Pagina 8 van 35 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 316 t/m 360 van 1574

Discussie: FC Groningen nieuws

  1. #316
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroy Bekijk bericht
    Burnet en Wijnaldum.
    Nijland kennende wordt het een dagje meelopen in de gehandicaptenzorg. En dat lijkt me ook genoeg. Wanneer je jouw 1e en 2e linksback uit de selectie zet (geen flauw idee waarom Burnet eigenlijk) straf je het hele team

  2. #317
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anfield Bekijk bericht
    Vast niet. Die Van de Looi heeft daar de persoonlijkheid niet voor.
    Hij wil zijn spelers graag beschermen maar gaat daar af en toe iets te ver in door. Uit de selectie zetten lijkt me wel wat overdreven.

  3. #318
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingKerrie Bekijk bericht
    Nijland kennende wordt het een dagje meelopen in de gehandicaptenzorg. En dat lijkt me ook genoeg. Wanneer je jouw 1e en 2e linksback uit de selectie zet (geen flauw idee waarom Burnet eigenlijk) straf je het hele team
    Burnet beweegt altijd zeker zo?

  4. #319
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroy Bekijk bericht
    Burnet beweegt altijd zeker zo?
    Deed een hele, hele slechte imitatie van een plaatselijke verslaggever na

  5. #320
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Ontslag, en naar de sociale werkplaats ermee.


    Bah wat een omhooggevallen paupers.

  6. #321
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingKerrie Bekijk bericht
    Deed een hele, hele slechte imitatie van een plaatselijke verslaggever na
    Dat zal vast.

  7. #322
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Genero Zeefuik 6-8 weken uitgeschakeld met pittige hamstringblessure, Texeira verre van wedstrijdfit, Zivkovic te jong en fysiek niet sterk genoeg en De Leeuw simpelweg niet goed genoeg. Ofwel Van der Velden weer in de spits tegen Vitesse.
    Vermoedelijke opstelling blijft gelijk aan die tegen PSV. Dat mag ook wel in de krant

  8. #323
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Henk Veldmate: "Johan Kappelhof is voorlopig de enige speler met een aflopend contract waarmee wij in gesprek willen"


    Van de volgende spelers lopen de contracten aan het einde van dit seizoen af:

    aflopende contract met eenzijdige verlengingsoptie aan de kant van FC Groningen:
    Nick Bakker, Marco Bizot, Henk Bos, Andraz Kirm, David Texeira, Yoëll van Nieff

    aflopende contract zonder optie:
    Luciano, Lorenzo Burnet, Johan Kappelhof, Maikel Kieftenbeld, Jonas Ivens

    Henk Veldmate hierover tegenover RTV Noord: "Johan Kappelhof is voorlopig de enige speler met een aflopend contract waarmee wij in gesprek willen." Met name de groep spelers met een contract zonder optie is op een gesprek aangewezen.

    Kappelhof prima. Opties van Van Nieff, Bos en Bizot graag verlengen, rest is te vervangen door betere/goedkopere spelers.

  9. #324
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Kieftenbeld is ook wel oké toch?

  10. #325
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Kieftenbeld is ook wel oké toch?
    Kieftenbelt staat erin omdat Lindgren zo tegenvalt, maar is absoluut niet van het niveau dat FCG nastreeft. Kan volgens seizoen (of zsm) vervangen worden door een goede Lindgren of nog liever door Van Nieff. Prima te vervangen door een betere speler.

  11. The Following User Says Thank You to KingKerrie For This Useful Post:

    marcel013 ( 8 november 2013)

  12. #326
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Ik kijk de situatie tot aan de winterstop aan, dan maak ik de balans op’

    Dinsdag, 19 november 2013 om 15:08

    Michael de Leeuw was vorig seizoen nog een belangrijke schakel bij FC Groningen, met elf doelpunten in dertig wedstrijden. De aanvaller had steeds een basisplaats onder Robert Maaskant, maar kan onder diens opvolger op minder vertrouwen rekenen. Erwin van de Looi stelde De Leeuw pas twee keer op in de basis en liet hem zeven keer als invaller meedoen. De Leeuw is daar nu klaar mee.

    De 27-jarige Goirlenaar wil aan spelen toekomen, zegt hij tegen RTV Noord. Hij heeft voor zichzelf dan ook een deadline gesteld. “Ik kijk de situatie tot aan de winterstop aan, dan maak ik de balans op”, legt hij dinsdag uit in gesprek met de regionale radio- en televisiezender. De Leeuw is de dupe geworden van het nieuwe systeem van Van de Looi: daarin is voor hem geen plek weggelegd.
    Hij ziet nog wel perspectief, zegt hij, en had laatst nog een gesprek met zijn coach. Daaruit bleek dat Van de Looi wel aan hem denkt, maar dat hij nu voor anderen kiest in de voorste linie. “Ik wil nog niet weg, maar ik wil aan voetballen toekomen en als dat ergens anders is, dan is dat ergens anders. Maar op dit moment is dat niet aan de orde, want ik wil eerst wachten of ik hier nog kansen krijg”, aldus De Leeuw.
    Zoals bekend nooit fan van De Leeuw geweest.
    Heeft een seizoen lang alleen maar in de weg gelopen voorin, nu staan er eindelijk voetballers op die posities en is meneer ontevreden. Bok maar lekker op, naar nac ofzo.

  13. #327
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Natuurlijk staan ze in de spotlights, deze spelers geven de Eredivisie kleur’
    Woensdag, 20 november 2013 om 16:30
    Het wemelt van de scouts van clubs uit binnen- en buitenland bij FC Groningen. De namen van de zeventienjarige Richairo Zivkovic en de vier jaar oudere Filip Kostic duiken met grote regelmaat op in de wandelgangen, maar de clubleiding van FC Groningen is niet van plan mee te werken aan transfers. Volgens directeur Hans Nijland is er geen noodzaak om spelers te verkopen.

    “Natuurlijk staan jongens in de spotlights, spelers als Zivkovic en Kostic geven de Eredivisie kleur. Toch heeft nog geen enkele club zich officieel bij FC Groningen gemeld”, laat de sportbestuurder weten aan Voetbal International. Nijland verwacht niet dat er in januari basisspelers vertrekken uit het hoge noorden.

    “We gaan er alles aan doen om dit elftal bij elkaar te houden. Onze liquide positie is prima, we hoeven ook niet te verkopen”, klinkt het. Nijland geeft aan dat ‘jongens die niet spelen’ mogelijk wel verkassen, maar dat het de bedoeling is dat de kern bij elkaar wordt gehouden.
    Oh oh, als Nijland dit zegt, zijn ze praktisch al verkocht

  14. #328
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Supporters ontwerpen nieuwe tenues, er kan gestemd worden

    Volgend jaar krijgt FCG een nieuwe shirtsponsor, namelijk Masita. Nu hebben supporters een aantal voorstellen gedaan wat betreft nieuwe tenues. FCG heeft het verzoek gehonoreerd en een verkiezing vastgelegd. Er kan gestemd worden tussen de volgende thuistenues

    en
    Smalle of brede banen dus. Verder is het stadswapen een nieuw item op het shirt, aangezien er nu ruimte is omdat de vorige sponsornaam (Klupp) verdwenen is.

    Op twee van de drie te kiezen uittenues is ook het stadswapen afgebeeld:

    Hoop van harte op de middelste, de eerste vind ik spuuglelijk en de derde lijkt mij een beetje teveel op een oud Feyenoord-tenue.

    Overigens wel een beetje jammer dat de naam Essent zo nodig in die lelijke roze kleur moet, had van mij ook wel groen gemogen. Bij de uittenus mag de naam kennelijk wel in een andere kleur.

  15. #329
    Denk aan de kinderen! joplang's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 januari 2009
    Locatie
    Stad
    Leeftijd
    30
    Berichten
    1.133
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Dat over Essent ben ik duizend met je eens, maar ik vind de eerste best prima, op zich.

  16. #330
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Wel een probleem bij de Europese wedstrijden volgend jaar


    Verder uit de categorie slecht nieuws:
    Sierd van der Berg uit de roulatie

    FC Groningen moet het voorlopig stellen zonder Sierd van der Berg. Bij de keeperstrainer is leukemie geconstateerd. Van der Berg is opgenomen en wordt behandeld in het UMCG in Groningen.


    De taken van Van der Berg bij de club worden voorlopig waargenomen door teammanager Bas Roorda, voormalig keeper van FC Groningen.

    FC Groningen is hevig geschrokken van het nieuws en wenst Sierd van der Berg en zijn familie heel veel sterkte op de weg naar herstel.

  17. #331
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.603
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Wedstrijd zonder Groningen-supporters in Leeuwarden

    FC Groningen mag tijdens de eerstvolgende competitie-, beker- of play-offwedstrijd tegen SC Cambuur geen supporters meenemen naar Leeuwarden. Dat is de straf die de tuchtcommissie betaald voetbal van de KNVB aan FC Groningen heeft opgelegd na wanordelijkheden rondom de competitiewedstrijd tussen beide clubs, op zaterdag 17 augustus in Leeuwarden.

    Na een vooronderzoek naar de wanordelijkheden tijdens de competitiewedstrijd SC Cambuur – FC Groningen stuurde de aanklager betaald voetbal schikkingsvoorstellen naar beide clubs. De aanklager stelde FC Groningen in staat van beschuldiging voor wanordelijkheden door de aanhang van de club. De wanordelijkheden bestonden volgens de aanklager onder meer uit provocaties richting supporters van Cambuur, poging tot uitbraak uit het bezoekersvak en vernieling van het hekwerk in het bezoekersvak. Ook Cambuur ontving een schikkingsvoorstel voor haar aandeel in de wanordelijkheden.

    Niet akkoord
    Rekening houdende met de strafkaart van de club was het schikkingsvoorstel dat FC Groningen bij de eerstvolgende uitwedstrijd tegen Cambuur in de competitie, KNVB-beker of play-offs geen supporters mag meenemen. FC Groningen ging hiermee niet akkoord en reisde naar Zeist voor een mondelinge behandeling van de zaak. De uitkomst bleef echter ongewijzigd. De KNVB houdt vast aan de straf van een uitwedstrijd zonder Groningse supporters bij de eerstvolgende officiële ontmoeting met Cambuur.

    Voldongen feit
    FC Groningen accepteert de uitspraak met frisse tegenzin. De club is van mening en heeft de volle overtuiging dat alle argumenten zijn ingezet en aangedragen voor vrijspraak. Andermaal beroep aantekenen tegen de straf heeft na bestudering van het vonnis in de ogen van FC Groningen dan ook geen zin, aangezien alle argumenten die reeds zijn aangedragen door de tuchtcommissie als niet voldoende zijn beschouwd. Hiermee staat FC Groningen voor een voldongen feit.

    Aldus FCGroningen.nl

  18. #332

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Jammer dat meteen weer naar zo'n maatregel word gegrepen.

  19. #333
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Ach over een jaar of 10 pas, zou ik me niet zo druk om maken.

  20. The Following User Says Thank You to Fries For This Useful Post:

    Johan C (17 december 2013)

  21. #334

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fries Bekijk bericht
    Ach over een jaar of 10 pas, zou ik me niet zo druk om maken.
    Ga nou nog maar een brief schrijven

  22. #335
    Ga vier keer naar links Kasper's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam, Netherlands, Netherlands
    Leeftijd
    34
    Berichten
    7.843
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Dat jullie t weten:
    https://www.3fm.nl/a/126368

  23. The Following User Says Thank You to Kasper For This Useful Post:

    Bob Sacamano (31 januari 2014)

  24. #336
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Martin Koeman overleden

    Martin Koeman, vader van de beroemde voetbalbroers Erwin en Ronald, is op 75-jarige leeftijd overleden. Koeman werd sinds afgelopen 15 december in coma gehouden, nadat hij in Leeuwarden werd getroffen door een hartstilstand. Daar overleed hij in het ziekenhuis.

    Martin Koeman was onlosmakelijk verbonden met FC Groningen. Als speler kwam hij meer dan vijfhonderd keer uit voor GVAV en later FC Groningen. De verdediger speelde één interland. Op 12 april 1964 speelde Oranje in Amsterdam met 1-1 gelijk tegen Oostenrijk met Koeman in de gelederen.

    Koeman kwam van oorsprong uit Purmerend en begon zijn carriére in het betaalde voetbal bij KFC (Koog aan de Zaan) in de toenmalige tweede divisie. Zijn talent viel op en Blauw Wit, destijds een eredivisieclub, haalde hem in 1960 naar Amsterdam. Na drie seizoenen vertrok hij naar Groningen.

    Martin Koeman bleef ook na zijn actieve carrière verbonden aan FC Groningen. Hij was één van de grondleggers van de jeugdopleiding van de club. Door de jaren heen vervulde hij diverse functies, waaronder die van trainer, technisch manager en jeugd-coördinator. Dit seizoen was hij nog werkzaam als scout.

    In oktober 2011 kreeg één van de tribunes in de Euroborg officieel de naam 'Koeman Tribune', vernoemd naar hem en zijn twee zoons die ook de kleuren van FC Groningen hebben verdedigd.

    In een eerste reactie zei Groningen-directeur Hans Nijland 'enorm verslagen' te zijn. "Martin was een clubicoon. Hij werkte nog zes dagen in de week voor de club. Dit is een heel groot verlies. De jeugdopleiding zoals wij die nu kennen zou niet dezelfde zijn zonder de inzet van Martin."

  25. #337
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Nick Bakker: "Heerlijk gevoel om weer deel uit te maken van het team"; voorzichtige hoop op rentree eind februari

    Nick Bakker liep op 2 april 2013 in de wedstrijd Jong FC Groningen - Jong sc Heerenveen een zware knieblessure op: hij scheurde de kruisband in zijn linkerknie af. Op 27 mei jl. is de jonge centrale verdediger in het Martini Ziekenhuis in Groningen geopereerd, waarna een lange periode van revalideren begon. Vandaag maakte Bakker zijn rentree bij de groepstraining. Tegenover RTV Noord verklaarde hij dat dit tot nu toe één van de mooiste dagen van 2014 was, en dat het een heerlijk gevoel is om weer deel van het team uit te maken.

    Het is voor hem lastig een prognose te geven wanneer hij weer minuten in een wedstrijd kan maken, maar hij hoopt zijn rentree bij de beloften tegen het einde van februari, wanneer er sinds de operatie negen maanden zijn verstreken, te kunnen maken. Tot die tijd zal hij op het trainingsveld en in het krachthonk zijn stinkende best doen om verder aan te sterken. Nick, succes met de laatste loodjes!

    ----

    Hopen dat zijn herstel spoedig verloopt en dat hij zijn oude niveau terughaalt. Hoorde al lang in de basis te staan, maar Kwak was vriendjes met Maaskant. Kan een heel mooi duo worden met Botteghin.

    Onderhandelingen met Kappelhof lopen stroef. Kappelhof is na dit seizoen transfervrij en wil eerst rustig om zich heen kijken. Als ik hem was zou ik niet teveel tijd nemen met Bakker op de weg terug en Letschert die nog altijd op de deur klopt. Al zou ik laatstgenoemde graag eens op de VM positie willen zien.


    -----


    Oud-scheidsrechter & opleider FIFA Mario van der Ende uit kritiek op KNVB

    Mario van der Ende steekt zijn mening over het schandalige schikkingsvoorstel niet onder stoelen of banken. Op Twitter zegt hij het volgende: "#Hateboer @fcgroningen 2 wedstrijden+1 voorwaardelijk. Scheidsrechter en aanklager zonder voetbalgevoel. Ongelooflijk", en illustreert zijn mening met de gisteren ook al door ons geplaatste foto's van Hateboers sliding.
    tja...

  26. #338
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Letschert per direct weg, kan zich kennelijk niet vinden in zijn rol als reserve. Dat was zijn vijfde club vanaf zijn jeugd, veelzeggend.

    Van Nieff terug, jeuh!!
    Wordt toch een leuk middenveld met Kieftenbelt, Van Nieff en Adorjan/Chery.

  27. #339

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Snap niet dat clubs akkoord gaan met een huur, als een speler terug geroepen kan worden.

  28. #340
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Ik ook niet, maar in dit geval vind ik het geen ramp.
    Denk dat beide clubs op voorhand niet het idee hadden dat deze jongen zich zo zou ontwikkelen. Daarbij is Groningen Dordt aardig tegemoet gekomen door Troost-Ekong te verhuren.

  29. #341
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingKerrie Bekijk bericht
    Letschert per direct weg, kan zich kennelijk niet vinden in zijn rol als reserve. Dat was zijn vijfde club vanaf zijn jeugd, veelzeggend.

    Van Nieff terug, jeuh!!
    Wordt toch een leuk middenveld met Kieftenbelt, Van Nieff en Adorjan/Chery.
    Dacht dat dat een vrij groot talent was? Mooie optie voor voor clubs a la Heracles.

  30. #342
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Kerrie, Van Nieff nu toch terug naar Groningen, jij je zin!

  31. #343
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Dacht dat dat een vrij groot talent was? Mooie optie voor voor clubs a la Heracles.
    Klopt, heeft het in het begin van het seizoen aardig gedaan, afgezien van twee rode kaarten in 5 wedstrijden. Kon zich vervolgens niet vinden in de rol als reserve, terwijl Kappelhof en Botteghin het juist prima deden. Hierom al twee keer disciplinair geschorst en nu kennelijk weer misplaatst gedrag vertoond, dus move.
    Vraag me dan wel af wat Burnet dan nog in trainingspak van FCG, maar goed.

  32. #344
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Roda dus. Die konden ook nog wel een goede centrumverdediger gebruiken.

  33. #345
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Nijland op NuSport:
    FC Groningen heeft Timo Letschert vandaag al laten gaan, maar ziet mogelijk nog een speler vertrekken. Algemeen directeur Hans Nijland meldt aan NUsport dat er onderhandeld wordt: 'Altijd hetzelfde liedje vlak voor de deadline. Er speelt nog steeds wat met iemand die mogelijk weggaat. Meer kan ik er niet over zeggen.'
    Dat voorspelt weinig goeds. Botteghin, Kostic, Magnasco, Bizot of toch Zivkovic?

  34. #346
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    "David Texeira wil naar club uit Amerikaanse Major League Soccer"


    Op de roerige 31e januari jl., de slotdag van de transfer window, schreven we over het afketsen van de overgang (op huurbasis) van David Texeira naar Roda JC, en ook over de interesse van een niet met name genoemde Amerikaanse club in de in Groningen uitgerangeerde aanvaller.

    Vandaag kunnen we in het Dagblad van het Noorden lezen dat David Texeira zijn zinnen daadwerkelijk heeft gezet op een vertrek naar de MLS, de Amerikaanse Major League Soccer, waarvoor de transfer window niet geldt.
    Om die reden heeft de Uruguayaan afgezien van een vertrek naar Roda JC. Hans Nijland: "Wij waren met Roda zeker tot een akkoord gekomen." Volgens Nijland hebben de zaakwaarnemers van Texeira contact gelegd met een club uit de MLS. "Ik weet niet welke club, maar dat maakt me ook niks uit", aldus de algemeen directeur, die aanvult: "Die MLS-club zou hem definitief willen overnemen, en dat hebben wij ook het liefst."

    FC Groningen zit met David Texeira in zijn maag. Niet uit de EU afkomstige spelers moeten tijdens hun contractduur minimaal drie maal ca. € 450.000 hebben verdiend. Aan de Uruguayaan werd de eerste drie jaar minder uitgekeerd, waardoor hij recht heeft op een nabetaling van ca. € 500.000 als FC Groningen de optie niet licht. Doet de Trots van het Noorden dit wel, dan ligt hij nog eens twee jaar vast in Groningen. Als hij zijn contract uitdient moet hij aan het einde van het vijfde contractjaar minimaal drie maal € 450.000 hebben ontvangen. Kortom - zijn jaarsalaris zal in dat geval in de volgende twee seizoenen meer dan € 450.000 moeten bedragen. Het moge duidelijk zijn dat de FC er alles aan gelegen is om Texeira in deze transfer window van de hand te doen.

    De nieuwe competitie in de MLS begint in maart, en bestaat uit twee divisies: de Eastern Conference en de Western Conference. In totaal 19 clubs uit de Verenigde Staten en Canada strijden om het kampioenschap. Zoals gezegd is de MLS niet gebonden aan de transfer window, zodat een transfer de komende tijd alsnog gerealiseerd kan worden.
    Hopen dat het lukt, zou een aardige kostenpost schelen. Was vorig jaar ook al het geval met Suk. Met Exit Texeira en Luciano bespaar je ineens 7 ton aan salariskosten, terwijl beide gemakkelijk vervangen worden (reeds zijn) door de jeugdspelers Zivkoviç en Hagenauw en keeper Van der Lei.

  35. #347
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Mooi dit

    http://www.tz.de/sport/fc-bayern/arj...z-3350581.html

    Robben als TD, lijkt me wel geinig
    Laatst gewijzigd door KingKerrie; 6 februari 2014 om 15:05

  36. The Following User Says Thank You to KingKerrie For This Useful Post:

    marcel013 ( 6 februari 2014)

  37. #348
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.908
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    20K boete voor het niet doorgaan van Grunn-FCT

    Bevestiging van hetgeen we al wisten, strafmaat kennen ze niet in Zeist.

  38. #349
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Ach ja, eigenlijk is het niet eens verbazingwekkend dat de aanklager weer eens een belachelijke uitspraak in het nadeel van Groningen doet. Klasse reactie van Nijland:
    Overmacht
    FC Groningen is dan ook met stomheid geslagen dat de club nu een forse geldboete boven het hoofd hangt. Nijland: “Er was die zondag sprake van onvoorziene omstandigheden en overmacht. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de scheidsrechter veel later dan normaal bij het stadion arriveerde. Wij krijgen nu alleen te horen dat er geen speelklaar veld lag. Wij willen graag weten wat wij dan anders hadden moeten doen.”

    Nijland kan zijn woede over de voorgestelde geldboete niet onder stoelen of banken steken. “Iedereen kan wel eens iets verkeerds doen, een fout maken. Daar krijg je dan een boete voor. Dat is regelgeving en is dan zo. Maar nu wordt ons niet eens verteld wát wij dan fout zouden hebben gedaan. En stel nu eens voor dát we iets fout hebben gedaan: wat moet je in het normale leven wel niet doen om dan een boete van 20.000 euro te krijgen!”

    Respect
    “De KNVB heeft het doorlopend over normen en waarden en de mond vol van respect”, zo gaat Nijland verder, “maar door dergelijke absurde boetes uit te delen, stelt de voetbalbond – die het predicaat ‘koninklijk’ draagt – zich boven de maatschappij. Het betaald voetbal heeft het financieel onvoorstelbaar moeilijk en wij bij FC Groningen knokken elke dag keihard met elkaar om de zaken financieel rond te krijgen. Dan is dit een keiharde klap recht in het gezicht. Nota bene uitgedeeld door de bond waarbij je bent aangesloten en waarop je trots zou moeten zijn.”

    Vrijwilligers
    Nijland denkt vooral ook aan zijn mensen, die vanaf zaterdagavond druk in de weer zijn geweest om het veld en de tribunes van een flinke laag sneeuw te ontdoen, zodat er op zondagmiddag gevoetbald kon worden. “Tegen al die vrijwilligers, die zich urenlang belangeloos voor de club hebben ingezet, zegt de KNVB: ‘Dat hebben jullie niet goed gedaan. Alsjeblieft: een boete van 20.000 euro!’ Ik ben woest. Hierover is het laatste woord nog niet gesproken.”

    Het mag duidelijk zijn dat FC Groningen het schikkingsvoorstel van de KNVB-aanklager niet accepteert.
    En zo ist!

  39. #350
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Klasse Nijland, zo reageer je erop! Groningen gaat én niet in beroep én weigert de boete te betalen. Sterker nog, hij daagt de KNVB uit het faillissement van FCG aan te vragen.



    Werd hoog tijd dat Groningen eens ballen toont tegen dat hooghartige zootje uit Zeist. Al een aantal keer flink genaaid, puur omdat men elkaar daar dekt.

    Ik zou als ik Nijland was nog een schadevergoeding vragen voor die 5(!!) geseponeerde kaarten van vorig seizoen, waarbij de club, de competitie en supporters (wat volgens de knvb zo belangrijk is) is benadeeld.
    Laatst gewijzigd door KingKerrie; 12 februari 2014 om 14:22

  40. #351
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.603
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Kom kom. Pas die debiele speelstijl maar eens aan, dat geschop wordt niemand beter van.

  41. #352
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    “De KNVB heeft het doorlopend over normen en waarden en de mond vol van respect”, zo gaat Nijland verder, “maar door dergelijke absurde boetes uit te delen, stelt de voetbalbond – die het predicaat ‘koninklijk’ draagt – zich boven de maatschappij. Het betaald voetbal heeft het financieel onvoorstelbaar moeilijk en wij bij FC Groningen knokken elke dag keihard met elkaar om de zaken financieel rond te krijgen. Dan is dit een keiharde klap recht in het gezicht. Nota bene uitgedeeld door de bond waarbij je bent aangesloten en waarop je trots zou moeten zijn.”
    Kort en mooi gesproken maar deze korte samenvatting kan je eigenlijk plakken aan elke organisatie die een monopolie positie inneemt in welk gebied dan ook. Je kan alleen maar lijdzaam toezien en volgen aangezien je geen andere keuze hebt.

  42. #353
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Texeira hoogstwaarschijnlijk naar de VS voor zo'n twee ton.
    Mooi zo, bij transfervrij vertrek deze zomer had de FC hem nog vijf ton mee moeten geven.

    Dus vijf ton bespaard, twee ton vergoeding en drie maanden salaris bespaard. Applaus.
    Wel jammer dat het jong 1,5 miljoen heeft gekost...

    Verder gaat de FC met Hans Hateboer om de tafel om zijn jeugd-/amateurcontract op te waarderen tot profcontract. Dit omdat er clubs interesse tonen. Goede zaak!
    Laatst gewijzigd door KingKerrie; 19 februari 2014 om 11:46

  43. #354
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Texeira vertrekt bij FC Groningen

    David Texeira verruilt FC Groningen voor de Major League Soccer. De aanvaller uit Uruguay gaat spelen voor FC Dallas. In Groningen hoefde Texeira niet meer op speeltijd te rekenen.

    De 22-jarige Uruguayaan kwam in 2011 over van Defensor Sporting. Texeira speelde de afgelopen drie jaar 68 officiële duels voor Groningen en was daarin vijftien keer trefzeker voor de groen-witten. Hij was de beoogde opvolger van Luis Suarez, maar kon die verwachtingen nooit waarmaken.

    Over een week begint de MLS voor FC Dallas met een thuiswedstrijd tegen Montreal Impact.

    NOS

    ___
    Daar gaatie dan de nieuwe Suarez..

  44. #355
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard



    Vergelijkbaar veld als dat van AZ dus, goeie zaak!

  45. #356

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Hadden ze die van de week niet even kunnen aanleggen

  46. #357
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Hadden ze die van de week niet even kunnen aanleggen
    Ik las dat Lodeweges deze hele week op slecht heeft getraind, ook een vorm van voorbereiden

  47. #358

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Valt mee, in het begin van de week wel. Laatste 2 trainingen waren geowon in stadion

  48. #359
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.097
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Valt mee, in het begin van de week wel. Laatste 2 trainingen waren geowon in stadion
    Stadion ligt kunstgras.
    Das ook slecht.

  49. #360
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.522
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Keziah Veendorp: "Volgende week gaan we met FC Groningen om de tafel. Dan zal er meer helderheid komen"

    Keziah Veendorp, aanvoerder van Oranje Onder 17 jaar, heeft de afgelopen dagen een uitstekende prestatie geleverd. Tijdens het kwalificatietoernooi voor het komende EK voor spelers onder de 17 jaar won Oranje van Oostenrijk (2-1), Zweden (2-0) en Frankrijk (3-1), waardoor Oranje Onder 17 zich voor het EK heeft gekwalificeerd.

    Keziah Veendorp, bij FC Groningen A1 nog zonder contract spelend, sprak met Sander Berends van ELF Voetbal, en liet o.a. het volgende optekenen over zijn toekomst: "Ik hoor ook diverse namen. Ik kan daar weinig mee. Volgende week gaan we met FC Groningen om de tafel. Dan zal er meer helderheid komen. Maar het is mooi dat je naam wordt genoemd. Slagen in het profvoetbal is toch mijn droom."

    Berends omschreef het spel van Keziah Veendorp als volgt: "De 17-jarige centrale verdediger van FC Groningen drukte opnieuw zijn stempel. Fysiek liet hij zich geen enkele keer aftroeven, met links en rechts trapt hij gemakkelijk een bal en corners werden vakkundig door hem weggekopt. Veendorp is niet voor niets de leider van de ploeg."



    Op donderdag 20 maart jl. schreven we al het volgende:

    Volgens zijn vader en zaakwaarnemer Jaap Veendorp, hebben grote internationale topclubs zich daadwerkelijk gemeld, aldus RTV Noord.

    Keziah maakte in 2008 de overstap van vv Hoogezand naar FC Groningen D1, waar Hugo zijn trainer werd. Voordat hij voor Hoogezand speelde was hij in de prille jeugd van aartsrivaal FVV Foxhol te bewonderen, de vroegere club van zijn vriendje, Richairo Zivkovic. De moeder van Keziah is FVV overigens trouw gebleven en is daar de trotse beheerster van de kantine. De verdediger doorliep de verschillende jeugdelftallen van de Trots van het Noorden en is dit seizoen vervroegd doorgestroomd naar het A1 elftal. Qua leeftijd is hij nl. nog een B-junior.

    Keziah Veendorp speelt deze week met het Nederlands team onder zeventien een kwalificatietoernooi in Brabant voor het EK 2014 op Malta. In dat elftal is Veendorp aanvoerder en speelt donderdagavond de eerste wedstrijd tegen Oostenrijk.

    Het Franstalige gedeelte van UEFA.com noemt Keziah Veendorp één van de 'joueurs clés' ('key players') van Oranje Onder 17, samen met Marlon Slabbekoorn (middenvelder van Feyenoord) en Dani van der Moot (aanvaller van PSV).

    Vandaag nog liet Hans Nijland in de Groninger Gezinsbode optekenen: "Wij ontkomen er niet aan om de grootste talenten onder contract te nemen, anders zijn we ze straks voor een habbekrats kwijt."




    Wel jammer dat Groningen min of meer gedwongen wordt om jeugdspelers nu al een contract aan te bieden. Van wat ik begrepen heb, is het een beetje een type Van Dijk, altijd goed! Hopelijk kan de Euroborg iets langer van deze jongen genieten dan van meneer Zivkovic.

Pagina 8 van 35 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. AZ nieuws
    By Garry in forum AZ Alkmaar
    Reacties: 660
    Laatste bericht: 17 januari 2024, 17:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •