Pagina 15 van 38 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 631 t/m 675 van 1676

Discussie: Roda JC Topic

  1. #631
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Mijn god wat erg.

  2. #632

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Kansloos. Past precies bij deze club. Mooi in de Juup blijven.

  3. #633
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Dat je als spelers en publiek na een bijzondere wedstrijd een keer goed uit je plaat gaat is nog te begrijpen. Maar dit doen ze dus altijd? Ook als je tegen pak 'm beet Telstar een reguliere 2-0 overwinning boekt?

  4. #634
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astore Bekijk bericht
    Dat je als spelers en publiek na een bijzondere wedstrijd een keer goed uit je plaat gaat is nog te begrijpen. Maar dit doen ze dus altijd? Ook als je tegen pak 'm beet Telstar een reguliere 2-0 overwinning boekt?
    Volgens mij is dit gebruikelijke kost. Kan me voorstellen dat je daar als speler een keer helemaal gek van wordt.

  5. #635
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.961
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    In de ere won die grafclub natuurlijk niet al te veel. Nu een stap lager winnen ze wat vaker, dus begrijpelijk dat de spelers er wel een keer klaar mee zijn.

  6. #636
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    In de ere won die grafclub natuurlijk niet al te veel. Nu een stap lager winnen ze wat vaker, dus begrijpelijk dat de spelers er wel een keer klaar mee zijn.
    Beter dan dat bioscooppubliek in dat grafstadion van jullie. Ik snap best dat de spelers na een 4-3 tegen Oss liever geen humba willen doen, maar Ramos gaf een heel andere reden aan. Dat het iets was wat vorig seizoen al begonnen was, dat sommige spelers het nooit goed konden doen. En dat terwijl ze dit seizoen al het hele seizoen door 10.000 per wedstrijd in de Juup gesteund worden.

  7. #637
    Kinggerrard's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 februari 2012
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.304
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ik snap die haat tegen Roda ook niet helemaal. Mooi stadion en idd zelfs in de JL gewoon nog trouwe steun. Ik zou weleens willen weten hoeveel clubs dat voor elkaar zouden krijgen.

    Ik heb verder weinig met of tegen Roda, maar dat kan ik dan wel altijd waarderen.

  8. The Following 2 Users Say Thank You to Kinggerrard For This Useful Post:

    Miln ( 4 december 2014),The Man ( 4 december 2014)

  9. #638
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kinggerrard Bekijk bericht
    Ik snap die haat tegen Roda ook niet helemaal. Mooi stadion en idd zelfs in de JL gewoon nog trouwe steun. Ik zou weleens willen weten hoeveel clubs dat voor elkaar zouden krijgen.

    Ik heb verder weinig met of tegen Roda, maar dat kan ik dan wel altijd waarderen.
    Is niets meer dan geforceerde haat. Met die zogenaamde haat kunnen ze gewoon makkelijk scoren bij elkaar.

  10. #639

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kinggerrard Bekijk bericht
    Ik snap die haat tegen Roda ook niet helemaal. Mooi stadion en idd zelfs in de JL gewoon nog trouwe steun. Ik zou weleens willen weten hoeveel clubs dat voor elkaar zouden krijgen.

    Ik heb verder weinig met of tegen Roda, maar dat kan ik dan wel altijd waarderen.
    Eerste jaar JL houd elke degradant een groot deel van de supporters....daarna word het overal minder..

  11. #640
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Alleen al voor het achterlijke gedoe na n goal van de thuisclub moet je ze uitkotsen.
    Maar ik begrijp wel de woede over het verplaatsen van het bekerduel en vind dat Roda gecompenseerd dient te worden voor gemiste inkomsten.

  12. #641

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Hoezo heb je gemiste inkomsten, als de wedstrijd verplaatst word? Dat vraag ik me af.

  13. #642
    Sponsored by: Fred & ED UltraMarijn's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 december 2006
    Locatie
    Venusheuvel
    Leeftijd
    32
    Berichten
    11.826
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Hoezo heb je gemiste inkomsten, als de wedstrijd verplaatst word? Dat vraag ik me af.
    Omdat mensen al bepaalde arrangementen hadden gekocht daar en het niet zeker is dat die op de andere datum wel er gebruik van kunnen en willen maken. En mogelijk zijn er al marketing materiaal gedrukt?

  14. The Following 2 Users Say Thank You to UltraMarijn For This Useful Post:

    DeTempel ( 4 december 2014),Laird ( 4 december 2014)

  15. #643
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Hoezo heb je gemiste inkomsten, als de wedstrijd verplaatst word? Dat vraag ik me af.
    Ik was door een klant uitgenodigd voor een hapje, drankje, wedstrijd en nogmaals een drankje. Arrangementen die de club ongetwijfeld al verkocht heeft waarbij het maar de vraag is of dat 4 weken later weer gaat lukken voor hetzelfde aantal. Bovendien is het voor sponsors december één van de betere maanden terwijl januari dat absoluut niet is. Dat is per saldo nu nog niet te berekenen maar ik begrijp dat ze verwachten dat deze extra inkomsten minder zullen zijn in januari.

  16. #644
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Hoezo heb je gemiste inkomsten, als de wedstrijd verplaatst word? Dat vraag ik me af.
    Hou me ten goede maar ik geloof iets van 20.000 tot 30.000 euro aan dinerarrangementen die men misloopt en al geboekt waren en 18.000 euro aan shirts voor die dag die niet meer in t nieuwe jaar te gebruiken zijn. Ik zou ook pissig zijn.

  17. The Following User Says Thank You to Laird For This Useful Post:

    UltraMarijn ( 4 december 2014)

  18. #645

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Wedstrijd van het jaar zeker in Kerkrade, proest

  19. #646
    Sponsored by: Fred & ED UltraMarijn's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 december 2006
    Locatie
    Venusheuvel
    Leeftijd
    32
    Berichten
    11.826
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Wedstrijd van het jaar zeker in Kerkrade, proest
    Een paar jaar geleden zou dat voor jullie toch ook zo zijn geweest? Zonder disrespect naar Cambuur.

  20. #647

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Ja toen zaten we al 10 jaar in die JL. Maar goed, sneu voor Roda verder geen medelijden.

  21. #648
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Wedstrijd van het jaar zeker in Kerkrade, proest
    Wat is er gek aan als een bekerwedstrijd tegen de koploper van de eredivisie de wedstrijd van het jaar is? Dat zou bij menig eredivisieclub niet anders zijn hoor.

  22. #649
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Opzich denk ik dat het dit seizoen niet eens de wedstrijd van het jaar is. Beker is echt geen prioriteit, tis voor de kantoorboys natuurlijk wel een prima affiche om thuis nog wat kaartjes te verkopen, centen te verdienen met commerciële dingen. Vreuger, toen we nog de Europese ambitie hadden dan is de beker de zogeheten kortste weg. Als je wint krijg je wat centen, die kunnen we altijd gebruiken, maar voor het sportieve hoeft die volgende ronde helemaal niet zo als ze dan maar vol voor de promotie gaan.

    Die Humba op dat filmpje is natuurlijk wel een stukje uitgebreider dan normaal omdat het tegen MVV was. Verder vind ik het zelf wel grappig die Humba maar hoeft dit voor mij echt niet als je met 4-3 wint van Oss nadat je 2-0 achterstond. Zoiets hoort bij een overwinning of sterke wedstrijd met gelijkspel op PSV, Ajax, Feyenoord, een keiharde wedstrijd waar je met 110% inzet die winst pakt, een rivaal of een andere goede wedstrijd. Voor mij hoeft dit ook echt niet met gelukkige winstjes tegen Telstar, Achilles etc. Ieder het zijne, maar om dan te gaan zeuren dat de spelers er geen trek in hadden. Diegene die daar over zeiken mogen van mij vanaf 2015 thuis blijven, schiet je niks mee op in een stadion.

  23. #650
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Wedstrijd van het jaar zeker in Kerkrade, proest
    Niet te arrogant worden na anderhalf jaar eredivisie. Nergens voor nodig.

  24. #651

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Wat is daar arrogant aan? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die wedstrijd zo belangrijk is, als je maar 1 doel hebt dit seizoen. Terugkeren naar de Eredivisie.

  25. #652
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Je snapt toch wel dat zo'n term wel vaker in het seizoen een keer uit de kast wordt getrokken om gewoon het belang van de wedstrijd aan te geven.
    Dit is voor Roda, naast de promotiestrijd, natuurlijk gewoon een hartstikke belangrijke wedstrijd.
    Bovendien zou het na die bekerpot, gelijk of kort daarna winterstop zijn dus alle tijd om weer bij te tanken voor de competitie.

  26. #653
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Wat is daar arrogant aan? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die wedstrijd zo belangrijk is, als je maar 1 doel hebt dit seizoen. Terugkeren naar de Eredivisie.
    Niemand zegt dat dit de wedstrijd van het jaar is. Gaat zich puur om de inkomsten die Roda misloopt wat betreft speciale kerstarrangementen. We zitten nu wel in de JL, maar PSV vind ik geen bijzondere tegenstander, net als Ajax en PSV. We zijn daar gewoon aan gewend geraakt.

  27. #654
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Roda JC: 6,6 miljoen in het rood

    Roda JC verwacht dit seizoen op een tekort van 6,6 miljoen euro uit te komen. Oorzaken: afkoopsommen voor twee trainers (Ruud Brood en Jon-Dahl Tomasson) en overig personeel dat na de degradatie in mei moest vertrekken, onder wie directeur Marcel van den Bunder.
    Het wegwerken van het tekort gaat volgens directeur Wim Collard jaren duren. Hij denkt wel dat zijn club vanaf volgend jaar niet meer onder curatele van de KNVB zal staan.

    AD

  28. #655
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroy Bekijk bericht
    Roda JC: 6,6 miljoen in het rood

    Roda JC verwacht dit seizoen op een tekort van 6,6 miljoen euro uit te komen. Oorzaken: afkoopsommen voor twee trainers (Ruud Brood en Jon-Dahl Tomasson) en overig personeel dat na de degradatie in mei moest vertrekken, onder wie directeur Marcel van den Bunder.
    Het wegwerken van het tekort gaat volgens directeur Wim Collard jaren duren. Hij denkt wel dat zijn club vanaf volgend jaar niet meer onder curatele van de KNVB zal staan.

    AD
    Dat zal vooral afhangen van het niveau waarop Roda JC uitkomt. In de eerste divisie gaan ze natuurlijk nooit een sluitende begroting neer kunnen leggen met de voor JL-begrippen enorme vaste lasten die Roda heeft. En reken maar dat de inkomsten ver terug zullen lopen in een tweede jaar eerste divisie.

    Een jaartje JL is kut, maar dan blijven de meeste fans nog wel komen. Daarna begint het echte verval. Mensen blijven thuis, sponsoren lopen weg, je krijgt een pak minder TV-geld en je hebt inmiddels een schuld opgebouwd, waardoor je eigenlijk niet meer kunt investeren in je selectie.
    Laatst gewijzigd door tie-wrap; 12 januari 2015 om 11:18

  29. #656
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Geen nieuw verhaal maar wel heel dringend dat er iets aan gedaan moet worden. Roda heeft een begroting opgesteld op basis van 6000 seizoenskaarthouders en 2500 losse kaartverkoop. In de praktijk blijkt dit in beide gevallen positiever uit te pakken. Roda heeft daarentegen ook een begroting ingediend met een kostenpost aan lonen en salarissen waarin men gehoopt had enkele spelers minder te hebben. Dit is niet gelukt, mede met het feit dat we geen vaste hoofd en/of shirtsponsor hebben is verlies over het gehele seizoen drie ton hoger uitgevallen.

    Het totale eigen vermogen gaat nu richting de min 6,6 miljoen. We hikken tegen categorie 2 aan aangezien afbetalingen van Van den Bunder en Vlemmings volgende maand aflopen. Helaas moeten wij daarvoor wel promoveren. Want in categorie 2 mag de schuld niet groter zijn dan de omzet. Bij JL volgend seizoen gaan we naar een verwachte omzet van 5-5,5 miljoen.

    Promotie is dus naar mijn mening zeker wel vereist. Zoals tie-wrap al zegt, gaat het 2e jaar nog moeilijker, zeker met ons stadion en alle kosten die het geheel met zich meebrengt.

  30. #657
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Wat een gedoe ook weer met die clubkaarten. Ze gaven me de afgelopen keer gewoon kaartjes omdat ze te lui waren om me een formulier te geven toen ik erom vroeg aangezien ik mijn CC wilde verlengen. Besloot ik van de week om alsnog mijn CC te verlengen via de site, wordt hij pas na Roda - Fortuna verwerkt i.v.m. ''het risico'' :'). Aangezien je wonderbaarlijker wijs opeens maar 1 kaart per CC krijgt, kan ik morgen dus teruggaan met een andere pas. Echt genieten, die derby's.

  31. #658
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Wiljan Pluim is de nieuwste aanwinst

    04-02-2015 Wiljan Pluim maakt vanaf vandaag deel uit van de selectie van Willem II. De 26-jarige middenvelder komt transfervrij de ploeg versterken, nadat gisteren zijn contract bij Roda JC werd ontbonden. Pluim kwam eerder uit voor Vitesse, PEC Zwolle en Roda JC en speelde al 125 wedstrijden in de Eredivisie. Hij tekent een contract voor anderhalf jaar bij de Tricolores.
    Jurgen Streppel: ‘We zijn blij dat Wiljan voor Willem II gekozen heeft. Hij kan op het middenveld zowel verdedigend als aanvallend uit de voeten en kan ook fungeren als aanspeelpunt voorin. Met zijn lengte en zijn Eredivisie-ervaring is het een aanwinst voor de selectie.’

    Is het wat?

  32. #659
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Technisch zeer sterk voor een redelijk lange speler. Helaas vond ik hem wel vaak lui en traag (in de handeling) waardoor hij niet echt een geweldige speler was als je moet bikkelen.

  33. The Following User Says Thank You to Michael_ For This Useful Post:

    viktor ( 5 februari 2015)

  34. #660
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Anco Jansen wordt door de KNVB toch niet geschorst na zijn rode kaart in de derby tegen MVV.
    Volgens de beroepscommissie van de KNVB is niet overtuigend bewezen dat de Roda-speler naar scheidsrechter Jeroen Sanders heeft gespuugd.

    Jansen werd in de heetgebakerde derby (3-1) na 24 minuten met rood van het veld gestuurd. Nadat de Roda-aanvaller geel kreeg omdat hij door het lint ging tegen de grensrechter, zou hij hebben gespuugd naar de scheidsrechter.

    Zowel Anco Jansen als Roda ontkende dat er was gespuugd en gingen in beroep tegen de straf. Tijdens de zitting voor de tuchtrechter bleek eerder dat scheidsrechter Jeroen Sanders de enige is die zei Jansen te hebben zien spugen. In eerste instantie was aangegeven dat één van beide grensrechters het incident ook had waargenomen, maar die verklaring werd weer ingetrokken.
    Haha wat!?

  35. #661
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Commissie van beroep spreekt Anco Jansen vrij
    De commissie van beroep heeft Roda JC-speler Anco Jansen vrijgesproken van de zes duels uitsluiting die hij door de tuchtcommissie opgelegd kreeg naar aanleiding van het spugen naar scheidsrechter Jeroen Sanders tijdens het duel MVV – Roda JC op 1 februari. De commissie van beroep acht het spugen onvoldoende bewezen.

    De commissie benadrukt dat het vertrouwen heeft in de verklaring en het oordeel van scheidsrechter Sanders, maar voor een veroordeling is steunbewijs nodig. Het enige dat in dit geval als steunbewijs had kunnen dienen, zijn de televisiebeelden. De commissie van beroep vindt de beelden echter onvoldoende eenduidig en overtuigend om tot een veroordeling over te gaan.

    Achtergrond
    Tijdens het duel ontving Jansen een directe rode kaart vanwege spugen naar de scheidsrechter. De aanklager betaald voetbal stuurde naar aanleiding daarvan een schikkingsvoorstel van zes wedstrijden uitsluiting. Roda JC en Jansen gingen niet akkoord, waardoor de tuchtcommissie de zaak 4 februari behandelde. De tuchtcommissie kwam tot dezelfde straf als de aanklager. De commissie van beroep is anders dan de tuchtcommissie van mening dat de videobeelden onvoldoende ondersteunend bewijs leveren.

    Tuchtrechtspraak in het voetbal
    Tuchtrechtspraak in het voetbal gebeurt door onafhankelijke experts, benoemd door de clubs, en volgens de regels die clubs en KNVB samen hebben opgesteld. De tuchtrechtspraak binnen het voetbal kent een aanklager, een tuchtcommissie en een commissie van beroep. De KNVB is namens alle clubs aanspreekpunt en spreekbuis van de voetbalrechtspraak, maar de tuchtrechtelijke organen beslissen over de straffen.

    Voor meer informatie over de tuchtrechtspraak klik hier
    http://home.knvb.nl/themas/tuchtrechtspraak/
    http://home.knvb.nl/nieuws/commissie...o-jansen-vrij/

    Lijkt me de enige mogelijke oplossing, al had ik het niet verwacht. De medespelers plus tegenstander die beiden er kortbij stonden verklaarden niets gezien te hebben. De assistent scheidsrechter heeft niets geconstateerd en tevens geeft ook Anco Jansen zelf aan dat er niet gespuugd is geworden. Als het tenslotte ook nog niet eenduidig is vast te stellen op de beelden, dan kun je iemand gewoonweg niet schorsen.

  36. #662
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Moet de scheidsrechter dan ook de spuug bewaren tegenwoordig ?
    Schandalig gewoon dat een scheidsrechter hierin niet gevolgd wordt.

  37. #663
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Verrassend ook dat medespelers niets gezien hebben.

  38. The Following 4 Users Say Thank You to DMF For This Useful Post:

    AFCArjen (18 februari 2015),Bernardo (18 februari 2015),Johan C (18 februari 2015),Keiser (18 februari 2015)

  39. #664
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Het gaat natuurlijk gewoon om het principe dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel bewezen is. Dit tegendeel kon niet bewezen worden, daarmee is het klaar.

    Wel frustrerend dat je dan toch die wedstrijd grotendeels met 10 man hebt gespeeld plus 1 wedstrijd schorsing hebt gehad. Uiteindelijk hebben wij wel zowat een record aan geseponeerde rode kaarten op ons naam.

  40. #665
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Het gaat natuurlijk gewoon om het principe dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel bewezen is. Dit tegendeel kon niet bewezen worden, daarmee is het klaar.
    We zijn alleen niet in de rechtszaal, deze 'stelling' gaat normaal gesproken helemaal niet op in het voetbal (anders zou je een amateurspeler amper meer kunnen schorsen op basis van de verklaring van de scheidsrechter).

  41. #666
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    24.004
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Het gaat natuurlijk gewoon om het principe dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel bewezen is. Dit tegendeel kon niet bewezen worden, daarmee is het klaar.

    Wel frustrerend dat je dan toch die wedstrijd grotendeels met 10 man hebt gespeeld plus 1 wedstrijd schorsing hebt gehad. Uiteindelijk hebben wij wel zowat een record aan geseponeerde rode kaarten op ons naam.
    Je gaat er nog groot op ook nog.
    Dat je zoveel lef hebt is nog het ergste.

  42. #667
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.096
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    We zijn alleen niet in de rechtszaal, deze 'stelling' gaat normaal gesproken helemaal niet op in het voetbal (anders zou je een amateurspeler amper meer kunnen schorsen op basis van de verklaring van de scheidsrechter).
    De waarneming van een politieagent is anders voldoende voor een veroordeling, die telt zelfs zwaarder dan die van een gewone burger.
    Daar verschilt de waarneming van een scheidsrechter natuurlijk niet van.
    Ik mag aannemen dat de scheidsrechter hier ook verklaard heeft niet gezien te hebben dat hij ook daadwerkelijk gespuugd heeft.

  43. #668
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Moet de scheidsrechter dan ook de spuug bewaren tegenwoordig ?
    Schandalig gewoon dat een scheidsrechter hierin niet gevolgd wordt.
    Des te opmerkelijker dat de grensrechters aangeven niets te hebben waargenomen, terwijl zij dit eerst nog wel hadden gezien. Lijkt er vooral op dat Jeroen Sanders zelf graag wil geloven dat het voorval er is geweest, terwijl op beeld onvoldoende bewijs is voor de actie van Anco Jansen.

  44. The Following User Says Thank You to Feankenner For This Useful Post:

    Destroy (18 februari 2015)

  45. #669
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    De waarneming van een politieagent is anders voldoende voor een veroordeling, die telt zelfs zwaarder dan die van een gewone burger.
    Daar verschilt de waarneming van een scheidsrechter natuurlijk niet van.
    Ik mag aannemen dat de scheidsrechter hier ook verklaard heeft niet gezien te hebben dat hij ook daadwerkelijk gespuugd heeft.
    Inderdaad, dat voorbeeld wilde ik ook nog noemen. Door rood rijden geconstateerd door een agent zonder aanvullend 'bewijs' kun je toch gewoon betalen. Jouw laatste zin zou inderdaad wel het verhaal zijn, anders is het een onbegrijpelijke beslissing van de tuchtcommissie.

  46. #670
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Bijzonder dat de waarneming van de scheidsrechter niet meer als leidend gezien kan worden. Die zegt toch echt bespuugd te zijn. Natuurlijk hebben de assistenten dat niet gezien. Zo'n fluim is niet zichtbaar over enkele (tientallen) meters. Een tegenstander legt ook niet stel een belastende verklaring af. Voor je het weet ben je de matennaaier en als je dan zelf een keer een rode kaart pakt, kost je dat wat wedstrijden extra.

  47. #671
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.961
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Haha. Idiote beslissing. Maar goed, met of zonder Anco, Roda promoveert niet.

  48. #672
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    We zijn alleen niet in de rechtszaal, deze 'stelling' gaat normaal gesproken helemaal niet op in het voetbal (anders zou je een amateurspeler amper meer kunnen schorsen op basis van de verklaring van de scheidsrechter).
    Bij ons is al eens een amateurspeler vrijgesproken nadat zowel tegenstander, toeschouwers en andere betrokkenen zelf hebben aangegeven de straf onterecht was. Hierin is de KNVB ook meegegaan omdat er geen bewijs was enkel de verklaring van de scheids. Vaak is het in beroep gaan gewoon te duur en zal je ook vaak de tegenstander niet met je betoog mee krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    De waarneming van een politieagent is anders voldoende voor een veroordeling, die telt zelfs zwaarder dan die van een gewone burger.
    Daar verschilt de waarneming van een scheidsrechter natuurlijk niet van.
    Ik mag aannemen dat de scheidsrechter hier ook verklaard heeft niet gezien te hebben dat hij ook daadwerkelijk gespuugd heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DMF Bekijk bericht
    Bijzonder dat de waarneming van de scheidsrechter niet meer als leidend gezien kan worden. Die zegt toch echt bespuugd te zijn. Natuurlijk hebben de assistenten dat niet gezien. Zo'n fluim is niet zichtbaar over enkele (tientallen) meters. Een tegenstander legt ook niet stel een belastende verklaring af. Voor je het weet ben je de matennaaier en als je dan zelf een keer een rode kaart pakt, kost je dat wat wedstrijden extra.
    Als er bij een verklaring van de politie ook een camera heeft geconstateerd die deze verklaring niet kan bevestigingen heb je ook daarin prima beroepmogelijkheden om je straf ongeldig te laten verklaren. Als deze wedstrijd zonder camera was gespeeld dan geloof ik best dat de scheids dan een bepaalde integriteit heeft en dus leidend is, maar het was juist prima op beeld te zien. En op die beelden tijdens de betreffende 'actie' was gewoonweg geen spuugactie te zien. Dan moet je het beschouwen als een foute beoordeling van de scheids. Daarnaast is het blijkbaar zo in het voetbal dat er steunbewijs nodig is, dat is in principe niet nodig bij een politieagent.

  49. #673
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.096
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Bij ons is al eens een amateurspeler vrijgesproken nadat zowel tegenstander, toeschouwers en andere betrokkenen zelf hebben aangegeven de straf onterecht was. Hierin is de KNVB ook meegegaan omdat er geen bewijs was enkel de verklaring van de scheids. Vaak is het in beroep gaan gewoon te duur en zal je ook vaak de tegenstander niet met je betoog mee krijgen.



    Als er bij een verklaring van de politie ook een camera heeft geconstateerd die deze verklaring niet kan bevestigingen heb je ook daarin prima beroepmogelijkheden om je straf ongeldig te laten verklaren. Als deze wedstrijd zonder camera was gespeeld dan geloof ik best dat de scheids dan een bepaalde integriteit heeft en dus leidend is, maar het was juist prima op beeld te zien. En op die beelden tijdens de betreffende 'actie' was gewoonweg geen spuugactie te zien. Dan moet je het beschouwen als een foute beoordeling van de scheids. Daarnaast is het blijkbaar zo in het voetbal dat er steunbewijs nodig is, dat is in principe niet nodig bij een politieagent.
    Uhm, er was juist helemaal niet te zien op die beelden wat er precies gebeurt.

  50. #674
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Uhm, er was juist helemaal niet te zien op die beelden wat er precies gebeurt.
    Dan zou ik een opticien aanbevelen. Het moment dan Jansen boos op Sanders afrent en direct zijn directe rode kaart erna krijgt is in close-up te zien. Dat jij een vermeend spuugincident niet ziet, dat kan kloppen.

  51. #675
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.096
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    http://foxsports.nl/nieuws/258718-sp...schorsing.html

    Je kan hier nooit zien of hij wel of niet spuugt. Zelfs niet met de bril die ik op heb.

Pagina 15 van 38 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 9 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 9 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •