Pagina 38 van 47 EersteEerste ... 283637383940 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.666 t/m 1.710 van 2113

Discussie: Sparta nieuws

  1. #1666
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ik hou het voor gezien nu. Het heeft toch geen zin meer. Met zulke incapabele trainers, angstige spelers en een wandelende praatpop als directeur is Sparta geen Sparta meer.

    Gisteren kon ik er niet eens meer echt van balen dat we verloren. Je zag het toch al aankomen. Uit naar Excelsior; die nog geen wedstrijd gewonnen hadden, en dan voor rust geen enkel schot op doel lossen. Dan kun je net zo goed thuisblijven als je Sparta ben, wantt zulke potjes verliezen we jaar in jaar uit altijd. We hebben het nota bene aan Sinouh te danken dat we niet zijn afgeslacht in die kattenbak. Om het helemaal af te maken krijg je dan een onterechte pingel tegen van zo'n derderangs flierefluiter die je niet voor homo mag uitmaken omdat ie het echt is. En dus verlies je alweer bij Excelsior, die er zelf ook he-le-maal niks van kunnen. Het is godverdomme tien jaar geleden dat we daar voor het laatst wonnen.

    Met deze trainer gaat het nooit meer goed komen. Die ligt er straks voor de kerst uit. Maarja, Vloet haalt ze zelf. Van die beginnende trainertjes die per se 4-3-3 spelen zonder dat ze uberhaupt de spelers ervoor hebben, want ja, Vloet haalt ook de spelers. Gielisse, Misidjan, Deekmans en alle andere faalhazen komen uit de hoge hoed van Wiljan Vloet. Meer dan 25 spelers gehaald die mafkees. En bij allemaal 'passen de ambities zo goed bij de ambities van Sparta'. Ja joh tuurlijk. Die kansloze figuren willen ook naar de eredivisie, maar daar zijn ze totaal niet geschikt voor. Zo'n Deekman krijgt 'm er bij zn wijf nog niet in joh. Het is een schande dat dit soort spelers het Spartashirt dragen. Ze zijn het niet waard en die trainer die ze opstelt al helemaal niet. Gelukkig de komende tijd lekker veel uitwedstrijden, die gaan ons heel goed af. Staan we met de Sinterklaas met wat mazzel nog net boven Achilles.

    Slijngard, Voskamp en Sinouh, de kanjers in onze selectie, zullen ook wel hun bedenkingen hebben. Zo veel slechte voetballers om zich heen. En een trainer die ze nog opstelt ook. Want laten we wel wezen, Sparta heeft één van de sterkste selecties in deze competitie. Het is de trainer die kiest voor de angsthazen in plaats van de rasvoetballers. Dogan, El Hassnaoui, Mahi, zelfs Bilate, ze doen allemaal niet mee bij Bogers. Zelfs nu Ilias weg is, stelt ie ze niet op. Die vent heeft er geen kijk op, dat is me wel duidelijk. Rare niet kloppende opstellingen en een falend wisselbeleid.

  2. #1667
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.100
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Column Ruud van Os: Cor Pot moet Sparta redden

    Delen: Share on facebookShare on twitterShare on hyvesShare on emailMore Sharing Services8Print
    ‘Sparta kijkt de dood in de ogen…’. Het is een uitspraak gedaan door een Sparta-supporter direct na de 1-0 nederlaag tegen stadgenoot Excelsior. Het is een nietsverhullende en alleszeggende reactie van iemand die zeer begaan is met het lot van de Kasteelclub. Zo iemand die de afgelopen jaren op vrijdagavond vrijwillig in een bus stapte om naar Almere City-uit te gaan. Je moet er maar zin in hebben.

    Komende zaterdag staat Almere City FC-Sparta opnieuw op het programma. Maar het 'in de supporters-bus stappen’ is er dit keer niet bij. Waarom niet? Omdat er geen bus rijdt. Te weinig interesse.

    Het gaat niet goed met Sparta. Dat is het understatement van het jaar. Na het verlies op Woudestein zijn ze in Rotterdam-west afgezakt naar de tiende plaats op de ranglijst van de eerste divisie. Zes wedstrijden gespeeld, twee keer gewonnen, twee keer gelijk en twee keer verloren. Het zijn Sparta-onwaardige cijfers. Al wordt dit momenteel niet uitgestraald door trainer en spelers. Realiseren zij zich wel dat de toekomst van de club op het spel staat?

    Adrie Bogers predikt rust, maar zijn houding wekt irritatie op bij de aanhang. Die willen passie en strijd, ingrediënten die eind vorig seizoen wel aanwezig waren. Henk ten Cate had het toen tijdelijk voor het zeggen op het Kasteel. Het voetbal zag er ook onder zijn leiding niet uit. Maar het totaal verdwenen Sparta-gevoel wist hij wel terug te halen. Dus werd er met passie gestreden door spelers die er onder Michel Vonk niets van bakten.

    Sparta liep de promotie uiteindelijk op het allerlaatste moment mis. Maar Ten Cate had wel één ding duidelijk gemaakt: zonder de aloude Sparta-waarden is er niets mogelijk op het Kasteel. De hoop van iedereen die Sparta een warm hart toedraagt was dat er zou worden voortgeborduurd op het werk van Ten Cate. Niets bleek minder waar. Er werd een onervaren buitenstaander als trainer aangesteld en het sportieve aanmodderen begon weer van voren af aan.

    Was die huidige tiende plaats op de ranglijst maar het enige probleem van Sparta. Dan was de schade nog te overzien. Maar er is meer. Veel meer. Sparta slaagt er maar niet in de weg omhoog in te slaan. Dat lukt niet binnen de lijnen, maar er buiten ook niet. ‘De organisatie staat’ heeft directeur Wiljan Vloet al zo vaak gezegd. Maar is dat ook echt zo? Onlangs voorspelde Vloet zelf dat zijn werkgever over het lopende seizoen twee miljoen euro tekort gaat komen, en dat op een begroting van 5,6 miljoen euro. Omgerekend is dat een tekort van 35 procent. En bij Sparta wordt doodleuk gezegd ‘de organisatie staat’.

    Iedereen weet hoe het werkt bij een voetbalclub. Als er zaterdag wordt gewonnen in Almere, verdwijnen de problemen weer even uit het zicht. Maar dat wil niet zeggen dat ze zijn opgelost. Integendeel. Sparta beschikt op dit moment over een selectie vol matige spelers, komt structureel geld tekort en heeft te maken met teleurgestelde en weglopende klanten. Die klanten kun je opdelen in twee groepen: de supporter met een clubshawl om de nek, en de sponsor met een glas witte wijn in de hand. In beide kampen is de onvrede groot leert een rondje telefoneren langs invloedrijke clubmensen. Niemand wil ‘on the record’ reageren, maar duidelijk is wel dat alle ogen op één man zijn gericht: Cor Pot.

    De voormalig bondscoach van Jong Oranje is sinds een week lid van Sparta’s raad van commissarissen. Met technische zaken in zijn portefeuille. Zelf zegt hij ‘we moeten niet in paniek raken’ en ‘ik ben nog maar net aangetreden’. Voorspelbare reacties. Maar ook Cor moet zien dat zijn kluppie steeds vaster in het eerste divisie-moeras komt te zitten. Dus mag hij zich niet verschuilen.

    Van Pot wordt verwacht dat hij op korte termijn de strijd aangaat met de algemeen/technisch directeur en de trainer. En dat hij heel Sparta, à la Ten Cate, wakker schudt. Maar dat kan hij natuurlijk niet alleen! Supporters en sponsors moeten zich dat heel goed realiseren, en daar waar nodig de helpende hand toesteken. Alleen dan heeft Sparta een overlevingskans. Want als er niets gebeurt… Als het enkel blijft bij de uitgifte van preferente aandelen… Dan gaat de club het niet redden. Met zo’n eenmalig financiële injectie creëer je voor jezelf slechts even wat lucht. Dat is heel iets anders dan een glansrijke toekomst.

    Ruud van Os (44) is eindredacteur sport bij RTV Rijnmond. Zijn sportieve opvoeding genoot hij bij Sparta. Nog altijd volgt hij de club nauwgezet.

  3. #1668
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Als Cor Pot de club moet redden kun je de boel beter opdoeken.

    En realistisch gezien, het enige waar je op kunt hopen is een godswonder, want zoals het nu gaat komt het van zn levensdagen niet meer goed.

  4. #1669
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Het is gewoon over en sluiten met onze club , We zullen een soort Fortuna Sittard worden. Groot stadion voor de helft gevuld en allemaal middelmatige spelers en blijven teren op onze historie .

    Veder helemaal eens met tie wrap slaat de spijker op ze kop , Vloet heeft het goed gedaan als Ad maar als Td heeft die hopenloos gefaalt.

  5. #1670
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Voskamp: 'Wij kunnen geen Jupiler League voetbal spelen'
    Fout, Johan. Dit Sparta kan helemaal geen voetbal spelen.

  6. #1671
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    En net als je denkt dat ze er helemaal geen kut meer van kunnen wint Sparta simpel en verdiend met 0-3 bij Fortuna.

    Ook weer typisch Sparta...

  7. #1672
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Om de Volgende wedstrijd weer niks telaten zien . Je ken het gewoon voorspellen wint uit van Almere , speelt thuis gelijk tegen Eindhoven ,wint uit bij Fortuna , Gaat normaal gesproken kansloos onderuit tegen Az voor de beker en dan komt de belangrijke wedstrijd tegen Telstar Zondag ook uit.

  8. #1673
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Als ze nou hun tweewekelijkse slechte wedstrijd tegen AZ spelen, scheelt dat misschien weer puntverlies bij Telstar...

  9. #1674
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    John de Wolf toegevoegd aan de staf van Sparta 1.

    Awesome!!

  10. #1675
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.100
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Is natuurlijk een held hoor, maar heb altijd het idee dat hij als trainer niet heel serieus te nemen wordt. Als assistent en als individuele trainer voor de verdedigers kan het wellicht toch iets toevoegen. Bij FC Rijnmond vind ik hem in ieder geval altijd een beetje simpel overkomen. "Neemt van mij nou aan." en "Als speler X nou". Dat soort zinnetjes komen er iets te vaak uit.
    Maar goed, in vergelijking met die halve dooie naast hem, wel een persoonlijkheid.

  11. #1676
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.100
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    En Cor Pot is alweer opgestapt bij Sparta.... Waren vast twee fantastische maanden.

  12. #1677
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    En Cor Pot is alweer opgestapt bij Sparta.... Waren vast twee fantastische maanden.
    Gezien wat er gebeurd is, is dat maar beter ook.

  13. #1678
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ken het nou nooit is allemaal rustig lopen bij een club als Sparta , We hebben iedereen die wat aan de club ken bijdragen nodig en zeker iemand met een Spartahart , Nou komt er iemand en trek ze mond open en opzich had die met sommige punten gelijk en dan krijg je ineens gezeik in de rvc en directie en verlaat de beste man ons alweer na 2 maanden . Nu gaat het op het veld stukken beter , Krijgen we nu dit gezeik weer zojammer. En iedereen maar zeggen het gaat om Sparta en Eredivisie nou werk erdan ook met ze alle aan.

  14. #1679
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Cor Pot, je bent een lul!

    16 oktober:
    'Het is erg jammer,' laat Pot weten. 'Maar Sparta heeft rust nodig, dus neem ik deze beslissing. Voor promotie naar de eredivisie moet alles wijken. Daar laat ik het verder bij. Ik zal in de media niet reageren en er voorlopig het zwijgen toe doen in het belang van Sparta.'
    17 oktober:
    'Het is jammer dat het zo is gelopen. Misschien was ik wat voorbarig met mijn uitlatingen op TV Rijnmond, maar volgens mij heb ik niets te veel gezegd. Ik ben wel heel teleurgesteld in hoe de president-commissaris dit heeft afgehandeld. Vloet en ik waren aan het wachten op een gesprek dat nooit heeft plaatsgevonden. Hij heeft er alles aan gedaan, zegt hij, ik geloof er niets van,' aldus Pot.

    'Er zou een soort van bemiddelingspoging komen tussen Vloet en mij en dat was ook echt gelukt. Op zich vind ik Wiljan een hartstikke aardige vent. Alleen is hij een beetje een alleenheerser en kan hij niet goed tegen kritiek. Verder mag ik hem wel. De president-commissaris heeft het gewoon niet goed opgepakt en dat neem ik hem heel erg kwalijk.'
    Pleurt alsjeblieft een eind op bij onze mooie club. Als je echt hart voor Sparta hebt hou je gewoon je bek in plaats van onrust te zaaien.

  15. The Following User Says Thank You to tie-wrap For This Useful Post:

    lucajoy (18 oktober 2013)

  16. #1680
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Sparta Rotterdam distantieert zich van uitlatingen bij RTV Rijnmond
    More Sharing ServicesShare | Share on facebook Share on print Share on twitter Share on email
    Rotterdam - zondag 10 november 2013

    Bij het televisieprogramma FC Rijnmond is gezegd dat Luuk Balkestein benaderd is om zitting te nemen in de Raad van Commissarissen van Sparta Rotterdam. Dit is onjuist. Tevens werd door verslaggever Jan Dirk Stouten gezegd dat algemeen/technisch directeur Wiljan Vloet tegenstander zou zijn van een dergelijke aanstelling en dit persoonlijk zou willen blokkeren. Ook dit is onjuist.

    De Raad van Commissarissen en Directie van Sparta Rotterdam willen met klem benadrukken dat de berichtgeving van RTV Rijnmond suggestief is en op onwaarheden is gebaseerd.

    De Raad van Commissarissen en Directie van Sparta Rotterdam distantiëren zich in gezamenlijkheid van de gedane uitlatingen bij TV Rijnmond.
    Het kan ook niet zo zijn dat je 'offical media partner' volzit met Feyenoorders die zich al jarenlang rot lachen als Sparta verliest. stelletje onruststokers zijn het. Eerst al met Cor Pot, die ze uitlokten om allerlei uitlatingen te doen en nu dit weer. Beter geven ze die bolle Jan Dirk Stouten een stadionverbod.

  17. #1681
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    In navolging van de supporters is ook een aantal sponsors van Sparta helemaal klaar met het slechte spel, de matige prestaties en het gevoerde beleid. Om die reden zien vier geldschieters af van hun jaarlijkse bijdrage aan het winter-trainingskamp in Zuid-Europa. Een van de sponsors heeft dit tegenover RTV Rijnmond bevestigd.

    De sponsors laten Sparta niet definitief in de steek, maar willen wel een signaal afgeven. Of het eerste elftal van de Kasteelclub in januari naar het buitenland kan is nu zeer onzeker, want daarvoor zijn de Rotterdammers afhankelijk van externe financiering. Die vier sponsors zijn in afwachting van een reactie van de Sparta-directie.

    Zoals bekend zijn ook de supporters van Sparta ontevreden. Zij organiseren daarom woensdag een bijeenkomst. Tijdens die bijeenkomst zal worden nagedacht over acties die de clubleiding, trainer en spelers duidelijk moeten maken dat de maat nu echt vol is.

    Algemeen en technisch directeur Wiljan Vloet zal dinsdagmiddag in een interview reageren op de onstane situatie bij Sparta. Dat vraaggesprek zal zo snel als mogelijk geplaatst worden op rijnmond.nl. Om 14.15 uur wordt het interview met Vloet op Radio Rijnmond uitgezonden in het programma Middag aan de Maas.
    Er is weer eens gezeik bij Sparta. Hoort bij de club...

    Ben het verder eens met het statement. Rot op met zo'n trainingskamp naar Turkije of Spanje.

  18. #1682
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Henk ten Cate:'Ik ga mezelf niet aanbieden'

    21-11-2013 | 21:13

    Delen: Share on facebook Share on twitter Share on hyves Share on email More Sharing Services
    3
    Print
    Henk ten Cate heeft na de verloren play-off wedstrijd tegen Roda JC aangeboden om mee te denken aan de toekomst van Sparta, maar daar is nooit wat meegedaan.

    'Als mensen mij zouden vragen hoe ik die periode gezien zou hebben dan had ik mijn mening kunnen geven. Ik zou ook enkele aanbevelingen kunnen geven van verbeterpunten, maar ik ga mezelf niet aan lopen bieden', zei Ten Cate voor de microfoon van RTV Rijnmond.

    'Een van de dingen die ik toen gezegd heb is dat ik denk dat er voor deze groep een ervaren trainer gezet moet worden. Maar ik heb ook niet de wijsheid in pacht. Mijn gevoel zei dat het geen makkelijke groep was om te hanteren. Het zijn niet de eenvoudigste karakters. En dan denk ik dat je misschien een ervaren trainer nodig hebt. Ik ga verder geen waardeoordeel vellen over de trainer die er nu zit', aldus de Amsterdammer.

    Ten Cate vindt het jammer dat het momenteel onrustig is bij Sparta. 'Het is een geweldige club dus ik hoop dat de rust snel terug gaat keren. En de enige manier is om wedstrijden te winnen. Tot vorige week deden ze het eigenlijk heel erg goed. Alleen dan verlies je twee keer en dan komt er kritiek. Ik kan van afstand niet beoordelen of deze terecht is', aldus Ten Cate, die tegenwoordig op Ibiza woont.

    Ten Cate wil liever niet herinnerd worden aan de wedstrijd tussen Roda JC en Sparta waarin de Kasteelclub in de laatste minuten de droom om terug te keren naar de Eredivisie uiteen zag spatten. 'Ik vond het verschrikkelijk.Ik heb die film nog een paar keer teruggedraaid en het klopte van geen kant. Maar dingen gebeuren', aldus Ten Cate.
    Wat een eigenwijze sukkels lopen er ook bij Sparta rond. Heb je een topcoach met een karrenvracht aan ervaring rondlopen die aangeeft advies te willen geven voor wat betreft aankopen en het type trainer en neem je het advies niet aan. Sterker nog, je gaat niet eens een uurtje om de tafel zitten. Vloet, wees nou eens niet zo zelfingenomen en LUISTER naar adviezen om je heen, dan wordt het nog eens wat met dat technische beleid van je.

    En inderdaad, aan Roda-uit zat een heel vies meneer-liesveld-luchtje, dat heeft Henk goed gezien (of geroken).

  19. The Following User Says Thank You to tie-wrap For This Useful Post:

    spartapiet (21 november 2013)

  20. #1683
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Erlopen al jaren jaren mensen op het kasteel in het bestuur , Als je zo man zijn advies negeert ben je gewoon niet goed wijs . En dit neem ik niet alleen Vloet kwalijk maar ook de mensen van de Rvc die moeten zo Spartaan altijd aanboord houden.

  21. #1684
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Sparta hoopt op 75.000 euro

    FC Dordrecht eindigde als eerste in de strijd om de tweede periode. Maar de Dordtenaren wonnen al de eerste periode en namen dus niet serieus deel aan de tweede periode. Jong PSV mocht de tweede periodetitel wel winnen, maar mag niet meedoen aan de nacompetitie play-offs. Dus is Sparta verzekerd van deelname aan de play-offs.

    PSV krijgt de 75.000 euro in ieder geval niet
    Wat in de eerste alinea staat is glashelder. Wat niet helder is, is de financiële afhandeling. Bij een periodetitel hoort normaal gesproken een geldprijs van 75.000 euro. Maar dit bedrag is gelinkt aan de Coöperatie Eerste Divisie (CED). PSV maakt hier geen onderdeel vanuit en het bedrag gaat dan ook zeker niet naar PSV. Dit laat Maarten Vreuls, PR medewerker van de CED weten. “Maar wat er wel gaat gebeuren, is nog onduidelijk”, aldus Vreuls.

    Sparta hoopt op 75.000 euro
    Sparta hoopt aanspraak te maken op het bedrag, wat bijvoorbeeld het half jaar salaris van een prima huurling (te halen in de winterstop) zou overstijgen. Dit geld ontvangen zal de insteek van onze club zijn. Maar als Sparta het bedrag niet zou krijgen, wil onze club nog wel de garantie dat het geldbedrag van de derde of vierde periode wel naar Sparta gaat, als onze club die zou winnen. Normaal gesproken komt de winnaar van de eerste of tweede periode daar niet voor in aanmerking, maar Sparta wil uiteraard voorkomen wel een periode te winnen, maar financieel zonder lege handen te staan.

    In een serieuze competitie zouden de regels uiteraard vooraf helder zijn. Maar in de wereld van de pilsssssleague werkt het allemaal wat anders. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
    En weer iets waar de heren bij de KNVB op voorhand niet over na hebben gedacht. Eigenlijk heeft nr. 1 Dordrecht recht op dat geld, vind ik. Maar als er blijkbaar een regel is dat je niet twee keer het geldbedrag dat bij een periodetitel hoort kunt ontvangen dan hoort het natuurlijk wel naar nr. 3 Sparta te gaan en niet in de veel te grote geldzak van de Knvb te blijven zitten.

  22. #1685
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Bogers ligt eruit. Inderdaad voor de kerst dus.

    HOUDOE EN BEDANKT!

  23. #1686
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Raar beleid toch altijd bij Sparta, 2e en zeker van nacompetitie en dan dit.

  24. #1687

    Aangemeld
    18 december 2009
    Locatie
    Herten
    Leeftijd
    66
    Berichten
    118
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Het is niet echt raar beleid. Bogers had als opdracht promoveren met leuk en aantrekkelijk voetbal. Wanneer er nu weer gewacht wordt tot aan drie wedstrijden voor het eind dan komt het er weer niet van en helaas promoveren dit jaar is noodzaak en daar gaat alles en iedereen voor wijken indien nodig ook Vloet.

  25. The Following User Says Thank You to lucajoy For This Useful Post:

    tie-wrap ( 2 december 2013)

  26. #1688

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Zo en de volgende trainer op het kerkhof bij Sparta en Vloet. Wat een beleid

  27. The Following User Says Thank You to Bernardo For This Useful Post:

    tie-wrap ( 2 december 2013)

  28. #1689
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Raar beleid toch altijd bij Sparta, 2e en zeker van nacompetitie en dan dit.
    2e is niet goed genoeg als je het hoogste spelersbudget hebt en de play-offs zijn geen doelstelling bij Sparta. Dat hoort vanzelfsprekend te zijn. Het is alsof je als Ajax-fan blij zou zijn met het behalen van de Europa League, terwijl je verreweg het meeste geld uitgeeft aan je eerste selectie en wekelijks kutvoetbal te zien krijgt.

    ........

    Het voetbal was op een enkele uitzondering na gewoon bar en bar slecht. Sparta heeft nu ook 10 punten minder dan vorig seizoen na evenveel wedstrijden. Het voetbal lijkt nergens op, er is geen sprake van passie en strijd en de afgelopen twee uitwedstrijden heeft Sparta verloren van JONG Ajax en JONG Twente zonder ook maar één echte kans te creëren. En als de trainer dan wekelijks roept dat het allemaal wel meevalt, dat er aanknopingspunten zijn en dat hij zich niet bezig houdt met randzaken en de frustratie onder de supporters, dan ben je vroeg of laat gewoon aan de beurt. Zo werkt dat bij elke club en zolang Sparta trainers blijft aanstellen zonder uitstraling of 'feeling' met de club en de fans herhaalt deze vicieuze cirkel zich.

    De meeste supporters voelden dit ook al ver van tevoren aankomen. Bogers past niet bij Sparta. Bij zn aanstelling was er al twijfel onder de supporters. Die man heeft eigenlijk nooit een eerlijke kans gehad omdat die de uitstraling heeft van een patatzak en daarom had ie ook nooit aangesteld mogen worden. Als je een seizoen eerder een trainer terecht ontslaat (Vonk) om drie maanden later een identiek type trainer (Bogers) aan te stellen doe je als beleidsmakers (Vloet en RvC) iets helemaal fout. Daar balen we allemaal van bij Sparta. Er wordt maar niet geleerd van fouten uit het verleden. Misschien moet Wiljan zelf maar voor de groep gaan staan. Hij is degene die deze selectie in drie jaar tijd heeft samengesteld en hij is degene die beweert dat je met deze spelers kunt promoveren. Maak het dan zelf maar af ook.

    Voorlopig is het aan Arjan van der Laan, Peter van den Bergh en John de Wolf. Hopelijk krijgen ze de groep gemotiveerd voor zondag tegen Excelsior. Het seizoen is immers nog lang.

    Sparta Rotterdam heeft vanmorgen de spelersgroep geïnformeerd dat Adrie Bogers met ingang van vandaag op non-actief is gesteld. Na afloop van het verloren competitieduel tegen Jong FC Twente hebben diverse gesprekken geresulteerd in deze beslissing.

    Algemeen/Technisch Directeur Wiljan Vloet reageert: “De start als hoofdtrainer van Sparta Rotterdam was niet prettig. Adrie Bogers begon eigenlijk met een 1-0 achterstand aan een zeer lastige opgave bij Sparta. De club had namelijk een diepe wond na het mislopen van de zo vurig gewenste promotie in de slotminuten van de Play-Offs. Mede daardoor was er een duidelijke opdracht aan de hoofdtrainer om de passie terug te brengen in het voetbal van de club.”

    Vanaf de eerste wedstrijd is er te weinig passie en beleving vertoond in het spel. Dit resulteert zelfs dat het behalen van de Play-Offs niet als een sportief resultaat wordt gevoeld. Helaas hebben wij niet de verwachting dat onder leiding van Adrie Bogers hier op korte termijn verandering in zal komen. Dat is de belangrijkste reden om een andere koers te gaan varen. Zijn aanstelling na de interim-periode van Henk ten Cate was een uitgebreid proces waarin we veel gesprekken hebben gevoerd en onze keuze gereflecteerd hebben met vele belanghebbenden met voetbalkennis. Uiteindelijk is gebleken dat ondanks zijn vakinhoudelijke kwaliteiten dit niet voldoende is om Sparta te helpen aan een eerste elftal dat met passie kan domineren over een tegenstander,” aldus Wiljan Vloet.

    De komende weken, waarschijnlijk tot aan de winterstop, zal Arjan van der Laan verantwoordelijk zijn voor de trainingen en wedstrijden van het eerste elftal. Hij zal hierbij geassisteerd worden door Peter van den Berg en John de Wolf.

    Directie en Raad van Commissarissen zullen zich in de komende periode beraden over de te nemen vervolgstappen.
    Laatst gewijzigd door tie-wrap; 2 december 2013 om 10:47

  29. The Following User Says Thank You to tie-wrap For This Useful Post:

    lucajoy ( 2 december 2013)

  30. #1690
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Zo slecht kan het toch niet zijn als je ´gewoon´ 2e staat. Of moeten ze in Tilburg/Doetinchem/Venlo ook maar de trainer eruit gooien?

  31. #1691
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Zo slecht kan het toch niet zijn als je ´gewoon´ 2e staat. Of moeten ze in Tilburg/Doetinchem/Venlo ook maar de trainer eruit gooien?
    Zo slecht kan het dus wel zijn.

    Over andere clubs kan ik niet oordelen. Die hebben ook (veel) minder geld uitgegeven aan hun selecties en volgens mij hebben die ook andere doelstellingen dan Sparta.

  32. #1692
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Bij Willem II zal het niet veel verschillen en die ontslaan hun coach ook niet.

  33. #1693

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    En uiteindelijk promoveert Sparta weer niet. Ik lach me dood.

  34. #1694
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ze wachten nu teminsten niet tot dat het telaat is netzoals vorig seizoen. Het seizoen is nog lang en ja het blijven 8 punten,maar niks doen het zeker niet geholpen het word alles of niks nu. Er zijn sterke geruchten dat Sparta in de winterstop ervaring wil aantrekken want dat mist de ploeg ook wel hoor. We gaan het zien we kunnen niet gelijk wonderen verwachten.

  35. #1695
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    En uiteindelijk promoveert Sparta weer niet. Ik lach me dood.
    Lekker lachen joh. Als je daar gelukkig van wordt....

  36. #1696
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spartapiet Bekijk bericht
    Ze wachten nu teminsten niet tot dat het telaat is netzoals vorig seizoen. Het seizoen is nog lang en ja het blijven 8 punten,maar niks doen het zeker niet geholpen het word alles of niks nu. Er zijn sterke geruchten dat Sparta in de winterstop ervaring wil aantrekken want dat mist de ploeg ook wel hoor. We gaan het zien we kunnen niet gelijk wonderen verwachten.
    We zullen het wel zien. Er is in elk geval weer iets van uitzicht op verbetering nu Bogers weg is. Onder hem viel geen fatsoenlijk voetbal of passie en strijd meer te verwachten.

  37. #1697

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tie-wrap Bekijk bericht
    Lekker lachen joh. Als je daar gelukkig van wordt....
    Niet zo geïrriteerd.

    Het is toch ook gewoon hap-snap beleid wat er gevoerd word op het moment? Zelfde wat wij hadden tussen 2008 en 2011. Dure spelers halen, loopt niet, nog meer spelers halen. Geen promotie = schulden. Het loopt straks een keer verkeerd af.

  38. #1698
    FP Moderators
    Aangemeld
    17 juli 2007
    Leeftijd
    36
    Berichten
    2.427
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Ik volg Sparta afgezien van wat samenvattingen niet, maar het is merkwaardig dat je je coach er uit knikkers als je tweede staat en de play-offs hebt bereikt. Die resultaten zijn er natuurlijk niet zomaar gekomen.

  39. #1699
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinussz Bekijk bericht
    Ik volg Sparta afgezien van wat samenvattingen niet, maar het is merkwaardig dat je je coach er uit knikkers als je tweede staat en de play-offs hebt bereikt. Die resultaten zijn er natuurlijk niet zomaar gekomen.
    Dat we 2de staan komt door een serie waarin we veel mazzel hebben gehad , Winnen 2 x van 9 man , we winnen onverdiend in blessuretijd in Emmen , we steelen een onverdiend punt uit bij Mvv . We hebben dit seizoen gewoon mazzel zeg ik heel eerlijk , Maar we hebben 1 punt gehaald uit 3 wedstrijden tegen de Beloftes . Er is weinig tot geen strijd er is super triest voetbal. Supporters komen steeds minder door het voetbal wat we spelen. Sponsers en supporters boos resultaten zijn minder nu en dan weet je trainer is de klos ookal sta je gedeeld 2de.

  40. The Following User Says Thank You to spartapiet For This Useful Post:

    Tinussz ( 2 december 2013)

  41. #1700
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Ligt het probleem trouwens niet gewoon veel dieper (Vloet?) dan de zoveelste trainer? 5 trainers in 10 jaar, lijkt dus niet bepaald alleen aan de trainers te liggen.

  42. #1701

    Aangemeld
    18 december 2009
    Locatie
    Herten
    Leeftijd
    66
    Berichten
    118
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viktor Bekijk bericht
    Ligt het probleem trouwens niet gewoon veel dieper (Vloet?) dan de zoveelste trainer? 5 trainers in 10 jaar, lijkt dus niet bepaald alleen aan de trainers te liggen.
    Je hebt een punt alleen, ook Vloet heeft maar een klein budget voor het salaris van de trainer. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat iedere trainer bij Sparta wil komen. Allereerst het salaris en dan ook nog het risico lopen om eruit getrapt te worden zodra het tegen zit. Dus Vloet heeft maar beperkte middelen en dus ook maar een beperkte keuze. Nu midden in het seizoen moet er wat gebeuren want Sparta moet promoveren klaar. Nu maar hopen dat Vloet ergens geld vandaan haalt om een ervaren trainer te halen en ook nog een die wil. Ikzelf hoop op Pastoor

  43. #1702

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Hoezo MOET Sparta promoveren? Omdat men onnodige risico's neemt? Wat ik al verwachtte dus.

  44. #1703

    Aangemeld
    18 december 2009
    Locatie
    Herten
    Leeftijd
    66
    Berichten
    118
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Hoezo MOET Sparta promoveren? Omdat men onnodige risico's neemt? Wat ik al verwachtte dus.
    Welke risico's zijn volgens jou dan onnodig?

  45. #1704
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucajoy Bekijk bericht
    Je hebt een punt alleen, ook Vloet heeft maar een klein budget voor het salaris van de trainer. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat iedere trainer bij Sparta wil komen. Allereerst het salaris en dan ook nog het risico lopen om eruit getrapt te worden zodra het tegen zit. Dus Vloet heeft maar beperkte middelen en dus ook maar een beperkte keuze. Nu midden in het seizoen moet er wat gebeuren want Sparta moet promoveren klaar. Nu maar hopen dat Vloet ergens geld vandaan haalt om een ervaren trainer te halen en ook nog een die wil. Ikzelf hoop op Pastoor
    Dat Vloet maar een relatief weinig budget, al is het budget nog gewoon top JL, heeft te besteden, kan ik nog volgen. Net als dat daardoor niet iedere trainer beschikbaar is. Maar je kunt ook niet bepaald voorbij gaan aan het feit van het aantal versleten trainers onder Vloets (technisch) leiding. Dan kan je welke keer de zwarte piet aan de trainer toespelen, maar dan lijkt me dat er beleidsmatig ook wel een en ander mis is. Als je een bepaalde huisstijl wil laten spelen, dan zorg je er toch op zijn minst voor dat deze trainer ook die stijl als eigen stijl heeft. Gezien het land lijkt me dat niet eens het grootste probleem.

  46. #1705

    Aangemeld
    18 december 2009
    Locatie
    Herten
    Leeftijd
    66
    Berichten
    118
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viktor Bekijk bericht
    Dat Vloet maar een relatief weinig budget, al is het budget nog gewoon top JL, heeft te besteden, kan ik nog volgen. Net als dat daardoor niet iedere trainer beschikbaar is. Maar je kunt ook niet bepaald voorbij gaan aan het feit van het aantal versleten trainers onder Vloets (technisch) leiding. Dan kan je welke keer de zwarte piet aan de trainer toespelen, maar dan lijkt me dat er beleidsmatig ook wel een en ander mis is. Als je een bepaalde huisstijl wil laten spelen, dan zorg je er toch op zijn minst voor dat deze trainer ook die stijl als eigen stijl heeft. Gezien het land lijkt me dat niet eens het grootste probleem.
    Daar heb je helemaal gelijk in die fout heeft Vloet dan ook toegegeven. Nu gaan we hopen dat hij ook van zijn fouten heeft geleerd.

  47. #1706
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucajoy Bekijk bericht
    Daar heb je helemaal gelijk in die fout heeft Vloet dan ook toegegeven. Nu gaan we hopen dat hij ook van zijn fouten heeft geleerd.
    Ik heb er een hard hoofd in, gezien zijn afgelopen jaren.

  48. #1707
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viktor Bekijk bericht
    Dat Vloet maar een relatief weinig budget, al is het budget nog gewoon top JL, heeft te besteden, kan ik nog volgen. Net als dat daardoor niet iedere trainer beschikbaar is. Maar je kunt ook niet bepaald voorbij gaan aan het feit van het aantal versleten trainers onder Vloets (technisch) leiding. Dan kan je welke keer de zwarte piet aan de trainer toespelen, maar dan lijkt me dat er beleidsmatig ook wel een en ander mis is. Als je een bepaalde huisstijl wil laten spelen, dan zorg je er toch op zijn minst voor dat deze trainer ook die stijl als eigen stijl heeft. Gezien het land lijkt me dat niet eens het grootste probleem.
    Niemand bij Sparta gaat voorbij aan het falende technische beleid van Vloet. Zoveel trainers heeft hij niet eens versleten ook hoor. Vonk zat bijna twee seizoenen. Bogers een half seizoen. Thats it. Er zijn clubs die net zo vaak van coach wisselen. In dit geval was het ontslag terecht en onvermijdelijk. Bogers paste simpelweg totaal niet bij Sparta en kon totaal niet omgaan met de emoties en de druk die bij Sparta altijd aanwezig zijn. Ik heb nog geen enkele Spartaan gesproken of gehoord die dit ontslag niet snapt. Het ontslag van Bogers is amper een issue, want dat zagen we wel aankomen. Was het nu niet, dan toch wel na de oh zo voorspelbare derby-nederlaag tegen Excelsior komend weekend.

    De juiste trainer vinden is voor Sparta wel degelijk een probleem. Dat heeft Henk ten Cate ook aangegeven toen hij vertrok. Je moet een hele dikke huid hebben wil je in de slangenkuil bij Sparta overeind blijven. Bogers zal ook best een prima trainer zijn hoor, maar hij had geen natuurlijk overwicht op de spelers en het bestuur. Dan kom je er niet bij Sparta.

  49. #1708
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Hoezo MOET Sparta promoveren? Omdat men onnodige risico's neemt? Wat ik al verwachtte dus.
    Geen idee waar je het over hebt met je risico's. Dat is nou juist precies hetgeen dat Wiljan Vloet wel goed voor elkaar heeft. Dat Sparta MOET promoveren is omdat de club op dit niveau eigenlijk niet kan bestaan. Dat gaat niet over risico's, maar over het instandhouden van een instituut in de regio. De club Sparta, als oudste profclub van Nederland, met een monumentaal stadion en een landelijk gerenommeerde jeugdopleiding verdient het om te blijven bestaan. Dat kan op lange termijn alleen in de eredivisie. Eigenlijk is dit seizoen er al één te veel, maar door aandelenverkoop hebben we een jaartje langer respijt.

    Er is bij Sparta heus een Plan B waarin de organisatie geminimaliseerd wordt en de jeugdopleiding gestopt. Maar goedbeschouwd kun je dan net zo goed direct de stekker er helemaal uit trekken, want dan is alle fundament onder de club weg. Zolang er alternatieven zijn, en die zijn tot nu toe steeds gevonden, moet Sparta blijven proberen terug te keren naar waar het thuishoort.

  50. #1709
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Niet zo geïrriteerd.

    Het is toch ook gewoon hap-snap beleid wat er gevoerd word op het moment? Zelfde wat wij hadden tussen 2008 en 2011. Dure spelers halen, loopt niet, nog meer spelers halen. Geen promotie = schulden. Het loopt straks een keer verkeerd af.
    Mwah. Je kunt veel zeggen van het beleid, maar er zit wel een idee achter. Hap-snap zou ik het ook niet willen noemen. Het is alleen het verkeerde beleid, of in elk geval niet met de juiste personen ingevuld. Bogers halen was een grote fout van iedereen die bij Sparta verantwoordelijkheid draagt. En alle supporters zagen het van mijlenver aankomen. idem voor alle middelmatige aankoopjes van Vloet. Haalden we maar 2 of 3 'dure spelers' in plaats van tig breedteaankopen omdat 'alle posities dan dubbel bezet zijn'. Inmiddels driedubbel, want dat er ook jeugdspelers rondlopen waren ze in de bestuurskamer even vergeten.

    De scheidslijn tussen de manier waarop het nu gaat en een succesvol technisch beleid is niet eens zo groot. De miskopen van Vloet doen het ergens anders nog best redelijk, dus zo slecht zijn ze nou ook weer niet. Maar als je op de meest cruciale positie, de trainer, twee keer een zouteloze figuur neerzet die spelers individueel niet beter maakt en geen charisma heeft, dan wordt het nooit wat. Vonk kwam door zijn norse gedrag over als een lul, liet Sparta behoudend spelen, boekte daar resultaat mee tot eigenlijk maart vorig jaar de boel ineens helemaal instortte. Op zo'n moment heb je een coach met charisma nodig. Iemand als Henk ten Cate. Die kreeg het nog bijna voor elkaar ook in Kerkrade. Het is dat Liesveld en zijn vriendjes er een stokje voor staken anders speelden we nu eredivisie. En dit jaar krijg je weer precies zo'n lul van een trainer terug. Kan moeilijk omgaan met de media, negeert de supporters volledig, wordt zenuwachtig als ie voor de camera staat, brengt totaal geen passie in zn elftal. Dan lig je er bij Sparta al heel snel uit. Dat is nu al zo vaak gebleken.

  51. The Following User Says Thank You to tie-wrap For This Useful Post:

    spartapiet ( 3 december 2013)

  52. #1710
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Maaskant alweer weg bij Minsk
    04-12-2013 | 12:49
    Delen: Share on facebook Share on twitter Share on hyves Share on email More Sharing Services
    1
    Print
    De Schiedamse trainer Robert Maaskant is al na een klein halfjaar weg als trainer van Dinamo Minsk. Het contract van de 44-jarige coach is met wederzijds goedkeuren ontbonden.

    Maaskant had in juni nog een contract voor 1,5 jaar ondertekend bij de club. Hij sprak toen de ambitie uit om de ploeg naar het kampioenschap te leiden. Die missie is niet gelukt, Dinamo eindigde namelijk als derde in de competitie. De achterstand op kampioen BATE Borisov bedroeg uiteindelijk 13 punten. Ook Sjachter Soligorsk eindigde nog voor Dinamo.

    In het verleden was Maaskant ook trainer bij RBC Roosendaal, NAC Breda, Willem II, FC Groningen en het Poolse Wisla Krakow.
    1 en 1 is 2?

Pagina 38 van 47 EersteEerste ... 283637383940 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Wie moet Sparta Rotterdam gaan kopen/verkopen?
    By JohnDylan in forum Sparta Rotterdam
    Reacties: 475
    Laatste bericht: 14 augustus 2020, 10:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •