Bekijk resultaten enquête: Waar eindigt Hannover 96

Aantal stemmers
2. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bij de eerste 3

    0 0%
  • Bij plek 3 tm 6

    1 50,00%
  • bij plek 6 tm 9

    1 50,00%
  • bij plek 9 tm 12

    0 0%
  • lager dan de 12de plaats

    0 0%
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 315 van 448

Discussie: Overige Duitse clubs

  1. #271
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kitno Bekijk bericht
    Gloryhunters.
    Ja, dat krijg je hè met zo'n ploeg. Ik moet zeggen dat ze bij mij ook wel aan populariteit gewonnen hebben hoor. Wellicht dat het niet eens zo zeer Gloryhunters zijn (er staat immers geen fans). Maar wellicht ligt het meer in het feit dat er ineens een club is die met Bayern aan het vechten is om de eerste plek. Iets wat voor veel Duitsers natuurlijk een leuk gegeven is.

  2. #272
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Voor de statistiekliefhebbers:

    Overigens is de kans dat Hoffenheim als Herbstmeister ook regulier kampioen wordt bijna 70%. Verders altijd iemand uit de top 4 die dan kampioen wordt.

    http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_d...all-Bundesliga

  3. #273
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard


    Hoffenheim-spelers samen op kerstvakantie
    Geschreven op maandag, 22 december om 12:28

    De succesformule van de Bundesliga-opmars van 1899 Hoffenheim lijkt voor een groot gedeelte in de onderlinge vriendschap te zitten. Een deel van de Duitse winterkampioen wil deze band nog meer versterken, tot groot genoegen van trainer Ralf Rangnick, door zelfs met elkaar de feestdagen te vieren.



    Aanvankelijk was aanvoerder Selim Teber van plan om zelf de kerstdagen en oud- en nieuwjaar in New York te vieren. Toen een negental ploeggenoten hier lucht van kregen werd besloten om dezelfde vakantiebestemming als de Hoffenheim-captain uit te kiezen om zo met elkaar op een wellicht gedenkwaardig 2009 te kunnen proosten.

    “Dit is ongelooflijk”, vertelde Rangnick in Bild over de voornemens van zijn selectie. “Toen ik vroeg waar de spelers tijdens de stop naartoe gingen, antwoordde haast iedereen hetzelfde. Je moet weten dat ze de laatste maanden elke dag op elkaars lip zaten. Ik smeedde een vriendenploeg, dan volgen de goede prestatie vanzelf”, aldus de trainer.

    De tien Hoffenheim-spelers vertrekken deze week met hun gezinnen richting de Verenigde Staten. Onder meer een basketbalwedstrijd van de New York Knicks staat dan op het programma. “Wij gaan door het vuur voor elkaar. Deze samenhang heb ik nooit ergens anders meegemaakt. In New York gaan we ons voorbereiden op de terugronde”, aldus aanvoerder Teber.

    Het is allerminst verwonderlijk dat Hoffenheim zich op deze manier prepareert voor de hervatting van de Bundesliga. De promovendus gaat momenteel samen met Bayern München aan kop van de competitie en kan de eerste club sinds 1. FC Kaiserslautern worden (in 1998) door vanuit de Tweede Bundesliga gelijk de landstitel te veroveren.


    Ze weten wel hoe de boel te verkopen, wellicht allemaal wat overdreven maar het is toch mooi om te lezen dat dit tegenwoordig nog gebeurd .

  4. #274
    Koos Emotieloos Wastum's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.208
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    En zul je maar net zien dat op die vakantie de pleuris uitbreekt.
    Ik hoop wel dat Hoffenheim nu gewoon kampioen wordt. Ik gun het ze van harte!

  5. #275
    Freek's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2008
    Locatie
    Sneek
    Leeftijd
    31
    Berichten
    99
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    ik hoop dat ze kampioen worden en ik hoop ook dat ze CL halen maar dat zal denk ik wel gebeuren.

  6. #276
    FUR TV!! UniQue's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2008
    Locatie
    Almere.
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
    ik hoop dat ze kampioen worden en ik hoop ook dat ze CL halen maar dat zal denk ik wel gebeuren.
    Ik denk toch dat Bayern Munchen de titel gaat pakken, maar CL moet lukken voor Hoffenheim. Hoffenheim is de mooiste duitse club omdat de club het minst duits is.

  7. #277
    JannickAFCA's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 januari 2008
    Locatie
    Dalfsen
    Leeftijd
    30
    Berichten
    415
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard


  8. #278
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kramer20 Bekijk bericht
    Dat is inderdaad wel geestig :happydance:

  9. #279
    Daar ben ik weer! ALenstra's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2007
    Locatie
    Midden vh Land
    Berichten
    308
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Dietmar Hopp heeft in een intervieuw met Rhein Neckar Zeitung laten weten dat hij in 8 jaar tijd 175 miljoen heeft gespendeerd aan TSG Hoffenheim. Daarvan was 90 miljoen aan 2 stadions, 40 miljoen aan jeugdopleiding en 45 miljoen aan spelers.

  10. #280
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALenstra Bekijk bericht
    Dietmar Hopp heeft in een intervieuw met Rhein Neckar Zeitung laten weten dat hij in 8 jaar tijd 175 miljoen heeft gespendeerd aan TSG Hoffenheim. Daarvan was 90 miljoen aan 2 stadions, 40 miljoen aan jeugdopleiding en 45 miljoen aan spelers.
    Ik vind het nog meevallen 175 miljoen in 8 jaar en dan nu al meestrijden bovenin de Bundesliga. Er wordt bij Hoffenheim een uitstekend beleid gevoerd.

  11. #281
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Tijdens het duel tussen FC Volendam en AZ zat zondagmiddag een meer dan geïnteresseerde delegatie van Hoffenheim op de tribune. De Duitse club is op zoek naar een vervanger van de geblesseerde Vedad Ibisevic en hoopt deze in Alkmaar te vinden.


    De Bosnische topscorer van de Duitse stuntploeg scheurde afgelopen week een knieband en is daardoor enkele maanden niet inzetbaar. Om offensief niet in problemen te komen heeft Hoffenheim zijn zinnen gezet op een nieuwe aanvaller, weet het Algemeen Dagblad maandag te melden.

    In Alkmaar is het dringen om een plaatsje in de voorhoede. Momenteel zijn het Ari en Mounir El Hamdaoui die de voorkeur krijgen boven Moussa Dembélé en Graziano Pellè. Een luxepositie voor trainer Louis van Gaal. Volgens de krant zou Hoffenheim echter van plan zijn één van de vier aanvallers naar Duitsland te halen.
    Ik denk dat de Duitsers voor Dembele op de tribune zaten. Al weten ze natuurlijk allang wat de Belg kan. Ik vind hem qua acties en meevoetballen een van de beste spitsen die er in Nederland rondlopen. Hij zal alleen aan zijn rendement moeten werken. El Hamdaoui lijkt mij een veel te dure transfer voor Hoffenheim want ik heb het vermoeden dat er onder de 18 miljoen niet wordt gepraat door Scheringa over de Marokkaan.

  12. #282
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    El Hamdaoui en Dembélé lijken mij niet haalbaar voor de lijstaanvoerder van Duitsland. El Hamdaoui zal inderdaad minsten een miljoen of 18 moeten kosten, en ook Dembélé zullen ze wel een miljoentje of 14 of meer voor vragen. Misschien dat Ari een optie is, maar die jongen is de laatste tijd ook ontzettend goed bezig. Pelle haal je voor een paar miljoentjes wel op uit Alkmaar, maar het is nog maar de vraag of hij het niveau in de top van de Bundesliga aankan. Kijkend naar zijn prestaties in Nederland, zeg ik van niet.

  13. #283
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitsu Bekijk bericht
    El Hamdaoui en Dembélé lijken mij niet haalbaar voor de lijstaanvoerder van Duitsland. El Hamdaoui zal inderdaad minsten een miljoen of 18 moeten kosten, en ook Dembélé zullen ze wel een miljoentje of 14 of meer voor vragen. Misschien dat Ari een optie is, maar die jongen is de laatste tijd ook ontzettend goed bezig. Pelle haal je voor een paar miljoentjes wel op uit Alkmaar, maar het is nog maar de vraag of hij het niveau in de top van de Bundesliga aankan. Kijkend naar zijn prestaties in Nederland, zeg ik van niet.
    Ik denk dat als Hoffenheim persé Dembéle of El Hamdaoui wil hebben. dat ze deze bedragen wel willen neerleggen. Het geld is er wel maar gezien het beleid dat er gevoerd wordt vraag ik mij af of ze dit soort bedragen willen uitgeven aan spelers .

  14. #284
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitsu Bekijk bericht
    El Hamdaoui en Dembélé lijken mij niet haalbaar voor de lijstaanvoerder van Duitsland. El Hamdaoui zal inderdaad minsten een miljoen of 18 moeten kosten, en ook Dembélé zullen ze wel een miljoentje of 14 of meer voor vragen. Misschien dat Ari een optie is, maar die jongen is de laatste tijd ook ontzettend goed bezig. Pelle haal je voor een paar miljoentjes wel op uit Alkmaar, maar het is nog maar de vraag of hij het niveau in de top van de Bundesliga aankan. Kijkend naar zijn prestaties in Nederland, zeg ik van niet.
    Ik denk dat Pelle zeker als diepste spits niet het niveau aankan in de top van de Bundesliga. Hij heeft veel te weinig scorend vermogen en ook ben ik niet onder de indruk van hem in de persoonlijke duels. Als Hoffenheim hem haakt dan zal het als de opvolger van de lang geblesseerde Ibisevic zijn en dan zal hij niet slagen. Het blijft een middelmatige speler en het beste komt hij nog tot zijn recht als aanspeelpunt die de ballen kaatst. Deze rol had hij ook in de Azzurrini onder Casiraghi.

    Ari verkeert inderdaad in goede vorm en er hing ook een redelijk fors prijskaartje aan hem toen AZ hem kocht. Ik schat zijn waarde nu ook op rond de 10 miljoen.

  15. #285
    Berxwedan jiyane Tredici's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 juli 2007
    Leeftijd
    31
    Berichten
    2.608
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    TSG Hoffenheim heeft donderdag voor het eerst in de Rhein-Neckar-Arena getraind. De gloednieuwe thuishaven van de verrassende promovendus, gelegen in Sinsheim, wordt zaterdag ingehuldigd tegen een lokaal elftal. Het complex biedt plaats aan 30.150 toeschouwers en heeft de Bundesliga-club zestig miljoen euro gekost.

    De beschikbaar gestelde seizoenskaarten, ongeveer 20.000, vlogen de afgelopen dagen de deur uit. Donderdag moest de lokale politie zelfs enkele straten afzetten toen de gegadigden voor de laatste anderhalfduizend abonnementen kwamen opdagen. "Het stadion is prachtig, maar aan het veld is nog werk", aldus coach Ralf Ragnick.

    Hoffenheim, dat de koppositie deelt met regerend landskampioen Bayern München, start de tweede competitiehelft in Duitsland met een thuiswedstrijd tegen Energie Cottbus. Ondertussen zoekt de club nog naar een vervanger voor topschutter Vedad Ibisevic, die door blessureleed een half jaar aan de kant staat. "We zoeken naar een tijdelijke en betaalbare oplossing", aldus manager Jan Schindelmeiser.
    .

  16. #286
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    GERMANY/ SHOCKING, Hoffenheim want Tevez

    After ending the first half of the Bundesliga on top of the standings, Hoffenheim are seeking a forward to replace the injured Vedad Ibisevic. According to The People, Manchester United star Carlos Tevez is their target.
    Zou toch een superstunt zijn!!

  17. #287
    Miss me? Lamer's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    2.084
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Net zo'n stunt als dat Kaka naar Man City gaat....

  18. #288
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    After the injury occourred to Vedad Ibisevic, Hoffenheim are seeking a striker, and seem particularly attentive to the French market. According to L'Equipe, after failing in the attempt for Saint-Etienne 23 year old Batefimbi Gomis, the German club are ready to swoop on Lens 28 year old Aruna Dindane.
    Gomis en Dindane zijn toch 2 totaal verschillende type spelers en de eerste lijkt mij qua afwerking een betere optie dan Dindane. Het zal trouwens voor heel veel spelers een zware taak worden om Ibisevic te vervangen en Hoffenheim heeft ook de pech dat Carlos Eduardo de eerste 2 competitieduels na de winterstop is geschorst vanwege een ruzie met Olic.

  19. #289
    Lekker bezig Freek! dawasiknie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Tussen de uitlaatgassen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Het zou niet bij het beleid van Hoffenheim passen om ineens Tevez te halen, dus ik geloof er niks van. Hoffenheim mag dan wel een poenerig imago hebben door de rijke voorzitter, maar de club zit totaal niet zo in elkaar als bijv. Man City. Hoffenheim leeft van een structureel en duidelijk beleid.

  20. #290
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Mij lijkt het ook niet dat deze club ineens voor tientallen miljoenen een spits gaat kopen. Daarnaast moet zon spits maar net in je team passen.

  21. #291
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Hoffenheim lijkt mijn nu precies niet de club die 30 miljoen op tafel gaat leggen om een ster (Tevez) te halen.

  22. #292
    Amoré's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    1.055
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Sanogo moet Hoffenheim op titelkoers houden.

    1899 Hoffenheim heeft een vervanger gevonden voor de geblesseerde topschutter Vevad Ibisevic. De Bosnische aanvaller (24) scheurde onlangs de voorste kruisband van de rechterknie en is zeker zes maanden uitgeschakeld. De Ivoriaanse international Boubacar Sanogo wordt voor de rest van het seizoen gehuurd van Werder Bremen.
    Ibisevic is topscorer van heel Bundesliga op dit moment. Sanogo kan hem niet zomaar laten vergeten maar het is zeker geen slechte spits.

  23. #293
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Sanogo is een leuke spits voor Hoffenheim, maar zijn doelpuntenproductie is bij lange na niet als die van Ibisevic. Ze zullen die man echt ontzettend gaan missen.

  24. #294
    Amoré's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    1.055
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitsu Bekijk bericht
    Sanogo is een leuke spits voor Hoffenheim, maar zijn doelpuntenproductie is bij lange na niet als die van Ibisevic. Ze zullen die man echt ontzettend gaan missen.
    Dat zeker maar het is wel te begrijpen want het is ontzettend moeilijk om in januari een goeie spits te halen.

  25. #295
    Griekse God. griekimon's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2007
    Locatie
    Emmeloord.
    Berichten
    2.705
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitsu Bekijk bericht
    Sanogo is een leuke spits voor Hoffenheim, maar zijn doelpuntenproductie is bij lange na niet als die van Ibisevic.
    Voor Hoffenheim was de doelpuntenproductie van Ibisevic ook niet top. Je weet het nooit, misschien gaat Sanogo ineens ook als een gek scoren..

  26. #296
    Amoré's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    1.055
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joaquin17 Bekijk bericht
    Voor Hoffenheim was de doelpuntenproductie van Ibisevic ook niet top. Je weet het nooit, misschien gaat Sanogo ineens ook als een gek scoren..
    ...en dat doet hij ook. Hij maakte zijn debuut op met een treffer en lopen al 3 punten weg van Bayern.

  27. #297
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    In de 2e seizoenshelft zijn ze dus heel ver afgezakt, maar de ploeg heeft zich natuurlijk wel op de kaart gezet en het beleid is er zeer goed en ik verwacht dat Hopp wel wat goede versterkingen weet te verleiden voor komend seizoen. Ibisevic en Carlos Eduardo worden heel erg gemist deze 2e seizoenshelft. De Braziliaan is een groot talent, maar moet wel gaan werken aan zijn discipline.

  28. #298
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Wolfsburg heeft interesse in van Basten


    Marco van Basten, Ronald Koeman, Frank Rijkaard en Johan Neeskens staan op de ‘longlist’ van VfL Wolfsburg voor het trainerschap van volgend seizoen. De koploper van Duitsland wil dat een gelouterde trainer het werk van scheidend coach Felix Magath voortzet.

    De raad van commissarissen van VfL Wolfsburg overlegde dinsdag over de samenstelling van de longlist, zo weet de krant Wolfsburger Allgemeine. Alle coaches op de lijst worden een dezer dagen gepolst. Naast het Nederlandse kwartet zouden Michael Laudrup, Bernd Schuster en Christian Gross in beeld zijn bij de clubleiding. ‘We nemen de tijd. We willen uitvoerige gesprekken voeren met de kandidaten om een zo goed mogelijke keuze te maken,’ zegt Stephan Grühsen, de vice-preses van de raad van commissarissen.

    Wolfsburg staat met nog twee speelrondes voor de boeg eerste in de Bundesliga. De Volkswagenclub heeft een iets beter doelsaldo dan Bayern München.

  29. #299
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Vandaag wederom een zeer sterke wedstrijd van Wolfsburg en ze zijn de terechte kampioen. Jammer voor ze dat Magath nu vertrekt, want hij is een van de beste trainers die er in Duitsland rond lopen. Veh wordt genoemd als zijn opvolger. Opzienbarende cijfers in de thuiswedstrijden neergezet dit seizoen: 16 gewonnen, 1 verloren.

    Dit succes is natuurlijk ook voor een groot deel te danken aan de magische driehoek.
    Dzeko en Grafite maakte dus 54 treffers in de Bundesliga en 10 in de DFB Bokal. Maar ik vind Misimovic hun beste speler en zijn cijfers liegen er ook niet om. 20 assist en 7 goals in de competitie. En 8 assist in de beker.

  30. #300
    Amoré's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    1.055
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Nemand had dit verwacht.

  31. #301
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Wolfsburg schrijft geschiedenis
    Geschreven op zaterdag, 23 mei om 17:39

    VfL Wolfsburg heeft voor het eerst in haar bestaan de Bundesliga-titel bemachtigd. De formatie van Felix Magath had in de eigen Volkswagen Arena de zenuwen goed in bedwang en legde tegen Werder Bremen een fraaie kampioenswedstrijd aan de dag. Het onttroonde Bayern München stelde uiteindelijk de tweede positie veilig door VfB Stuttgart (derde plaats) voor te blijven. Hertha BSC (verlies bij Karlsruher SC) en Hamburger SV (zege bij Eintracht Frankfurt) veroverden respectievelijk de vierde en vijfde plaats en gaan de Europa League in. Arminia Bielefeld en Karlsruher SC degraderen rechtstreeks, terwijl Energie Cottbus nog een herkansing krijgt om in de Bundesliga te blijven.

    VfL Wolfsburg - Werder Bremen 5-1
    Vooraf klonk in Duitsland de breed uitgemeten vraag of de ploeg van Magath wel bestand was tegen de titeldruk. Met imponerende daadkracht gaf Wolfsburg hier antwoord op. Al na zes minuten brak Zvjezdan Misimovic de ban toen hij een geblokt schot van Makoto Hasebe controleerde en de bal in het dak van het doel schoot. Topscorer Grafite nam daarna de overgebleven onzekerheid weg door op aangeven van Christian Gentner er 2-0 van te maken: een vroegtijdig feest voor Wolfsburg.

    Nog voor het half uur zorgde een eigen doelpunt van Sebastian Prödl ervoor, hij veranderde een inzet van Grafite van richting, dat Wolfsburg op een droomtussenstand kwam te staan. Daarna zakte het elftal van Magath wat terug waardoor Diego de achterstand namens Werder, dat woensdag nog de UEFA Cup aan Shakhtar Dontetsk moest laten, iets kon indammen. De Braziliaan ging met Claudio Pizarro een mooie combinatie aan en rondde het vervolgens met de buitenkant van de voet kundig af. Aaron Hunt raakte daarna nog de lat.

    In de tweede helft namen die Wölfe alvast een voorschot op het kampioensfeest. Werder probeerde dan wel aan haar sportieve plicht te voldoen, maar het zelfverzekerde Wolfsburg was simpelweg te sterk. Grafite voegde na 56 minuten nog doelpunt 28 aan zijn totaal toe door in vrijstaande positie een vrije schop van Misimovic te benutten. Spitskompaan Eden Džeko deelde ook mee in de feestvreugde door in het slotkwartier zijn 26ste van deze jaargang te maken.

    Samenvatting van deze gala voorstelling
    Laatst gewijzigd door Vitesse_Zuid; 24 mei 2009 om 07:16 Reden: Video toegevoegd

  32. #302
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Zes redenen voor de titel van VfL Wolfsburg
    25/05/2009 11:59

    VfL Wolfsburg veroverde zaterdag de titel in de Bundesliga. Dat verrassende kampioenschap ging gepaard met enkele opvallende feiten, met hoofdrollen voor Felix Magath en Grafite.

    Zo is Magath de zesde trainer die er in slaagde zich met twee clubs tot Meister te kronen. De 55-jarige oefenmeester was eerder in 2004/05 en 2005/2006 de beste van Duitsland met Bayern München. De vijf coaches die Magath voorgingen zijn: Udo Lattek (Bayern München en Borussia Mönchengladbach), Hennes Weisweiler (Gladbach en 1. FC Köln), Otto Rehhagel (Werder Bremen en 1. FC Kaiserslautern), Max Merkel (1860 München en
    1. FC Nürnberg) en Branko Zebec (Bayern en Hamburg SV).

    Wolfsburg eindigde de eerste competitiehelft als nummer negen. Nog nooit veroverde een club de Duitse titel na zo'n lage klassering tijdens de winterstop. HSV (1981/82) en VfB Stuttgart (2006/07) waren voorheen de clubs die de grootste sprong maakten: van vier naar één. In de zeventien duels na de winterstop pakten Die Wölfe 43 van de mogelijke 51 punten.


    Met zijn twee treffers tegen Werder Bremen veroverde Grafite de topscorerstrofee. De Braziliaan maakte 28 doelpunten en had daar slechts 25 wedstrijden voor nodig. Dat maakt zijn prestatie nog indrukwekkender, aangezien er sinds 1981 pas één andere speler 28 treffers produceerde. Ailton deed dat in 2003/04 namens Werder, al had hij daar 33 duels voor nodig.

    Met Edin Dzeko vestigde Grafite een record, want nog nooit scoorden twee spelers van één ploeg zo vaak in één seizoen. De Bosniër fabriceerde 26 treffers, waarmee hij als tweede eindigde op de topscorerslijst. Tezamen vonden Grafite en Dzeko 54 keer het net. Dat is één keer vaker dan Gerd Müller en Uli Hoeness deden namens Bayern München, zowel in het seizoen 1971/72 als in 1972/73.

    Grafite mocht dan een opvallende prestatie te hebben geleverd door 28 keer in 25 duels te scoren, Dzeko kende een imposante terugronde. In de eerste seizoenshelft had de spits pas vijf keer gescoord. In de laatste zestien wedstrijden voegde hij daar 21 goals aan toe.

    Met twintig assists bleek Zvejzdan Misimovic de man die in de Bundesliga de meeste beslissende passes verzorgde. Sinds Kicker in het seizoen 1995/96 begon met het bijhouden van een klassement is er niemand geweest die twintig assists in één seizoen verzorgde. Sterker, slechts tweemaal lukte het een speler meer dan vijftien assists te laten noteren: Darius Wosz (17 namens
    VfL Bochum in 1996/97) en Zé Roberto (16 namens Bayer Leverkusen in 2001/02).

  33. #303
    El Maestro lucardinho's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 oktober 2005
    Berichten
    97
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Marcelo Moreno gehuurt van Shaktar Donetsk voor 1 jaar met de optie om hem te kopen tot 2014.

    Ik wil nu al zeggen dat deze jongen de potentie voor een wereldtopvoetballer heeft en dat Werder dit weer uitstekend gezien heeft. Topaankoop dus!

  34. #304
    JannickAFCA's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 januari 2008
    Locatie
    Dalfsen
    Leeftijd
    30
    Berichten
    415
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Bommen onder voetbalstadion VfB Stuttgart
    Gepubliceerd: vandaag 14:45
    Update: vandaag 14:55


    Bij de renovatie van het stadion van de Zuid-Duitse voetbalclub VfB Stuttgart zijn tot dusver onder het veld achttien bommen uit de Tweede Wereldoorlog gevonden. Alle bommen, die een al een groot deel van hun werkzaamheid hadden verloren, zijn onschadelijk gemaakt. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente Stuttgart gezegd.

    Volgens hem heeft er nooit levensgevaar voor de bewoners en de voetballers bestaan. VfB Stuttgart werd dit jaar derde in de Bundesliga. De club heeft daarmee het recht verworven uit te komen in de voorronde van de Champions League.

  35. #305
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Volgens diverse geruchten uit de Duitse media zou Hoffenheim interesse hebben in Zuculi van Racing Club. Hij zou een fantastische versterking zijn voor hun en je kunt hem vergelijken met Simeone. Ik vind hem zich uitstekend ontwikkelen bij Racing Club en ik denk zelfs dat hij erbij is op het WK2010.

  36. #306
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kitno Bekijk bericht
    Volgens diverse geruchten uit de Duitse media zou Hoffenheim interesse hebben in Zuculi van Racing Club. Hij zou een fantastische versterking zijn voor hun en je kunt hem vergelijken met Simeone. Ik vind hem zich uitstekend ontwikkelen bij Racing Club en ik denk zelfs dat hij erbij is op het WK2010.
    Zou weer een verassende aankoop zijn van een (kleine) club!!
    Eerst Catania al met Barrientos en nu Hoffenheim met Zuculini.
    Beide spelers zouden toch bij grotere clubs kunnen voetballen,maar kiezen duidelijk voor een kleinere club om de mogelijke opstap richting de top te maken.:respekt:

  37. #307
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MAGICA Bekijk bericht
    Zou weer een verassende aankoop zijn van een (kleine) club!!
    Eerst Catania al met Barrientos en nu Hoffenheim met Zuculini.
    Beide spelers zouden toch bij grotere clubs kunnen voetballen,maar kiezen duidelijk voor een kleinere club om de mogelijke opstap richting de top te maken.:respekt:
    Zuculini is echt een topper in wording en zou een hele goede aankoop zijn voor Hoffenheim. Eerst deden ze ook al goede zaken met Carlos Eduardo.

    Barrientos vind ik toch wel iets minder van klasse dan Zuculini ondanks dat ze natuurlijk op heel andere posities spelen, maar de basis van de jonge middenvelder is toch een klasse beter.

  38. #308
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kitno Bekijk bericht
    Zuculini is echt een topper in wording en zou een hele goede aankoop zijn voor Hoffenheim. Eerst deden ze ook al goede zaken met Carlos Eduardo.

    Barrientos vind ik toch wel iets minder van klasse dan Zuculini ondanks dat ze natuurlijk op heel andere posities spelen, maar de basis van de jonge middenvelder is toch een klasse beter.
    Misschien het verkeerde topic,maar wat vind jij dan van Javier Pastore van Huracan die ook in de belangstelling staat van meerdere clubs?

  39. #309
    Berxwedan jiyane Tredici's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 juli 2007
    Leeftijd
    31
    Berichten
    2.608
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Edin Dzeko en VfL Wolfsburg onderhandelen over een nieuw contract. Dat maakte de Bosnische aanvaller woensdag bekend in zijn vaderland. Het contract van de 23-jarige aanvaller loopt over twee jaar af en door zijn 26 treffers in het voorbije seizoen in de Bundesliga dingen diverse clubs uit het buitenland naar zijn handtekening.

    "Momenteel voeren we gesprekken over een nieuw contract", liet Dzeko vanuit Sarajevo weten. "Als ik datgene krijg wat ik wil, dan zal ik naar waarschijnlijkheid nog minimaal een jaar aanblijven." Volgens Dzeko zal er binnen anderhalve week duidelijkheid ontstaan over zijn sportieve toekomst bij de Duitse landskampioen.

    Dzeko moest op de topschutterslijst van de Duitse competitie alleen zijn ploeggenoot Grafite voor laten gaan. De Braziliaan maakte twee doelpunten meer maar wel acht vanaf de stip. Volgens diverse media uit binnen- en buitenland staat de naam van Dzeko bij Arsenal, AC Milan en Chelsea op een schaduwlijst.
    Mooi dat hij misschien toch blijft. Als Grafite, Misimovic en andere belangrijke spelers ook blijven heb je eindelijk een club in Duitsland, op Bayern na, die niet na 1 goed jaar iedereen meteen verkoopt.

  40. #310
    jjussttinn's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 juni 2009
    Locatie
    Voorthuizen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    22
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Werder heeft wel vaker van die goede aankopen, het perfecte voorbeeld is natuurlijk Diego.

  41. #311
    jjussttinn's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 juni 2009
    Locatie
    Voorthuizen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    22
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Als alle spelers blijven dan is Wolfsburg gewoon weer een titelkandidaat voor volgend seizoen.

    Trouwens:
    VfL Wolfsburg heeft zich voor de komende jaren versterkt met de Deens international Thomas Kahlenberg. De 26-jarige middenvelder ondertekende donderdag een contract dat hem tot medio 2013 speler maakt van de kersverse Duitse landskampioen. Kahlenberg komt over van het Franse AJ Auxerre, waar hij vier jaar lang speelde.



    “Een buitengewone speler”, noemde clubvoorzitter Jürgen Marbach de nieuwste aanwinst. “We hebben een sterke selectie, die we met nog meer topspelers nog sterker willen maken. Kahlenberg zal ongetwijfeld bijdragen aan dat doel.” De speler zelf lijkt met name te zijn gevallen voor de verlokkingen van het spelen in de Champions League.

    “Ik vind het natuurlijk geweldig dat ik bij VfL Wolfsburg en in de Bundesliga kan komen voetballen. Ik hoop dat ik met mijn prestaties bij kan dragen aan de goede prestaties, zodat we ook in de toekomst bovenin de Bundesliga blijven spelen. Daarnaast hoop ik met de ploeg ook in de Champions League een belangrijke rol te kunnen spelen”, aldus Kahlenberg bij zijn presentatie.

    De Scandinaviër, die zijn carrière begon bij Bröndby IF, heeft overigens voordat hij naar Duitsland verhuist nog enkele verplichtingen af te werken in Frankrijk. Aankomende weekend staat namelijk de laatste speelronde van de Ligue 1 op het programma. Auxerre gaat dan op bezoek bij Nantes.

  42. #312
    Amoré's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    1.055
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Hoe zit het nou met Carlos Alberto. Keert hij nog terug in Bremen.

  43. #313
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amoré Bekijk bericht
    Hoe zit het nou met Carlos Alberto. Keert hij nog terug in Bremen.
    Hij keert inderdaad terug naar Bremen en krijgt nog een kans nadat hij in Brazilie toch wel redelijk goed heeft gepresteerd. Al blijf ik er mijn twijfels over hebben of hij wel slaagt in Duitsland.

  44. #314
    jjussttinn's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 juni 2009
    Locatie
    Voorthuizen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    22
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Hij heeft zeker wel veel in zijn mars, alleen zijn gedrag zit hem in de weg.

  45. #315
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Ook VfL Wolfsburg kijkt naar Groninger Granqvist

    23/06/2009 09:13
    De toekomst van Andreas Granqvist zou best in de Bundesliga kunnen liggen. VfL Wolfsburg blijkt zeer geïnteresseerd in de verdediger van FC Groningen.

    Tijdens de laatste duels van FC Groningen hielden scouts van Wolfsburg Granqvist nauwlettend in de gaten. Maar Die Wölfe waren niet de enigen. Eerder was al bekend dat Bayern München, Sevilla, Hamburger SV en Schalke 04 belangstelling voor de Zweed hadden. Geen van de ploegen heeft tot dusverre overigens een officieel bod bij FC Groningen uitgebracht.

    'Het is voor ons geen geheim dat veel clubs Andreas in de gaten houden, maar ik acht de kans nog steeds aanwezig dat hij bij ons blijft', zegt trainer Ron Jans in de nieuwe Voetbal International. 'Granqvist heeft een heel goed seizoen achter de rug, natuurlijk. Het zou gek zijn als dat alleen bij ons in Groningen is opgevallen.'

    Bij FC Groningen loopt het contract van Granqvist tot medio 2012. Maar in die verbintenis zou een clausule zijn opgenomen, waardoor hij tegen een transfersom van drie miljoen euro kan vertrekken bij de Eredivisionist.

    Granqvist voetbalt sinds vorige zomer voor FC Groningen. Jans zette hem in nagenoeg alle duels in de basis. Bovendien slaagde de 24-jarige verdediger erin zich terug te spelen in de nationale selectie. Hij voetbalde twee interlands mee en staat inmiddels op vijf optredens in het shirt van Zweden.



    Ik zou het wel weten als ik Granqvist was.

Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Overige Competities
    By PanchoVilla in forum Overige voetbal
    Reacties: 756
    Laatste bericht: 18 augustus 2022, 11:57
  2. Die Mannschaft, Het Duitse elftal
    By viktor in forum Duits voetbal
    Reacties: 518
    Laatste bericht: 25 september 2019, 15:20
  3. Kunnen Nederlanders niet-Nederlandse clubs aanhangen?
    By LFCMokum in forum Voetbal algemeen
    Reacties: 292
    Laatste bericht: 30 januari 2014, 20:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •