelijk gaat zijn. Heb geen idee of er daarna nog een nieuw proces kan komen, maar dat zal wel niet.

  14. #6672
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Waarmee je dus aangeeft dat de grootschalige fraude van Twente maar lichtjes bestraft moet worden?
    De discussie over wat een ieder nu licht, terecht of zwaar bestraft vindt ga je vandaag ook niet beëindigen. Ik denk dat de grote vraag is of deze straf conform de regels is en of deze straf een straf voor een nieuw vergrijp is of een straf voor zaken die al bestraft zijn. Vanmiddag weten we ietsjes meer. Hoe dan ook, ook na vanmiddag is deze zeep nog lang niet ten einde.

  15. #6673
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.099
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Ik lust geen spruitjes. Gisteren heb ik kattekwaad uitgehaald en de tuin van de buren volgescheten.
    Voor straf mag ik van mijn ouders 3 weken geen spruitjes eten.

  16. The Following User Says Thank You to Momus For This Useful Post:

    Radicofani (10 juni 2016)

  17. #6674
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.963
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Europees voetbal is een luxe, dat is geen extreme straf voor een club die jaren de voetbalwereld heeft bedrogen.

    Nouja, nog een uur te gaan. Vermoed dat de degradatie onvermijdelijk gaat zijn. Heb geen idee of er daarna nog een nieuw proces kan komen, maar dat zal wel niet.
    Degradatie of intrekken van licentie. Dat laatste gun je, op Keiser na, niemand.

  18. The Following 2 Users Say Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Keiser (10 juni 2016),tie-wrap (10 juni 2016)

  19. #6675
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Je denkt serieus dat ze bij Twente op de krent hebben gezeten en een afwachtende houding hebben aangenomen? Je denkt serieus dat er geen grote bezuinigingen zijn doorgevoerd de laatste jaren in het algemeen en de laatste 6 maanden in het bijzonder.

    Een paar zaken; de scouting bestaat inmiddels helemaal niet meer, alle jonge en lage jeugdelftallen zijn geschrapt. De jeugdopleiding is letterlijk uitgekleed. Flink aantal jeugdtrainers staat op straat. Alle "dure" contractspelers zijn al geschrapt of gaan geschrapt worden. Ziyech is zo'n voorbeeld, die hadden we al verkocht willen hebben, in de winter. Contracten die wel verlengd worden zijn naar de nieuwe situatie aangepast. Salarissen liggen op een veel lager niveau dan de laatste jaren. De TD is aangesteld onder de nieuwe realiteit bij Twente en is tevens diegene die als vervanger gezien moet worden van o.a. het schrappen van de scouting en grote delen van de jeugdopleiding. Hoe dan ook zal Twente de komende jaren spelers moeten opleiden in een totaal andere situatie. Daar gaat hij o.a. over.

    Ik krijg de indruk dat je maar wat roept zonder je echt ingelezen te hebben in de realiteit van de laatste maanden.
    Ik reageer puur op het stuk dat hier eerder gepost is. Als de bedragen die daarin staan ongeveer kloppen kan ik niet geloven dat Twente per definitie failliet gaat in de Jupiler League (wat door de directie wel beweerd wordt om de Knvb onder druk te zetten). In hoeverre die bedragen kloppen weet ik verder ook niet natuurlijk. Maar de salarissen in de Jupiler League liggen ver onder de 100.000 euro, soms is het gewoon minimumloon. Als je volgens die standaard gaat leven moet je een selectie kunnen samenstellen voor pak m beet 2-3 miljoen (sommige clubs doen het met veel minder). Dan kom je op laten we zeggen maximaal 4 miljoen euro inclusief technische staf en kantoorpersoneel. Het kan best zo zijn dat er doorlopende contracten zijnwaar je niet vanaf raakt komende zomer, waardoor je in eerste instantie meer kwijt bent. Maar als je werkelijk als kleine club verder gaat en van alle dure contracten af raakt, dan zou je het binnen een jaar voor dat soort bedragen moeten kunnen invullen. Als ik dan lees dat Twente een veelvoud van die bedragen kwijt denkt te zijn, puur aan salariskosten, dan kunnen ze wat mij betreft nog wel wat verder snijden ja. Kijk, die Ted van Leeuwen zal best wel iets nuttigs doen voor Twente, maar er zijn ook profclubs in Nederland waarbij de complete technische staf uit 2 of 3 man bestaat die alles verzorgen. Van aan/verkoopbeleid tot de trainingen van het eerste elftal.

    Overigens heb ik nergens gelezen dat Twente stopt met het (dure) tweede elftal, waarvoor je extra contractspelers in dienst moet hebben. Maar misschien weet jij in dat opzicht meer dan ik.

  20. #6676
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Twente verliest de rechtszaak...................

  21. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Keiser (10 juni 2016)

  22. #6677
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Twente verliest kort geding.

  23. #6678
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    13:54
    Volgens de rechter had FC Twente het Decemberbesluit niet als een vrijbrief mogen opvatten. De licentiecommissie mocht consequenties verbinden aan de uitkomsten van het onderzoek.

    13:53 BREAKING: FC Twente verliest kort geding
    De KNVB mocht de licentie van de Eredivisie van FC Twente intrekken. Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland vrijdag beslist. FC Twente vocht de intrekking van de licentie aan in een kort geding.

  24. #6679
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.919
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Nu wachten op jet bericht dat Twente klaar is voor de Jupiler league etc etc

  25. #6680
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Zullen wel in beroep gaan lijkt me.

  26. The Following User Says Thank You to marcel013 For This Useful Post:

    Keiser (10 juni 2016)

  27. #6681
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Zullen wel in beroep gaan lijkt me.
    Ik lees dat dit 4 weken kan duren. Dit kan toch serieus niet? Dat we in Nederland een maand voor aftrap van het nieuwe seizoen niet weten wie er allemaal in mee spelen? Hoe moet de Graafschap in hemelsnaam een voorbereiding draaien? Hoop dat Twente nu eens een beetje fatsoen naar Nederland toont en het verlies accepteert.

  28. #6682
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Ik lees dat dit 4 weken kan duren. Dit kan toch serieus niet? Dat we in Nederland een maand voor aftrap van het nieuwe seizoen niet weten wie er allemaal in mee spelen? Hoe moet de Graafschap in hemelsnaam een voorbereiding draaien? Hoop dat Twente nu eens een beetje fatsoen naar Nederland toont en het verlies accepteert.
    De Graafschap mag al blij zijn als ze überhaupt in de Eredivisie mogen uitkomen komend seizoen. Zijn gewoon gedegradeerd.

  29. The Following 2 Users Say Thank You to marcel013 For This Useful Post:

    Bernardo (10 juni 2016),tie-wrap (10 juni 2016)

  30. #6683
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    De Graafschap mag al blij zijn als ze überhaupt in de Eredivisie mogen uitkomen komend seizoen. Zijn gewoon gedegradeerd.
    Daar gaat het niet om. Ze kunnen geen fatsoenlijke voorbereiding draaien en spelers halen omdat ze niet weten op welk niveau ze spelen.

    Echt belachelijk deze gang van zaken. Buiten die club ook richting de rest van ons voetballand.

  31. The Following User Says Thank You to Chief For This Useful Post:

    joost_vdv (10 juni 2016)

  32. #6684
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    De Graafschap mag al blij zijn als ze überhaupt in de Eredivisie mogen uitkomen komend seizoen. Zijn gewoon gedegradeerd.
    Dit sowieso. Het feit dat zij nog kans maken op het Eredivisieschap is puur geluk en misschien zelfs een beetje onrechtvaardig tov NAC en VVV. In elk ander jaar waren ze al gedegradeerd.

  33. #6685
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    De Graafschap mag al blij zijn als ze überhaupt in de Eredivisie mogen uitkomen komend seizoen. Zijn gewoon gedegradeerd.
    Beetje een dooddoener he. De licentiecommissie heeft Twente teruggezet, en heeft daarin gelijk gekregen van de rechter. Dan mogen ze er bij De Graafschap best vanuit gaan dat ze dus Eredivisie spelen. Je moet toch iets met sponsors, contracten en eventuele degradatieclausules. Dat Twente nog in beroep kan gaan doet daar niets aan af.

  34. #6686
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.099
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Daar gaat het niet om. Ze kunnen geen fatsoenlijke voorbereiding draaien en spelers halen omdat ze niet weten op welk niveau ze spelen.

    Echt belachelijk deze gang van zaken. Buiten die club ook richting de rest van ons voetballand.
    De Graafschap weet dat het gedegradeerd is. Daar moeten ze naar handelen en verder niet zeiken.

  35. #6687
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    De Graafschap weet dat het gedegradeerd is. Daar moeten ze naar handelen en verder niet zeiken.
    Onzin. Ze zitten vermoedelijk voor 99% zeker in de Eredivisie komend jaar.

  36. #6688
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Beetje een dooddoener he. De licentiecommissie heeft Twente teruggezet, en heeft daarin gelijk gekregen van de rechter. Dan mogen ze er bij De Graafschap best vanuit gaan dat ze dus Eredivisie spelen. Je moet toch iets met sponsors, contracten en eventuele degradatieclausules. Dat Twente nog in beroep kan gaan doet daar niets aan af.
    Dus dan moet je als De Graafschap zijnde nu met een Eredivisiebudget gaan werken en wat dan als je straks toch in de Jupiler moet spelen? Komt een beetje Twente-achtig over qua omspringen met begrotingen

  37. #6689
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.099
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Beetje een dooddoener he. De licentiecommissie heeft Twente teruggezet, en heeft daarin gelijk gekregen van de rechter. Dan mogen ze er bij De Graafschap best vanuit gaan dat ze dus Eredivisie spelen. Je moet toch iets met sponsors, contracten en eventuele degradatieclausules. Dat Twente nog in beroep kan gaan doet daar niets aan af.
    Het lijkt me, gezien de bende bij clubs als Twente die te ruim begroot hebben, verstandig om gewoon van een jaar Jupiler League uit te gaan.

  38. #6690
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Nummer 46 met extra sambal.
    Terecht besluit, al verbaasde ik me over de matige advocaat die de KNVB vertegenwoordigde in de rechtszaal.

  39. #6691
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.099
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Onzin. Ze zitten vermoedelijk voor 99% zeker in de Eredivisie komend jaar.
    Dat is een volkomen uit de lucht gegrepen percentage. Volgens de regels in De Graafschap gewoon gedegradeerd en lijkt het me verstandig daar vanuit te gaan. Wat alle andere scenario's ook zijn.

  40. #6692
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Dus dan moet je als De Graafschap zijnde nu met een Eredivisiebudget gaan werken en wat dan als je straks toch in de Jupiler moet spelen? Komt een beetje Twente-achtig over qua omspringen met begrotingen
    Ik zeg niet dat ze dat moeten, maar jij hebt het over 'ze zijn gewoon gedegradeerd' en 'niet zeuren'. Dat vind ik wat makkelijk, want zoals de kaarten nu geschud zijn, zijn ze namelijk níet gedegradeerd en spelen ze volgend jaar Eredivisie. Het lijkt me vrij logisch dat 100% duidelijkheid voor ze wel zo fijn zou zijn... om dat af te doen als zeuren lijkt me niet geheel terecht.

  41. #6693
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Dat is een volkomen uit de lucht gegrepen percentage. Volgens de regels in De Graafschap gewoon gedegradeerd en lijkt het me verstandig daar vanuit te gaan. Wat alle andere scenario's ook zijn.
    Nee hoor. Twente is nu al na 2 besluiten gedegradeerd en schijnbaar worden hun argumenten steeds van tafel geveegd. Dit gaat natuurlijk zo goed als niet meer veranderen. En als de Graafschap volgend jaar Eredivisie speelt, dan kan je niet met een JL jas aan komen. Idem andersom, je gaat geen JL spelen met een Eredivisie jas aan.

    De Graafschap heeft de regels niet bedacht, zij profiteren er hoogstens van, maar op deze wijze worden ze steeds meer een slachtoffer. Mochten ze wel degraderen, dan hebben ze veel minder tijd om een JL ploeg te formeren. Die club is ook bepaald niet rijk en moet creatief te werk gaan.

  42. #6694
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat ze dat moeten, maar jij hebt het over 'ze zijn gewoon gedegradeerd' en 'niet zeuren'. Dat vind ik wat makkelijk, want zoals de kaarten nu geschud zijn, zijn ze namelijk níet gedegradeerd en spelen ze volgend jaar Eredivisie. Het lijkt me vrij logisch dat 100% duidelijkheid voor ze wel zo fijn zou zijn... om dat af te doen als zeuren lijkt me niet geheel terecht.
    Natuurlijk zou het beter zijn voor De Graafschap en voor iedereen trouwens als er een besluit vast komt te staan, maar aangezien De Graafschap de club is die het allermeest profiteert als Twente naar de Jupiler League gaat zijn zij de laatsten die moeilijk mogen doen als het onverhoopt nog een paar weken onduidelijk blijft.

    Voor wat betreft het aantrekken van spelers staan ze nu even in de wachtrij, maar dat is geen drama. De transfermarkt is nog lang niet op gang gekomen.

  43. #6695
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.963
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Eredivisie een jaar met 17 clubs. Prima oplossing.

  44. #6696
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Eredivisie een jaar met 17 clubs. Prima oplossing.
    Daar zou ik ook geen probleem mee hebben eigenlijk. Qua speelschema wordt het wat ingewikkelder, maar dat is niet onoverkomelijk.

    Alleen is de beslissing al genomen dat De Graafschap erbij komt.

  45. #6697
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.099
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Nee hoor. Twente is nu al na 2 besluiten gedegradeerd en schijnbaar worden hun argumenten steeds van tafel geveegd. Dit gaat natuurlijk zo goed als niet meer veranderen. En als de Graafschap volgend jaar Eredivisie speelt, dan kan je niet met een JL jas aan komen. Idem andersom, je gaat geen JL spelen met een Eredivisie jas aan.

    De Graafschap heeft de regels niet bedacht, zij profiteren er hoogstens van, maar op deze wijze worden ze steeds meer een slachtoffer. Mochten ze wel degraderen, dan hebben ze veel minder tijd om een JL ploeg te formeren. Die club is ook bepaald niet rijk en moet creatief te werk gaan.
    Precies. Dat zeg ik dus. In die laatste zin zeg je precies hetzelfde. Niet janken, maar uitgaan van JL voetbal en daar de boel op inrichten.

  46. #6698
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Precies. Dat zeg ik dus. In die laatste zin zeg je precies hetzelfde. Niet janken, maar uitgaan van JL voetbal en daar de boel op inrichten.
    Nee, dat zeg ik niet, want ze spelen vermoedelijk Eredivisie wat zo'n 3 miljoen in hun jaarbudget zou schelen.

  47. #6699
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.963
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Tussen de ellende van Twente posten dat De Graafschap slachtoffer is

  48. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Bernardo (10 juni 2016)

  49. #6700
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Ik ga vanavond maar een bak Chinees bestellen denk ik.

  50. #6701
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Tussen de ellende van Twente posten dat De Graafschap slachtoffer is
    Sorry, Sjaak.

  51. #6702
    The Invisible Man Galasek's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 januari 2006
    Locatie
    Limburg-Noord
    Leeftijd
    34
    Berichten
    937
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Kortgedingrechter wijst vordering FC Twente af

    De kortgedingrechter heeft vandaag uitspraak gedaan in de procedure. Hij wijst de vordering van FC Twente af. Hierdoor blijft besluit van de licentiecommissie om FC Twente verplicht te laten degraderen naar de Jupiler League in stand. FC Twente beraadt zich nu over de mogelijke juridische vervolgstappen.

    Interim-directeur Onno Jacobs: “Wij hebben dit rechterlijke oordeel te respecteren, maar natuurlijk zijn we zeer teleurgesteld door deze uitkomst. Een nieuwe mokerslag en een uitkomst die we eerlijk gezegd ook niet verwacht hadden. Dit maakt de situatie ervoor FC Twente bepaald niet makkelijker op. Wij gaan ons nu intensief beraden over de mogelijke juridische vervolgstappen, maar eerst wachten wij nu de uitspraak van de KNVB Beroepscommissie af. Daarna zullen wij verdere mededelingen doen."

  52. #6703
    Chief
    Guest

    Standaard

    Joost Dijkgraaf
    @JoostDijkgraaf
    Vanmiddag rond 15.30 uur komen Onno Jacobs en advocaat, Dolf Segaar in De Grolsch Veste met een toelichting #fctwente
    marco timmer ‏@marcotimmer 27 min27 minuten geleden
    De vraag is nu of #fctwente in beroep gaat. Als dit zo is, kan het nog maanden duren en is het de vraag of de competitie kan beginnen...
    .

  53. #6704
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Natuurlijk gaat de competitie gewoon beginnen.

  54. The Following 4 Users Say Thank You to DMF For This Useful Post:

    Bernardo (10 juni 2016),marcel013 (10 juni 2016),Peerk (10 juni 2016),Thom Yorke (10 juni 2016)

  55. #6705
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    De competitie gaat natuurlijk gewoon door.

Pagina 149 van 176 EersteEerste ... 4999139147148149150151159 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 23 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 23 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •