Pagina 19 van 68 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 811 t/m 855 van 3060

Discussie: Bayern Munchen Topic

  1. #811
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik90 Bekijk bericht
    Met het vershcil dat we nu wel kampioen worden, dan boeit me jullie sinaasappelstadje helemaal niks

    Ga je zelf op 15 augustus?

    Valencia uit is mss een duel dat ik volgend jaar wil doen, ligt net een beetje aan de planning van de LFP(Komt zeker pas eind juli begin augustus :*)
    nee. ik ben er niet aanwezig. ik heb het te druk dit zomer.

    valencia vs barcelona is ook een wedstrijd die ik in de nabije toekomst graag een keer wil bijwonen. wie weet de 2e confrontatie, tegen het eind van de competitie aan, tussen de kemphanen.

    trouwens, zullen de sterren van barca ook aanwezig zijn in het duel tegen bayern of weet je dat nog niet? het zou fantastisch zijn als bayern kon aantreden tegen een ploeg bestaande uit onder andere xavi, toure, deco, ronaldinho, messi, en henry. pff, wat baal ik er toch van dat we komend seizoen geen champions league zullen spelen!

  2. #812
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koba Bekijk bericht
    nee. ik ben er niet aanwezig. ik heb het te druk dit zomer.

    valencia vs barcelona is ook een wedstrijd die ik in de nabije toekomst graag een keer wil bijwonen. wie weet de 2e confrontatie, tegen het eind van de competitie aan, tussen de kemphanen.

    trouwens, zullen de sterren van barca ook aanwezig zijn in het duel tegen bayern of weet je dat nog niet? het zou fantastisch zijn als bayern kon aantreden tegen een ploeg bestaande uit onder andere xavi, toure, deco, ronaldinho, messi, en henry. pff, wat baal ik er toch van dat we komend seizoen geen champions league zullen spelen!

    Verwacht dat Bayern Barcelona een flinke smak geld geeft en op papier heeft dat we verplicht zijn om onder andere Ronaldinho te laten spelen, wss zijn ze van de partij... Althans dat verwacht ik...

  3. #813
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    een leuk stukje dat ik op een engelstalige bayern forum tegenkwam. veel leesplezier:

    Return of a titan
    Bayern's shrewd moves could erase disappointment

    A wise man once said the difference between the rich and everyone else is that the rich get second chances. When they suffer setbacks, they know they can always dust themselves off, reopen the wallet and take another shot at it.

    Make no mistake about it, Bayern Munich is not just rich -- it's part of the game's European aristocracy. And, just as the Hiltons happily bail out Paris when she gets in trouble, so too did club officials swoop in to rescue the side after one of the worst seasons in recent memory (one so nightmarish that Bayern won't be in the Champions League next season).

    Give club chairman Karl-Heinz Rummenigge credit. When, last spring, he effectively apologized to the fans for the disappointing campaign and announced the club had as much as $110 million to invest, he wasn't kidding.

    Coach Ottmar Hitzfeld now has a whole menu of options in every area of the pitch. Start at the back, where, in the trio of Marcell Jansen, Philipp Lahm and Willy Sagnol, Bayern has as good a group of fullbacks as anyone. The much-hyped Jansen, who arrived from Borussia Mönchengladbach, is a star in the making, though at first, he might share time with Lahm, whose versatility allows him to play on either flank.

    The midfield has been overhauled as well and there is something for everyone. Hamit Altintop (a free-agent pickup from Schalke 04) provides vision and quality. The return of Zé Roberto from his hiatus at Santos offers experience and work ethic. José Sosa brings South American grit and creativity. Jan Schlaudraff, often overlooked in the past, is a high-energy, attack-minded player who adds youth and goals (19 in his last two seasons).

    And finally there's Franck Ribéry, a guy who could have written his own ticket after the World Cup a year ago. The French winger is fast, clever and very difficult to contain. The fact that he chose Bayern rather than going elsewhere is evidence that top players across Europe believe in the club's long-term project.

    What's more, of all the players cited above, all are 24 or younger, apart from Zé Roberto. When you consider the relative youth of some of the guys already there -- Bastian Schweinsteiger (22), Lahm (23), Andreas Ottl (22) and Lukas Podolski (22) -- what Bayern Munich has is a gifted nucleus that looks as if it will only get stronger over time.

    Of course, Bayern can't just focus on the future; it needs to win right now. That's why, up front, it spent big (at least in terms of wages) for two proven veterans: Miroslav Klose (29) and Luca Toni (30). The pair scored a combined 85 goals over the past two seasons at Werder Bremen and Fiorentina, respectively, and on paper at least look like a fearsome combination, with Toni's size complementing Klose's quickness and guile.

    The only thing left on the agenda is a long-term replacement for 38-year-old goalkeeping icon Oliver Kahn. But with so many gifted young keepers in the Bundesliga, that shouldn't be a problem. And, besides, replacing Kahn can wait until next year.

    Bayern had to act after the embarrassment of last season and, so far, it's hard to find anything wrong with its transfer campaign (it also managed to shed pricey veterans such as Hasan Salihamidzic and Claudio Pizarro). The test will come on the pitch of course. But with Hitzfeld in charge, don't bet against them.

  4. #814
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Ribéry Favourite Amongst Bayern Fans

    Frank Ribéry has emerged as the player the Bayern fans consider their best summer signing.

    In a survey organised by ‘Sportbild’ to determine Bayern’s best summer purchase, the Frenchman polled over 50% of the votes.

    The 24 year old midfielder scored twice on his debut in the 18-0 victory over FT Gern. He has impressed everyone with his skills and his attitude. It seems Ribéry has won over the fans as well as trainer Ottmar Hitzfeld.

    In the survey 53.1% of fans saw him as the most important signing. Trailing behind in second with 11.1% was Italian World Cup winner Luca Toni.

    Marcell Jansen beat Miroslav Klose into third place in the poll. The defender signed from Moenchengladbach received 10.9% of the vote while Klose attained 6.8%.

    Hamit Altintop came in with 5.7%, while returning Brazilian Zé Roberto had 4.9%. Then came Ernesto Sosa and Jan Schlaudraff with 3.8%.

    Only next seasons performances will prove whether the fans opinions are correct.


    niets nieuws dus. ook ik vind ribery de beste en meest favoriete nieuwe aankoop, samen met sosa.

    Sosa Looking Forward To Success At Bayern

    New Bayern Munich signing Jose Ernesto Sosa has given an exclusive interview to Goal.com. In it he has given his first impressions of Munich and outlined his hopes for the coming season.

    Twenty-two-year-old Bayern midfielder Jose Ernest Sosa has settled in quickly in Munich and is enjoying his new surroundings. “Munich is a very beautiful city, and the stadium is unbelievable," he told Goal.com. "I think that I am going to enjoy my time here.”

    Faced with the huge expectations placed upon Bayern this season to win every competition the young Argentine was in confident mood.

    “I am coming to Bayern with high expectations. I will have to fight hard for my place in the team, but I always think positively even when the decisions are out of my hands.

    “It will not be easy for me but having Martin Demichelis here will make things easier. The language will be a problem for me, but I hope to learn German as quickly as possible.”

    Sosa admits he knows very little about German football at the moment.

    “I only know what I have seen on television. It is a tough league, but the Germans also play good football.”

    He doesn’t have a problem either with people claiming that he is the player to fill the gap left by Michael Ballack.

    “I don’t take that very seriously. Ballack was a hugely important player for the team. First and foremost I have to play well. First of all I have to win a place in the team, then earn people’s respect. Then comparisons can be made.”

    The former Estudiantes player is also hopeful that success at Bayern will lead to further participation with the national side.

    “I always dream of playing for the national side.But everything starts with your club. You have to show good performances there and then you might get the chance to represent your country.”

    He has impressed so far in his two friendly appearances and is now looking forward to testing himself in the Bundesliga.



    het schijnt dat deze jonge argentijn de revelatie op de training is bij bayern tot dusver. iedereen en alles is verbaasd over zijn techniek en traptechniek. in een interview liet hitzfeld weten dat sosa alles in zich heeft om al gauw een topper te worden. wat ik van hem weet is dat hij in zuid-amerika één van de beteren bij zijn ploeg was en een goede schot in de benen heeft. zo scoorde hij regelmatig uit een vrije trap vanaf een grote afstand.

  5. #815
    BLAUGRANA maghrabi's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 augustus 2006
    Berichten
    563
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    maar waar gaat hij dan spelen?? er is geen plaats voor hem in de basis, zo lijk toch:

    --------------v.bommel-----ze roberto-------------------
    ribery----------------------------------------------schweini


    je kan hem ook niet ipv ze roberto zetten, dat is té aanvallend. v.bommel zal er ook niet uitgehaald worden alleszins hij de leider op het middenveld is (en tevens zou dat ook té aanvallend zijn). we zien wel zeker...

  6. #816
    Real Madrid CF Amin's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    779
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Van Bommel en Ze Roberto vind ik ook niet echt controleurs of iig geen breekers. Van Gaal zou ze 'creatieve geesten' noemen.

  7. #817
    Blaugrana Messi's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 mei 2006
    Berichten
    103
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amin Bekijk bericht
    Van Bommel en Ze Roberto vind ik ook niet echt controleurs of iig geen breekers. Van Gaal zou ze 'creatieve geesten' noemen.
    Dat klopt, fysiek zijn ze wel sterk, maar toch kunnen ze verdedigend steken laten vallen. Het zijn niet echt verdedigende middenvelders en als je al twee aanvallende middenvelders hebt met Ribéry en Schweini zouden er weleens gaten kunnen vallen op het middenveld.

  8. #818
    BLAUGRANA maghrabi's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 augustus 2006
    Berichten
    563
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    van bommel is niet creatief vind ik. daarvoor moest hij weg bij barca...van bommel is een box to box speler met goed schot en redelijke goede pass.

    ze roberto als dé VM of cotrolerende middenvelder vind ik ook vreemd. hargreaves is eigelijk de missing link in deze ploeg, maar dan nog kon bayern een andere VM halen.

    maar ze roberto zal dit wel aankunnen denk ik. als van bommel ook zijn mannetje wat minder laat lopen, zonder zijn diepgang te verwaarlozen, komt dat wel goed.

  9. #819
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    als van. bommel zijn mannetje minder laat lopen, als destijds bij barca in de primera division, voorzie ik weinig problemen. schweini is een harde werker die als verdedigende middenvelder begon met voetballen. dus geeft dus de duo ze roberto en van. bommel vertrouwen, want ook door ribery zullen ze goed ondersteund worden.

    toch vind ik het vreemd dat hoeness niet op de markt voor een VM heeft gekeken en een centrale verdediger. als bayern geen CV gaat halen, zoals het er naar uitziet, hoop ik echt dat hitzfeld wat nieuwe leven blaast in de duo lucio/van. buyten.

    @ maghrabi, sosa kan eigenlijks overal wel zo ongeveer uit de voeten op de middenveld. van nature is het een goede centrale middenvelder met uitstekende diepgang, maar ook aan de zijkanten schijnt hij gevaarlijk te zijn met zijn goede hoge ball. we zullen zien. ik verwacht iig dat hij zal gaan azen op de plek van schweini.

  10. #820
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Hoeneß Promises Success

    In his first press conference since returning from holiday, Bayern manager Uli Hoeneß has promised a successful season.

    He arrived at the team’s training headquarters and immediately liked what he saw.

    “I have a very good feeling that we are going into the season fully prepared. With this team I cannot say ‘I want to be third’. Our goal is to be German champions.”

    The manager believes the high expectations being placed on the team are not a burden.

    “Getting the players is one thing, but achieving success with them is another. Now it is up to us to build a team. Never in Bayern’s history have we gone out and bought in eight new players. Therefore we will have to be patient.”

    He is also not underestimating the competition but believes Bayern will finish on top of the pile.

    “There will be four or five teams battling with us for the championship, but our goal is to be champions. I will personally say one thing: we will achieve success.”

    Hoeneß has also somewhat changed his tune over the UEFA Cup. In the past he has been reported as calling the competition the ‘loser’s cup’.

    “I have never seen the UEFA Cup in this way. When the teams eliminated from the Champions League join in, it is a very attractive competition. When Werder Bremen reached the semi-finals, the Bremen fans went crazy. I am convinced we will not lose too much money.”

    Hoeneß has done his job by delivering the squad. It is now up to the trainer and the players to fulfil the promises he had made.

  11. #821
    Real Madrid CF Amin's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    779
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koba Bekijk bericht
    “Our goal is to be German champions.â€
    Bayern doet het nooit voor minder en dit jaar al helemaal niet :w00t:

  12. #822
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amin Bekijk bericht
    Bayern doet het nooit voor minder en dit jaar al helemaal niet :w00t:
    dat mag ook wel met deze team, hé.
    de concurrentie mag haar borst nat maken, voor zover ze dat nog niet gedaan hebben

  13. #823
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Klose And Toni Already Developing Understanding

    Days into Bayern Munich’s pre-season training and the partnership between Miroslav Klose and Luca Toni is already showing promise.

    “I reckon we’ll complement each other very, very well,” the 29 year old Klose declared. “He’s real quality, on the floor and in the air.”

    The Italian World Cup winner was quick to return the compliment.

    “Miro’s a great player. We’re talking to each other in English. The important thing is an understanding on the field, and earning success together.”

    However, Toni emphasised, there was “not much time” until the opening match against Hansa Rostock on 11 August, adding “I hope it’s enough.

    “We need the entire team to hit form, not just Klose and me,” he continued.

    “I’ll try and score as many as I can, or assist in goals being scored,” he explained, “but what matters is victory for Bayern.

    ”Klose, the leading scorer at last summer’s World Cup, set somewhat more precise targets for the new season: “The absolute priority is to win at least one trophy, although if we have the opportunity, I’d obviously like us to win all three.”

    The pre-season Liga Pokal, which sees Klose come up against his former club Werder Bremen on 21 July, is not included in the prediction.

    “In the League Cup, the aim is to win, play with confidence, and earn some initial respect.”


    --------------------------------

    Hitzfeld Demands Solid Defence

    Despite all the attention heaped on the attack, Bayern coach Ottmar Hitzfeld has turned his attention to his defence.

    The trainer has told the more attack minded defenders to concentrate on stopping goals rather than scoring them.

    “We have enough potential in our defence to be very successful” he explained.

    The strength he already possesses is one of the reasons he has not invested in a new central defender. But he is fully aware of the need for improvements.

    “We have to put more attention into our defence and be more compact. The champions won’t be the team that scores the most, but will be the team which is better organised defensively. That’s where we had a deficit last season.”

    One change Hitzfeld will be making is that the central defenders will only be venturing forward for set-pieces.

    Manager Uli Hoeneß explained, “We have so many good players upfront, that not everyone has to run upfield. The defence should concentrate on their own jobs.”

    Hitzfeld has demanded tactical discipline. Centre back Lucio was particularly criticised last season for his attacking spirit.

    The Brazilian, who is recovering from injury and should make a return to training this week, is one of those defensive players being told to curb his attacking instinct.

    Hitzfeld is however far from certain of his starting eleven for the opening game of the season against Rostock. Lucio (if fit) could be partnered by either Damiel van Buyten or Martin Demichelis. It is believed that Valerien Ismael will still be unavailable.

    “It has been said that I have my starting eleven in mind but that is not the case. Everyone still has a chance” the coach explained.


    ik snap de kritiek jegens lucio zijn adres dan ook niet helemaal. ok, hij gaat in aanvallend opzicht soms wel een beetje te ver. maar de braziliaan was toch de voornaamste reden dat we niet nog meer doelpunten tegen kregen in zowel de competitie als de champions league. lucio is een topper en was samen met hargreaves de beste vorig seizoen. zonder hem zou het helemaal waardeloos zijn achterin. van. buyten maakte de meeste fouten.

    tussen klose en toni zie ik het wel goed komen. 2 spitsen die veel kunnen scoren en hard werken. zeker met jongens als sagnol, jansen, ribery en schweini in het team die allemaal een goede voorzet vanaf de flanken kunnen afleveren. beiden kopsterke spitsen, maar niet hetzelfde type's.

  14. #824
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Kahn: This Is Definitely My Last Season

    Bayern Munich keeper Oliver Kahn has confirmed that this will be his last season.

    The 38 year old has revealed that he would only reconsider if his successor Michael Rensing were to be seriously injured. His future lies in Asia where he will undertake development work.

    “Next year I will be 39 and it will be time to take the shorts off. After that I have a few things planned in Asia.”

    Kahn chose Asia as his retirement destination during the 2002 World Cup.

    “I have often visited those countries and have many friends in China, Japan and Korea. I like the mentality of the people. My work there will take a few years” he revealed.

    Michael Rensing has long been waiting in the wings to take over from the Bayern legend.

    “For me personally it is absolutely clear that this is my last season.” He has ruled out playing for another club.

    However the goalkeeper still has targets for his last campaign. “It is fun playing for Bayern when we are number one. Therefore we are going to have lots of fun this season.

    “The team has the chance the win everything, that is my goal. If you’ve played 13 or 14 years like me, then you don’t want to end your career with a season like last year.”

    Oliver Kahn joined Bayern in the summer of 1994 from Karlsruhe. He has made 528 appearances for the club and has made 128 Champions League starts. He has 88 caps for Germany.


    ik ben echt reuzebeniewd wat hij in azie zal gaan doen. ik hoop voor hem dat hij niet te veel aan de wk finale van 2002 in japan zal gaan denken als hij daar is iig. rensing wordt een waardige opvolger, tenzij hoeness en co er anders over zullen denken.

    und:

    Ribéry: I’m Here To Win Everything

    Bayern’s record summer signing Frank Ribéry has settled quickly in at Bayern and has promised big things ahead.

    Two weeks into his Bayern Munich career and Frenchman Frank Ribéry has certainly made a good impression in Munich.

    Trainer Ottmar Hitzfeld has heaped early praise on the winger by saying, “Ribéry will be a star in the Bundesliga. He is an unbelievably strong runner, can go it alone, can play super passes and takes great free-kicks. He is a complete player.”

    The “Magical Triangle” of Klose, Toni and Ribéry also looks to be clicking very quickly. 17 out of Bayern’s 35 goals so far in their friendly matches have been scored by the trio.

    There are difficulties but these are not proving too much of a hindrance according to the Frenchman.

    “One of them is German, the other Italian. It’s not easy to understand each other with hand gestures and nods. But with more communication the cooperation will improve.”

    The 24 year old is also looking for immediate success this season with Bayern.

    “It is important that we stay in the UEFA Cup until the very end and that we win the league and the cup. I have come here to win everything. Therefore I will give my all.”


    that's the spirit.

  15. #825
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Bayern Starting Eleven Takes Shape

    Bayern Munich trainer Ottmar Hitzfeld has taken full advantage of the team’s training retreat in Donaueschingen. The General has started to get nearer to his ideal starting XI.

    The Bavarians face Wacker Burghausen in the German Cup in three weeks before facing Hansa Rostock a week later in their opening Bundesliga fixture.

    Hitzfeld has assembled his potential first-choice team in training for a series of intensive coaching sessions designed to harmonise the activities in different areas of the field. Movement as a unit from one side to the other, a high-tempo pressing game and closing down space have all played a part in the team’s build-up to the new season.

    The process has been helped by Lucio and Marcell Jansen's return from injury and ability to take part in the full team programme. Together with Philipp Lahm and Martin Demichelis, the pair currently form the defensive line in front of Oliver Kahn.

    A primary task for the trainer is to establish a more solid defensive platform than last season, when Bayern finished with 40 goals against.

    The favoured midfield formation currently features José Ernesto Sosa (right) and Franck Ribéry (left) on the flanks.

    "We want to apply pressure down the wings," Hitzfeld explained. The variant includes two holding midfielders, where Mark van Bommel and Zé Roberto appear to be the front-runners.

    "We want to create a more solid platform through the middle, and keep it tighter than we did last season," observed Hitzfeld, who has the supremely versatile Hamit Altintop up his sleeve as another candidate for a midfield berth.

    The twin striking roles are certain to go to the "dream duo" of Miroslav Klose and Luca Toni. Both will either feed off crosses from the wings or high-speed deliveries on the ground from the centre of the park.

    "We're emphasising the benefits of a vertical gameplan," Hitzfeld commented.


    und:

    Matthäus Wants Bayern Job

    Lothar Matthäus has revealed that he wants to become the future coach of Bayern Munich.

    Germany's record international player Lothar Matthäus has revealed he wishes to make a return to Bayern one day.

    After being released from his role as co-trainer of Red Bull Salzbug, the 46 year old envisages a role as co-trainer to Ottmar Hitzfeld.

    "I have a good connection with him and we are on the same wave-length. We have a similar footballing philosophy. It could be a very successful cooperation, Ottmar and me would be ideal."

    In an interview with the 'Münchener Tageszeitung' he also shed light on the problems he had at Salzburg.

    "It was very difficult with Trapattoni as we had very different outlooks" he revealed.

    "I can very well imagine one day becoming trainer at Bayern, but for now i'm going to take a holiday and see what happens. Bayern Munich would be a dream though."

    The relationship betweenBayern and Matthäus has had it's difficulties recently. A few years ago there was a legal dispute regarding his testimonial game for the club.

    "That is all in the past, this irritation has long been put to bed" he explained.

    "Today I have a very good relationship with Franz Beckenbauer, Karl-Heinz Rummenigge and and Uli Hoeness.


    haha zou dat wat wezen. matthaus en hitzfeld gezamenlijk op de bank. matthaus zou nog veel kunnen leren van hitzfeld.

    dat hij trainer van bayern wilt worden roept hij al inmiddels langer maar zijn CV als trainer is vooralsnog toch niet zo indrukwekkend. ook hoeness en co zullen dit inzien.

  16. #826
    Hamburg meine Perle sterretje's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 februari 2007
    Locatie
    München
    Berichten
    652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koba Bekijk bericht

    Matthäus Wants Bayern Job

    Lothar Matthäus has revealed that he wants to become the future coach of Bayern Munich.

    Germany's record international player Lothar Matthäus has revealed he wishes to make a return to Bayern one day.

    After being released from his role as co-trainer of Red Bull Salzbug, the 46 year old envisages a role as co-trainer to Ottmar Hitzfeld.

    "I have a good connection with him and we are on the same wave-length. We have a similar footballing philosophy. It could be a very successful cooperation, Ottmar and me would be ideal."

    In an interview with the 'Münchener Tageszeitung' he also shed light on the problems he had at Salzburg.

    "It was very difficult with Trapattoni as we had very different outlooks" he revealed.

    "I can very well imagine one day becoming trainer at Bayern, but for now i'm going to take a holiday and see what happens. Bayern Munich would be a dream though."

    The relationship betweenBayern and Matthäus has had it's difficulties recently. A few years ago there was a legal dispute regarding his testimonial game for the club.

    "That is all in the past, this irritation has long been put to bed" he explained.

    "Today I have a very good relationship with Franz Beckenbauer, Karl-Heinz Rummenigge and and Uli Hoeness.


    haha zou dat wat wezen. matthaus en hitzfeld gezamenlijk op de bank. matthaus zou nog veel kunnen leren van hitzfeld.

    dat hij trainer van bayern wilt worden roept hij al inmiddels langer maar zijn CV als trainer is vooralsnog toch niet zo indrukwekkend. ook hoeness en co zullen dit inzien.
    Hehe, hij gaat nooit een positie bij Bayern hebben.
    Het weet iedereen in Duitsland maar niemand wil het hem vertellen (lijkt erop).
    Hij is echt een dreamer en bovendien kan Würschteluli (Uli Hoeness dus) hem niet uitstaan.

  17. #827
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Luca Toni Out For Ten Days

    Bayern striker Luca Toni will have to sit out the next 10 days with a knee injury.

    However Bayern Munich have had their concerns regarding the 30 year old forward allayed.

    After a detailed examination by club doctor Hans-Wilhelm Müller Wohlfahrt, the injury to his right knee suffered in the team’s latest friendly is not as serious as first feared.

    Toni will definitely miss out on the League Cup against Werder Bremen on Saturday, but should be fit to return for the German Cup match against Wacker Burghausen and the season opener against Rostock.

    It leaves Miroslav Klose as Bayern’s only fit first-choice striker for the upcoming Bremen clash. Both Lukas Podolski and Jan Schlaudraff look set to miss out through injury.

  18. #828
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Bayern Reveal Toni Injury Concerns

    Bayern Munich coach Ottmar Hitzfeld has admitted it is "doubtful" new signing Luca Toni will be fit for the start of the Bundesliga season.

    The Italian international tore muscle fibres below his right knee in a weekend friendly and has been instructed by club doctors to rest for 10 days.

    Although he should be back in training over a week before Bayern entertain Hansa Rostock on the opening day of the campaign, Hitzfeld is worried he will still not be 100% fit for that game.

    "It is doubtful whether there is enough time before the start of the season," Hitzfeld explained.

    "The injury is a setback. Luca needs the preparation time to get back up to speed.

    "He is lagging behind and this knocks us back." Toni was unable to train for three months after a foot operation in May, and the 30-year-old was clearly less fit than many of his team-mates at the Donaueschingen training camp.

    Before the opening Bundesliga fixture on August 11th, Bayern are involved in the German League Cup on Saturday and the first round of the German Cup on August 4th.

    For those games, Miroslav Klose is likely to be partnered by a little-known striker poached from the club's reserve team.

    Youngster Sandro Wagner is in line to face Werder Bremen in the League Cup. "He's done well in our friendlies so far," the General commented.

    While the injury to Toni could provide Roque Santa Cruz with a career lifeline with the Bavarians.

    "At the moment, we should be happy that we still have another striker under contract," said Hitzfeld, who does not, however, see Santa Cruz in his long-term plans.

    "We do not plan to keep Roque here for the whole year.


    und:

    Schweinsteiger Looking For League Cup Start

    As Bastian Schweinsteiger’s return from injury gathers pace, he is looking to make an appearance in the League Cup against Bremen.

    After making his return to full training last week, the 22 year old midfielder celebrated his first appearance for Bayern on Sunday in the friendly win against Albstadt with two goals.

    The period of uncertainty regarding his knee injury appears to be over.

    “My knee is holding up” he admitted on Tuesday. “I am a little behind the other players regarding fitness, but I am doing everything I can to be ready for the start of the season.”

    The midfielder is looking to make another appearance for Bayern when they face rivals Werder Bremen in the League Cup on Saturday.

    “We will see what happens this week” he explained. Schweinsteiger will more than likely play in Wednesday’s friendly against Borussia Moenchengladbach.

    Coach Ottmar Hitzfeld is delighted to have ‘Schweini’ back and available.

    “Bastian is a very important player for us. He belongs to the core of the squad”.

  19. #829
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Klose Relaxed Ahead Of Bremen Clash

    Bayern Munich striker Miroslav Klose is in a relaxed mood ahead of the League Cup clash against Werder Bremen on Saturday.

    “It was clear that that we’d have to play Bremen at some time- the sooner the better” Klose told reporters at the club’s training ground.

    Both Klose and Bayern trainer Ottmar Hitzfeld believe the game will proceed as normal with no comebacks after his defection.

    “Footballers generally have a good relationship. I think the game will be played in the right spirit” Hitzfeld said on Wednesday after the friendly defeat to Moenchengladbach. “It will be a good test for Miro.”

    Two days before the much anticipated clash, Klose has moved to play down the significance of the match.

    “It’s a game just like any other. I had three very good years there, developed well and felt at home there. It was a wonderful time.

    “Now I’m at Bayern I want to win everything and that includes the League Cup.”

    The real test for Klose however will come in four weeks time as Bayern Munich travel to the Weser Stadion in the second week of the Bundesliga season.


    ik hoop dat een klose een doelpunt kan meepikken in de wedstrijd tegen werder. ik denk dat dit een enorm positieve boost zal zijn voor de jongen.

  20. #830
    BLAUGRANA maghrabi's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 augustus 2006
    Berichten
    563
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    ze hebben bremen ingemaakt met 4-1. een sterke match van altintop, ze roberto en ribery. klose viel minder op...

    doelpunten waren van: schweini, altintop en ribery (2 keer).

  21. #831
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maghrabi Bekijk bericht
    ze hebben bremen ingemaakt met 4-1. een sterke match van altintop, ze roberto en ribery. klose viel minder op...

    doelpunten waren van: schweini, altintop en ribery (2 keer).
    Feli Koba denk dat je er goed blij van bent de rest van het weekend.

  22. #832
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Bayern Send Out Warning As They Crush Bremen 4-1

    Bayern Munich have run out comfortable winners in the Liga Pokal clash against Werder Bremen.

    The Bavarian side have given fans a taste of things to come with a comprehensive victory against Werder Bremen in the pre-season league Cup. In front of 51,300 spectators the two giants went into battle four weeks ahead of the Bundesliga start.

    In the much anticipated meeting, it was Bayern who drew first blood in the new race for glory. Ottmar Hitzfeld’s men played some stunning football as they cruised to victory against their rivals.

    After going behind to an early Tim Borowski goal in the ninth minute, Bayern stepped up a gear and left Bremen with little chance to rescue anything from the game.

    Bastian Schweinsteiger equalised after 24 minutes before Hamit Altintop capped a fine move with a goal. The second goal arrived roughly 180 seconds after the first.

    Record buy Frank Ribéry grabbed two goals to cap a fine competitive debut.

    Miroslav Klose did not get on the score sheet although he was involved in the Bayern equaliser and won the penalty which Ribéry converted. For Bastian Schweinsteiger’s goal Wiese was forced into parrying his header into the path of the midfielder.

    Ribéry, who scored Bayern's third, was also on hand to clinically dispatch the penalty that was given after Wome handled in the area following good pressure from Klose.

    In the second half Bayern played some very attractive football and posted a clear message to their Bundesliga rivals a sign of things to come.

    Bayern will now meet champions Stuttgart in the semi-final on Wednesday.


    samenvatting van de wedstrijd: http://youtube.com/watch?v=5jLMGgs4qjk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door net.feyenoord Bekijk bericht
    Feli Koba denk dat je er goed blij van bent de rest van het weekend.
    dankje net.feyenoord. jammergenoeg heb ik de wedstrijd niet kunnen zien.

  23. #833
    BLAUGRANA maghrabi's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 augustus 2006
    Berichten
    563
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    oud nieuws, maar ik zie dat het nergens staat hier: jan schlaudraff is geblesseerd en zal zo'n 2 maanden niet berschikbaar zijn.

  24. #834
    Dylan91's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Dieren
    Leeftijd
    33
    Berichten
    24
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ach, Schlaudraff zou anders toch zelden aan spelen toe komen.leep1:
    Snap niet waarom Bayern die gekocht heeft, zeker vanwege dat ene mooie doelpunt tegen Bayern en omdat Bayern al 2 x is uitgeschakeld in de DFB Pokal is uitgeschakeld door Aachen.. denken ze zeker dat ze daar in ieder geval niét meer van kunnen verliezen..

  25. #835
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dylan91 Bekijk bericht
    Ach, Schlaudraff zou anders toch zelden aan spelen toe komen.leep1:
    Snap niet waarom Bayern die gekocht heeft, zeker vanwege dat ene mooie doelpunt tegen Bayern en omdat Bayern al 2 x is uitgeschakeld in de DFB Pokal is uitgeschakeld door Aachen.. denken ze zeker dat ze daar in ieder geval niét meer van kunnen verliezen..
    iedereen zal zijn speeltijd, om zich te bewijzen, krijgen onder hitzfeld. ook schlaudraff dus. maak je daar geen zorgen om.

    bayern kocht schlaudraff omdat deze jonge duitser een geweldige eerste seizoenshelft speelde met aachen. hij was één van de uitblinkers. zijn dribbel met de bal aan de voet is nu al 1 van de besten in de bundesliga. bayern handelde slim, want ook de concurrentie toonde toendertijd concreete belangstelling. ik geef toe dat schlaudraff halverwege de 2e seizoenshelft zich minder profosioneel begon te opstellen voor zijn werkgever aachen. dat was fout. hij zat toen al bij bayern met zijn hoofd denk ik. maar hij is nog jong hé en moet zowel in profisionaliteit als voetbalcapiciteiten zich nog verbeteren. schlaudraff kan een topper worden, maar zal daarvoor wel allereerst zijn houding moeten veranderen. hij zal het onder hitzfeld prima gaan doen, daar ben ik van overtuigd

  26. #836
    BLAUGRANA maghrabi's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 augustus 2006
    Berichten
    563
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    bayern heeft zonet vrij simpel gewonnen van stuttgart met 2-0 en speelt zaterdag de finale tegen schalke om de liga pokal.

    doelpunten waren trouwens van ribery en wagner. wat een wedstrijd alweer ook van die ribery...bayern wordt denk ik heel makkelijk kampioen dit jaar.

    verder was ook van buyten terug erg goed en denk ik dat hij toch zijn basisplaats zal behouden onder hitzfeld. ze kochten toch geen nieuwe CV.

  27. #837
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    een 2-0 overwinning. op naar de finale tegen schalke...

    maar ik vind dat je uit deze wedstrijd, evenals die tegen werder, nog geen conclussie kan trekken maghrabi. stuttgart is een sterke team en in de organisatie zeer sterk. net als hitzfeld, die dit begin van het week zei, schat ik stuttgart hoger in dan werder en schalke. voorloopig alsnog dan. gledson speelde vandaag zijn eerste competitiefe wedstrijd, boka ipv magnin, farnerud en da silva voor de gebleseerden hitzlsperger en basturk, en meissner kreeg een kans te pakken om zich te bewijzen. stuttgart miste zeker een aantal sleutelfiguren van hun elftal, zoals werder een weekje terug.

    ik schat stuttgart hoog in. ze zijn naar mijn mening een gevaarlijker team dan ploegen als werder, HSV en schalke. ze zijn moordend in de counter. dit was niet de stuttgart van aankomend seizoen, dat is mij iig voor zover duidelijk

    nu over naar de wedstrijd, een zeer goede eerste helft. bayern nam direct controle over de wedstrijd en liet die ook niet meer gaan. ook al miste stuttgart belangrijke spelers, het ging zeker goed aan ons kant. ribery zijn doelpunt was puur klasse. wat een schot..en dat bijna zonder te kijken. jansen deed het zeer goed en ondersteunde lucio en zijn partner zeer goed achterin. schweini viel een beetje tegen in vergelijking met de wedstrijd tegen werder. ik ben toch van mening dat schweinsteiger meer geschikt is voor het box-to-box spel op het middenveld. dat zou hem beter moeten liggen. gelukkig heeft hitzfeld het systeem zo te zien echt aangepast schweini, ribery en altintop. het is zalig om te zien hoe een vrije rol elk gegund is om van positie te switsen en aan aan te vallen, dit is echt 1 van de dingen die ik nu al van hou aan dit bayern

    en dan altintop, wauw jongen wat een schot heeft hij in de benen! ook vandaag wist hij van ver gericht op de doel te schieten, jammer dat het niet met precisie genoeg was. damn, hitzfeld zit toch wel met een (luxe) probleem..ik zou het haten om uit zoveel sterke spelers te kiezen eenmaal ze allemaal fit zijn. zeker als je je bedenkt dat we ook van sosa vuurwerk kunnen verwachten.

    over wagner, ik denk dat hij zeker nog te licht is voor dit niveau. maar gefeliciteerd aan hem voor zijn eerste doelpunt met de grote jongens. een mooie actie waarin ribery en jansen betrokken bij waren en de nieuweling wist zich toch wel knap op de juiste plek te positioneren, om de 2-0 te maken. anyway, wagner is zeker nog niet geschikt voor de hoogste niveau op het moment.

    bayern zal absoluut de titelfavoriet zijn maghrabi, zeker. maar ik verwacht geen walkover. tenminste, niet op het eerste gezicht. de ploeg lijkt zich meer en meer zich naar een hecht team te ontwikkelen, maar favoriet zijn is 1..het daadwerkelijk waarmaken is een ander ding.

    ik ben zeker blij om te zien hoe de dingen lopen bij bayern en hoe goed hitzfeld weer bezig is. het team is echt naar elkaar aan het toe groeien en dat is zowel op en buiten het veld zichtbaar. uiteraard zal er nog veel progressie geboekt moeten worden, daar ben ik me overtuigd van hehe. en ribery..een wereldspeler gewoon! hij was al één van mijn favo bij bayern voor zijn eerste optreden bij de club maar nu na 2 oefenwedstrijden en 2 wedstrijden in de ligapokal durf ik toch al te veronderstellen dat hij dicht in de buurt komt om mijn absolute favoriet te worden. met zijn spel doet hij me veel aan mehmet scholl herinerren. zo creatief, snel, vol met energie en zijn leiderschap. als hij bewijst om onmisbaar te zijn, wat jammergenoeg scholl toch niet altijd was, zal hij ook beetje het rol van effenberg op zich kunnen nemen. de absolute ster en leider van het team.

    arsenal en real madrid :moon:

  28. #838
    Dylan91's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Dieren
    Leeftijd
    33
    Berichten
    24
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Jullie winnen de finale wel, maar hopelijk wordt het een leuke pot!
    In ieder geval succes Koba.:thumb::beerchug:

    FF tussendoor, die "Zillertaler Hochzeitmarsch"-doelpuntenjingle van jullie is geweldig!:w00t:

  29. #839
    Martijn_PSV's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juni 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    V Bommel wordt mogelijk geschorst n.a.v. deze actie:



    HELD!:worthy:

  30. #840
    Chief
    Guest

    Standaard

    Ik vind het nogal raar om hier ''held'' op te zeggen. Iemand tussen de benen grijpen is gewoon onsportief en zielig. Ook al is Bommel vast niet de enige die het eens doet.

  31. #841
    Martijn_PSV's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juni 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ajax&Litmanen=1 Bekijk bericht
    Ik vind het nogal raar om hier ''held'' op te zeggen. Iemand tussen de benen grijpen is gewoon onsportief en zielig. Ook al is Bommel vast niet de enige die het eens doet.
    Hij is mijn held, dat zal zo blijven.

    En het slaat nergens op als hij geschorst wordt, want wordt Drogba dan ook nog even geschorst voor zijn 'handgemeen' van vorig WK? En tja, zo'n gemene actie is voor mij een bevestiging dat V Bommel in vorm is. Een v Bommel in vorm doet gemene dingen.

  32. #842
    Chief
    Guest

    Standaard

    Dit is niet in vorm zijn, dit is een vieze manier van intimideren. Ik vind zijn vechtlust altijd mooi, maar dit soort incidentjes geven altijd weer aan waarom ik hem een lul vind. Heeft niks met voetbal te maken. Dit is van niveau spugen of naschoppen.

  33. #843
    Martijn_PSV's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juni 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ajax&Litmanen=1 Bekijk bericht
    Dit is niet in vorm zijn, dit is een vieze manier van intimideren. Ik vind zijn vechtlust altijd mooi, maar dit soort incidentjes geven altijd weer aan waarom ik hem een lul vind. Heeft niks met voetbal te maken. Dit is van niveau spugen of naschoppen.
    Dan vind je dus 90% van de voetballers een lul, inclusief die speler op je avater?

  34. #844
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn_PSV Bekijk bericht
    Dan vind je dus 90% van de voetballers een lul, inclusief die speler op je avater?
    Davids spuugt niet en hij grijpt ook niemand bij de ballen. Nog nooit gezien bij hem, net zo min als bij andere harde spelers.

    Ik vind bijtertjes als Davids, Bommel, Gattuso, Vieira etc altijd wel mooi, zolang ze toch nog onder de grens blijven met hun spel. Iemand bij de ballen grijpen is gewoon laag en zeer terecht mag ie daar geschorst voor worden. Ook een Drogba bv had geschorst moeten worden daarvoor hoor, voor je begint dat ik selectief overtredingen zoek

  35. #845
    Martijn_PSV's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juni 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ajax&Litmanen=1 Bekijk bericht
    Davids spuugt niet en hij grijpt ook niemand bij de ballen. Nog nooit gezien bij hem, net zo min als bij andere harde spelers. Ik vind bijtertjes als Davids, Bommel, Gattuso, Vieira etc altijd wel mooi, zolang ze toch nog onder de grens blijven met hun spel.
    Davids en die anderen zullen vast ook wel eens zoiets gedaan hebben, zulke types zijn het. Alleen het verschil is dat nu de camera's het opgevangen hebben.

    Iemand bij de ballen grijpen is gewoon laag en zeer terecht mag ie daar geschorst voor worden. Ook een Drogba bv had geschorst moeten worden daarvoor hoor, voor je begint dat ik selectief overtredingen zoek
    Schorsing moet volgen ja (niet te lang, want zo ernstig vind ik het nou ook weer niet, zie liever dit dan dat ie iemand bewust met een gebroken been het ziekenhuis in trapt), maar je moet of altijd schorsen voor zoiets of helemaal niet. Kan niet zeggen dat je het de ene keer wel doet en de andere keer niet.

  36. #846
    Chief
    Guest

    Standaard

    Bij Davids en consorten is het nooit gezien en dus kan je ze er ook niet van betichten. Davids is een harde voetballer, maar wel een faire. Hij is nooit geschorst wegens wangedrag op het veld, op een rode kaart na dan wegens overtredingen. Maar niet door spugen, slaan, elleboog, ballen vast pakken etc.

    En ik zeg niet dat Bommel 5 maand geschorst moet worden, maar een wedstrijd of 2 lijkt me prima. Anders leert ie het nooit af. Je moet spelers standaard schorsen voor deze overtreding.

  37. #847
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn_PSV Bekijk bericht
    V Bommel wordt mogelijk geschorst n.a.v. deze actie:



    HELD!:worthy:
    Wel het volledige verhaal waarde forum collega ;

    Voor Van Bommel dreigt alweer schorsing

    26/7/2007 16:06

    De tuchtcommissie van de Duitse voetbalbond is een onderzoek gestart naar de gedragingen van Mark van Bommel tijdens de halve finale van het toernooi om de Liga-Pokal tegen VfB Stuttgart (2-0).
    Op televisiebeelden is te zien dat de middenvelder van Bayern München zich vergreep aan tegenstander Fernando Meira. De Limburger leek de Portugees in het kruis te knijpen. Als hij in staat van beschuldiging wordt gesteld, kan dat Van Bommel een schorsing opleveren. Coach Ottmar Hitzfeld haalde de aanjager, die al een gele kaart op zak had, tijdens het duel uit voorzorg naar de kant om meer onheil te voorkomen.



    Nu ik zal onze gewaardeerde Bayern expert Koba zijn mening hierover vragen...
    Want jullie twee komen er niet uit;
    Portugezen staan er om bekend dat ze je kunnen provoceren tot het bekende bloed onder je nagels vandaan komt, maar waarom traptjuist een ervaren speler als Marc hier weer in ?
    En hoelang blijft Hitzfeld (Bayern) dit gedrag tolereren?

  38. #848
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    een beetje laat. maar hey, beter laat dan nooit. toch? biggrin:
    de reacties op de wedstrijd tegen stuttgart:

    Reaction to Stuttgart v Bayern
    Hitzfeld: Good that we kept a clean sheet

    Bayern’s 2-0 victory over VfB Stuttgart sees them through to the League Cup final for the seventh time. Ottmar Hitzfeld was pleased enough after the final whistle, but felt he had witnessed “summer football. The game completely lacked pace.“ However, the Reds boss was delighted his team avoided conceding a goal.

    Reaction to Stuttgart v Bayern:

    Ottmar Hitzfeld: “It wasn’t played at any kind of tempo, that was summer football. Both teams focused on retaining possession. The game completely lacked pace. Stuttgart play defensively even at home, so there’s not a lot of room. But we knew that before the start. It was a tricky match. It’s good we kept a clean sheet. That’ll give us confidence in defence. We were lucky to take an early lead thanks to a fine shot by Franck Ribery. We were able to sit back and watch how VfB Stuttgart chose to react. I’m delighted Ribery has settled so well and shows none of the trappings of a star. He just goes out and enjoys himself, he exudes confidence to all those around him. He’s good for the Bundesliga as a whole."

    Franck Ribery: “I feel great at the moment. It’s going very well for the whole team right now, but I’m hoping we can get even better.“

    Daniel van Buyten: “We were good tonight in all areas of the park. I want to praise the whole team, we all worked hard. But we mustn’t let up now. I got to know Franck Ribery in Marseille. I’d rather play with him than against him.“

    Armin Veh (VfB coach): “I’m pretty relaxed about it. We’re still deep into pre-season and we were missing a lot of players. Bayern were classy, but we’re also pretty good. Franck Ribery scored a tremendous opener. Raphael Schäfer could do nothing about it. It’s good to have Ribery in the Bundesliga.“


    veel lof voor ribery. ik had ook niets anders verwacht. een topper is het en hopelijk zal hij nog meer vooruitgang boeken samen met het team.

    nu wat minder nieuws:

    Schweini, Klose, Ribéry and Wagner doubtful

    Apart from the (not atypical) sight of Oliver Kahn thumping a ball practically into the second storey of the admin building in frustration at his team’s poor performance in a pick-up game, all was relatively peaceful at the Säbener Strasse on Thursday morning as the squad focused on regeneration after the League Cup semi-final in Stuttgart.

    “We’ve almost had too many games,” Ottmar Hitzfeld observed as he surveyed a worryingly long injury roster. “Some of my players have reached the limit of what they can take right now.” From now until Saturday’s League Cup final against Schalke 04, the plan was to help the stars recharge their batteries “ready for another top performance.”

    Ribéry and Wagner injured

    However, the injury situation has taken on almost crisis dimensions, especially in attack. Flu victim Miroslav Klose, a late withdrawal from the previous evening’s game, now shares his symptoms with Bastian Schweinsteiger, who sat out Thursday’s session as a result. “We’ll have to wait and see if they’re fit for Saturday. I won’t take any risks,” Hitzfeld remarked.

    Franck Ribéry and Sandro Wagner also missed the workout. Ribéry took a knock to the knee in Stuttgart, while Wagner sustained bruising. “They’re doubtful for Saturday,” Hitzfeld informed fcbayern.de. In the worst case scenario, the coach could be without a single recognised striker.

    Concern for Toni

    There was better news of José Ernesto Sosa as the Argentine resumed the team programme after recovering from sprained ankle ligaments. “We’ll see how it reacts. If it’s OK, he could feature on Saturday,” Hitzfeld advised.

    The General must cope without Luca Toni for a little while longer, as the Italian is now set to resume jogging only at the weekend after turning a tendon in his right knee ten days ago. Hitzfeld could be without the hitman for the start of the new league campaign: “He’s running out of time,” the boss conceded.

    Ismael nears comeback

    Toni will undergo an MRI scan next Wednesday and could rejoin the squad sessions on Thursday or Friday. “That would be the latest possible point in time for him to make the subs bench at least in the opening match,” according to Hitzfeld.

    Valérien Ismael is also aiming to be fit by then, as the Frenchman closes in on a comeback after almost a year out with the after-effects of a double leg fracture. The defender will have to wait a little longer for a full return after receiving the results of a medical on Tuesday. “It’ll be two more weeks,” he informed fcbayern.de.


    de knieprobleem van ribery schijnt niet echt zeer ernstig te zijn en volgens de eerste geluiden vanuit munchen zal hij waarschijnlijk zaterdag gewoon meekunnen spelen. vrijdagochten/middag weten we meer in de training. over wagner heb ik tot nu toe niets kunnen waarnemen. zie hoe dat zal gaan aflopen.

    klose is nog altijd een ernstig twijfelgeval. het is bij hem niet of wel. buiten zijn griep mankeert de spits niets en is hij weer fit. ook hier geldt dezelfde wet als dat bij ribery van te pas kwam, morgen zal er meer duidelijkheid zijn. schweinsteiger moet in principe gewoon meekunnen meedoen. hij schijnt er dan ook minder erg aan te zijn dan klose.

    toni zal naar bijna alle zekerheid pas weer aan het start van de competitie inzetbaar zijn. hij relavideert nog steeds van zijn blessure. dit zal zeker op z'n vroegst nog 2 weken gaan duren. vorig seizoen weet ik me nog te herinerren dat hij bij zijn club fiorentina in de 2e seizoenshelft ook te weinig aan spelen kwam door die langdurige blessure. hij is toen halverwege ook een operatie ondergaan en zelfs in trainingsschema ligt hij achter op de rest van de ploeg. en ismael ziet alsmaar zijn rentree dichterbij komen. hopelijk zullen we de fransman gauw weer binnen de lijnen zien, want de duel naast lucio tussen hem en de belg van. buyten zal naar alle waarschijnlijk zeer interessant gaan worden.

    als van. buyten zijn spel dit seizoen niet weet te verbeteren ten opzichte van vorig seizoen zie ik zeker een kans voor de fransman om van. buyten uit de basis te dringen. dit is alleen maar goed voor de ploeg, wie weet vindt van. buyten nu wel de motivatie om sterker te gaan presteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door net.feyenoord Bekijk bericht
    Nu ik zal onze gewaardeerde Bayern expert Koba zijn mening hierover vragen...
    Want jullie twee komen er niet uit;
    Portugezen staan er om bekend dat ze je kunnen provoceren tot het bekende bloed onder je nagels vandaan komt, maar waarom traptjuist een ervaren speler als Marc hier weer in ?
    En hoelang blijft Hitzfeld (Bayern) dit gedrag tolereren?
    ik denk dat de wedstrijd tegen portugal op de wk en die tegen stuttgart niet 2 gelijksoortige zijn net.feyenoord. ik denk dat het feit dat nederland gewoon niet kon winnen van de slimme en scherpe portugezen, en dat van. bommel dit ook degelijk inzag, een rol heeft gehad in zijn opmerkelijke gedrag toenderstijd. van bommel houdt gewoon van dat soort spelletjes, naast het echte spelletje, op z'n tijd met de tegenstander. het is iets wat zulke type spelers nooit zullen afleren. het is een kenmerk en 1 van de manieren waarop zij denken een tegenspeler uit zijn spel te halen. vele grote leiders, voornamelijk op het middenveld, hadden dit. keane van man. united was er zo één. evenals bayern's voormalig matthaus en effenberg.

    het is wat wat bayern kenmerkt, geloof ik. mark is een eigenaardig voetballer, die alles doet om te winnen. vandaar dat hij voetbalt voor bayern. de enige voetbalfilosofie en wet dat bij der rekordmeister telt is: winnen! op welk manier maakt uiteraard niet uit. van. bommel is een harde voetballer die alles doet om te winnen. als het op een gegeven moment vraagt om vervelend te gaan worden naar de tegenstanders, then be it. zo is hij en ik denk persoonlijk dat nederland meer van dit soort type's nodig heeft. als oranje iets minder op het technische kwaliteit zou gooien en meer spelers met dezelfde mentaliteit als mark in het team zou opstellen zouden ze het gegarendeerd vaak beter gaan doen op grote eindtoernooien. ik snap niet waarom vele NL'ers een afkeer voor van. bommel schijnen te hebben. waarom, omdat hij het pure winnaarsmentaliteit uitstraalt? NL zou juist trots hier op moeten zijn. hoeveel nederlandse spelers zijn er hier nog van over in het hedendaagse voetbal? hoeveel zetten zich 200% in voor hun club, zoals mark dat doet? maar goed, dat is een ietsje ander discussie

    wat betreft hitzfeld, die is zeer tevreden met en over mark. sterker nog, hitzfeld is een fan van hem en heeft dat laten blijken sinds zijn terugkomst bij de club in januari. op één van de eerste persconferenties liet hij weten mark een leider te vinden. ottmar gebruikt mark op het veld ook als zijn voornaamste man om communactie mee te hebben, om vervolgens over te dragen naar de rest van de spelers. allezins kahn de keeper is geeft hitzfeld de voorkeur voor de man met het meeste boss attitude. ook op de training gaat hitzfeld veel in gesprek met van. bommel. voetbaltechnisch is hij zeker niet de beste bij bayern, maar belangrijk is hij wel. en realiseer ook ik mij. barcelona was niet echt zijn thuis, niets ten nadele van de catalanen maar gewoon hoe het type mark in elkaar zit, bij bayern lijkt hij dat integendeel wel te hebben gevonden. hier kan hij zich laten gaan zoals hij wilt op de veld, het box-to-box voetbal spelen wat bij barca niet mogelijk was en in munchen zijn ze daar tot dusver zeer tevreden over. wel moet ik nageven dat het provoceren bij van. bommel soms wel een beetje iets te doorslaat en dat hij dat zeker moet verminderen.

  39. #849
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Post

    Dankjewel voor je uitleg. Grote klasse !
    Als Materazzi fan., denk ik dat gedrag mischien wel te veel projecteer naar verdedigers. Natuurlijk het doel heiligt ook de middelen, doch sommige zaken begrijp ik wat minder bij Marc en voor de rest vind ik het ook prima Daarom vindt Davids ook een geweldig winnaarstype.
    En die zijn er te weinig in Nederland.

  40. #850
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    jup. kijk, sommige absurde acties van van. bommel keur ook ik onterecht af. daar moet hij vanaf, en vooral zich meer gaan richten hoe hij minder balverlies kan gaan lijden en soms zijn mannetje minder vaak laat lopen. maar van. bommel geeft zich elk wedstrijd wel weer 200% en daar kunnen velen voorbeeld aan nemen.

  41. #851
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Van Bommel drie duels geschorst

    Mark van Bommel is zaterdag niet inzetbaar tijdens de finale van de Ligapokal tegen Schalke 04. De middenvelder van Bayern München is voor drie duels geschorst.


    De Nederlander werd vrijdagmiddag van de beslissing van tuchtcommissie van de Duitse voetbalbond (DFB) op de hoogte gesteld. Van Bommel dankt de straf aan het betasten van de edele delen van tegenstander Fernando Meira tijdens de halve finale van de Liga Pokal tegen VfB Stuttgart.

    Scheidsrechter Babak Rafati ontging de actie van Van Bommel, maar de televisiecamera's registreerden het voorval wel. Vorig seizoen kwam de oud-international met obscene gebaren naar de aanhang van Real Madrid en een elleboogstoot aan het adres van Pavel Pardo al negatief in het nieuws.


    und defenitiev:

    Smaakmaker Ribéry mist finale Liga-Pokal

    Franck Ribéry moet de finale van de Liga-Pokal aan zich voorbij laten gaan. De aanvallende middenvelder van Bayern München raakte in de halve finale tegen VfB Stuttgart (2-0 zege) geblesseerd en ondervind nog teveel hinder om morgen te kunnen starten. Der Rekordmeister neemt het morgen in de finale op tegen Schalke '04.


    Ribéry kent een goede start bij Bayern München. In de eerste oefenwedstrijden van het nieuwe seizoen eiste de dribbelaar direct een hoofdrol voor zich op. In de Liga-Pokal scoorde de international drie doelpunten in twee wedstrijden. De finale gaat echter aan hem voorbij.

    Daartegenover staat een groen vinkje achter de naam van Miroslav Klose. De spits was geveld door de griep, maar is voldoende hersteld om aan de wedstrijd te kunnen beginnen. Achter de namen van Bastian Schweinsteiger en Sandro Wagner staat nog een vraagteken: spitsen Lukas Podolski, Jan Schlaudraff en Luca Toni gaan de finale sowieso niet halen.

    Schalke '04 kent minder zorgen. De club uit Gelsenkirchen zag Marcelo Bordon en Rafinha volop meetrainen en beide verdedigers kunnen morgen meespelen. Morgenavond wordt er om 18.00 uur afgetrapt.

  42. #852
    BLAUGRANA maghrabi's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 augustus 2006
    Berichten
    563
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    bayern won de liga pokal tegen schalke met 1-0 dankzij een frommelgoal van klose. de partij begon goed maar werd saaier naar het einde toe. het was wel een open wedstrijd maar beide clubs, en vooral schalke waren te slordig bij de laatste pass.

  43. #853
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ajax&Litmanen=1 Bekijk bericht
    Dit is niet in vorm zijn, dit is een vieze manier van intimideren. Ik vind zijn vechtlust altijd mooi, maar dit soort incidentjes geven altijd weer aan waarom ik hem een lul vind. Heeft niks met voetbal te maken. Dit is van niveau spugen of naschoppen.
    Vind je het gek, als je kijkt naar het land waar hij voetbalt.

  44. #854
    Valencianista Koba's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Klose Guides Bayern To League Cup Win

    Miroslav Klose's 29th minute strike saw Bayern Munich beat

    Schalke 1-0 to win the DFL League Cup in Leipzig, with veteran midfielder Ze Roberto the star of the show.

    It was a tight game which Ottmar Hitzfeld's boys approached with a more vigour than Schalke despite a star-studded infirmary.

    Schalke had a more settled team, but were hardly on the money, easily shut out by a rather disciplined Bayern side compared to last season.

    The Bavarians enjoyed some good spells of possession after a cautious first ten minutes, and Hamit Altintop rattled the woodwork in the 20th minute to set the tone for things to come.

    The procession was interrupted when Kahn had to roll back the years to save Ivan Rakitic's superb free-kick.

    At the other end, Klose and strike partner Jose Ernesto Sosa - who played just off him - showed promise, and it was indeed the German international who broke the deadlock on the half-hour mark after getting on the end of a superb through ball from the young Argentine.

    With a goal in the bag, Bayern began to play with even more confidence, Ze Roberto simply all over the pitch, seemingly ten years younger. Positive signs for Hitzfeld!

    There was some pressure from Schalke late in the half, but Bayern kept it clean at the back.

    Christian Lell and Altintop came close in quick succession just after the break, before Kahn produced another stunning save to deny Kavin Kuranyi.

    Ze Roberto was in his elements again, be it fiesty tackles or bursting runs. Altintop and Lahm both came close towards the end, but it finished 1-0, which was anyway enough for Bayern to win their first trophy this season.

    Teams

    Schalke: Neuer - Rafinha (Westermann), Bordon, Krstajic, Pander - Ernst, Kobiashvili - Rakitic (Azaouagh), Halil Altintop, Lövenkrands (Asamoah) - Kuranyi

    Bayern: Kahn - Lahm, Lucio, Demichelis, Jansen - Ottl, Zé Roberto - Lell (Dos Santos), Hamit Altintop - Sosa - Klose (Wagner)

    ik heb de wedstrijd niet kunnen bekijken omdat ik naar het werk moest. maar zojuist heb ik op het bayern site de samenvatting gezien en op een engelstalige forum een nog ruimere samenvatting. uiteraard ben ik blij met de overwinning.

    een kleine overwinning, maar een belangrijke stap voor naar het op zoek van een goed moraal in het team. ze roberto was de beste man. absoluut. speelt deze braziliaan wel eens een slechte wedstrijd? hehe, iig met afstand weer de beste. ik ben blij om zé weer in het team te zien. hij voelt zich goed, speelt sterk en straalt uit alsof hij nooit voor een jaartje weg is gegaan bij bayern.

    de verdediging was degelijk en begint vooruitgang te boeken. uiteraard vindt ik het super om dit te zien, als je nagaat dat de defensie vorig seizoen ons zorgenkindje was. hitzfeld heeft vooralsnog goed werk afgeleverd en ook naar de 2 centrale mannen moet de nodige lof toekomen. maar er is nog veel werk te doen. achterin zijn we er nog niet hé. de defensie is nog niet echt getest. schalke kon weinig veerkracht in hun aanvallen zetten en mischien dat dit de defensie wel beter heeft doen lijken dan als het op de moment werkelijk is. lucio lijkt in een goed ritme te zitten, en micho deed het zeker naar behoren. ik zou eigenlijk wel willen weten wat van. buyten gebracht zou hebben ook kahn had wat leuke reddingen tussen zitten.

    sosa scheen een redelijke wedstrijd gespeeld te hebben heb ik vernomen en deels gezien. zijn pass-skills zien er iig sowieso veelbeloofend uit. de schalke spelers hadden het moeilijk om hem zonder een overtreding van de bal af te stoppen. uiteraard was het zichtbaar dat hij nog wat moeite heeft met de exacte timing van pases maar zijn onervarenheid en vooral het in een volkomen nieuw team beland te zijn spelen daarin een groot rol. ik ben zeer benieuwd wat sosa zal gaan brengen dit seizoen. hij schijnt een zeer multifuctionele middenvelder met een zeer fijne traptechniek te zijn. hij leek mij nog niet 100% fit, maar dat is logisch na een comeback gemaakt te hebben van een blessure. mocht hij zich gauw settlen binnen het team en gewend raken aan de duitse voetbalcultuur, zie ik hem een mooi toekomst tegemoet te gaan. ik zal voorzichtig met mijn mening zijn over de jongen maar de eerste verschijnselen zien er veelbelovend uit.

    ook altintop speelde weer een degelijk wedstrijd. met ietsje meer geluk had hij voor de 2-0 gezorgd aan het eind van de wedstrijd. zijn mentaliteit voor het spel bevalt mij. hij zal wel eens de nieuwe salihamidzic kunnen worden. de ligapokel zit er op en ik vind dat de ploeg een enorm vooruitgang heeft geboekt. jammer dat we geen enkele keer met de sterkste team konden aantreden, maar het heeft ook zo zijn positieve stempel gedrukt. in vergelijking met vorig seizoen beschikt ottmar over een zeer kwalitatief bank en daar ben ik zeer blij om. het blijkt nu zelfs dat als de sterkhouders van de club niet kunnen aantreden de ploeg nog enorm competitief kan zijn. dit zal wel eens het sleutelpunt kunnen zijn in de doel om de titel terug naar munchen te halen.

    AMUNT BAYERN
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  45. #855
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Blegh, Schalke 04 met 1-0 verloren van Bayern Munchen.

Pagina 19 van 68 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 7 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 7 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •